Jeg hadde disse på terrengsykkelen de siste 2 somrene. Veldig fornøyde på asfalt, grus og sti. Sliter på søle, selvsagt. Billige og ruller godt. Tror de kostet under 200kr?Hei
Jeg sykler litt på sommeren. Kanskje 100 mil på asfalt.
Nå vil jeg gjerne sykle litt grus også.
Trenger tips til ok kombidekk som har en grei pris og kvalitet.
Lasse
Vis vedlegget 801004 Vis vedlegget 801005
700 er vel 28?Takk for tipset. Det var en hyggelig pris.
700x32 er det 26"
Lasse
Ser ikke ut som det kommer i den dimensjonen. Det er et som heter Power Gravel som kommer i 700x35, men det er dyrere.Takk for tipset. Det var en hyggelig pris.
700x32 er det 26"
Lasse
2 tips:Håper flere bruker finværet denne helgen for litt utfoldese på hjul
Jeg rekker ikke noe nå i dag pga sosiale forpliktelser, så tyvstartet helgen i går med å stikke fra jobb en time tidligere (kl15) slik at jeg kunne rekke en litt lengre tur før solnedgang Jeg hadde flere formål for turen:
Satte opp en runde på 70km og Strava estimerte ca 2t20min for turen, så med start innen kl16 så skulle jeg kunne være ferdig innen solnedgang 18:35. Det ble ikke fokusert noe på fart, for med denne turen ville jeg bare finne meg et tempo jeg følte jeg kunne holde over lengre tid.
- Teste den nye sykkelen for sesongen mtp passform og sykling over lengre tid
- Pushe litt flere kilometere, for å se hvordan kroppen og hodet liker det da jeg ila 2022 ønsker å strekke meg enda lenger
- Trene på matinntak/drikkerutiner
- Bekledning, hvor mye er nok
- Få inn litt treningsmengde og nyte utendørstilværelsen
Strålende vær fikk jeg, det ble en nydelig tur! Solfylte topper, skyggelagte kalde terrengsøkk, fine veier og lite trafikk. Sykkelen fungerte knirkefritt og jeg følte jeg hadde en god del energi igjen når jeg var ferdig, så det virker lovende mtp lengre turer utover våren/sommeren.
Interessen er nå økende mtp lengre turer og jeg har planlagt å gjennomføre en 100km innen påske og en 200km i løpet av sommeren
Gårsdagens runde:
- Sandefjord - Notodden (ca 110km)
- Sandefjord - Strømstad med båt, sykle hjem via Moss-Horten (140 +/-km)
- To be determined, 200km med target under 8t
Vis vedlegget 801795
Blir det noe Vestfold Rundt? Det står ikke på forbundets terminliste og jeg har ikke sett noe informasjon om ritt i år. Sandefjord Tour blir arrangert, men det er «kun 10 mil», og anbefales.2 tips:
1. Prøv å finn en lokal klubb å sykle med. Det er utrolig mye glede/moro og ikke minst finner du mye trivelige folk.
2. Anbefaler sterkt dette: Vestfold Rundt Mangler litt på 200 km, men et fint mål og en fin tur.
Nei, det ser faktisk dårlig ut!?Blir det noe Vestfold Rundt? Det står ikke på forbundets terminliste og jeg har ikke sett noe informasjon om ritt i år. Sandefjord Tour blir arrangert, men det er «kun 10 mil», og anbefales.
Jeg ser at Halair har bra fart på turene sine, uforskammet sprek til å være i mars.
Hva slags sykkel kjører du på? I tilfelle vi skulle møtes ute på vegen?Takk for tips @xerxes, vi får se Jeg har vært aktiv innen sykkelmiljø som vanlig mosjonist før og det er en kjempehyggelig arena uten tvil.
Jeg har en ganske travel hverdag så en del av treningen blir tatt litt på sparket, samt min interesse har dreid mer i retning av ultra/solo så ikke like enkelt å kombinere med andre.
Fikk meg en tur i går også på 55km via Kodal/Kvelde og det ser ut til at været holder seg strålende noen dager til så det er bare å kaste seg i sælene
Det kan jeg skrive under på...!Er noen stygge motbakker på den runden der