Det er en anstendig mengde innendørstrening på såpass kort tid. Kudos for å holde ut.
Har klart å stykke opp den totale mengden i mindre delprosjekter, uten å ha "et stort" mål langt der fremme. Siden treningsfrekvensen er høy begrenser jeg intensitet betydelig på en del av dem (60-85% av FTP), tar heller en veldig rolig økt fremfor fullstendig hvile.
Bruker Tacx og kjører filmer derfra og har der tatt for meg region/land/område og fokusert på de. Første uken i januar var det f.eks alle løypefilmene fra Mallorca etc... Har nå tatt de fleste i Norge og er ft i Sverige
31/1 starter dog et større prosjekt, sykle (virtuelt) Middelhavet-Atlanterhavet via løypenettet til Tacx langs Pyreneene. (Putting it out there for å holde press på gjennomføringsevnen
)
Tacx har et verdenskart med oversikt over hvilke områder de har løyper i, som har vært flittig brukt mtp å plukke mindre delmål:
worldmap.tacxtraining.com
Treningsmengden min nå er et resultat av treningsgleden jeg har fått av å komme i en form/vektklasse jeg ikke trodde var mulig eller interessant for meg innledningsvis. Startet livsstilendringen i januar 2021, gjort flere tilpasninger underveis og forholdt meg til mindre delmål som f.eks "Komme meg under 110kg, klare å jogge 5km" etc. Hadde jeg for 1 år siden tenkt at jeg skulle være der jeg er i dag så tror jeg prosjektet hadde strandet for lenge siden da jeg (feilaktig) ville vurdert det som urealistisk. Så feil kunne jeg ta, og det er derfor jeg fremdeles klarer å holde på treningsgleden
Men - mengden trening "i dag" er ikke realistisk som varig aktivitetsnivå, sommerhalvåret har andre hobbyer/aktiviteter for meg - men kan kombineres
Kudos til alle som kommer seg ut og lever litt, enten det er 2km på sykkel, 500m til fots eller what not - så lenge det er "mer" enn hva som var
Hvis det er det man vil da!