T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    btw: kunne du klart deg med en effektforsterker?
    Du har jo Topping-dacen, og den kan vel fungere som pre og?
    I så fall kanskje du kan skule litt mot Vera. Der snakker vi seriøst gode amp`er.....

    På den andre siden; Sense skryter mye av Norma - og da særlig ifht oppløsning.
    Vet han mener den har andre gode kvaliteter og, men det er vel oppløsningen som nevnes først

    mvh
    PRoffen
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Norma får vel skryt fra flere hold.. syns å huske @Einstein likte den også?

    Densen er ikke dårlig, men til kornvegger så blir det nok litt feil ja :)
    Densen spilte svært bra på pandion 20.. likte den komboen svært godt.. men tror ikke den ville funket like greit på palladium :)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Norma spiller rett ut fra esken helt magisk. Ble sittende i noen gode timer å nyte igår kveld. Blir nok noen idag å 🤪 tror ungene må ut å leke idag 🙈🤣
    Densen er meget bra det, men jeg liker den typiske rørlyden godt, eller litt gammeldags lyd hvis det kan forklares sånn. Jeg detter veldig ofte tilbake til rør. Men nevrosene mine er litt der ute når jeg vet ungene også bruker/kan bruke hvis de vil når jeg ikke er hjemme, samt mye film via anlegget også. Ingen krise forsåvidt å gjøre det med rør, men finner jeg den sounden i transistor det optimalt. Men uansett så bytter jeg jo plutselig ut noe selv om jeg er superhappy med lyden.. 🤦‍♂️🤷‍♂️ luxman har alltid fristet, men har aldri passet sånn at det har blitt det i heimen. Men vinteren er lang....
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vil du ha rørlyd ute rør nevroser så er Heed Lagrange noe å vurdere en test av.. moiz har for hjemlån :)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Moiz har jeg prøvd å sende mld til et par ganger uten å få svar. Ergo en jeg ikke gidder å handle hos. Selv om heed ser spennende ut. Planen i dag var å sløve på fossan, men fruen hadde andre planer. Nå er julelyset på vei opp 🤦‍♂️ for tidlig imo.. å når fruen har bestemt seg er det bare å lyde... nå er det plantasjen neste stopp for å handle inn mer lys. I år som i fjord satser vi på årets horehus i stil ute på øya. Det skal ikke være tvil om at det er jul i heimen...
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ska itj stå på det, nei!

    Madamen fant ut at det skulle julepyntes her og, og for første gang i historien har hun ymtet noe om at hun kanskje har litt for mye julestæsj....
    Så nå vet jeg ikke om jula varer til påske:LOL:

    Er med i arbeidet, men mest sånn uteavsegsjælopplevelse.....

    Mvh
    Proffen
     
    • Haha
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vi har en vinner 🥳 dette bare funker! Dropper lån av gato selv om det hadde vært kjekt å teste. Men Norma er bare rått på klipsch. Denne får fast oppholdstillatelse. Hvertfall frem til neste tussebyge...
    20201122_192849.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Moiz har jeg prøvd å sende mld til et par ganger uten å få svar. Ergo en jeg ikke gidder å handle hos. Selv om heed ser spennende ut. Planen i dag var å sløve på fossan, men fruen hadde andre planer. Nå er julelyset på vei opp 🤦‍♂️ for tidlig imo.. å når fruen har bestemt seg er det bare å lyde... nå er det plantasjen neste stopp for å handle inn mer lys. I år som i fjord satser vi på årets horehus i stil ute på øya. Det skal ikke være tvil om at det er jul i heimen...
    Merkelig.. han har alltid svart meg kjapt her inne på PM.. som regel innen en halvtime uansett på døgnet.. er vel en av veldig få aktører jeg anser som orntlig seriøs. Foruten han så er Terje på audio aktøren den andre :)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Merkelig.. han har alltid svart meg kjapt her inne på PM.. som regel innen en halvtime uansett på døgnet.. er vel en av veldig få aktører jeg anser som orntlig seriøs. Foruten han så er Terje på audio aktøren den andre :)
    Nå er jo ikke jeg lord... forskjell på lorder å fattigfolk..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Merkelig.. han har alltid svart meg kjapt her inne på PM.. som regel innen en halvtime uansett på døgnet.. er vel en av veldig få aktører jeg anser som orntlig seriøs. Foruten han så er Terje på audio aktøren den andre :)
    Enig ang Moiz, og Terje. Morten på nat bør definitivt på lista. Sikkert en god del flere også.

    @T-1 Spennende med norma, helt ukjent merke for meg.
    Hva fikk du kontra Cayin med denne?

    mvh
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Enig ang Moiz, og Terje. Morten på nat bør definitivt på lista. Sikkert en god del flere også.

    @T-1 Spennende med norma, helt ukjent merke for meg.
    Hva fikk du kontra Cayin med denne?

    mvh
    Jeg syns cayin er helt fantastisk, misforstå meg rett. Men følte hele tiden det manglet litt i bunn å fylde på lavere volum. Det har jeg fått nå å vel så det. Deilig luftig og crisp lyd hvis det kan kalles det. Har ikke så mange timer at jeg kan komme med så mye mer matnyttig enn det. Men er litt den følelsen at ting bare stemmer. Foten går, gliset sitter å gåsehud kommer hyppig 🤙
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Enig ang Moiz, og Terje. Morten på nat bør definitivt på lista. Sikkert en god del flere også.

    @T-1 Spennende med norma, helt ukjent merke for meg.
    Hva fikk du kontra Cayin med denne?

    mvh
    Ja Morten på Nat er også et navn som tilhører listen.. har ikke hatt gleden av å handle der enda, men han har vært veldig kjapp og positiv når man tar kontakt :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Var en tur ut i ødemarken i kveld og besøkte T-1. siden sit jeg var der for et par uker siden hadde Densen vært innom, fått reisepass og Norma stod stor og mektig på benken.
    Han har skrytt uhemmet av denne, påstår faktisk at den blir stående lenge, så dette måtte lyttes til.

    Jeg hadde jo hørt Cayin sammen med de store kassene fra Klipsch så visste at det kunne låte bra hos ham.

    Men, må si jeg ble lett månebedotten av det som kom ut av lyd, det var ikke nødvendig å skru høyt opp slik det var en tendens til å måtte med Cayin. Her var det detaljer, bunn, ja slik det bør være, Norma hadde full kontroll! Lekker er den også 😊

    Har etterhvert hørt MYE forskjellig av høyttalere og forsterkere i stuen hos T-1, men er rimelig sikker på at bedre lyd enn jeg hørte i dag har han ikke hatt 😊

    Glemte faktisk å ta bilde, men det er jo lagt ut et lengre oppe i tråden.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Kjenner at det begynner å bli på høy tid å bevege seg litt ut i provinsen og sjekke tilstandene..........

    mvh
    Proffen
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Takk for besøket seskage 😊 å takk for hyggelig tilbakemelding på lyden. Ja det sitter som et skudd føler jeg selv også. Blir sittende litt i ro nå... eller analog delen er jo lenge siden har blitt plukket på? 🤔🤪
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Av rare steder jeg er innom på jobb: her er fra innsiden av en låve som hører til på en av de 3 eldste boligene i Fana (bergen) kunden bruker all tid på nabolaget å det å gjøre det hyggelig rundt seg. Her fant han ut at de ville lage fest lokalet i låven fremfor å bruke den til noe "fornuftig "
    Planen her er visst å få en kjent artist på scenen så fort korona er over 😊 rommet er fylt med møbler fra nærområdet. Bilde tatt med tillatelse fra eier 😊 glad det finnes sånne ildsjeler!
    20201127_124723.jpg
    20201127_124735.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Liker Graham Slee (MM)
    Både lille Amp2 Communicator,
    og min egen Era Gold V

    Men så spørs det jo hva du mener med fornuftig pris :)
    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ser på brukten. Liker det best 🤪 tenker maks 10k
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vi har en vinner 🥳 dette bare funker! Dropper lån av gato selv om det hadde vært kjekt å teste. Men Norma er bare rått på klipsch. Denne får fast oppholdstillatelse. Hvertfall frem til neste tussebyge...
    Gratulerer med Norma. En virkelig fantastisk god forsterker, har hatt den på hjemlån. «Grace, space and pace», som de sa på godt norsk i en test og noe for øyet. Bilder yter den ikke rettferdighet. 😊
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vurderte lm riaa på den sorte fredag men var for treg på avtrekkeren. Så om noen besitter et sån de vil selge skambillig er det bare å sende pm 🤪
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Har en denon dp59. Vurderer en denon 103r. Men blir ikke klok om den vil funke greit på armen til spillern. Noen med kunskap om dette som vil uttale seg? 😄
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har en denon dp59. Vurderer en denon 103r. Men blir ikke klok om den vil funke greit på armen til spillern. Noen med kunskap om dette som vil uttale seg? 😄
    Det er jeg rimelig sikker på at blir bra :)
    En kompis av meg hadde 103r på en Denon spiller, ikke sikker på hvilken type det var men tror det var en 62 og det funket gull :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det er jeg rimelig sikker på at blir bra :)
    En kompis av meg hadde 103r på en Denon spiller, ikke sikker på hvilken type det var men tror det var en 62 og det funket gull :)

    mvh
    Virker som en pu som både passer ørene og lommebok bra 😀 hmmm
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Da jeg har knekt opp pappen på øl kalenderen jeg kjøpte til meg fra meg må det jo testes litt. Mye drit imo fra gulating i år. Her er et par ikveld. Oslo er et helt greit innslag med lyst kattepiss, Stone er det som skjer etter mann drikker kattepiss... bom på utvalgte ikveld... 🤦‍♂️🤢
     

    Vedlegg

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Et resultat av null impulskontroll etter 3 øl... ny snurre på benken mottatt idag. Ikke helt sikker på hvor fornøyd jeg er sånn ved første inntrykk. Ved et uhell slapp jeg en fis
    20201214_182758.jpg
    under en sang å da spratt armen på spillern i alle retninger.. ikke helt happy med det 🤔🤪 men lyden rett ut av esken er bra så lenge jeg ikke finner på å bevege meg.. gleden med gammelt trehus...
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det er bare å sette i gang med å fylle ut søknad om å få montere vegghylle 😜 Skal anbefale den hvis du trenger det før sjefen får den 👍
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det er bare å sette i gang med å fylle ut søknad om å få montere vegghylle 😜 Skal anbefale den hvis du trenger det før sjefen får den 👍
    Allerede fått avslag på det i 4 eksemplarer...
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn