gismo
Æresmedlem
Nydelige høytalere Noe man lett kan like, både lyd og byggverk!
Gratulerer
gismo
Gratulerer
gismo
Takk for tilbakemelding, disse står "lagret" hos min søster og hennes utvalgte akkurat nå for tenkte også å spare på de, men merker nå at ønsket om ny platespiller kommer snikende og da kan ett par ekstra lapper komme fint med.Jeg hadde denne Eyris DC3 for en ca 8 år siden; til prisen en utrolig bra høyttaler, slik vi er vant med fra Tannoy. De ble solgt til en god kamerat, som solgte de for ca 2 år siden. Jeg mener å huske at han fikk en 5-6000 kr for de da. De var da helt plettfrie, så du kan kanskje trekke litt fra på grunn av skadene på høyttalerne. Skulle gjerne ha kjøpt dem, om jeg bare hadde et lager for slikt, så jeg kunne ha Tannoy historikken hjemme.Hei, jeg har ett par Tannoy Eyris DC3 som jeg ikke bruker og vurderer å selge.
Men er usikker på verdien på disse, da den ene diskanten er trykket inn (ikke hørbart, men visuelt ikke pent), mener også jeg mangler en diskantgrill.
Noen som har en ide om hva disse er verdt når de er i den tilstanden?
Gratulerer. Hvilke er det og hvordan låter det.Fort gjort...... .
Vis vedlegget 398281
Ja du er i en eksklusiv klubb der skorobFår ikke testa stort idag... men det virker veldig lovende! .
Det er Tannoy GRF 90. Litt spesielt å ha en høyttaler som bare 90 andre i hele verden har...
Gratulerer! Litt frustrerende med innspillingstid. Jeg har nå ca 100 timer på mine nå og de blir bare bedre og bedreFår ikke testa stort idag... men det virker veldig lovende! .
Det er Tannoy GRF 90. Litt spesielt å ha en høyttaler som bare 90 andre i hele verden har...
Ettersom du har eid Kensington GR tidligere, trenger GRF90 lengre avstand til frontvegg enn Kensington GR? Tenkte spesielt på at GRF90 har to bassrefleksporter bak. DC 10A har også dette, og skal fungere greit nær frontvegg til tross for dette.Gratulerer! Litt frustrerende med innspillingstid. Jeg har nå ca 100 timer på mine nå og de blir bare bedre og bedreFår ikke testa stort idag... men det virker veldig lovende! .
Overraskende nok så er GRF 90 lett å plassere. Den tåler å stå nær bakvegg, like nær som Kensington. Fullstendig uproblematisk å plassere.Ettersom du har eid Kensington GR tidligere, trenger GRF90 lengre avstand til frontvegg enn Kensington GR? Tenkte spesielt på at GRF90 har to bassrefleksporter bak. DC 10A har også dette, og skal fungere greit nær frontvegg til tross for dette.Gratulerer! Litt frustrerende med innspillingstid. Jeg har nå ca 100 timer på mine nå og de blir bare bedre og bedreFår ikke testa stort idag... men det virker veldig lovende! .
Takker for svar!Overraskende nok så er GRF 90 lett å plassere. Den tåler å stå nær bakvegg, like nær som Kensington. Fullstendig uproblematisk å plassere.Ettersom du har eid Kensington GR tidligere, trenger GRF90 lengre avstand til frontvegg enn Kensington GR? Tenkte spesielt på at GRF90 har to bassrefleksporter bak. DC 10A har også dette, og skal fungere greit nær frontvegg til tross for dette.Gratulerer! Litt frustrerende med innspillingstid. Jeg har nå ca 100 timer på mine nå og de blir bare bedre og bedreFår ikke testa stort idag... men det virker veldig lovende! .
Det er vel det som må betegnes som familie-sjuka...Galskapen har vel tatt litt overhånd her kanskje...
LM har i alle fall to integrerte rørforsterkere som burde passe bra innenfor den prisrammen og være en god match til dine Tannoy.Hei! Akkurat fått jobb og valgte å feire med anskaffelse av Tannoy XT6F! Låter knall og ser så bra ut at samboeren også er fornøyd
Tenkte at jeg skulle klare meg med pappa sine gamle Elektrokompaniet forsterkere, men merker dette med hifi fort blir avhengighetsdannende. Sittet å sett og lest på alt fra forsterkere, dac'er til LP spillere nå, men tror jeg vil starte med en god forsterker.
Noen forslag til morsom forsterker til rundt 10 - 15 000 som kan være en morsom start på hifi-reisen?
Hittil er det Rega Elex-r/Brio+Dac-r eller Hegel H80 som står øverst på lista! Rega ser jeg er anbefalt til Tannoy mange steder og låt topp på Stereofil, men syntes Hegel ser veldig bra ut samt at den har alt jeg trenger og har fått veldig gode tilbakemeldinger!
Får se om anlegget kommer til å vokse i takt med størrelsen på leilighet. Mange imponerende anlegg i denne tråden som inspirerer!
Ja, du vet hva jeg har foreslått i din egen tråd.Ble et par mini Tannoy på kontoret, må få meg en bedre amp/dac etter hvert men spiller flott til litt nærfelt lytting
gismo
Okey, relativt likt jeg har satt de her nå. Noe stort rom får de dessverre ikkeHadde toe inn så jeg så vidt så "bakbena". Har hatt samme ht, hos meg blomstret den ikke før den fikk spille i et stort rom.
Kom hjem fra kveldstur med bikja nå, skulle egentlig bare slå av anlegget. Oppdaget til min store forundring, hvor fantastisk det låter på lavt volume. Preampen står nå på 5 av 100 (dagsrevyen volume).Tror de kan spille veldig bra i små rom også. Lykke til.
De som kunne håndtverket har vel aldri forsvunnet? Det har kun vært diskutert å flytte produksjonen av de rimeligere modellene utenlands. Ingen har fått fyken enda. Og siste nytt er at de etablerer ett nytt produksonslokale til rimeligere modeller i Scotland. Tannoy ruler!^ ....men alle de som kunne håndverket er borte.....
Ja hvis dette stemmer så lover det jo bra. Må nå innrømme at jeg fortsatt er skeptisk men menDe som kunne håndtverket har vel aldri forsvunnet? Det har kun vært diskutert å flytte produksjonen av de rimeligere modellene utenlands. Ingen har fått fyken enda. Og siste nytt er at de etablerer ett nytt produksonslokale til rimeligere modeller i Scotland. Tannoy ruler!^ ....men alle de som kunne håndverket er borte.....