Etter en litt høy tydelig utpakking og noen timer med musikk kan jeg ikke si annet enn - WOW!
For det første så ser høyttalerne unektelig bra ut, synes jeg. Og byggekvalitet, finish og materialvalg virker for meg til å være fult på høyde med langt dyrere høyttalere.
Nå har ikke jeg spilt mye på disse enda, men allerede kan jeg konstaterer at de har alle de gode kvalitetene som XT8F, bare mer av alt. Mer scene, mer fokus, detaljnivået er større, og ikke minst trykket. Nå har ikke jeg vært høyt oppe på volum, men fy f.. det er fylde i bunn. Her mangler det nær sagt ingenting, selv på lavt volum.
Dette er helt klar noen fantastiske musikk formidlere, som har fått en altfor kort produksjonstid og altfor lite oppmerksomhet i skyggen av DC8TI og DC10TI.
Precision 6.4 er en høyttaler jeg håpet skulle inneha noen av kvalitetene til DC10TI, som er drømmen, og så langt skuffer ikke 6.4 i det hele tatt. Tvert imot er jeg svært så overrasket at så mange av de kvaliteten som jeg er ute etter kommer så tydelig frem, og det rett ut av esken, uten å ha jobbet med plassering og romkorreksjon. (Kjører på korreksjon fra RP-280f).
Kunne nok ha skrive mye her nå, men skal kose meg litt med musikk og så er det å prøve seg frem med plassering osv. Blir spennende å se hvor mye som bor i disse overraskende TANNOY'ene.
Slenger på ett bilde.