Strømling
Hi-Fi freak
Funker egentlig veldig bra på det mest det..
Funker egentlig veldig bra på det mest det..
Hva skjedde her ??Det lar nok dessverre vente på seg enda. Høyttalerne står i en annen by hos en bekjent og venter til jeg har anledning til å hente dem. Det måtte bli slik da jeg ikke ønsket å ta sjansen på at selger gav noen andre tilslag på dem i mellomtiden ettersom selger ikke ville legge dem av. Først til mølla og alt det der. 2 uker til så snakker vi
Har ikke vært vanskelig å sette opp. Du får prøve litt med avstand til vegg siden bassporten er på baksiden. D500 og D700 er lettere å få til enn D900 er min erfaring.Jeg vil tro at Xindak 6950 vil fungere godt.D500 og plassering, hva krever de. Noen som vet? Akkurat fått i hus et par og trenger å eksperimentere litt.
Min erfaring er at i tillegg til avstand fra bakvegg så er det å vinkle de inn mot lytteposisjon en fordel.Har ikke vært vanskelig å sette opp. Du får prøve litt med avstand til vegg siden bassporten er på baksiden. D500 og D700 er lettere å få til enn D900 er min erfaring.Jeg vil tro at Xindak 6950 vil fungere godt.D500 og plassering, hva krever de. Noen som vet? Akkurat fått i hus et par og trenger å eksperimentere litt.
Det er ofte ikke så mye som skal til. Hos meg betydde to cm forskjell i avstand fra bakvegg endel, men det var av andre akustiske årsaker. Lenger fram fikk mine litt uheldige refleksjoner.Jada, toe in er ingen biggie. Og det hjalp en del. Midt i testing nå
Du er nok inne på Tannoy lyden nå ja .Kan etterhvert lette litt på sløret om hva jeg synes om dem. Jeg må nok helt klart bli bedre kjent med dem enda, men de vokser på meg jo mer jeg spiller. Disse høyttalerne er klart best på akustisk, jazz og klassisk synes jeg (til nå). Har spilt gjennom en del låter og kjenner på at bassen kan bli litt mye. Men det har nok mer med min dumme stue å gjøre enn noe annet, så jeg har plugget begge bassporter på begge høyttalerne. Bl.a om jeg spiller Rythm Divine av Yello som har dyp bass så blør den litt. Den er nok mer konsis enn tidligere, men blør altså bittelitt. Igjen er det nok dette rommet som gjør det.
Så kommer jeg til låter som Like someone in love av Diana Krall og Zigeunerweisen, Op.20 av Anne-Sophie Mutter, da låter det aldeles fortreffelig og jeg kjenner at jeg virkelig koser meg i sweetspot.
Kort fortalt er det mye mer dybde og litt mer bredde enn før jeg merker best. Dette gir et godt fyldig lydbilde som kommer ekstra godt tilrette på jazz og klassisk som jeg spiller endel av. Når det kommer til rock/pop savner jeg kanskje litt mer spenst i toppnivået, men dette kan også være vane fra det jeg har hatt før. Høyttalerne spiller godt og de har en tendens til å "forsvinne" litt når jeg spiller klassisk og jazz, noe som selvsagt er herlig
Har funnet både bikkje og bjeller, samt andre detaljer. Alt fra et TV som står i hjørnet mens hovedmusikken spiller. Ut ifra hva jeg hører er det balansert lydbilde, så jeg har nok truffet med plasseringenSkal finne platen i Tidal og teste, takk!
Edit: Var det et spesielt track du tenkte på med bikkje og bjeller?
Høres slik ut ja.Har funnet både bikkje og bjeller, samt andre detaljer. Alt fra et TV som står i hjørnet mens hovedmusikken spiller. Ut ifra hva jeg hører er det balansert lydbilde, så jeg har nok truffet med plasseringenSkal finne platen i Tidal og teste, takk!
Edit: Var det et spesielt track du tenkte på med bikkje og bjeller?