Det var Glenair 10. Mine Glenair 10. Hadde ett svakt øyeblikk. Men har dem ennåsyns jeg så noen til salgs for ikke så lenge siden enten her på torget eller finn??
Artig at du ble tent på Tannoy etter at du var hos meg for å handle Arendal SubwooferLurer på hvor det er mulig å grave opp et par Glenair 15? Noen som har tips eller skal kvitte seg med selv?
Hehe, dårlig gjort egentlig. Fikk satt opp subwooferen skikkelig i går, veldig fornøydArtig at du ble tent på Tannoy etter at du var hos meg for å handle Arendal SubwooferLurer på hvor det er mulig å grave opp et par Glenair 15? Noen som har tips eller skal kvitte seg med selv?
Jeg må bare si at jeg er svært svært fornøyd med Tannoy Arden, de har en spillestil og fundament som er helt rått.
Vil tro at Glenair 15 vil levere mye av den samme gleden, så lykke til i jakten. Det fine er at Arendal Subwoofer 2 spiller helt rått sammen med de. Jeg har delt min på 45hz.
Et lite bilde bare for å friste litt
Vis vedlegget 479187
Godt spørsmål. Jeg kan forsåvidt bare snakke for hvordan en Yamaha prossessor med ATI effektforsterker fungerer, og det er knallbra, altså bedre enn hvordan jeg opplevde de hos Stereofil med Luxman. Men det er flere ting som spiller inn her. Men at økt effekt har en positiv innvirkning på kontrollen er jeg ikke i tvil om.Hvordan spiller Arden hvis de trekkes av Yamahas beste forsterker A-S3000? noen som har hørt den kombinasjonen eller kan komme med en kvalifisert gjetning? Antar det stort sett er Luxman som brukes inne på Stereofil, men Yamaha virker å gi omtrent like mye lydkvalitet for en rimeligere penge.
Hvis de har fått inn igjen Arden så burde jo det være en smal sak å få til. Vil definitivt anbefale en prøvelytt på Arden.Stereofil har både A-S3000 og Arden i utstilling, så en demolytt burde være lett å få til hvis du er i nærheten av butikken en dag.
Sent from my iPad using Tapatalk
Fikk indikert 6 måneders leveringstid på Arden fra Stereofil: sitat fra mail:Hvis de har fått inn igjen Arden så burde jo det være en smal sak å få til. Vil definitivt anbefale en prøvelytt på Arden.Stereofil har både A-S3000 og Arden i utstilling, så en demolytt burde være lett å få til hvis du er i nærheten av butikken en dag.
De er verdt hver eneste kroneFikk indikert 6 måneders leveringstid på Arden fra Stereofil: sitat fra mail:Hvis de har fått inn igjen Arden så burde jo det være en smal sak å få til. Vil definitivt anbefale en prøvelytt på Arden.Stereofil har både A-S3000 og Arden i utstilling, så en demolytt burde være lett å få til hvis du er i nærheten av butikken en dag.
"Hei Per Kristian,
og takk for henvendelsen. Det er en litt spesiell situasjon rundt Legacy serien til Tannoy, da de rett og slett ikke klarer å produsere i tritt med etterspørselen. Dette betyr i praksis at det nå er ca 6 måneders leveringstid på Arden.
Jeg hørte med en kollega, og vi er blitt lovet to par innen kort tid hvorav det ene ble solgt til fullpris i stad. "
Dette betyr nødvendigvis ikke at de ikke har noen på demo, kanskje lurt å ringe på forhånd dog.
Du har ikke ganske enkelt for mange harde flater i rommet ditt?Kult at du synes de spiller glimrende på en AV-prosessor som pre, det lover jo veldig godt. Tror Legacyserien til Tannoy er noe mer varm og laidback i klangbalansen sammenlignet med de skinnmagre hønene som er på mote for tiden. Har hatt temmelig mange høyttalere innom og fellesnevneren for exitårsak er en lyd som diplomatisk kalles ‘svært åpen, detaljert og oppløst’ i testene, men som egentlig bare er tynn og lite artig å høre på lengden.
Hadde et par Sandringham tidligere, de spilte bare Ok i anlegget mitt. Ga dem bort til eldstemann og de spiller faktisk mye bedre på en rimelig Onkyoforsterker hos ham. Har forstått det slik at Legacy er noe varmere i klangen enn Prestige. Så at det er et halvårs ventetid på Arden & co er ikke rart. Tror markedet mangler gode høyttalere med et annet lydideal enn det gjengse. Antakelig en genistrek av Tannoy dette!
Arden er første høyttaler siden jeg hadde Focal - JM Lab Electra 946 for 10+ år siden hvor jeg ikke nødvendigvis føler at jeg trenger/må ha en subwoofer i tillegg.Det som er litt spennende med Legacy-serien er at den er varm og fyldig i klangen, har inntrykk av at de fleste høyttalere av denne kategorien (lettdrevne, stort membranareal, bred og grunn kasse med stort volum) er spretne og dynamiske med fremoverlent klang og ofte en bassrespons som ikke helt står i stil med den digre bassen. Tenk Jbl, cornwall etc.
Så Arden skal uansett sjekkes ut ved første anledning
Det var antagelig jeg som kjøpte det ene paretFikk indikert 6 måneders leveringstid på Arden fra Stereofil: sitat fra mail:Hvis de har fått inn igjen Arden så burde jo det være en smal sak å få til. Vil definitivt anbefale en prøvelytt på Arden.Stereofil har både A-S3000 og Arden i utstilling, så en demolytt burde være lett å få til hvis du er i nærheten av butikken en dag.
"Hei Per Kristian,
og takk for henvendelsen. Det er en litt spesiell situasjon rundt Legacy serien til Tannoy, da de rett og slett ikke klarer å produsere i tritt med etterspørselen. Dette betyr i praksis at det nå er ca 6 måneders leveringstid på Arden.
Jeg hørte med en kollega, og vi er blitt lovet to par innen kort tid hvorav det ene ble solgt til fullpris i stad. "
Dette betyr nødvendigvis ikke at de ikke har noen på demo, kanskje lurt å ringe på forhånd dog.
Fikk høre Cheviot lørdagen som var. Spilte bra må jeg siArden er første høyttaler siden jeg hadde JM Lab Electra 946 for 10+ år siden hvor jeg ikke nødvendigvis føler at jeg trenger/må ha en subwoofer i tillegg.Det som er litt spennende med Legacy-serien er at den er varm og fyldig i klangen, har inntrykk av at de fleste høyttalere av denne kategorien (lettdrevne, stort membranareal, bred og grunn kasse med stort volum) er spretne og dynamiske med fremoverlent klang og ofte en bassrespons som ikke helt står i stil med den digre bassen. Tenk Jbl, cornwall etc.
Så Arden skal uansett sjekkes ut ved første anledning
Men en godt integrert kvalitetssub gjør mer eller mindre godt uansett høyttalere. Men da snakker jeg godt integrert. Derfor har jeg det nå også, men måtte ikke hatt det for å være happy. De spiller med et voldsomt skyv i bassen med god respons til ca 25hz i mitt rom. Selv om de begynner å rulle av rundt 35hz. Jeg har valgt å kjøre de som lukket (alle plugger i)
Mine forrige Arendal Sound 1723 Tower (4x8") var ikke i nærheten av bassresponsen i Arden Her er det smekk og trykk i basstrommer, skarptrommer, bassgitar, ståbass, orgel og synth
Kan du beskrive forskjellen mellom å bruke pluggene og uten?Jeg har valgt å kjøre de som lukket (alle plugger i)
Gratulerer. Blir spennende å høre hva du synes om å legge til superdiskanter til høyttalerne dine. Jeg spiller på Kensington SE på tredje året. Har aldri savnet noe oppover, m.en man vet jo aldri... Forøvrik storfornøyd med Tannoy, beste ht jeg har hattDa har det ankommet noen Tannoy prestige st 200 superdiskant i hus, gleder meg til å få koblet dem opp til Sandringham
Grattis pak.k med et par fantastiske høyttalere. Du må nok regne med litt innspillingstid, speielt i bassen når det gjaldt mine. Men du verden, når det er gjort så har du kjøpt dine siste høyttalere .Äntligen!
Cheviot i hus
Tog nästan 4 trista långa månader.
Hoppas att inspelningen inte är lika lång...