Hei igjen!
Kensington har en helt egen evne til å gjengi klang, og det profiterer akustiske instrumente på, alt fra stemmer til trommer. Som gammel trommis, får jeg "autentisk" tromme og cymbalklang. I tillegg funker de på alt fra elektronika til symfoniorkester, og er kapable til å levere lydtrykk på et nivå som burde tilfredstille selv ihuga hardrockentusiaster. Så jeg vil hevde at de er en komplett høyttaler, uten nevneverdig svakheter. Visste ikke at mitt 20 år gamle Proceed forsterkersett var i stand til å levere slik kvalitet. Tror jeg må heve lista betraktelig på forsterkersettet for å få noen betydelig forbedring. Men på tross av at høyttalererne er lettdrevne, ser det ut til at mine 150 watt ikke er i overkant. Da stua er ca. 50 kvadrat, skal det krefter til for å gi ønsket lydtrykk i lytteposisjon. Ved neste korsvei blir det heller mere krefter på forsterkersiden. Det blir sjelden for mye, hvis man da ikke mister kontrollen over volumknappen.
Elementet som tannoy har utviklet er genialt, men sannsynligvis kostbart.
Så hvis noen av dere vurderer en høyttaler i denne klassen, kan jeg gi min uforbeholdne anbefaling. Er selvfølgelig særdeles inhabil, men tror også at det finnes mange objektive faktorer som underbygger mine opplevelser.
Er nå på konsert i coranatider så ofte jeg vil, og å gå på konsert koster skjorta, spesielt når man som meg bor ved polarsirkelen. Det var det jeg fortalte kona; nå sparer vi en masse penger!
Nyt musikken!
Vis vedlegget 674407