Da er sommeren på hel og det er på tide å trekke inn.
Mine nyervervede DC8T Definition har nok fått nærmere 300 timer innspeling og det låter meget bra. Fantastisk bra faktisk.
Etter mykje prøving,feiling av høyttalere så meiner eg med stor sikkerhet at eg har funne den rette ht for meg. Blir ofte slik når ein bur på landet og ikkje kan springe til nærmeste hifi sjappe rundt hjørnet og låne med seg heim utstyr.
Men man lærer av dette også. Det får være ei trøst.
Tilbake til DC8T så kan eg begynne med at dei har ein nydeleg finish der dei står dresset opp i høyglans "dark walnut".
Den innehar den markerte,kraftige mellombassen som eg har savna i tidlegere bekjentskaper.Hos meg spilles det for det meste rock,prog,metal,blues o.s.v,så ein litt frampå mellombass(øvre) og fyldig mellomtone er egenskaper eg setter pris på.
Dynamikk,stoort lydbilde,luftighet er også ord som går igjen. Her er også detaljeringsevner i massevis.
Kan nok være litt hissig i toppen om ein matcher med lysttklingende utstyr. Arangemanget rundt terminalene er romsligt og skikkelig bra kvalitet.
Virker som ein grei last denne Tannoyen. Hadde vore artig og testet rør på denne.
Bilder.
TAF