ragwo
Mud-fi freak
Aner ikke hvilken type plast det er, litt utenfor mitt kompetansefelt. Hvis det er nylon som TT skriver, hva anbefaler du?
Du får sette deg ned og vente. Tror det blir mer kjedelig enn å se maling tørkeSkal smøre vaselin på en cd mecha.
Spent på hvor lang tid det tar før det er game over....
her er forskjellen:Ser at 8075 har noen "dreiehjul" som ikke 8065 har.
Men sliter med å finne ut hva man justerer der. Tell me !
Ellers er de jo lik, er de ikke?
Det går an å bruke en 240-120v(110v)AC strømforsyning til denne EQ'n? Jeg har god erfaring med en jeg bruker i bobilen(120-240AC) til Video/surround anlegget. Denne strømforsyningen kjøpte jeg hoshttp://220-electronics.com. Jeg har en 300w strømforsyning. Kostet ca kr 700 med frakt/moms. Hvis du har stabil spennig på nettet, så trengs ikke strømforsyning med spenning justering. Disse switch'er automatisk mellom påsatt spenning. mvhNoen som har SH-8065?
Ser det ligger en på ebay for den nette sum 4200,- og det betaler jeg ikke....
Særlig når den er 120volt og jeg ikke aner om det er mulig å koble den om. Sannsynligvis ikke med min flaks.
Technics SH 8065 33 Band Graphic Equalizer | eBay
Noen som har sett hva disse går for?
Hva med å sette på en 310 mc og en stepup eller et mc riaa trinn?Nå som jeg har fiklet litt med SL-V5 lurer jeg på hvilke tweaks som kan gjøres for å få mest mulig ut av spilleren. Noen forslag?
Det går an å bruke en 240-120v(110v)AC strømforsyning til denne EQ'n? Jeg har god erfaring med en jeg bruker i bobilen(120-240AC) til Video/surround anlegget. Denne strømforsyningen kjøpte jeg hos220 Electronics - International Relocation TVs DVDs Converters & More. Jeg har en 300w strømforsyning. Kostet ca kr 700 med frakt/moms. Hvis du har stabil spennig på nettet, så trengs ikke strømforsyning med spenning justering. Disse switch'er automatisk mellom påsatt spenning. mvhNoen som har SH-8065?
Ser det ligger en på ebay for den nette sum 4200,- og det betaler jeg ikke....
Særlig når den er 120volt og jeg ikke aner om det er mulig å koble den om. Sannsynligvis ikke med min flaks.
Technics SH 8065 33 Band Graphic Equalizer | eBay
Noen som har sett hva disse går for?
Takk for tipseneHva med å sette på en 310 mc og en stepup eller et mc riaa trinn?Nå som jeg har fiklet litt med SL-V5 lurer jeg på hvilke tweaks som kan gjøres for å få mest mulig ut av spilleren. Noen forslag?
Eller bytte kabling fra pu og rca plugger?
Veldig fornøyd med den, og det at den har 3 utganger er gull for oss med mange ting. Analogutgangen går til K770ES, coaxial går til Minidisc og optisk går til Dac. Og brukergrensesnittet via iPad fungerer greit. Bruker Tidal. Dette ble litt off Topic i Technics tråden men streamer og Dac er vel ikke akkurat hyllevare hvis man skal kjøpe noe det står Technics på.også Bluesound a gitt
Ja, var derfor jeg kjøpte den. Men, den høres litt "spiss" ut så jeg er ikke helt fornøyd. Nå har spilleren sikkert stått ubrukt i 20 år så kan vel hende at den løsner litt ved bruk. Hvis ikke er det kanskje mulig å få tak i ny stift til den.Grado er en bra pickup.
den holder i massevis til spilleren
den var en av de bedre betalbare på 80- tallet
Blir litt nostalgisk av dette anlegget. Sett bort fra at din forsterker er i alle fall et steg lenger opp på modellstigen så er det mitt først seriøse anlegg. De foret et par AR18.Melder meg inn i tråden med et par fine Technics-komponenter
SU-V7 integrert, ca 81/82
Spiller fint sammen med en SL-7 og integrert RIAA i amp`en.
Vis vedlegget 432177
Bra punch og fin klang fra den gamle amp`en.
Tror nok eneste MC alt. for T4P er en brukt Technics P310 MC eller en P310Mk2 MC. Du finner dem lettest på ebay fra kr1500-5000 ettersom. Lykke til!Vis vedlegget 432638
SU-V7`en spiller fint med MM-stift. Men blir jo nysgjerrig på hvordan den takler MC. I servicemanualen står dette oppgitt:
MC: 170 μV / 220 Ω. Kilde er SL-7 med T4P, så utvalget begrenser seg. Hva kan passe, tro, noen tips?
Ser ut til at du har rett, TT. Alternativt en HO MC, men det blir jo noe annet. Takk for tips, skal følge med på ebay.Tror nok eneste MC alt. for T4P er en brukt Technics P310 MC eller en P310Mk2 MC. Du finner dem lettest på ebay fra kr1500-5000 ettersom. Lykke til!SU-V7`en spiller fint med MM-stift. Men blir jo nysgjerrig på hvordan den takler MC. I servicemanualen står dette oppgitt:
MC: 170 μV / 220 Ω. Kilde er SL-7 med T4P, så utvalget begrenser seg. Hva kan passe, tro, noen tips?