ChrisAndre
Hi-Fi freak
Ebay eller overalt der Google gir deg svar om Isokinetik vertical counter weight
Den lille skrue er til horisontal vekt kontroll.Det er planen, men må være sikker på at allt er optimalt først
Den lille skruen på motsatt side av antiskate, hva er den til?
Vi tåler et bilde til
Vis vedlegget 328483
Det er dette ja, kjøpte spilleren fra samme plassSer ut som det er et custom lokk.
Om det er samme, så er det sinnsykt fint håndverk. Legg merke til kantene!
Dust Cover for Technics SL-1210 or 1200 - Lid/Case/Protector - fits MK2/3D/5/5G | eBay
Vis vedlegget 328551
Oki, takkerGratulerer med fin spiller, ser spel ny ut.
Er ikke det 2mm forskjell på avstanden mellom bak på headshell og stift på Pioneer og Technics, 54 vs 52mm overheng?
Da må du flytte pickup 2mm bakover i headshellet og justere vinkel på nytt.
Bare kom med forslag og begrunnelsePris på PU?
Liker ikke "bulben" over armen på orginaldekslene..Her er original lokket i sotet utgave. Bare en liten gråtone i det, men det gjør seg ift helt gjennomsiktig synes jeg:
Vis vedlegget 328556
Vis vedlegget 328557
Riktig overheng er viktig. Bruk linjal, overhang tool eller Baerwald Protraktor (vinylengine).Bare kom med forslag og begrunnelsePris på PU?
Liten vits og sette på en for dyr pu som ikke når sitt potensiale, eller ?
Liker godt lyden i Shure m97xe på Pioneeren, med feil overhang ble det ikke like bra på Technics.
Kanskje det blir bra med rett overhang, men tipper det er mer og hente enn denne PU til 1000,-
Har et Sumiko headshell anbefalt i denne tråd.
Spiller mest blues, rock og Pink Floyd 8)
Må ærlig innrømme jeg ikke har skjønt protractor enda.Last ned og skriv ut en arc protractor og begynn på begynnelsen. Dette er verdt å gjøre skikkelig.
Sumiko hadde du, så jegSumiko HS 12 har jeg
Mener du at AT120E/b er så bra at det er bortkastet og kjøpe 2M Black?
Må jo spare der vi kan
Det gjorde ikke jeg i starten helle, men det er såre enkelt. MEN, skal du bruke original headshellet til Technics så er det bare å kjøpe deg en overheng tool på ebay. Utrolig enkelt og englere blir det ikkeMå ærlig innrømme jeg ikke har skjønt protractor enda.Last ned og skriv ut en arc protractor og begynn på begynnelsen. Dette er verdt å gjøre skikkelig.
Få ta meg en tur på YouTube
Det er slett ikke sikkert. Hva armprodusenten sier/bruker med den medfølgende malen er ikke nødvendigvis det samme som Baerwald (eller hvilken geometri man nå velger å bruke) mener er riktig overheng for den monteringsavstanden som er i bruk og de rilleradiene du har valgt (eller "protractoren bruker")Da har du riktig overheng som er 15 mm på Technic
Vel, EIA kan velge å høre på Dazed som spiller Project eller meg som har hatt 1210mk2 og nå 1210M5G. 15 mm overhang gir ingen IGD. Protraktor er uansett et kompromiss på to punkter, og skal du ha det riktig hele veien så må du uansett bruke tangentialarmer. Men 15mm/ 52 mm overheng er good to go for original arm!Det er slett ikke sikkert. Hva armprodusenten sier/bruker med den medfølgende malen er ikke nødvendigvis det samme som Baerwald (eller hvilken geometri man nå velger å bruke) mener er riktig overheng for den monteringsavstanden som er i bruk og de rilleradiene du har valgt (eller "protractoren bruker")Da har du riktig overheng som er 15 mm på Technic
Hva armprodusenten sier om overheng, kan man egentlig bare blåse i, og heller tar utgangspunkt i monteringsavstanden.
Defensiv much? Jeg motsa deg ikke. ...Eller: det jeg sa betyr ikke at noe blir annerledes hverken med protractor eller lettvint template. Det var bare en opplysning. EIA trenger ikke velge mellom noe som helst.Vel, EIA kan velge å høre på Dazed som spiller Project eller meg som har hatt 1210mk2 og nå 1210M5G. 15 mm overhang gir ingen IGD. Protraktor er uansett et kompromiss på to punkter, og skal du ha det riktig hele veien så må du uansett bruke tangentialarmer. Men 15mm/ 52 mm overheng er good to go for original arm!Det er slett ikke sikkert. Hva armprodusenten sier/bruker med den medfølgende malen er ikke nødvendigvis det samme som Baerwald (eller hvilken geometri man nå velger å bruke) mener er riktig overheng for den monteringsavstanden som er i bruk og de rilleradiene du har valgt (eller "protractoren bruker")Da har du riktig overheng som er 15 mm på Technic
Hva armprodusenten sier om overheng, kan man egentlig bare blåse i, og heller tar utgangspunkt i monteringsavstanden.
På Jelco 750D på Technics så er overheng 17,8-18mm. Ingen IGD da heller.
Pust med nesaDefensiv much? Jeg motsa deg ikke. ...Eller: det jeg sa betyr ikke at noe blir annerledes hverken med protractor eller lettvint template. Det var bare en opplysning. EIA trenger ikke velge mellom noe som helst.Vel, EIA kan velge å høre på Dazed som spiller Project eller meg som har hatt 1210mk2 og nå 1210M5G. 15 mm overhang gir ingen IGD. Protraktor er uansett et kompromiss på to punkter, og skal du ha det riktig hele veien så må du uansett bruke tangentialarmer. Men 15mm/ 52 mm overheng er good to go for original arm!Det er slett ikke sikkert. Hva armprodusenten sier/bruker med den medfølgende malen er ikke nødvendigvis det samme som Baerwald (eller hvilken geometri man nå velger å bruke) mener er riktig overheng for den monteringsavstanden som er i bruk og de rilleradiene du har valgt (eller "protractoren bruker")Da har du riktig overheng som er 15 mm på Technic
På Jelco 750D på Technics så er overheng 17,8-18mm. Ingen IGD da heller.
Hva har platespillermerket mitt med noe å gjøre? Dessuten har jeg byttet. Dette er generelt. Har du stilt inn etter Baerwald så er ikke overhengende ditt 15mm heller nå.
Forøvrig monterte jeg og stilte inn pickup på mine første to 1210MK2 i i 1989, hvis erfaring med 1210 skal si noe om kunnskaper om tonearm-geometri.
Det jeg sier stemmer. Les deg opp.
Forøvrig er sporingen med korrekt innstilte radialarmer kun 100% riktig på to punkter. (Nullpunktene). Kompromisset er hvordan forvrengningen fordeles på resten av plata.
Edit: Det jeg mente var altså at "riktig overheng" ikke nødvendigvis er 15mm. Det kommer an på valgt geometri.
Det var jo det jeg sa, da du reagerte med å mene at EIA var bedre tjent med å høre på deg fordi du har peil på Technics.Det er ikke noe riktig eller feil overheng og det vet du også Dazed.
Jeg innbilte meg du sa du brukte Baerwald, jeg?15 mm eller 52 mm målt på headshell er som alle andre protraktorer; et komprimiss. Og det er den som funker best.
Jeg vil anbefale deg å lese deg opp når det gjelder Technics standard armgeometri, og Technics innstilt til f.eks Baerwald (Løfgren A) geometriGå til Vinylengine og print ut Baerwald for SL-1200. Det du gjør er å måle 2 stk "null-punkter" på en bue (armens buede bevegelse mot senter). Når du har fått diamanten akkurat på skjæringspunktet (på hvert nullpunkt) så må du se ovenfra og ned, å se at PU sitter parralelt med strekene. Altså at den er 90 grader på begge nullpunkter. Starter ytterste kryssningspunkt og så det innerste. Da har du riktig overheng som er 15 mm på Technics eller lettere sagt 52mm dersom du måler fra headshell.
I tillegg må pickupen vris i headshellet for å få korrekt offset vinkel.På Jelco 750D på Technics så er overheng 17,8-18mm. Ingen IGD da heller.