Er det brumming eller rumling?hmm
Sliter med rumling, kan dette være det da? Eller stiller jeg for høye krav til vinylmediet?
Er det andre som har lyder i mellom sporene? (tenker ikke på "peiskos" da, men en slags rumling)
Bruker en project tube box s2
Denne har et subsonic filter men ikke noe high passTube Box S2 Tube MM/MC Phono Preamp - Pro-Ject Audio USA
The Tube Box S2 is the first Pro-Ject Preamp to feature a fully discrete circuit design without using any operational amplifiers. Analog lovers rejoice!pro-jectusa.com
Det er det samme. Kan være et litt for forsiktig filter. Hvis du får en mulighet kan du prøve med litt brattere filter høyere opp for å sjekke. Bare en mulighet.Subsonic filter: at 20Hz with 18dB/octave
Micro Seiki RX-1500 ble levert med en filtknapp på størrelse med en 10 kroning man kunne tre over spindel før man la på vinylen. Mener huske den var ca 4-5 mm tykk og var ment å bli komprimert sammen når man brukte plateklemme eller vekt.Vurderte å fylle det innerste «søkket» på gummimatta med epoxy så jeg fikk klemt plata skikkelig med platevekten?blir kanskje bare tull.
Kan prøve, ikke noe big deal egentlig, var mere nysgjerrig på om det skal være sånn eller om jeg bare stiller for høye forventninger.Det er det samme. Kan være et litt for forsiktig filter. Hvis du får en mulighet kan du prøve med litt brattere filter høyere opp for å sjekke. Bare en mulighet.
Nei bør ikke være slik, jeg fjerner det digitalt og synes det medfører et løft.Kan prøve, ikke noe big deal egentlig, var mere nysgjerrig på om det skal være sånn eller om jeg bare stiller for høye forventninger.
Det gleder vi oss tilNå begynner jeg å bli så utålmodig at jeg sitter å leser en 12xx tråd mens jeg venter på min 1000r som visstnok skal komme i januar...
Positivt overrasket om jeg får den til forespeilet tidsrom...Det gleder vi oss til
Det skal jeg prøve. Har en gml filt matteMicro Seiki RX-1500 ble levert med en filtknapp på størrelse med en 10 kroning man kunne tre over spindel før man la på vinylen. Mener huske den var ca 4-5 mm tykk og var ment å bli komprimert sammen når man brukte plateklemme eller vekt.
Lurt.evt kan man kanskje bruke møbelknott?
Møbelknott sett, 52 stk.
Av filt. Selvklebende. Forskjellige størrelser: 20 x Ø 17 mm, 16 x Ø 20 mm, 12 x Ø 28 mm, 4 x Ø 38 mm.www.biltema.no
Holdt på med plater i 40 år eller deromkring med mye forskjellige anlegg osv. syntes alltid det er litt romling i mellom sangene jeg også. Har hatt endel bra elektronikk også men tenker ikke så mye over det lenger. Regner med du bare får det når du guffer på litthmm
Sliter med rumling, kan dette være det da? Eller stiller jeg for høye krav til vinylmediet?
Er det andre som har lyder i mellom sporene? (tenker ikke på "peiskos" da, men en slags rumling)
Det går fint å bruke platevekt sammen med Acromat APM, det stikker nok av spindelen opp på min 1210 mk IIDet tror jeg skal gå bra…har en skinn matte på 2mm pluss gummimatte på 5mm nå. Er litt igjen av tappen på oversiden.
Smartevt kan man kanskje bruke møbelknott?
ja, er mest hørbart på høyt volum.Holdt på med plater i 40 år eller deromkring med mye forskjellige anlegg osv. syntes alltid det er litt romling i mellom sangene jeg også. Har hatt endel bra elektronikk også men tenker ikke så mye over det lenger. Regner med du bare får det når du guffer på litt
Fra underlag til topp av plinth men bein som justert fra fabrikk er på min G modell 89 mm.Litt snålt spørsmål kanskje, men hva er høyden på selve plintet på SL-1200, og høyden fra underlag til topp plint? Finner bare total høyde på nett og regner med at det er til topp arm…
Takk, regner med at det er cm som menes. Hvor høyt/tykt er selve plintet?Fra underlag til topp av plinth men bein som justert fra fabrikk er på min G modell 8,9 mm.
Edit: G modellen har meg bekjent andre dempere grunnet høyere vekt. Mulig det derfor kan være forskjeller her?
Takk for hjelpa! Jeg trenger ikke mer nøyaktig mål enn dette.Plinthet har ikke flat bunn så litt vankelig å måle. Men fra topp ned til den visuelle "bunnlinjen" er det 60 mm. Men det stikker ned noen bumper under denne kanten som jeg ikke har lyst å måle da det ikke frister vippe 18 kg må opp på siden nå etter innjustering.
Hyggelig å høre at den kom til et godt hjem! Hører ikke så mye på vinyl selv,så den ble litt råflott hos meg, men den spilte stoort, tight og deilig (AT ART 9)! Koser meg videre med en SL-1210 modifisert av @ragwo , låter meget bra den også !Jeg var så heldig å fikk kjøpt en brukt Sl-1200g av en hyggelig kar her på Sentralen. Monterte en Benz LP og byttet headshell til Ortofon. Det spilte veldig bra men ikke like bra som mine andre spillere. Linn Klimax med aluminiumsplint og TechDas5 med Reed arm ( se bilde).
Tenkte det var større potensial i denne spilleren. Kjøpte derfor en Audiomods series six og bestilte armboard fra Magna Audio. Armen kom i dag, armbordet kom før jul.
Tok av orginalarmen. Det var mange skruer men det gikk greit. Ingen lodding. Fullstendig reverserbar endring.
Har spilt mye forskjellig musikk i kveld.
Dette er virkelig bra!! Stor forbedring fra orginalarmen.
Masse detaljer, driv , slam i bassen. Musikalitet i bøtter og spann. Det to andre spillerene føler Technics’en puster dem i nakken
@TT. hadde bare en senket TT med 20" en gang i tiden. Men det er ikke å modifisere biler......
Har dessuten vært aktivt i bilmiljøet siden tidlig 90 tallet
Du tar ting ut av sammenhengen og klipper og limer. Det blir helt feil, men ja, jeg hadde en senket TT m 20’’ en gang i tiden. Men mulig du vet mer enn meg?@TT. hadde bare en senket TT med 20" en gang i tiden. Men det er ikke å modifisere biler...
Eller vent.. Den var kanskje ikke senket
SL-1210 er overlegen mtp svart bakgrunn! imoHyggelig å høre at den kom til et godt hjem! Hører ikke så mye på vinyl selv,så den ble litt råflott hos meg, men den spilte stoort, tight og deilig (AT ART 9)! Koser meg videre med en SL-1210 modifisert av @ragwo , låter meget bra den også !
Ja, dette modifiserte eksemplaret spiller virkelig med beksort bakgrunn (ekstern KAB psu /Jelco 750 D)SL-1210 er overlegen mtp svart bakgrunn! imo
Ahhhhh, vinylavspilling er så herlig komplisert!En oppfølging til post #3632 vedrørende jording.
Kan se ut som Technics har bæsja litt i buksa vedrørende jording på SL-1200G.
Den lekre messingplaten er lakkert. I praksis betyr det at den er elektrisk isolert fra aluminiumstallerken som er jordet som vanlig.
Selv om man velger benytte platematte med evne til å lede bort statisk elektrisitet får ikke denne elektrisk kontakt til jord om den legges rett på messingplaten uten en liten mod.
Har man behov for å lede bort statisk el. kan en muligens forsøke med litt kobber eller aluminiumsfolie mellom matte og tallerken. Med kontakt til en eller flere av montringskruene for platetallerken som har kontakt med jord på spiller.
Merk at spindel også er isloert så matten kan ikke nyttegjøre denne som jordingspunkt.