lille hiawata
Hi-Fi freak
Fine bilder Edzilla.
Får håpe dere takler flereFine bilder Edzilla.
Ekstra stylus sier du. Ja dæven. Dette hadde jeg glemt. Vil ikke Ortofon fortsatt produsere disse som en vanlig servicedel?Edzilla: Ser du? Det behøver ikke være verre enn det Ser tilogmed ut til at du har nåletrykket riktig..hehe..Kos deg masse, rens unna de andre pickupene og bruk penga på en ekstra stylus til Century mens den fortsatt er å få. Så låser du den ned på et trygt sted mens nebbet får spissa seg til på den som sitter der. Plateclamp trenger du heller ikke. Bare å utforske skivene nå..Og sikre riggen en ekstra evighet i LPens tjeneste. Jeg regna dog med at Century skulle sitte på den blå Tech´en...
Lurer på en slik century selv.Hva er VTA på den?Hvor er den kjøpt? Si gjerne noe om lyden etterhvert=)Ekstra stylus sier du. Ja dæven. Dette hadde jeg glemt. Vil ikke Ortofon fortsatt produsere disse som en vanlig servicedel?
Den blå blir å selge. Fant en 1210 med de riktige modsene. Så da har jeg en til overs.
Heldigvis har jeg eller fruen aldri solgt våre platesamlinger. Så vi har mange timer med lytterne foran oss. Men ser også at det er stor forskjell på innspillingene og kvalitet på vinyl. Har en lang vei å gå. Men elsker ny kunnskap og det å nerde.
Sier som @Auditor VTA trenger du ikke å tenke stort på. Få armen i vater med platatallerken. Det tar man på øyemål eller ved bruk av en linjal.Lurer på en slik century selv.Hva er VTA på den?Hvor er den kjøpt? Si gjerne noe om lyden etterhvert=)
Driver å lytter til David Bowie sin Hunky Dory og Tonight. To plater jeg kjenner rimelig godt.Lurer på en slik century selv.Hva er VTA på den?Hvor er den kjøpt? Si gjerne noe om lyden etterhvert=)
Min blå er til salgs om det er av interesse.Kunne tenkt meg en strøken SL-1200 Mk 2. Den kom på markedet da min interesse for Technics produkter var på topp - rundt 1980. Endte opp med en SL-151 m/Black Widow arm...
Må "jakte" litt. Og dessuten finne en god forklaring til kona
Har dessverre Inge RIAA for MC PU.No er vel Concorde 12 gonger så dyr som Carbon, so det skulle berre mangle om det ikkje var forskjellar Det hadde og vore interessant om du testa Denon saman med dei. Eg mistenkjer at Rega og Denon har meir til felles enn dei har med Concorde.
Ortofon ligger i Nakskov på Lolland-Falster. Det er så langt væk fra Ballerup man overhovedet kan komme i den ende af DK.Gutta i Ballerrup, DK veit å passe på brukerne sine.
Hei og takk for tilbudet. Blå blir nok litt for "spesielt"...Min blå er til salgs om det er av interesse.
Send gjerne PM.
No WorriesHei og takk for tilbudet. Blå blir nok litt for "spesielt"...
DL-110 er jo HO, så det går fint. Eg har berre brukt min på MM, må berre skru opp ein liten "touch".Har dessverre Inge RIAA for MC PU.
Da blir det testing i kveld mellom Rega, Denon og Ortofon.DL-110 er jo HO, så det går fint. Eg har berre brukt min på MM, må berre skru opp ein liten "touch".
Kort svar; ja.Vil en oppgradering av RIAA til Electrocompaniet ECP2 være verdt investeringen sett hva jeg har ellers av elementer i anlegget.
snakker da ECI-3 sammen med 1210 og Ortofon Concord Century. Er en SoundSmith MMP4 MKII som er RIAa’n til anlegget pt.
Parks Audio Puffin kjenner jeg ikke til.Kort svar; ja.
Litt lengre svar som ikke svarer på spørsmålet ditt; hva med Parks Audio Puffin? Jeg er mektig imponert over hva den leverer. ASR Mini Basis Mk2 som jeg var svært fornøyd med må se seg slått ganske grundig,spesielt på støygulv.
Kvinnevennlig, tja. Liten, to knapper, ett hjul, et grelt display og alle tilkoblinger på toppen. Definitivt ikke like pen som ECP2 men koster en tredjedel, så da har du over 10k til overs for å blidgjøre madammen. Lyden vil hun garantert like og hun behøver ikke gjøre annet enn å slå den på før bruk. Du kan derimot grave deg ned i en fantasillion forskjellige innstillinger som gjør at du ikke får tid til å høre på musikk, bare tweake lyden. Skal ikke ikke kapre tråden med utenomsnakk; mer info finner du her:Parks Audio Puffin kjenner jeg ikke til.
Et viktig poeng er at det også er kvinnevennlig.
Anlegget står på kjøkkenet og i stua.
Er man egentlig sikker på at ECP2 er så mye bedre enn SoundSmith MMP4 MKII?Edzilla: I massevis Den ECP2en vil iallefall gi deg en "one-stop-shopping signatur, og der holder Century glatt følge. Hele systemet ditt er da "kvinnevennlig" nok i massevis som det er..
Jeg undervurderer definitivt ikke det sterke kjønn. Jeg regner glatt med at ca brorparten har bedre hørsel enn meg og jeg vet hva fruen er kapabel til av lydtweaking hvis hun gidder. Det som derimot burde være en forutsetning er at man/kvinne ikke behøver å bruke 34 minutter i forberedelsestid for å kunne høre på musikk. La det være enkelt i det daglige med muligheter for lydnerding for dem som ønsker det er mitt mantra. Av ren nysgjerrighet, har du referanser til dine siste påstand? Hadde vært en spennende undersøkelse å lese.Ragwo: Ikke undervurder jentene- De kan ha bedre ører enn deg, legger merke til ting du kanskje ikke gjør i første omgang og vet hva de skal leite etter. Jeg er egentlig ganske overrasket over at det fortsatt er så mange her som har den - beklager- stereotypiske oppfattelsen av hva en kvinne gjør med anlegget sitt...Det stemmer dessverre ikke mer enn i kanskje ti prosent av tilfellene..
Du gør aldrig feil, vel??HasseBasse: Åja, de har visst flytta, de.. Adressen rettet . Sist jeg sjekka sto det derimot Ballerup på adressekortet..
Sånn da har jeg laget en ØK-annonse på torget.HasseBasse: Åja, de har visst flytta, de.. Adressen rettet . Sist jeg sjekka sto det derimot Ballerup på adressekortet..
Edzilla: I massevis Den ECP2en vil iallefall gi deg en "one-stop-shopping signatur, og der holder Century glatt følge. Hele systemet ditt er da "kvinnevennlig" nok i massevis som det er..
Ragwo: Ikke undervurder jentene- De kan ha bedre ører enn deg, legger merke til ting du kanskje ikke gjør i første omgang og vet hva de skal leite etter. Jeg er egentlig ganske overrasket over at det fortsatt er så mange her som har den - beklager- stereotypiske oppfattelsen av hva en kvinne gjør med anlegget sitt...Det stemmer dessverre ikke mer enn i kanskje ti prosent av tilfellene..
Du har visst aldri eid ECP-2, har du vel?HC: Kort sagt: Nei. Det kommer helt an på hva du søker. Det som ER sikkert med ECP2 er at den fortsetter signaturen der Edzillas ECI slipper. EC låter EC låter EC, det. På toppen derav vil det ikke bli FOR varmt heller. Fordi Graham, Technics og Ortofon tilfører en SVÆR dose nøytral groove Uten å låte lyst, selv på en Hegelamp- hvis Edzilla ville ha en...
Du har visst aldri eid ECP-2, har du vel?
Det som er helt sikkert er iallfall at dette ikke er en Electrocompaniet konstruksjon, men et RIAA trinn som er basert på Leif Ernstsen sin Dynamic Precision RIAA som EC overtok rettighetene til når de kjøpte opp DP og la ned produksjonen.
Jeg vil ikke si at ECP-2 er spesielt varmtlydende eller har typisk "Electrocompaniet-lyd", snarere at det er temmelig nøytralt, dønn tyst med veldig lavt støygulv, og låter dynamisk og åpent.
Det eneste direkte negative eller kjedelige jeg har å bemerke er at innstilling av verdier ved pick-up bytte foregår ved hjelp av små dip switcher på baksiden, og gjerne kunne vært lagt opp mer brukervennnlig.
Leste den for noen år siden, før jeg kjøpte ECP-2 selv.Fint test av ECP-2: http://audiophile.no/nb-no/item/2131-ecp-2