Jeg vil også gjøre oppmerksom på en link lagt inn av Khanate i et tidligere innlegg:
http://www.frontpagemag.com/Articles/ReadArticle.asp?ID=20646
Blir dette det neste vi må forholde oss til, og hvor vil det ende hvis vi tillater det å fortsette? Kan man møte slike holdninger og normer med respekt og dialog?
Om en brøkdel av det lenka refererer til er sant, så er et viktig at vi vurderer nøye hvordan vi skal forholde oss.
Om to grupper som lever side ved side, har grunnleggende forskjellige verdier, holdninger og regler, så er der i utgangspunktet en konflikt (motsetning). Om denne konflikten ikke er umiddelbart synlig, så må den før eller siden komme til overflaten. En forutsetning for harmoni og fremgang i hjemmet er at beboerene grunneleggende arbeider mot de samme målene.
Integrering: det begynner kanskje og demre for oss; i den grad integreringen av ikke vestlige innvandrere i Norge er misslykket, så skyldes ikke dette bare den stadig voksende skaren av høyrepoppulistisk stemmekveg. Det er faktisk også opp til de som kommer hit. Med andre ord "vi" har ingen garantier for å lykkes her, uansett hvor meget vi anstrenger oss.
Hvordan forholder vi oss: Her er det viktig å holde hodet kaldt. I furum som dette vil det vel alltid komme frem sysnpunkt, vedrørende hvordan vi bør handle, som ikke tåler dagslys. Man er kanskje frustrert, enstelig og føler seg maktesløs, og vil sette det hele på plass en gang for alle. De fleste er sikkert enige i at vi bør holde på og hevde våre verdier og syn. Altså, være sann mot egne verdier, uten å eskalere konflikten og uten å gå på akkord med norsk lov. Likeledes bør det finnes metoder for å reagere på livsførsel/tradisjoner som strider mot norsk lov. Vi bør også tilpasse lovverket til den nye situasjonen. Det vil si; å forby handlinger som strider mot grunnleggende norske verdier (frihet, likeverd etc) der dagens lovverk ikke er dekkende.
Til sist det mest kontroverslielle: Vi bør sørge for at vi selv er i flertall. Ok, nå er jeg høyrepoppulistisk og fremmedfientlig igjen. Det er imidlertid ting som tyder på at konfliktene (i Europa) er størst der hvor det finnes store grupper innvandrere (f.eks. Danmark og Frankrike). Jeg ønsker at utfallet av en slik konflikt i Norge faller til fordel for etniske nordmenn (sorry).
Noen tallknusere hevder at etniske nordmenn vil være i mindretall om noen år (ca 50?). Andre hevder at vi må importere mer arbeidskraft for å klare oss. Forstår ikke helt hvodan denne siste gruppen tenker. Om vi ikke regner med at de som blir importert er mye mer effektive enn oss andre. Jeg skulle ønske fler tok til motmæle mot disse som vil ha inn mer arbeidskraft.