Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.536
    Antall liker
    9.981
    Hva driver du med da Pink Panther? Våger du å si slikt her...?   :eek:  Kan bli kabelbrenning av slikt...
    Ja kanskje vi skulle fyre opp et gigantisk stort kabelbål utenfor en eller annen "high-end" sjappe i protest mot et eller annet? ;D

    Det at vi reagerer , eller ikke reagerer, som vi gjør mot den tosken Otto Jespersen viser hvor forskjellig vår kultur er fra den arabiske.
    Vi må allikevel gi dem rett til å reagere på det de mener er hån. Og så kan vi ta for oss de ekstreme utfallene og fordømme dem, slik som vi kan gå mot Nessa/Knutsen sine krumspring, men allikevel være enig i saken.
    Vær så snill å ikke gjør dette til en rasedebatt, det har det alt for lett for å bli.
    Husk: Alle pantere er kattedyr, men alle kattedyr er ikke pantere.
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Krigen mellom vesten og muslimene er alt i gang i følge en viss skjeggapemullah på tv2 i kveld. Nå må han pinedød sendes hjem - i dag! Hvaorfor får den forbryteren fortsatt oppholde seg her i landet? Det er så man nesten kan bli FrP'er av mindre!
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    For meg er dette IKKE noen rasedebatt Pink P. islam er ingen rase og muslimer er ikke engang av samme "rase".
    Det er en debatt om ideologier og menneskeverd, det er å sette fokus på at en "religion" i så stor grad undertrykker sine "tilhengere" (så vel som motstandere) som dessverre ofte ikke selv har valgt å tilhøre denne religionen, men ikke kan komme seg ut av det uten å risikere døden.

    Ellers liker jeg puser av alle størrelser jeg, selv om favorittfargen egentlig er blå.. ;)
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Krigen mellom vesten og muslimene er alt i gang i følge en viss skjeggapemullah på tv2 i kveld.
    Og det har han selvsagt helt rett i. Forøvrig er det prisverdig at mullahen deltar i diskursen som representant for sin ideologi/religion. Det gir oss innsikt i en problemstilling hvor nettopp innsikten har vært svært mangelfull, hvor naiviteten har rådet i alt for lang tid. Det han sier bør bestemt tas på alvor, der andre snakker om enkeltsaker og status quo, tar han opp visjonene, og representerer beveggrunnen, for den største problemstilling Europa vil stå ovenfor i inneværende århundre. Slik sett er det en fordel å ha ham til stede, fordi han ikke går under jorden eller praktiserer taqyia som de fleste av sine meningsfeller.

    Nå må han pinedød sendes hjem - i dag!  Hvaorfor får den forbryteren fortsatt oppholde seg her i landet?
    Fordi han utnytter et system som er i fornektelse ovenfor realitetene.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.536
    Antall liker
    9.981
    For meg er dette IKKE noen rasedebatt Pink P.
    Men det er jeg desverre overbevist om at det er for mange. "Dit de kom fra.." og lignende utsagn om muslimer.
    Jøder er heller ingen rase, selv om Affas venner mente det.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Fant email adressa til vår kjære Osama; osabinla@alqaida.afg

    Driver å jobber med noen bra karikaturer og tenkte jeg skulle fyre de avgårde til den gamle geitebukken for å vise at nordmenn ikke lar seg pille på nesen.
    Tenkte da en slags underskriftskampanje for å vise at vi er flere.Noen som blir med?
     

    JonnYb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    311
    Antall liker
    0
    La oss sette aldersgrense på religion. 18 år, så får dem sjansen til å utvikle seg som mennesker først...
     

    bles89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2006
    Innlegg
    86
    Antall liker
    0
    Jeg sier bare: GO FRP!!!! måtte Siv Jensen bli statsminister!!!!!!!!!!!! 8)

    PS: er det ikke snart på tide å stenge grensene for abdullaer ::)
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Re: Nå må islamofascistenne stoppes!

    Gledelig at støtten til Hamas stanses. Neste skritt må bli å stoppe Irans vei mot å lage seg en atombombe. Presidenten der minner mer og mer om Hitler. Begge småvokste med liten utdannelse og svært truende språkbruk. Han må stoppes. Jeg ser to alternativer: Alt 1: En fullstendig oljeblokkade hvor all oljeeksport (rørledninger og oljetankere) stoppes med makt. Blir bråk med Kina som kjøper mye olje fra Iran. Alt 2: Atomanleggene bombes tilbake til steinalderen. Israel stoppet Iraks atomplaner nokså effektivt i 1981 med et velrettet bombeangrep. Alle protesterte den gangen for syns skyld, også Norge, men vi var selvsagt mer enn fornøyde. Alt 1 vil gi høyest oljepris, og vil dermed være mest gunstig for pensjonene våre. Alt 2 vil muligens gi en hurtigere effekt. Alt 3 vil naturligvis være krig. En storkonflikt mellom islamofascistene og resten av verden vil nok komme uansett før eller senere.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Nok en tråd som popper opp. Denne er er fra april.
    Er det Høvdingen som er lei av Israeldebatten, og heller vil se en islam debatt? :D
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Vel, siden denne, av alle, tråder plutselig dukket opp igjen, så får vi vel fortsette da....? ;D

    Noen nye linker kanskje?

    http://www.information.dk/InfWebsit...hp?pShow=TryktAvis/TAvVis.php&pTAvVis=201837

    Litt fra teksten:
    "
    Tolerance og religionsfrihed. Det der med at man ikke må krænke religiøse følelser osv. Det har jo været karakteristisk for naivisterne, at de sluger plusordene råt, men at de ikke gennemskuer ordene. Naivisterne købte præmissen om, at man ikke må krænke andre folks religiøse følelser. Men her er det jo interessant, at der på guds grønne jord ikke er andre lande, der krænker religiøse følelser så meget, som islamisterne gør, der hvor de har indflydelse. Tænk på en islamistisk stat som Saudi-Arabien, hvor en officiel fatwa erklærer, at det er den værst tænkelige forbrydelse at bygge en kirke. Det er rent og skær hykleri, når islamisterne siger, at man ikke må krænke andres religiøse følelser. De bestiller ikke andet. Deres dagsorden var jo, at vores ytringsfrihed skulle tilpasse sig deres ortodokse tro," siger Pittelkow. "


    Hva rører seg i hodet på denne mannen? Følger han med på hva som skjer i verden? Hvor ble respekten av sånn helt plutselig?:
    http://www.aftenposten.no/kul_und/article1435954.ece
     

    lomt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Innlegg
    1.474
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Hugs at religion, på same måte som skytevåpen, aldri har skada nokon. Einkvan må sikte, og dra i avtrekkaren. I seg sjølv er saken harmlaus., men har eit skrekkeleg potensiale.....
    Ten points   Audiophilus Arveus    :D
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Hugs at religion, på same måte som skytevåpen, aldri har skada nokon. Einkvan må sikte, og dra i avtrekkaren. I seg sjølv er saken harmlaus., men har eit skrekkeleg potensiale.....
    Er du helt sikker? Tror du at "ting" bare er midler som vi putter mellom oss og verden, uten at de hverken gjør noe med oss eller verden. Dette blir tesen om teknikkens nøytralitet anvendt på noe som - tillike ulikt tekniske gjenstander isolert betraktet - i seg selv er handlingsmotiverende. For om religion - sågar isolert betraktet - ikke var handlingsmotiverende, så betyr den vel ikke mer for menneskene enn en gråstein. Si det til en troende. Og uten troende, ingen religion...
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.805
    Antall liker
    8.118
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Er du helt sikker? Tror du at "ting" bare er midler som vi putter mellom oss og verden, uten at de hverken gjør noe med oss eller verden. Dette blir tesen om teknikkens nøytralitet anvendt på noe som - tillike ulikt tekniske gjenstander isolert betraktet - i seg selv er handlingsmotiverende. For om religion - sågar isolert betraktet - ikke var handlingsmotiverende, så betyr den vel ikke mer for menneskene enn en gråstein. Si det til en troende. Og uten troende, ingen religion...
    Slike ting eignar seg ikkje for å vere sikker på....medvitet om at atombomber finnest og kva dei kan gjere, har faktisk gjort at dei ikkje har vore brukt sidan 1945 (noko som sikkert ikkje kjem til å vare så forferdeleg lenge). Einstein hadde litt å seie om utviklinga av atomvåpena, og rollene vi spelar rundt dette.

    Religion er handlingsmotiverande på ulike måtar. Sjølv har eg vanskeleg for å forstå at noko trancendent skal påleggje oss handlingar. Men at det må vere eit skilje mellom akseptable og uakseptable handlingar, er klart. Og desse er ikkje alltid sjølvsagte, sjølv om einskildmenneska kan meine det.

    At teknologien ikkje er nøytral i seg sjølv, er ganske innlysande. Sjå berre overgangen frå vinyl til CD. Ved hjelp av spennande ressursbruk til marknadsføring, gjekk "alle" over, sjølv om lydkvalitetsforbetringane i høgste grad kunne diskuterast...

    Seint-på-kvelden-filosofi....
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Nok en tråd som popper opp. Denne er er fra april.
    Er det Høvdingen som er lei av Israeldebatten, og heller vil se en islam debatt? :D

    Noen har selvsagt bumpa den. Bare å legge inn et svar med et tilfeldig tegn. Og så slette inlegget. Vips så er den på toppen.
    Uten spor.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Noen har selvsagt bumpa den. Bare å legge inn et svar med et tilfeldig tegn. Og så slette inlegget. Vips så er den på toppen.
    Uten spor.
    Bumping... vel hvem er det som driver med slikt.. ? Jo Tigergutt!

    Oddgeir da.. ;)
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Bumping... vel hvem er det som driver med slikt.. ? Jo Tigergutt!

    Oddgeir da..  ;)  
    At du kan tro noe slikt. Vestlandsfruen må da forstå at jeg er uskyldsren som en jomfru på sin hvite hest. :eek:
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    At du kan tro noe slikt. Vestlandsfruen må da forstå at jeg er uskyldsren som en jomfru på sin hvite hest.  :eek:
    ;D ;D ;D

    Selvsagt er du det... :-*

    Det passet så godt bare, siden det var du som først kom med kommentar og... og Tigergutt er jo riktig søt, uansett om han bumper eller ei.
    Får vel bare passe meg litt, så du ikke begynner å kalle meg for Vestlandsfanden.. ;D

    Kanskje man kan slette et innlegg om det er det siste i tråden, eller om ingen har lest det Ivar Løkken?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.805
    Antall liker
    8.118
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    ;D ;D ;D

    Selvsagt er du det...  :-*

    Det passet så godt bare, siden det var du som først kom med kommentar og... og Tigergutt er jo riktig søt, uansett om han bumper eller ei.
    Får vel bare passe meg litt, så du ikke begynner å kalle meg for Vestlandsfanden..  ;D

    Kanskje man kan slette et innlegg om det er det siste i tråden, eller om ingen har lest det Ivar Løkken?
    Ein kvinneleg vestlandsfande?
    Hugs korleis vestlandsfanden er beskriven:
    - Svart, stor hatt ( a la Halsteinn Bromskimlet d.a.y i Flållypa)
    - Indremisjonsk, med medlemsskap i Venstre
    - Bryr seg om kva andre bør meine
    - ....og framfor alt NYNORSKFANATIKAR.

    Det motsette av ein vestlandsfande er ein SAMVYRKJELAGSBESTYRAR. Slike er ekspertar på å snu kappa etter vinden, ein utenkjeleg eigenskap for V.F.

    Nei, dette er ikkje noko for kvinnfolk!!!
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Hvis Oddgeir/Tigergutt kan være en uskyldsren jomfru på en hvit hest, så kan da vel jeg være vestlandsfanden, hvilken tid lever du i, det er jo likestilling nå vet du…;)

    Men det svikter helt på enkelte punkt, enig i det. Jeg visste ellers ikke at han var så klart definert. Nynorskfanatiker, vel da er det jo en som skiller seg klart ut da, du kan få være han du, hatt har du jo og.
    Så slipper jeg, og det var jo for så vidt hele poenget…
    ;D
     
    P

    Parelius

    Gjest
    La merke til at NRK hadde en Muhammedfilm. Den som hadde hovedrollen der, forble ganske så anonym. Husker ikke helt når filmen var fra (1974?), men den var laget i ydmyk respekt for ikke å vise profetens smil og nese. Spørsmålet jeg stilte meg var: Vises denne filmen (med sin godkjente respekt) for å vise de religiøse tilhengere at NRK og dens oppdragsgiver staten, er RESPEKTFULLE (altså pga. av de litt tense omstendigheter), eller fordi det var en "god" og interessant film? Ett er ihvertfall sikkkert, hadde filmen vist profetens smil og nese, så hadde den ikke blitt sendt!
     
    O

    om.s

    Gjest
    Jeg synes de er søte når de er sinte, jeg.
    Spm er om de er like søte når de kommer en inn på livet, og realiserer sine visjoner om både det ene og det andre, tror ikke det!

    mvh
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Morsomt at alle i dag er enige om at det var helt på sin plass å trykke disse tegningene.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.536
    Antall liker
    9.981
    Hvor er det blitt av støtten til de som trykket tegningene etter de siste hendelsene?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.536
    Antall liker
    9.981
    Det er stor forskjell i intensjonene bak denne tegningen og de danske tegningene.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.819
    Antall liker
    4.098
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    JanOs intensjoner er nok annerledes; spørsmålet blir heller om denne forskjellen forstås av de uvaskede horder som jo utgjør de rabiates stormtropper...

    Bernt K
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Pink_Panther skrev:
    Det er stor forskjell i intensjonene bak denne tegningen og de danske tegningene.
    Nei det er det aldeles ikke.

    Situasjonen i verden er en helt annen, den gang visste man ikke hvilken galskap man hadde med å gjøre, men det er likevel ingen grunn til å la dette styre oss.
    Har du sett de 12 Muhammedtegningene? Det virker ikke sånn. De ble tegnet den gang fordi det var en forfatter som skulle lage en barnebok om Muhammed og hans liv, og slet med å finne noen som ville tegne illustrasjoner til boken. Dette syntes Jyllandsposten var rart og de utlyste en konkurranse og fikk forkjellige tegnere til å tegne sin versjon av Muhammed. Noen av tegningene er veldig bra, de fleste er helt uskyldige.
    Støtten til å trykke tegningene er om mulig sterkere i dag enn den gang de ble trykket, synd at de norske avisene ikke har våget å gjøre det, men det kan endre seg nå. Det eneste fornuftige er å trykke dem for å vise at man ikke lar seg kue av trusler og vold, det mente jeg da, og det mener jeg nå.

    Dagens leder i BA:

    http://www.ba.no/meninger/leder/article3581326.ece

    “2005 valgte de fleste norske redaktører, deriblant vi i BA, å la være å trykke de danske tegningene. Vi ønsket ikke å bidra til å stimulere motsetningene mellom islamske ekstremister og våre hjemlige islamhatere. Men hvis disse uskyldige tegningene fremdeles møtes med voldshandlinger, er det grunn til å revurdere den avholdenheten.”

    Endelig noen som kanskje er kommet til fornuft?

    Ellers var det ikke tegningene i seg selv, men en imam fra Danmark som reiste rundt og viste frem helt andre bilder for å hause opp stemningen som satte fyr den gangen, men det er det selvsagt ikke nødvendig å henge seg opp i..

    Magazinet skrev om situasjonen i Danmark, er det vanlig å se på avis-artikler som provokasjoner?

    De eneste som har provosert bevisst i denne saken er de imamene som reiste rundt og spredde løgn, men vi tar som alltid på oss skylden for hva all slags idioter måtte finne på.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.536
    Antall liker
    9.981
    Nå er du på bærtur. Man visste veldig godt om muslimske terroroganisasjoner i 2005. Tegningene i Jyllandsposten og Mgazinet ble trykket kun for å provosere ved å karrikere Profeten Muhammed. Leser du artikkelen i Dagbladet eller hvis du så innslaget på Dagsrevyen så ser du der at hensikten er en helt annen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn