Taket er ikke noe problem, der bruker jeg t og l-profiler.Får du til den dempingen på en estetisk tilfredsstillende måte? Bilder er bra! Fått noe napp på diskant?
Tenkte bare å legge til litt... Jeg tror, merk deg tror. Jeg kommer til å dele j-horn på ca 180-200hz(Jeg ser at du får slam via J-hornet, men det dekker vel ikke hele området for "slam"; dvs. ned til 70-80 hz dersom jeg har lest riktig)
Mvh Gisle
Så lavt altså. Da må jeg ha sett feil på grafe... Påstålighet varer lengst!120-150Hz bør kunne være innenfor
Den gav et lydmessig løft. Kan anbefales. Virker som den har lavere støygulvFortell litt om Sonos modden?
Hehe, takk. Det ser veldig anderledes ut nå enn det gjorde i 2012Tøft og stilrent anlegg du har her Terje, nice! Keep it up
Takker for lånefilter tilbudet, men de skal komme i posten en dag....Jeg synes personlig "nærfelt" er å foretrekke.
Du kan få låne mine filter? Jeg kjører dem aktivt uansett. Kjører AlephJ på diskant.
Off, ja. Jeg må bygge meg noen nye bafler med tiden. Ser jo grusomme ut sammen med Tannoy. Planen var å ha SEOS30 på toppen av baffelen sammen med 2x15" i midbass inntil kassen til J-Horn ble ferdige. Men det har dradd litt ut produksjons messig
Jeg bør vel prøve uten filter når Aleph J kommer hjem, jeg har ivertfall mulighet for å teste det. Eventuel bruke sånne Rothwell xlr dempe plugger på 10db. Så jeg får skrudd opp volumet litt.Jeg skal ærlig si deg det at gain/demping/digitalt har jeg veldig lite snøring på. Jeg prøver meg frem som regel
Jeg savner litt headroom ifra AlephJ på diskanten. Jeg deler nå OB søyla / Tannoy mellomtone på 300hz@24db med veldig godt resultat. så har jeg også satt deling mellom mellomtone og diskant på 1200hz@24db. Låter veldig sømløst
Når det gjelder filterte til Tannoy, så vil nok det gå litt utover følsomheten....? Jeg ville nok bare prøvd. Ikke en fasit det jeg opplever og erfarer.
Du kan få disse Tannoyene til å spille veldig habilt. Men dessverre uten filter. (igjen min subjektive erfaring)
Takk for det, begynner å bli en stund siden jeg hadde dem. Kule høyttalere.Hej
Sikken et flot anlæg. De Array 1400 må lyde super.
Eh, nei det vil de ikke.Tror også spilene kan gi en flott funksjon som diffusor.
Takk for det. Rommet blir 2,5-3m bredere. Dette er i utgangspunktet et utbygg. Med støypt dekke. Så da blir rommet 5,5m bredt X 6,20m langt X 2,50m høyt.Eh, nei det vil de ikke.Tror også spilene kan gi en flott funksjon som diffusor.
At det derimot ser pent ut tviler jeg ikke på.
Spennende planer Terje Berg. Og så har du støtte fra en dyktig kar fra Bømlo. Har du noen vegger du kan slå ned, så du kan få større rom?
Heheh, ja. Jeg fikk det sånn noe lunde til når jeg gikk amokk med EQ....Nå sjønner jeg hvorfor du ikke bruker de orginale filtrene de låter helt ræva
Oi, har glemt å svare deg. Beklager.8x18" AE høres ut som god kapasitet/headroom og sikkert noen tusenlapper.
Planlegger litt i samme bane. Men jeg har ikke råd til AE. Tror du jeg kan komme greit ut av det med 8x15" Eminence på 20 kvadreatmeter?
Hvor stort er lytterommet ditt Terje?
B
OB bass er veldig nabovennlig.Jeg bor i blokk. Er OB bass så nabovennlig som mange påstår?
Når jeg ser for meg eks. 2 tårn a' 5x18" og naboen har soverommet sitt på andre siden av veggen bak basstårna.
Er det forsvarlig?
B