Altså, både sjefen og jeg har lyst på en Tesla og har vurdert en brukt. Blir garantien uten videre overført til ny eier?
Om du kjøper brukt så ville jeg sett meg om etter en som er utstyrt med autopilothardware. Tror det det var rundt oktober 2014 at alle ble levert med dette.
Ikke bare for autopilot, men for alt mulig annet snacks som kommer i fremtiden som behøver dette. Som autoparkering, informasjon om trafikken rundt en, utvidet selvkjøring etc.
Bilen med og uten dette er to helt forskjellige ting.
Hadde ikke hengt med spesielt opp i batteristørrelsen. Selv en 70 vil i praksis ha samme bruksområde som en 90. (Men hadde droppet 60, så 85 er vel det mest aktuelle når det kommer til bruktkjøp).
Utover dette kan jeg ikke sammenligne modellene i praksis. Eneste Tesla jeg har kjørt er min egen bil.
Jeg er veldig fornøyd med den: P85D med seter, lyd, og luft og ikke så mye annet ekstra.
Har en mistanke om at 85D ikke henger så mye etter og at folk godt kan leve med en slik.
Så min rekkefølge av realistiske bruktbiler: (uten å ta hensyn til ekstrautstyr)
P85D, 85D, 70D, 85 (med hardware), 70, P85+, P85, 85 (uten hardware), 60
Regner ikke med at det er noen 90er på bruktmarkedet ennå. Heller ingen Xer.