Stenging av ett løp i Brynstunellen har ikke gått like smertefritt. Et helt annet trafikkmønster der enn ved Smestad.Da de stengte ene løpet på Smestad-tunellene så man jo at det faktisk var ganske mye slack i folks reisemønster, men om det er like mye slack over tid er en annen sak.
Av samme grunn jeg tror man aldri vil kunne bytte batteripakke i elbiler. Man hører at batteripriser skal ned, men aldri i livet at Tesla mfl vil la kunder bytte til ny batteripakke for en neve dollar, da er derimot sugerøret på plass og det vil nok brukes for hva det er verdt.Lurer på hvor godt konseptet med å kreve 70 000 kroner for å utnytte kapasiteten i S60 batteriet er.
Når de tar 70 000 kroner for en parameterendring kan man iallfall trygt anta at batteriene ikke får en forbrukervennlig pris. Håper det kommer konkurrenter med tilsvarende produkt så Tesla ikke blir en ny Apple.Av samme grunn jeg tror man aldri vil kunne bytte batteripakke i elbiler. Man hører at batteripriser skal ned, men aldri i livet at Tesla mfl vil la kunder bytte til ny batteripakke for en neve dollar, da er derimot sugerøret på plass og det vil nok brukes for hva det er verdt.Lurer på hvor godt konseptet med å kreve 70 000 kroner for å utnytte kapasiteten i S60 batteriet er.
Det er mange og gode grunner til å være skeptisk til å la teknologi få ta over for meget! En av de viktigere er at mennesket fra naturen sin side er laget slik at vi er flinkere til "å gjøre" enn til å "monitorere". I praksis betyr det av er flinkere til å gjøre ting rett selv enn å "se" når automatikken gjør feil.Dypt skeptisk til autonome biler og definitivt noe man bør vurdere om skal tillates. Folk misbruker teknologien.
Men det er en amerikansk bil og det betyr at du må leve med større avvik enn det som tolereres på tyske og japanske biler. Greit med garanti, er vel et must på Tesla, men alt fikses ikke som større mistilpasninger i karosseri og plateskjøter. Og er avvikene store så blir heller ikke takluker med mer tette. Dette må man leve med på en Tesla er Tesla Norges svar. Etter å ha lest maaange sider på Teslas klagetråd på Elbilforum skal i alle fall jeg ikke ha Tesla. Mange er heldig, men er du uheldig så står du der...Flott innlegg om hvordan du opplevde 'førstekontakten' med Tesla og kanskje elbil som sådan også? Har til gode å prøve selv, må få til en prøvetur i sommer. Tror veldig mange med erfaring fra tysk Premium ikke har tro på amerikanske biler eller elbiler og hvertfall ikke begge deler på engang. Har inntrykk av at bilen overrasker positivt når man først får kjørt den. Veldig mange på elbilforum melder om at man finner motorkarakteristikken i bensin/dieselmotorer traurig og gammeldags etter å ha vent seg til elmotorens sømløse oppførsel med kjapp respons og stort dreiemoment på lavt turtall.
Men det er en amerikansk bil og det betyr at du må leve med større avvik enn det som tolereres på tyske og japanske biler. Greit med garanti, er vel et must på Tesla, men alt fikses ikke som større mistilpasninger i karosseri og plateskjøter. Og er avvikene store så blir heller ikke takluker med mer tette. Dette må man leve med på en Tesla er Tesla Norges svar. Etter å ha lest maaange sider på Teslas klagetråd på Elbilforum skal i alle fall jeg ikke ha Tesla. Mange er heldig, men er du uheldig så står du der...Flott innlegg om hvordan du opplevde 'førstekontakten' med Tesla og kanskje elbil som sådan også? Har til gode å prøve selv, må få til en prøvetur i sommer. Tror veldig mange med erfaring fra tysk Premium ikke har tro på amerikanske biler eller elbiler og hvertfall ikke begge deler på engang. Har inntrykk av at bilen overrasker positivt når man først får kjørt den. Veldig mange på elbilforum melder om at man finner motorkarakteristikken i bensin/dieselmotorer traurig og gammeldags etter å ha vent seg til elmotorens sømløse oppførsel med kjapp respons og stort dreiemoment på lavt turtall.
Mennesker vil alltid motsette seg endringer - det ligger i vår natur.Jeg har inntrykk fra andre bilforumer at det er gjennomgående hat for Tesla. Kan nesten virke som at folk frykter de, så tåplig som mange av kommentarerene jeg leser om Tesla og elbil generellt er. Jeg tror elbil har kommet for å bli og gleder meg virklig til de andre produsentene kommer etter med en direkte konkurrent til Tesla Model S. Inntil da er Tesla virklig noe jeg kunne tenkt meg å kjøre mere og bli kjent med. Det ga absolutt mersmak.
Hvorfor skal noen kjøre mere med elbil en noe annet kjøretøy? Fordi det er mere moro å kjøre elbil? Tviler sterkt på at noen kjører mye mere med elbil for de ikke har noe bedre å gjøre i hverdagen. Selv kjører jeg min diesel bil ca 40k i året pga lang vei til jobb. For min bekjente Tesla eier sin del pendler han Moss - Jessheim daglig. Det samme gjorde han før med diesel E-klassen sin . Spør du meg er Model S midt i blinken for slikt bruk?26000km på 6 mnd over. Samme rapporterer vel Asbjørn.. Skulle likt å sett årsnitt kjørte km med elbil, finnes det statistikk for det i Norge? Miljøargumentet faller jo til de grader bort når man kjører dobbelt så mye som tidligere. Skulle tro folkehelsa også får et skudd for bauen med mindre fysisk aktivitet kombinert med pølser på ladestasjonene.
Klagetråden har nok rett. Tesla er elbilen med desidert mest feil, men eierne liker den da den duger som eneste bil hvis du trenger lang rekkevidde og duger hvis formålet er å erte nabo'n . De fleste klarer seg med betydelig mindre rekkevidde da gjennomsnittet å kjørt distanse per dag er rundt 4 mil. I3'n min dekker mitt behov til 99%.Men det er en amerikansk bil og det betyr at du må leve med større avvik enn det som tolereres på tyske og japanske biler. Greit med garanti, er vel et must på Tesla, men alt fikses ikke som større mistilpasninger i karosseri og plateskjøter. Og er avvikene store så blir heller ikke takluker med mer tette. Dette må man leve med på en Tesla er Tesla Norges svar. Etter å ha lest maaange sider på Teslas klagetråd på Elbilforum skal i alle fall jeg ikke ha Tesla. Mange er heldig, men er du uheldig så står du der...Flott innlegg om hvordan du opplevde 'førstekontakten' med Tesla og kanskje elbil som sådan også? Har til gode å prøve selv, må få til en prøvetur i sommer. Tror veldig mange med erfaring fra tysk Premium ikke har tro på amerikanske biler eller elbiler og hvertfall ikke begge deler på engang. Har inntrykk av at bilen overrasker positivt når man først får kjørt den. Veldig mange på elbilforum melder om at man finner motorkarakteristikken i bensin/dieselmotorer traurig og gammeldags etter å ha vent seg til elmotorens sømløse oppførsel med kjapp respons og stort dreiemoment på lavt turtall.
Beklager evt personlig kommentarer her (absolutt ikke vondt ment) Men du som presenterer deg som Ingeniør burde vite at en Tesla klagetråd ikke kan brukes som en referanse på bilkjøp? Det blir rett og slett mindre reflektert og gjennomtenkt spør du meg. Som nevnt tidligere er jeg en BMW entuiast. Jeg er ganske aktiv på de forumene også og jeg kan love deg at klagetråden der er helt lik også. Nemlig full av klager på bilene. Panotaket er en absolutt gjenganger der også. Dugg i lykter og sensorfeil er også en typisk gjenganger. Om jeg ikke tar helt feil bruker flere produsenter samme underlevrandør på panotak, så mye kan ligge der. Kjøper ikke Tesla mye fra Mercedes delelageret til Model S?
Jeg har ingen grunnlag til å påstå at Tesla har generell bra eller dårlig kvalitet, men å bruke en klagetråd som referanse blir jo bare... Tullete!
En annenting som mange tar lite høyde for er hvor mange fornøyde bileiere skriver om sine gode opplevelser i diverse forumer? Svært lite i forhold til de som er misfornøyd vil jeg tro? Eieren av 85D jeg lånte har ingenting å klage over sier han. Har kjørt 26k på litt over 6mnd og er svært fornøyd med bilen.
Jeg har inntrykk fra andre bilforumer at det er gjennomgående hat for Tesla. Kan nesten virke som at folk frykter de, så tåplig som mange av kommentarerene jeg leser om Tesla og elbil generellt er. Jeg tror elbil har kommet for å bli og gleder meg virklig til de andre produsentene kommer etter med en direkte konkurrent til Tesla Model S. Inntil da er Tesla virklig noe jeg kunne tenkt meg å kjøre mere og bli kjent med. Det ga absolutt mersmak.