Spørsmålet er vel hvorfor man må ha ulike lyspakker og andre tilvalg på den Tyske bilen. Hva med å levere den med nødvendig utstyr i utgangspunktet. Ser man på utstyrslista til Porsche så er selv Homelink ekstrautstyr.
Spørsmålet er vel heller hvorfor noen tror at alle trenger det samme. Mercedes sine basis lys er svært gode, men for oss eldre er det kjekt å kunne velge.
Med frontlyktene MULTIBEAM LED kan du kjøre med fjernlysene på hele tiden, uten at andre trafikanter blendes. Lysdioder som kan styres individuelt og presist, sørger for at andre biler ikke blendes, samtidig som resten av omgivelsene blir svært godt belyst.
168 individuelt styrte LED punkter koplet til trafikkbilde, hastighet, sensorer og GPS. Folk som ikke har prøvd det bør være forsiktig med å undervurdere det. Det funker, til og med vesentlig bedre enn jeg trodde da jeg kjøpte det. Mørkekjøring blir aldri mer det samme.
Seter med adaptiv sidestøtte (koplet til Gkrefter) og akustikkpakke (som gjør tungtrafikken ved siden av deg på motorveien omtrent uhørlig) er annet bling som jeg anser som vært verdifullt når jeg skal kjøre lengre enn noen få timer - med eller uten tissepauser. Og for de som tror at motorstøy er problemet med fossilbiler, I've got news for you. Ved kjøring i 80 km/t og over er det vindstøy, hjulstøy og støy fra annen trafikk som er greia. Der er det nesten ingen andre enn store tyskere og noen få til som kan levere.
Alt dette er ting som står høyt på prioritetslisten hos meg, og jeg skjønner ikke helt hvorfor det faktum at andre kan klare seg med mindre skal hindre meg i å ha det, når jeg trenger det og har råd.
For øvrig er jeg enig med cruiser i at bortsett fra det elektriske og enkelte duppeditter, er Tesla en ganske enkel bil til ganske mye penger. Kom med en bil som både er en god bil (ref mine behov over) og en god elektrisk bil, og jeg er klar.
Og til anonym: Noen klarer seg uten, og da er det faktisk greit for meg at de kan velge det bort. Klarer alle seg med samme stereoanlegg, eller er det greit at de som ikke vil ha rørforsterkere kan velge det bort? Det er pinadø sånn Teslafansen fremstår i denne tråden.
Og for å gjenta det for fjortende gang så jeg ikke fremstår som en Teslahater. Tesla er den eneste leverandøren som kan det elektriske ved biler 100%. Hadde de vært i nærheten av like gode på resten av bilen, hadde jeg vært Teslaeier for lengst. Kanskje også om jeg hadde vært mindre avhengig av bilen og brukt den slik det virker som mange Teslaeiere gjør, til småkjøring og en og annen hyttetur.