Min (P85D) går ut av garanti nå til våren og har telt litt på knappene hva jeg skal gjøre, men har mer eller mindre bestemt meg for å beholde den. Jeg har byttet 3 dørhåndtak, hatt et løst jordingspunkt og så løsnet en slange eller hva det var på klimaanlegget slik at kupeen ikke fikk kjøling. Om det nå skulle dukke opp ett eller annet i løpet av de neste årene jeg må betale for selv så er økonomien i å beholde bilen rimelig bra, spesielt for meg som bor i Oslo og kjører en del gjennom bomringer både i Oslo og på E6 nordover. Regnestykkene jeg har laget meg tilsier at det koster rundt en tusenlapp mer i måneden å eie og bruke den en hva eksempelvis en generisk brukt stasjonsvogn til ca 250.000 kroner vil koste. Bompenger, årsavgift, drivstoffkostnad og fravær av serviceintervaller drar i positiv retning, mens dekkpriser, større avskriving og forsikring drar i motsatt retning. Service er jo lotteri uansett - kan ha flaks eller uflaks med enhver bil, men akkurat mitt eksemplar av sorten virker greit skrudd sammen og jeg merker ikke noe særlig forskjell på noe fra den var ny. Kjører ikke veldig mye - står på 66k telleren nå.
Det er også 8 års garanti på drivverket og batteriet, for øvrig.
Jeg mener at superladingshastigheten har blitt noe lavere, men jeg bruker det såpass sjelden at det uanstet ikke er noen stor sak for min del. Rekkevidden er som opprinnelig, eventuelt minus noen veldig få kilometer. Uansett ikke noe som betyr noe i praksis.
Den er uansett veldig mye morsommere å kjøre enn hva en generisk familefrakter vil være. Det er veldig rart å gå fra 500+ hestekrefter til 150, men man venner seg vel til det etter en stund også.