hei folkens!
jeg har vurdert AG 3.1 en stund, og nevnte dette på tull for min gode venninne for en tid tilbake. Hun har tydeligvis prøvd å hjelpe meg til å velge, og utdrag fra hennes vurderinger ser dere under. Ganske artig lesning! God ironisering av nerdete hifi-folk som oss, av en dame (som det fremkommer i teksten) ikke har peiling på hifi, men som prøver så godt hun kan
God lesning ;D ;D
Nå har jeg tenkt på Gallo i ukesvis helt siden 16 mai faktisk!! Jeg er så spent på å få se denne i virkeligheten? (og høre selvfølgelig!!)
Men før du virkelig avgjør om du skal investere i dette produktet, så må jeg ha en liten gjennomgang her. Kanskje du vil forandre mening etterpå, eller kanskje du får bekreftet dine mistanker om at Gallo er BEST!
Jeg har jo helt klart mine tanker om denne dingsen, og ramser opp som følger:
1. Det er tydelig for meg at denne høytaleren krever en viss stil interiørmessig og jeg regner med at du har tatt med i beregningen utgifter også for total utskifting av møblene dine. For det du har holder jo ikke mål, sammenlignet med Gallo
.det er bare å innse, først som sist.
Først og fremst tenker jeg på teppet ditt. Dette er vel det første du må bytte ut og jeg foreslår et krokodilleskinnsteppe. Du vil med en gang få høy status i Gallo miljøet! Uten tvil! Folk vil komme langveisfra for å beundre din geniale smak og etter hvert vil folk også begynne å kopiere stilen din. Du vil nok bli den nye Jan Thomas i HiFi verdenen. (hus i Cannes ser jeg også i det fjerne)
Du får selv velge for og imot om dette er noe du ønsker. For det vil skje.
2. Jeg er veldig spent på om du vil la basselementet peke utover eller innover i rommet. Dette har jeg tenkt en del på faktisk. Jeg vil råde deg til å prøve begge deler, så kan du sjekke mostanden i densen. Jeg vet hva jeg snakker om her.
3.
Gallo på EC er mye bedre i mine ører enn Gallo på DP, nå får jeg mye mer ut av blant annet bassen, varmere, dypere, syntes heller ikke jeg har noe dårligere oppløsning enn da jeg hadde 6,4p".
Denne er jeg ganske usikker på
jeg er usikker på om klangen i blir bra nok med Gallo EC jeg har mye bedre erfaring med Gallo DP. Faktisk. Og varmen skjønner jeg ikke har så mye med høytaleren å gjøre i det hele tatt! Hvis du spiller veldig ofte og høy musikk kan nok høytaleren gå varm, men bortsett fra det må du nok ha varmeovn i tillegg. I hvert fall vinterstid.
4.
Blokkene er kit2 oppgraderte, men har fått ett problem med den flotte kineseren som står og snurrer plater, den har fått en skjemmende egenstøy, hørtes ut som det kommer fra drivverket, det er uavhengi om den spiller plater eller ej, støyen blir der.Følger der med en kinseser?? Dette skjønner jeg ingenting av
. Da har du en ny leieboer også da. Høyttaler og leieboer til samme pris. Utrolig.
Dessuten er ikke blokkene i kit2 oppgraderte. Det skjer først i 2012. (jeg er med i en hemmelig undergrunns hifi klubb vi vet det meste
)
5.
"Tror ikke Krellen er noen pingle mht strømreserver. Spørsmålet er kanskje mer om lydsignaturen passer...
Krellen er vel rimelig nøytral med en viss betoning i bassområdet.
Noen som tør å karakterisere Gallos lydsignatur?"Jeg tør å karakterisere Gallos lydsignatur! HA! Som følger - Gallo gir et rent lydbilde, der motstanden kommer tydelig frem. Vibrasjonene fra basselementet er nesten ikke merkbart, og dette gjør at du får en lydsignatur du aldri før har hørt makan til! Lyden er ren og pen, men samtidig kraftig. (da tar jeg utgangspunkt i Gallo DP, men det skjønner du nok) Diskanten byr også sjelden på problemer ren og skjær lykke. La musikken fylle rommet så høyt du bare vil ?
Jeg kjenner ikke Krellen personlig, men han er sikkert en grei fyr. Tror ikke han er pingle.
6. Må nevne Densen. Sånn. Nå er den nevnt.
Må avslutte med at jeg synes diskusjonen begynner å bli vel usaklig inne på siden her: Hehe...noen liker dattera, og andre liker mor`a vet du Dog
Du har ikke en mer seriøs side å anbefale en HiFi viter?
Mvh xxxxxx xxxxxxxxxxxx