The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • robster

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Har du testat att hänga dem på en vägg? Hade varit intressant att se hur dem klarar det.
     

    Stereobloiden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2006
    Innlegg
    186
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    0
    reidmyse skrev:
    Jeg har hørt at Gallo trives på klasse-D. Jeg mener å ha lest på et Audiogon-forum at mange der foretrekker klasse-D på sine 3.1. Jeg lurer selv veldig på den nye Audio-Research integrerte. Har andre noen erfaringer med klasse-D og Gallo?
    Er klasse-D alt som er digitalt, lissom? Jeg har en Lyngdorf TDA2200 (og Gallo 3.1) - er den klasse-D?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Stereobloiden skrev:
    reidmyse skrev:
    Jeg har hørt at Gallo trives på klasse-D. Jeg mener å ha lest på et Audiogon-forum at mange der foretrekker klasse-D på sine 3.1. Jeg lurer selv veldig på den nye Audio-Research integrerte. Har andre noen erfaringer med klasse-D og Gallo?
    Er klasse-D alt som er digitalt, lissom? Jeg har en Lyngdorf TDA2200 (og Gallo 3.1) - er den klasse-D?
    Klasse D er ikke digitalt.
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    165
    Antall liker
    54
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gallo Ref 3.5.

    Er det noen som har fått disse i hus ennå? God review i 6moons, meg jeg er spent hva dommen blir i det store og hele sett hen til det kraftige prishoppet fra Ref 3.1.
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    364
    Antall liker
    350
    Sted
    South of heaven
    Var en tur innom nat i dag og rakk en halvtimes lytt. Jeg fikk et meget bra førsteinntrykk av disse. Ser frem til å høre mer.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Ser nå at kunder over dammen kan få oppgradert sine 3 eller 3.1 til 3.5 for 3500 usd.
    Får håpe dette tilbudet kommer til oss andre også ;D
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Fikk svar fra Morten hos NAT i dag

    "Jobber med å få til en mulighet for å gjøre oppgraderingen her i Norge. Foreløpig har jeg fått beskjed om at 3.1 må sendes til USA for oppgradering.
    Det er vist mye jobb og ikke så teknisk enkelt som man skulle tru dessverre!"

    Så da får ewn bare krysse fingrene og håpe og vente... :-\
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    364
    Antall liker
    350
    Sted
    South of heaven
    Har fått lånt et par gallo ref. 3.5 av nat med hjem i helgen. Må si de virkelig imponerer meg. Spiller rett og slett fantastisk i mine ører.
    Synes de spiller bra på alt jeg har foret med dem hittil.
    Kjenner det er fristende å bli en gallo dude nå gitt.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    :'( :'( :'(
    Da var mellomtonen på venstre side "sprengt", er det noen som har erfaring med å skifte disse, er det omfattende jobb ??? Eller er det noe de fleste klarer, regner med at det er limt fast.
    Nytt element koster jo ikke mer en 550,- Hadde vært fint å sluppet å sendt de til NAT for å gjøre det.
    570 w ble for mye gitt ::) det rare er at det ikke opplevdes såååå høyt :-\
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    165
    Antall liker
    54
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Aiaiai, trasig. Det er det som er "problemet" med Galloene: resonansfriheten gjør at du ikke merker hvor høy lyden egentlig er.

    Ville tatt en telefon til NAT-Morten, åkke som.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    815
    Antall liker
    588
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    8
    stejorge skrev:
    :'( :'( :'(
    Da var mellomtonen på venstre side "sprengt", er det noen som har erfaring med å skifte disse, er det omfattende jobb ??? Eller er det noe de fleste klarer, regner med at det er limt fast.
    Nytt element koster jo ikke mer en 550,- Hadde vært fint å sluppet å sendt de til NAT for å gjøre det.
    570 w ble for mye gitt ::) det rare er at det ikke opplevdes såååå høyt :-\
    Opplevde det samme selv. Tenkte å skifte sjøl, men ble til at eg sendte de til NAT. De gjorde en flott jobb, og det kostet ikke allverden, så jeg foreslår at du tar deg bryet med å sende de inn.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Etter en kort og hyggelig samtale med Morten hos NAT, er elementet bestilt.
    Valgte å gjøre jobben selv, da det ifølge Morten var en enkel jobb, og elementet var skrudd fra baksiden ikke limt som jeg først fryktet.
    Han ment at så lenge jeg klarte å finne den varme enden på loddebolten, så ville jeg klare dette også ::)
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    364
    Antall liker
    350
    Sted
    South of heaven
    Da har jeg kjøpt ett par gallo 3.5 som står og spiller inn i stua. Synes de spiller bra selv etter noen få timer. Blir nok mye tid i lyttestolen fremover.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer! Spent på å høre mere om disse!
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    364
    Antall liker
    350
    Sted
    South of heaven
    Tusen takk!
    Må innrømme at det allerede er blitt en liten forelskelse i disse. Spiller utrolig rent i mine ører. Litt farlig for man merker ikke at man spiller høyt :)
    Og så er det noe med at de er så små. Utrolig digg å slippe store kasser.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    "Anthony Gallo Acoustics was getting big sound from a small package -- their specialty these days. The Classico III loudspeaker ($2000 per pair) stands only 26.5" high, but the company was quick to point out that this speaker is not designed to be placed on a stand. It features two 6" carbon-fiber woofers and a CDT tweeter in a two-way configuration. [www.roundsound.com]"
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Eg eller du? ;)

    Uten at eg har funne noko særlig med informasjon ser dette ut som eit svært interessant produkt. Eg digger Ref skikkelig men er ikkje heilt komfortabel med designet. Om denne finnes i kvit så kjøper eg*!

    *Etter å ha høyrt dei og bestemt meg for at dette duger, sjølvsagt

    ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Tok noen bilder hos ec kongen igår....

    Passer vel å legge de inn her tenker jeg.










    Spiller meget bra med EC komponenter !
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Knall bilder av ein fantastisk høgtaler. Absolutt på topp 5-lista!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Brasse skrev:
    Knall bilder av ein fantastisk høgtaler. Absolutt på topp 5-lista!
    Takk, ja de spiller helt nydelig, luftig og fint.

    Det er som sagt ikke mitt oppsett men ec kongen her på sentralen, var og lyttet og tok bilder der igår.
     

    Vedlegg

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Flotte bilder! Frister å prøve igjen, gode minner fra "de gamle"
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Kjempefine de nye Gallo 3.5, har dere noen tilbakemld på forskjellen "forbedringen" mellom 3.1 og 3.5.
    Evt om noen har hatt 3.1 og 3.5 spillende i samme rom. I og med at rom kan være så forskjellig.

    Hilsen Eckongen
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    364
    Antall liker
    350
    Sted
    South of heaven
    Har ikke hørt begge i samme rom. Men for meg i mitt lytterom føles 3.5 langt på vei komplett i mine ører. Synes de spiller fantastisk på all type musikk.
    Alle elementer skal være oppgradert ift 3.1. Basselementet har gått fra 4ohm til 8ohm og skal være langt lettere og få til å spille optimalt.
    Her er en link til testen i 6moons hvor den sammenliknes både med 3.1 og strada/sub kombo:

    http://www.6moons.com/audioreviews/gallo9/ref35_2.html

    Og test fra soundstage:

    http://www.soundstagex.com/index.php?option=com_content&view=article&id=91
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    yasman skrev:
    Dog skrev:
    Jeg har fått nye høyttalere! Og det er faktisk ingen overdrivelse. Før jeg hopper i det, jeg har levd med Galloene siden sommeren 2005. Jeg har hatt en haug med elektronikk foran dem, jeg kjenner de svært godt. I motsetning til folk som oppgraderer 2 ganger i måneden får jeg vel si...jeg har også hørt på mange alternativer, uten at jeg har klart å mobilisere den helt store entusiasmen. Klart det finnes bedre saker, men totaliteten i hva disse presterer av musikkformidling er fortsatt enorm i mine ører. Helt uavhengig av pris.

    Effekten disse Mapleshade-standsene har hatt hos meg er intet mindre enn dramatisk. Her er jeg på farefull ferd inn i et landskap av klisjéer...skal forsøke å unngå de så langt som mulig. Men makan! Det første man legger merke til er hvor mye mer artikulert mellombassen blir, vi snakker snert og smekk! (f.eks ble "Run the VooDoo Down" med Cassandra Wilson en helt annen opplevelse). Dypbassen får også en solid kvalitetsheving, blir både mer definert og kontrollert. Mellomtonen (som jeg i utgangspunktet var svært fornøyd med) ble enda klarere og fyldigere etc etc. I sum gir dette også en helt annen holografisk opplevelse av hva som skjer i musikken, mer luft og plass rundt utøverne og ikke minst instrumentene. Det virker som absolutt alt har fått løftet seg noen solide hakk på kvalitetskalaen. I am fucking amazed! Jeg antar dette handler om resonanskontroll av en annen verden, noe er det, for dette er ikke placebo for å si det sånn.

    For å dra en sammenligning: Mapleshade-plattformer og føtter hadde en langt mer dramatisk positiv og ikke minst RIKGTIGERE effekt på mitt oppsett enn Gallo sin bassforsterker hadde. Langt mer. Så jeg har fått nye høyttalere med denne endringen, rett og slett.

    O.

    Dog skrev:
    Da er et par slike stands på vei fra Mapleshade:



    Mest motivert at de blir mer stabile med tanke på små, viltre men svært glade 1-åringer, skal ikke se
    bort fra at det blir noen lydmessige fordeler å hente her også :)

    O.
    Faan, jeg som nettop solgte mine..........
    Tar frem en liten kommentar til en som solgte sine gallo ref 3.1 og SA amp.
    Gjett hvem som har vert stolt eier av dem i ca 3 år nå,"det er MEG det"
    Fine bilder ligger også ute i denne tråden. Johnnygrandis er super fotografen vår i klubben.

    Hilsen Eckongen
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Vicarious skrev:
    Da har jeg kjøpt ett par gallo 3.5 som står og spiller inn i stua. Synes de spiller bra selv etter noen få timer. Blir nok mye tid i lyttestolen fremover.
    Gratulerer så mye med 3.5, da er du ekte gallo dudes.
    Tenk jeg da, har ikke fått hørt dem ennå. Det er vel nesten en skam.

    Hilsen Eckongen
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg har hatt Strada og 3.1 i samme rom, de nye toppene er klart bedre og det er jo nesten sprøtt mtp hvor gode 3.1 er. Strada + TR3 overgår 3.1 på "alle parametre".
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    cybervision_ skrev:
    Jeg har hatt Strada og 3.1 i samme rom, de nye toppene er klart bedre og det er jo nesten sprøtt mtp hvor gode 3.1 er. Strada + TR3 overgår 3.1 på "alle parametre".
    Hei Cybervision. Kan jeg spørre om du bor i Oslo Omerådet eller?
    Sender mld evt for prøvelytt, hadde vert gøy og hørt oppsettet ditt.

    Hilsen Eckongen "Morten"
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    EC KONGEN skrev:
    yasman skrev:
    Dog skrev:
    Jeg har fått nye høyttalere! Og det er faktisk ingen overdrivelse. Før jeg hopper i det, jeg har levd med Galloene siden sommeren 2005. Jeg har hatt en haug med elektronikk foran dem, jeg kjenner de svært godt. I motsetning til folk som oppgraderer 2 ganger i måneden får jeg vel si...jeg har også hørt på mange alternativer, uten at jeg har klart å mobilisere den helt store entusiasmen. Klart det finnes bedre saker, men totaliteten i hva disse presterer av musikkformidling er fortsatt enorm i mine ører. Helt uavhengig av pris.

    Effekten disse Mapleshade-standsene har hatt hos meg er intet mindre enn dramatisk. Her er jeg på farefull ferd inn i et landskap av klisjéer...skal forsøke å unngå de så langt som mulig. Men makan! Det første man legger merke til er hvor mye mer artikulert mellombassen blir, vi snakker snert og smekk! (f.eks ble "Run the VooDoo Down" med Cassandra Wilson en helt annen opplevelse). Dypbassen får også en solid kvalitetsheving, blir både mer definert og kontrollert. Mellomtonen (som jeg i utgangspunktet var svært fornøyd med) ble enda klarere og fyldigere etc etc. I sum gir dette også en helt annen holografisk opplevelse av hva som skjer i musikken, mer luft og plass rundt utøverne og ikke minst instrumentene. Det virker som absolutt alt har fått løftet seg noen solide hakk på kvalitetskalaen. I am fucking amazed! Jeg antar dette handler om resonanskontroll av en annen verden, noe er det, for dette er ikke placebo for å si det sånn.

    For å dra en sammenligning: Mapleshade-plattformer og føtter hadde en langt mer dramatisk positiv og ikke minst RIKGTIGERE effekt på mitt oppsett enn Gallo sin bassforsterker hadde. Langt mer. Så jeg har fått nye høyttalere med denne endringen, rett og slett.

    O.

    Dog skrev:
    Da er et par slike stands på vei fra Mapleshade:



    Mest motivert at de blir mer stabile med tanke på små, viltre men svært glade 1-åringer, skal ikke se
    bort fra at det blir noen lydmessige fordeler å hente her også :)

    O.
    Faan, jeg som nettop solgte mine..........
    Tar frem en liten kommentar til en som solgte sine gallo ref 3.1 og SA amp.
    Gjett hvem som har vert stolt eier av dem i ca 3 år nå,"det er MEG det"


    Hilsen Eckongen
    Er det så lenge siden ?!

    Den tiden forsvinner styggfort Morten, morro tur var det og fantastiske Ht er det. Jeg er egentlig rimelig trygg på at du kan beholde disse enda i lang tid framover, ett bytte til siste modell vil koste mye mer enn det vil smake det er jeg overbevist om..
     

    Vedlegg

    C

    Cyber

    Gjest
    EC KONGEN skrev:
    cybervision_ skrev:
    Jeg har hatt Strada og 3.1 i samme rom, de nye toppene er klart bedre og det er jo nesten sprøtt mtp hvor gode 3.1 er. Strada + TR3 overgår 3.1 på "alle parametre".
    Hei Cybervision. Kan jeg spørre om du bor i Oslo Omerådet eller?
    Sender mld evt for prøvelytt, hadde vert gøy og hørt oppsettet ditt.

    Hilsen Eckongen "Morten"
    Jeg var dessverre dum nok til å tenke økonomi i det hele og solgte dem. En dag når det lar seg gjøre blir det veien igjen...
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    cybervision_ skrev:
    EC KONGEN skrev:
    cybervision_ skrev:
    Jeg har hatt Strada og 3.1 i samme rom, de nye toppene er klart bedre og det er jo nesten sprøtt mtp hvor gode 3.1 er. Strada + TR3 overgår 3.1 på "alle parametre".
    Hei Cybervision. Kan jeg spørre om du bor i Oslo Omerådet eller?
    Sender mld evt for prøvelytt, hadde vert gøy og hørt oppsettet ditt.

    Hilsen Eckongen "Morten"
    Jeg var dessverre dum nok til å tenke økonomi i det hele og solgte dem. En dag når det lar seg gjøre blir det veien igjen...
    Vil det si at du har solgt strada ogTR3? det var evt synd, men muligens norsk audio teknikk har disse for lytt.

    Hilsen Eckongen som kommer til å ha super 3.1 i mange år til. Stemmer det johnnygrandis skriver.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn