The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.020
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    For å være litt seriøs
    - tror det kommer plugger i postkassen i dag, og russisk ubleket bomull

    haavard
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg prøver i det lengste å unngå akustiske faenskap med mindre det er helt krise - med eller uten butholes. Et teppe på gulvet og noen møbler til, så får vi se. Låter uansett ikke så verst her allerede, sirs!

    Skal bli interessant å prøve ut de sølvkablene, Haavard. Ta den tiden du trenger. Haster ikke:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sitter her, fortsatt lettere sjokkert over dagens opplevelse. Ble utsatt for DAC/drivverk til 400 000 kr i et ellers kjent anlegg (holder tett om hvem, hva, hvor siden jeg ikke har spurt om å få lov å fortelle dette). Prisen i seg selv var hinsides, utenfor min rekkevidde, men det var lyden som satte spor etter seg. FOR EN LYD:D! Hvem savner SACD, DSP eller hva all nymotens greier heter når man får sånn lyd ut av good ole red book CD'er?! Det stod en vinylrigg i rommet også, alt i alt til drøye 100k, og som låt "digitalt" i sammenligning.

    Spørsmålet er hvordan skal man kunne lytte til musikk over eget relativt beskjedne anlegg etter dette :rolleyes:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hifi og småbarn:rolleyes:
    2016-09-05 16.27.40.jpg


    Har forøvrig slått meg mer eller mindre til ro med RCA/RSD 5751, som har flere av egenskaper jeg ønsker. Plasserer seg greit sånn omtrent midt mellom TFK og GD. Ulempen er 30% lavere gain, men pytt!, man har jo bunnløse 24w SET å øse av med.:cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sukk, har prøvd å begrense lekesonen til den andre enden av stuen, med varierende hell.

    Liker ikke at vinylen ligger slikt på gulvet (bruker også en Kallax, som ikke fremvises på bildet), og er på utsikt etter noe passende.

    Vurderer også å ta denne i bruk, for å frigjøre litt mer gulvareal (som seff er dyrt i Oslo, hirr hirr!). Blir ikke like estetisk som nå, da...Matcher treverket på HT, og så er det bare å vente på at kirsebær blir hipp igjen:p
    2016-08-31 13.28.59.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Får du ikke opp en sånn kallax siden av racket ?
    Koster jo "ingenting", og du får vel plass til skivene som nå står på gulvet.

    Sett sånne Ikea CAPITA ben under den.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sålenge høyttalerne er kirsebær og er det dominerende innslaget i stuen så vil vel ikke et matchende og lite møbel i kirsebær utgjøre noen stor forskjell. :confused: Håper ikke den radiatorovnen er i bruk, he he he. :eek:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Joa, Blues, enda en (eller to) Kallax er helt klart blant kandidatene. Men det blir nok ingen ben på, siden jeg er redd det vil dekke for mye av vinduet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    Ehh... hvor er fangsten, om jeg tør være så fri? :rolleyes:

    (og ikke prøv deg med at den er i håven - det der er en agnsild!)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sluket, en dag skal jeg lure deg med på tur, dope deg ned og bruke deg som krepsåte. Hva sier du til det?!:mad:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.384
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Virkelig flotte bilder fra et idyllisk sted! Betryggende at du ikke la ut bilder fra når du viftet med stangen!!!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tipset, blues. Har tenkt på det, men hittil har jeg vært for lat ift det med å oppdatere tråden - desto hyggeligere at dere gidder å titte innom og legge igjen noen ord de gangene jeg gjør det:)! Men skal prøve å bli flinkere. Uansett er det jærsklig morsomt og lærerikt å lese andres tråder, spes din. Elsker musikktipsene deres! (Siste oppdagelse var Over The Rhine).

    Spiller iaf RHCP "Californication" nå;)! (Forøvrig den siste skiva jeg kjøpte fra de. Datt ut etter den).
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    ...og så er det bare å vente på at kirsebær blir hipp igjen:p
    Kirsebær (og mahogny, for den del) med dEN fine, gylne gløden, er da noe av det fineste som finnes, spør du meg.
    At ikke trendpolitiets albinohvite hipstografer innser dette er da jaggu deres eget problem og bør da således slettes ikke gå ut over deg?

    Ugh!
    Jeg har talt (om enn sent)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for støtten, Skranglefant. Virker som kirsebær finér forfølger meg helt siden jeg på 90-tallet kjøpte min første i en lang rekke av Holfi sine produkter. Dessuten tror jeg lyden blir bedre pga mer stødighet i Aavik-racket.

    Er på loppemarked nå og fått hanket inn 19 CD for 10 kr/stk. Ingen vinyl:(
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, Modern Talking går billig for tiden.. Seriøst, så ja Holfi var gode ting. Synd de la inn årene.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har alt av MT allerede, jakter på CC Catch! :cool:

    Holfi er bra. Har ikke helt gitt opp min eldgamle drøm om å en dag eie deres top of the line batteri-saker. Må bare slutte med horn og lettdrevne HT først:rolleyes:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er visst mye du skal gjøre etter at du har sluttet med horn og lettdrevne høyttalere, kompis. Så da blir det vel ikke gjort, da.;D
    Lykke til på loppis! Styr for all del unna åttitallstjafset! Det er sånt HCS kjøper i bulk på finn.no, og det holder at en mann her inne driver på med det..:cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er visst mye du skal gjøre etter at du har sluttet med horn og lettdrevne høyttalere, kompis. Så da blir det vel ikke gjort, da.;D
    Lykke til på loppis! Styr for all del unna åttitallstjafset! Det er sånt HCS kjøper i bulk på finn.no, og det holder at en mann her inne driver på med det..:cool:
    Ingen fare Impulse. Jeg er bare glad for å ha markedet i fred. Og det hender at det dukker opp mye bra. Kjøpte en liten jazz samling med bare perler. En samling under 5000 titler er uansett ikke noe til samling...
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lolz! La meg nå være HCS kulturelle alibi. Fikser fint offerrollen, jeg!8)

    Loppis kan fort være en øvelse i selvdisiplin. Pink Floyd, Radiohead og annet snacks for en tier. Men har man det fra før, så må man bare la det gå. Det gnager litt. :p
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det vet jag allt om gunner. Blev både två och tre dubletter sist jag rotade runt i vinylbunken. För 30,-/LP kunde jag inte låta de stå :rolleyes:

    Kan ju bli fina julegaver om inte annat!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det kan fort bli et hyggelig problem med lagringsplass, cross.

    Uansett, min tråd, så jeg tillater meg å skryte litt. Dagens fangst :D

    20160910_154951.jpg


    20160910_154516.jpg


    Et spørsmål til kjennere, før jeg googler, den Bowie skiva "The Man Who Sold The World ". Har aldri sett med det coveret før. Kommentar?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gratulerer! Det var jaggu litt av en fangst! Bowie-coveret er ikke uvanlig. Har sett det endel ganger i årenes løp.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker! CDene var kjøpt på loppa, vinyl fra en annen langt dyrere kilde (måtte erte dere litt, hehehe :p)

    Har aldri vært stor ekspert hva cover og pressing angår. Har hittil bare kjøpt musikken, jeg:rolleyes:
    Forbinder den skiva med coveret til venstre
    20160910_180117.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Beste Talk Talk skiva klarte du å hanke inn også, well done!! :cool:

    mvh
    Endelig tid til å se nærmere på noen av skivene.

    Og ja, musicus, jeg er spesielt fornøyd med denne. Har jaktet på den lenge nå. Min er i dønn strøken tilstand, både hva cover og vinyl angår - HURRA;D! Men det ser ut til at jeg må nøye meg med en nypressing hva "Laughing stock" angår...:rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn