For lat til å feilsøke i kveld. Får sprette en øl isteden og høre på CD-riggen (meget fornøyd med denne nyervervelsen!).
Etter å ha lyttet til SS i tre dager, er det en stor befrielse å høre på LM 219 igjen. Dette er lyden jeg liker. Dette gir musikken liv og mening. Livet er for kort til å bruke tid på noe dårligere, rett og slett!
(så lenge livssituasjonen tillater det).
Måtte bare prøve andre 845-rør enn de som fulgte med. Valget falt på SG 845-T. Gjerrigknarken i meg hadde håpet at standardrørene var vel så bra, men den gang ei. Her er det mer baller, heft, rom, smekk og mer samt fastere bass. Musikken får en deilig gylden klang som suger deg rett inn. Folk som har sammenlignet dette røret med Elrog 845 liker det bedre, men hva vet vel jeg
. Psvane WE845 skal visstnok være enda råere, men i en prisklasse min samvittighet ikke tillater meg å bruke penger på. Kanskje situasjonen åpner opp for det en gang i fremtiden...
Da sitter man med tre par 12ax7/ecc83/5751, to par 310A, to par 300B og to par 845. Helt greit forspent, slik at man fortsatt kan spille musikk skulle noen av rørene ta kvelden
. Har regnet litt på det. Skal jeg ha topp-rør over hele linja, vil det bli et utlegg på drøye 30 000 kr, så her gjelder det ikke å bli for godtvant også!
Bilde av det nye rør. Større baller til høyre.