The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det finnes en måte å kombinere interesse for design og klassiske biler med behovet for lyttestol..om man kan finne en. Ron Arads debutarbeide fra 1981, "The Rover Chair"

    Unknown.jpeg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De beste lyttemøblene jeg har hatt var min farfars gamle salong fra 1939. 3+1+1 som var passe høy i ryggen slik at den ikke kom i kontakt med hodet, kraftig stopping og velur. Veldig vintage, men perfekte akustiske elementer i rommet. Dessverre har jeg ikke den lenger.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ehm... tenkte plukke opp noen musikktips, men næ.

    Ser ut til at man må se seg etter en stol.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, TLO, du finner musikktips i plenty mange tråder, men hvor mange av de kan skilte med tips om lyttestol?!:cool: Fortsett, mine herrer!

    Her er den nykjøpte stolen. Håper den behager. Den er av det fineste skinn, for å imøtekomme rakkerungenes herjinger - møbler er bruksvarer, ikke bare pyntegjenstander, IMO. Den kan både vippes bakover og høydejusteres. Kanskje man slenger på et saueskinn etter hvert. Ser kanskje litt harry ut da, men komforten er viktigst:p

    14826263_10154763188962994_1504697607_n.jpg
    14795719_10154763115812994_1216235829_o.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tro faktisk jeg står foran en større ommøblering i krypten for å gi 82A enda bedre arbeidsforhold. Da kan jeg velge å enten ha sofaen midt i rommet eller å trekke denne fram i sweetspot-en. Riktignok en kopi og i svart stoff. Litt feiging-kopi fordi den har fem bein istedenfor fire. Men en god kopi, kjøpt fra dyrt kontormøbelfirma i sin tid.

    varier_planet_chair_blue-411x396.jpg


    Så kan jeg sitte der i sweetspot-en, og innimellom snurre rundt for å sjekke om bermen er fornøyd. ;)
    Neida, jeg satser nok på en mer demokratisk ordning så sweetspot blir fortsatt i sofaen. Denne skal jeg bruke der MingDa/Stax-riggen blir stående, ved platesamlingen.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.734
    Antall liker
    33.001
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med flott og ikke minst praktisk lyttestol, ser flerbruks potensialet i denne;)
    Ennå godt at du også holder deg unna høy rygg og nakkepute, dette er fy om man har hud eller kunsthud:p Ørene skal være
    frie og langt unna potensieller refleksjoner:)

    gismo
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, folkens!;D

    Syretesten blir å sitte i den 3-5 timer. Vi får se, synes den er mindre behagelig enn forventet. Mulig det forbedres med noen justeringer, som det er rom for, kanskje med en død sau på den også. Beste er å sitte i sofaen, som baluba, men den muligheten har ikke jeg (det rare er at stereobildet er dønn i midten når jeg ligger i sofaen og slapper av).

    Men all dette er stort sett bare oss hifi-nerder som forstår noe av:p
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, Sluket, kanskje det må et håndfult med tiltak til, tjihii:p

    Eller som den lystige bonden sier:-"En sau rundt handa er bedre enn 10 på stølen !".
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.891
    Antall liker
    10.739
    Torget vurderinger
    10
    Er på utkikk etter stol / toseter selv.
    Skjønner at man ikke bør dekke bakhodet.
    Allikevel trenger jeg litt støtte i overgang nakke og hode da jeg ofte er sliten/har vondt i nakken.
    Noen forslag hvor øra stikker over kanten?


    Eller kanskje custom?

    Uten navn.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En toseter er gull, hvis man har plass. Pass bare på at man ikke havner i sprekken hvis den er todelt.
    Hva nakkestøtte angår, Hornlyd, så kan det løses med en løs nakkestøtte, som også gir fleksibilitet.

    image.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.891
    Antall liker
    10.739
    Torget vurderinger
    10
    Sånn har jeg vurdert, det kan være en god løsning
    Det må være en "monopute"
    Og en sovesofa hadde vært toppers
    Men får man det samtidig som at den er god å sitte i?
    Kan godt være dyr bare den er god :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, monopute er tingen!

    Sjekk bolia.no. Tror de gir gode rabatter om dagen. ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Visst! Den ser kul og behagelig ut:D. Bolia har mye fint med en litt annerledes design. De legger seg på mid-price-segmentet. Har flere møbler derfra selv.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har i de siste dagene spilt på denne Holfi Integra (mener at den har 2x50w med overdreven strømforsyning). Har alltid likt Holfi, og mener at denne Integra er den beste integrerte deres - har hatt dem alle:cool:, innenfor sin begrensede effekt. Den er vel verdt rundt 1500 kr i dagens bruktmarked, så jeg gidder ikke å selge. Potmeteret skurrer, men det har hjulpet med elektronikkspray (flere gode tips mottas! Hva med å bytte ut ALPS Blue?). Har hatt følere ute for en SS som kan tjenestegjør i "hverdagen", men innstiller nå søket. For det er latterlig hvor bra Integra er fremdeles(!). Ok, så er LM 219ia bedre - litt mer kropp, klang, rom, farger, "flyt", organisk - men det er helt absurd når man tenker på prisforskjellen. Det er vel ca 5-6 ganger mer ut fra nypris - vanskelig å bestemme siden de er fra to helt forskjellige epoker - og ca 25-30 ganger mer ut fra bruktverdi. Det gledelige er at jeg har vært litt bekymret for at det skulle bli litt for mye energi i toppen pga Holfi generelle signatur i dette området, spes i spann med Focal-diskanten, men det låter jo "smud" nok i massevis. Ulempene er at den tar lang tid for å oppnå ideell arbeidstemperatur og at den mangler fj.ktr.

    Hadde vært jærsklig morsomt å få utleve drømmen om Holfi sin topp forsterkersett med batteridrift engang. Blir vel aldri til virkelighet:rolleyes:
    14975959_10154794834607994_1830060088_o.jpg


    Hva lyttestol angår, så finner man seg bedre til rette i den nå, med eller uten død sau!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Holfi er morsomt! Hvordan gikk det med den lytteturen, ble det noe av? og fikk du/dere isf lyttet til HL6? :)

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, sorry, musicus. Glemte helt å oppdatere deg ang HL6. Det ble aldri noe av turen. Fikk en sms dagen før at den var solgt. Fair nok, i dagens marked må man slå til når et akseptabelt tilbud dukker opp - kan ikke gå rundt og vente på Vingle Franz. Litt synd siden HL6 fort kunne ha vært helt ideelt. Men sånn er det, man blir litt sedat av å være fornøyd med det man har fra før.:rolleyes:

    Du venter fortsatt på RIAA, skjønner jeg?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ah, sorry, musicus. Glemte helt å oppdatere deg ang HL6. Det ble aldri noe av turen. Fikk en sms dagen før at den var solgt. Fair nok, i dagens marked må man slå til når et akseptabelt tilbud dukker opp - kan ikke gå rundt og vente på Vingle Franz. Litt synd siden HL6 fort kunne ha vært helt ideelt. Men sånn er det, man blir litt sedat av å være fornøyd med det man har fra før.:rolleyes:

    Du venter fortsatt på RIAA, skjønner jeg?

    Helt ok, ingen skyldighet i å rapportere ;) var bare nysgjerrig, kke minst siden det troligvis var mine gamle...jepp går i ventens tider, slutten av denne måneden er det avtalt ny riaa, men så må jeg ha en ny pu, har solgt 2M Blacken...der har jeg ett par options.....

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spennende! Få høre om dine options, da, så sant det ikke er "hemli" frem til det offentliggjøres;). Selv er jeg så å si gift med The Carbon, selv om Trond snakker i store ord om sin eksotiske japanske nyervervelse. Litt deilig å slippe å tenke for mye på noe annet enn The Carbon også. Holder litt sjakk på byttekløen, som jeg lider kronisk av. Trond er vel litt lei av at jeg plager han med min nysgjerrighet, tenker jeg :rolleyes:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ikke så hemmlig, men klok av skade venter jeg, rettogslett fordi jeg ikke vet sikkert, gidder ikke slike ”hvorfor ble det ikke...” osv forklaringsrunder, bedre å vente til jeg vet sikkert ;)...

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har et problem med snurreren. Det virker som den har et problem med wow-and-flutter. Det merkelige er at tallerkenen snurrer jevnt mellom 33.1 - 33.3 RPM ved måling med en app på mobilen.

    Forslag????
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For lat til å feilsøke i kveld. Får sprette en øl isteden og høre på CD-riggen (meget fornøyd med denne nyervervelsen!).

    Etter å ha lyttet til SS i tre dager, er det en stor befrielse å høre på LM 219 igjen. Dette er lyden jeg liker. Dette gir musikken liv og mening. Livet er for kort til å bruke tid på noe dårligere, rett og slett!;) (så lenge livssituasjonen tillater det).

    Måtte bare prøve andre 845-rør enn de som fulgte med. Valget falt på SG 845-T. Gjerrigknarken i meg hadde håpet at standardrørene var vel så bra, men den gang ei. Her er det mer baller, heft, rom, smekk og mer samt fastere bass. Musikken får en deilig gylden klang som suger deg rett inn. Folk som har sammenlignet dette røret med Elrog 845 liker det bedre, men hva vet vel jeg:rolleyes:. Psvane WE845 skal visstnok være enda råere, men i en prisklasse min samvittighet ikke tillater meg å bruke penger på. Kanskje situasjonen åpner opp for det en gang i fremtiden...

    Da sitter man med tre par 12ax7/ecc83/5751, to par 310A, to par 300B og to par 845. Helt greit forspent, slik at man fortsatt kan spille musikk skulle noen av rørene ta kvelden:). Har regnet litt på det. Skal jeg ha topp-rør over hele linja, vil det bli et utlegg på drøye 30 000 kr, så her gjelder det ikke å bli for godtvant også! :rolleyes:

    Bilde av det nye rør. Større baller til høyre.
    14813630_10154763955477994_93349824_n.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Cojones largos er nok å foretrekke. Bare å kline til.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, largos er bra, sier brura!:p

    Må forresten skryte litt av Mala Audio. Skrev en mail til de i dag med noen spm ang bias-justering ifm installering av nye 845. Fem minutter senere ringte Sveinung og tok det hele over telefon. Knall!:D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, sir! Helt rolig her. Liker det sånn også.:cool:

    Og velkommen tilbake til HFS etter en liten pause. Skal prøve det samme en gang (hadde jo selv en pause på drøye 10 år, så den var nok lengre enn kort!). Man må bare lære seg å ignorere, så er det helt ok her inne. Har ikke tall på hvor ofte jeg har skrevet ferdig et innlegg, så går jeg ut for å ta meg en røyk/gjøre noe annet, for så å slette hele greia når jeg kommer tilbake til tastaturet. ;)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.747
    Antall liker
    59.011
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Utfra tipset over, kan det virke som dette er noe for deg, men du har den kanskje?



    Tilgjengelig på alle format, og det låter bra.:)

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tøffe saker, blues! Hun dama imponerer.

    Jeg har ikke skiva, men den skal sjekkes ut.:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God jul til dere også, mine herrer! Alt godt til dere og deres kjære:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nydelig skapning, det der, HCS. Spiller som faen! Utfordrer enhver å komme drassende hit med forsterkeren sin, tsk tsk!:cool:

    Men hva er sammenhengen?!:confused:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn