The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lv obx-r, ja.
    der har du høyttalere som tar deg nærmere musikken og vekk fra hifi-fjas.
    men de må stå litt ut fra hjørner/bakvegg, som de fleste bakporta høyttalere.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    på hifi messa i Munchen i 2018, var Living Voice OBX uforskammet nære Olympian i gjengivelse, og det var ikke fordi Olympian låt så dårlig, for å si det slik...:rolleyes:
    hadde stått på toppen av mindre gulvstående lista mi, om det fantes en slik liste...:cool:
    lv obx-r, ja.
    der har du høyttalere som tar deg nærmere musikken og vekk fra hifi-fjas.
    men de må stå litt ut fra hjørner/bakvegg, som de fleste bakporta høyttalere.
    Helt klart noe jeg kan leve med. Fine og stuevennlige dimensjoner er det på de også. Angrer litt på at jeg ikke hoppet på da anledningen bød seg (men da hadde jeg nettopp drasset inn Ta'us).
    Men det er uhyrlig hva de tar for disse modellene om dagen. Drøye 150k kr lissom:rolleyes:
    (Jada, det finnes dyrere som er dårligere).

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.869
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja prisene er helt gjennom taket på tilsynelatende normale konstruksjoner......
    hadde neppe begynt med tung hifi i dag..ihvert ikke uten å kunne mekke noe selv....

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    LV OBX-R2 er fantastiske høyttalere. Men de må nok ha masse luft rundt seg for å spille optimalt.

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.451
    Torget vurderinger
    5
    Ser det ligger et par Händel Horn 10P Reference ute for salg. Ellers er jo Audio Note AN-E lettdrevne høyttalere som trives med hjørneplassering.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    LV OBX-R2 er fantastiske høyttalere. Men de må nok ha masse luft rundt seg for å spille optimalt.
    Jepp, skjønner tegninga når jeg ser bilder på nettet. Ingen vits å dra hjem slike og ikke kunne gi de optimale betingelser.
    Perler for svin.:rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser det ligger et par Händel Horn 10P Reference ute for salg. Ellers er jo Audio Note AN-E lettdrevne høyttalere som trives med hjørneplassering.
    Han vil jo ikke låne mine Snell Eså tviler på at AN blir veien :).
    AN/E kan meget vel være veien, og faktisk en av de mest fristende sådan, siden jeg vet at de høyst sannsynlig funker i hjørner (synes det er fornuftig å lytte til konstruktørens råd og anbefalinger).
    Men går jeg den ruta, så går jeg direkte på AN/E, og ikke omveien om Snell E. Sparer tid og krefter slik, lat som jeg er ;). Men det er de der hersens oppgraderingene, da. Hater slikt! (Jfr Linn LP12, URK!)

De Tannoy GR 90 Ref på finn frister. Men da spørs det om det blir å tømme pungen&pungene for å få til god og passende nok forsterkeri også. :rolleyes:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    AN/E kan meget vel være veien, og faktisk en av de mest fristende sådan, siden jeg vet at de høyst sannsynlig funker i hjørner (synes det er fornuftig å lytte til konstruktørens råd og anbefalinger).
    Men går jeg den ruta, så går jeg direkte på AN/E, og ikke omveien om Snell E. Sparer tid og krefter slik, lat som jeg er ;). Men det er der hersens oppgraderingene, da. Hater slikt! (Jfr Linn LP12, URK!)

Men de Tannoy GR 90 Ref på finn frister. Men da spørs det om det blir å tømme pungen&pungene for å få til god og passende nok forsterkeri også. :rolleyes:
    Var mer ment for å teste om hjørne hos deg funker tregsekk.. ;). Såklart skal du ikke ha Snell. Forøvrig kunne jeg aldri eid AN med tanke på alle upgrades hadde jeg blitt tussete. Og det er ikke gratis etterhvert om en skal ha noe mer kvast enn en sliten Snell.. Litt hemp gir ikke nødvendigvis nirvana.. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Handel Horn 10P blir for begrenset (SPL) for meg, selv de gjør mye bra. Lite plass tar de også.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tror AN/E hadde funket som bare F hos deg. Mer forsterkeri trenger du jo ikke tenke på heller.
    Akkurat det med AN og de uendelige oppgraderingsvariantene hadde jeg tatt helt med ro.
    Finn deg et brukt sett av den lettdrevne varianten med hemp, så tror jeg ikke du føler det skorter på noen ting.

Når det kommer til hemp så har jeg ikke verdens største sammenligningsgrunnlag selv, men etter å ha lest på fora opp og ned i mente så har jeg hørt at Hemp versjonene i tillegg til å være med på øke følsomheten, også har en mer nøytral klang enn de andre versjonene.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men går jeg den ruta, så går jeg direkte på AN/E, og ikke omveien om Snell E. Sparer tid og krefter slik, lat som jeg er ;). Men det er der hersens oppgraderingene, da. Hater slikt! (Jfr Linn LP12, URK!)

Men de Tannoy GR 90 Ref på finn frister. Men da spørs det om det blir å tømme pungen&pungene for å få til god og passende nok forsterkeri også. :rolleyes:
    Var mer ment for å teste om hjørne hos deg funker tregsekk.. ;). Såklart skal du ikke ha Snell. Forøvrig kunne jeg aldri eid AN med tanke på alle upgrades hadde jeg blitt tussete. Og det er ikke gratis etterhvert om en skal ha noe mer kvast enn en sliten Snell.. Litt hemp gir ikke nødvendigvis nirvana.. :)
    Hater å gjenta meg selv, så jeg viser til #4373, men du må gjerne argumentere for at AN/E ikke fungerer i hjørner, rasken :-* :).
    Men enig i at det alle upgrades hadde gjort meg tussete også. Der er jo Ta'us greie. Det stoppet jo med de:p

• Liker
    Reaksjoner: HCS

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tror AN/E hadde funket som bare F hos deg. Mer forsterkeri trenger du jo ikke tenke på heller.
    Akkurat det med AN og de uendelige oppgraderingsvariantene hadde jeg tatt helt med ro.
    Finn deg et brukt sett av den lettdrevne varianten med hemp, så tror jeg ikke du føler det skorter på noen ting.

Når det kommer til hemp så har jeg ikke verdens største sammenligningsgrunnlag selv, men etter å ha lest på fora opp og ned i mente så har jeg hørt at Hemp versjonene i tillegg til å være med på øke følsomheten, også har en mer nøytral klang enn de andre versjonene.
    Fordelen er at jeg da slipper å forandre på forsterkeri, ja.
    Ellers er vi to nok forskjellige hva oppgraderinger angår, bare å se hvilken rute jeg har tatt med platespillerarmen (ACT.5>Nanotube One) ;).
    Sier ikke at det jeg har er det grommeste som finnes, men det gir meg ro når det (helst) ikke går an å oppgradere mer innen merket (C211, Ph 302, Nanotube One, The Carbon, Isabella, er eksempler på det)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7

Fordelen er at jeg da slipper å forandre på forsterkeri, ja.
    Ellers er vi to nok forskjellige hva oppgraderinger angår, bare å se hvilken rute jeg har tatt med platespillerarmen (ACT.5>Nanotube One) ;).
    Jodajada... du er jo den typen :cool:

Det jeg mener er at når du kommer til et nivå på AN/E hvor det ikke lenger bare er å bytte internkabling. Da er du ute og kjøre og må bytte hele høyttaleren pga PQ og AN sine synspunkter mtp nivåmatching av elementer og delefilterkomponenter.

Alle AN kommer med delefilter matchet til høyttaler elementene, så da er det egentlig bare internkabling du selv kan gjøre noe med uten at hele høyttaleren byttes eller bygges om av AN. :cool:

Sånn sett så må du med din tankegang starte øverst i range samme F hva du velger. Living Voice, AN, Tannoy.... blir ikke billig okke som..

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tråden for sirkelargumentasjon og blårøyk :cool:
    Hehe, ikke skyt oss som slarver, men heller kødden som tvang deg til å bruke tid på vrøvlet;):)
    Men det er jo helg, ffs, så det er vel tid for sirkler og røyk?
    Som sagt, bare drodling fra min side, og mest et utslag av kjedsomhet.
    Her ser du enda et eksempel på tøys. Bestilte meg en fjernis. Kom på 1500 kr, med hele to knapper på. En universal sak hadde kostet 200 kr og ville vært langt mer avansert:rolleyes:

received_467876713845019.jpg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    siden du ikke kan huse lv obx-r, så hold deg til til den første tanken: tannoy legacy-serie.
    alt annet er lek med ord og dilldall før undergangen.

Stein Ivar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    416
    Torget vurderinger
    6
    God helg Gunner.

Ang mulig ht bytte, så er Tannoy Legacy flotte saker det, men jeg synes det høres vel så spennende ut med An-E :)

-Stein Ivar

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Helvete ta, jeg var jo helt ute av slag. Lenge siden jeg spilte. Endte opp med 500 kr i minus, gitt.
    Haifai-sprell satt på vent. Argon neste! :p

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ang Arcam Gunner. Om du setter den i pre/main modus og kobler sammen med RCA kabler, så kan du få pre delen til å virke. Slik at du feks kan koble på et par subber. Trenger da to y ledd.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ang Arcam Gunner. Om du setter den i pre/main modus og kobler sammen med RCA kabler, så kan du få pre delen til å virke. Slik at du feks kan koble på et par subber. Trenger da to y ledd.
    Den har ikke sånne muligheter, ellers hadde jeg seff gjort det.
    Noooo, sir, den har kun en sånn press-bryter - må bruke noe litt spiss å komme til:mad: - som setter den i enten i integrert eller pre/power modus. (pre out fungerer altså da ikke i integrert modus)

Har du/dere vært bort i den før? Kanskje du vet noe jeg ikke vet, slikt at dette kan løses, og jeg kan bruke den som integrert med mulighet til å koble til subs. Hadde vært bra, siden jeg liker den veldig godt (til å være SS). Den har den klangkarakteren jeg liker/passer Ta'us. Perfekt sofaforsterker!

Inked4_LI.jpg

Edit: leste brukermanualen nå. Kan ha vært noe feilkobling jeg har gjort tidligere - ikke spør meg hvordan det gikk til:rolleyes: - all den tid A32 er jo konstruert til å kunne bi-ampe med P35, så da det jo være pre out i integrert modus også!

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kan umulig være noen stor operasjon å fjerne den pressfunksjonen/mekanismen innvendig, og bruke eksterne rca-broer sånn som det pleier å være på de fleste integrerte forsterkere av denne typen.
    da kan du som sagt bruke et y-ledd til å fore suben.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Leste brukermanualen nå. Kan ha vært noe feilkobling jeg har gjort tidligere - ikke spør meg hvordan det gikk til - all den tid A32 er jo konstruert til å kunne bi-ampe med P35, så da må det jo være pre out i integrert modus også!

Sjekker det ut i morgen...

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.883
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hehehe, ble usikker på om dette var et kompliment eller regelrett uthenging:p.
    Men det kan antagelig helt enkelt forklares med at alle asiater ser likedan ut for dere europeere ;)[/QUOTE]
    Handlet en bunke plater fra en kompis da jeg sett litt mere nøye etter vad jeg kjøpt slog det meg att "jeg" syns det lignet litt på deg:rolleyes: i positiv rettning:)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker seff! Ikke hver dag man blir forvekslet med rockestjerner:D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Helg.
    Kollegaene kjører pils og shuffling på byen i dag. Så på lista over de oppmøtende og konstaterte kjapt at jeg var for gammel for laget :p. Antagelsen backes opp av at jeg sovnet i sofaen kl 21 og stod opp nå. Det blir neppe å sove igjen før tidlig på morgenen, så man kan like godt fyre i gang noe musikk :rolleyes:.

IMG_20191116_004303.jpg

C211 er levert til Lyric, større og bedre kondiser er bestilt, så det kan meget vel hende at de store triodene gløder igjen her i stuen neste helg. Ser frem til det. Må si at Lyric har vært veldig responsive og løsningsorienterte denne gangen. De tilbyr (inn)bytte mot Bryston, Accuphase og annet. Men næh, jeg liker de unnselige C211 veldig godt (men kommer jeg over et sett Air Tight 211, så kan det hende jeg lar meg friste likevel :rolleyes: )

Skål til nattdyrene som leser dette nå, og god helg til alle!:)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.468
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et velfødd nattdyr på grillet lam og rødvin hilser et annet nattdyr. Dette nattdyret sovner nok før det andre nattdyret :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, et forfriskende lam som dukker opp i nattmørket, ferdig rødvinsmarinert og klar til å grilles!:D

Flytter vår lille dialog over her, Karmana, så ikke ikke den utmerkede tråden til HCS blir besudlet med min trivielle skravling.

... Og selv sitter jeg på billig low-end og trives med det :)
    Hvis du sitter med billig low-end tar jeg gjerne et eksempel på hva du betrakter som en mid-end pu :rolleyes::)
    Det meste er relativt, kjære Karmana. Det jeg har er gammelt og billig ræl. Helt greit :rolleyes:.
    Mid-end PU? Jeg kjører safe og nominerer noe fra Rega!:D
    Du har sikkert rett når det gjelder Rega pu, men det kom som en overraskelse at Lyra Delos er noe billig ræl, klassifisert som low-end :)
    Altså, jeg beskrev den generelle tilstanden på det jeg har. Hva spesifikt Lyra Delos angår, så drister jeg meg til å si at den begynner å lukte på mid-fi, kanskje?:confused:. Men som sagt, alt er jo relativt, og vi vet at det finnes PU i 100k klassen - super hi-end - så det er jaggu ikke godt å klassifisere.

Uansett, ikke engang verdig til å betegne som akademisk. Ikke viktig i det hele tatt. Vi får snurre og digge det vi har.
    Skål, Karmis! :)

IMG_20191116_011725.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn