The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, endelig har du bekreftet at du i vår dialog bedriver triviell skravling, noe som selvfølgelig står i sterk kontrast til min høyverdige polemikk ;)

Litt mer seriøst, så antar jeg vi begge er enige om at diverse merkelapper innen haifaien er relativt uinteressant. Merkelapper som eksempelvis high-end og ikke minst super high-end, blir bare tullete så lenge vi ikke klarer å definere og forstå dem likt, og fungerer helst som smykke for dem som bruker dem. Når det gjelder pu, så tror jeg aldri jeg kommer til å bruke veldig mye penger på det (jeg definerer selv hva jeg legger i veldig mye penger :)), uavhengig av kvalitetsforskjeller. Til det er jeg for kjip. Kostnadene på avspilling av hver LP plate med en MC pu begynner å blir riktig så stygg når man kommer opp i de øvrige luftlag på innkjøpspris :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, endelig har du bekreftet at du i vår dialog bedriver triviell skravling, noe som selvfølgelig står i sterk kontrast til min høyverdige polemikk ;)

Litt mer seriøst, så antar jeg vi begge er enige om at diverse merkelapper innen haifaien er relativt uinteressant. Merkelapper som eksempelvis high-end og ikke minst super high-end, blir bare tullete så lenge vi ikke klarer å definere og forstå dem likt, og fungerer helst som smykke for dem som bruker dem. Når det gjelder pu, så tror jeg aldri jeg kommer til å bruke veldig mye penger på det (jeg definerer selv hva jeg legger i veldig mye penger :)), uavhengig av kvalitetsforskjeller. Til det er jeg for kjip. Kostnadene på avspilling av hver LP plate med en MC pu begynner å blir riktig så stygg når man kommer opp i de øvrige luftlag på innkjøpspris :)
    Så lenge en PU er en del av en avspillingskjede, så er det endel andre faktorer som har et ord med på laget. Nytter seff ikke å smelle opp en dyr PU hvor som helst og slå seg til ro med at "nå er alt i orden". Jeg har hørt anlegg der det brukes rimelige PU som spiller fletta av smulere anlegg med dyr PU. Men da snakker vi også om ekstrem gode RIAA, ht, forsterkere osv., og det blir da altså resultatet av helheten man bedømmer.

Jeg er også en kjiping som kvier meg for å bruke penger på dyre rør og PU, komponenter som er å betegne som slitedeler. I årenes løp har jeg hektet på WB-armene endel PU'er, MM som MC, i forskjellige prisklasser. Resten av oppsettet har stort sett vært det samme, så det har vært greit å danne et bilde av hva jeg har fått igjen i de forskjellige prisklassene. Det er ikke sånn at man får dobbelt så bra lyd når prislappen fordobles, samtidig som det finnes PU i den rimeligere prisklasse (enn Lyra Delos) som jeg fint kunne ha levd med (Grace F-9 Ruby). Stort sett går det bra så lenge man ikke driver å sammenligne direkte med noe som er bedre. Dette gjelder seff ikke bare for PU. Jeg er feks veldig fornøyd med min Cary Ph 302, men det blir nok en knekk den dagen jeg sammenligner direkte med feks en Manley Steelhead.

(Det neste spennende, er om en Steelhead (100k kr) med en PU til 6k spiller fletta av en Ph 302 (45k kr) med en Pu til 20k, altså 106k vs 65k. Holder en knapp på 106k-komboen, gitt!)

Sist redigert:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.722
    Torget vurderinger
    27
    Pickupene holder i evigheter og hifi er billig å drifte. Jeg har hatt en Jan Allaerts i over ni år, bedre enn noen gang.

Men alt handler om matching. Jan Allaerts i Accuphase C-27 er aldeles glimrende. Beste matchen jeg har hatt til den pickupen. Vdh Colibri inn i samme gav ikke det store skyvet men inn i Dynacvector SUP-200 og Allnic funket det aldeles utmerket.

Matching er det mest kritiske.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    PU varer generelt nok lenger enn man skulle tro, ja. I ditt tilfelle, Fosse, så veksler du jo mellom flere, så slitasjen er spredt.
    Men ni år på Jan Allaerts, and counting, gjør at prisen på 50k ikke er helt ublu likevel. Ser at Jan Allaerts oppgir hele 10k timer, noe man kan neppe forvente på alle PU?

En annen måte å kalkulere på, er om man egentlig sparer så mye på rimelige PU likevel. La oss si at en til 6k er utgått. Da er det ikke uvanlig at den kasseres. Derimot er det langt større sjanse for at man tar på seg bryet å bruke 4k på en retipping med en dyrere PU. Bedre lyd i mellomtiden er naturligvis da et gode. Men folk gjør seff som de vil. På meg virker det litt rart å bruke masse penger på vinylriggen for så sette en flaskehals på et av stedene der det er viktigst, nemlig selve avlesning av rillene.

Uansett, formen er ikke helt på topp etter en natt med 15 sorter ost og tilhørende mengde vin. Lenge siden jeg har sittet oppe så sent og fjaset med gode venner også - tegn på alderdom. Satser på at den stiger utover. Har nemlig lyst å avlegge jorwed_ et besøk for å sjekke ut de nyinnkjøpte horna hans. Får håpe de fortsatt står der ila dagen:rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Savner C211, men passer egentlig bra siden det er jo tid for mye retting av diverse elevinnleveringer.

Avla Jorwed et besøk. Man gjør seff ikke sånn uten å pådra seg noen skiver.:p

Noen dubletter for skiver som er slitte ble det også, dessverre. Og ikke spør meg hvorfor det ble såpass med Costello. Han har en sånn stemme som jeg tåler i små doser, som Lyle Lovett, Lucinda Williams ...

IMG_20191119_225118.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Høres kjent ut den karakteristikken av Elvis Costello :)
    Jepp, hans stemme er for søt og glatt for meg, samme for Lovett. Lucinda derimot, er for rølpete. Hun høres ut som en trailer park dåse som har drukket for mye dårlig himkokt og fått for mye juling av sin cowboy:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    3 som jeg kan se ;)

O
    Jeg tar neppe feil om jeg gjetter på at du tenkte på Petty, Roxy og Steely skivene ;)

Apropos Steely Dan. "Aja" har jeg hatt lyst å ha i sk audiofil utgave lenge. Men det blir neppe å bruke mer penger nå den skiva nå:p. Har ikke for vane å ha flere utgaver av samme album.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres kjent ut den karakteristikken av Elvis Costello :)
    Jepp, hans stemme er for søt og glatt for meg, samme for Lovett. Lucinda derimot, er for rølpete. Hun høres ut som en trailer park dåse som har drukket for mye dårlig himkokt og fått for mye juling av sin cowboy:p
    Lucinda for rølpete?! Gå og vask munnen din :mad:;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.591
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    3 som jeg kan se ;)

O
    Jeg tar neppe feil om jeg gjetter på at du tenkte på Petty, Roxy og Steely skivene ;)

Apropos Steely Dan. "Aja" har jeg hatt lyst å ha i sk audiofil utgave lenge. Men det blir neppe å bruke mer penger nå den skiva nå:p. Har ikke for vane å ha flere utgaver av samme album.
    Traff der gunner :)

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.300
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Lucinda derimot, er for rølpete. Hun høres ut som en trailer park dåse som har drukket for mye dårlig himkokt og fått for mye juling av sin cowboy:p
    Det er stemmen og musikken av et levd liv det Gunner, i motsetning til det sterilt "polerte" ff.eks Fagan/Becker leverer;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.591
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Lucinda derimot, er for rølpete. Hun høres ut som en trailer park dåse som har drukket for mye dårlig himkokt og fått for mye juling av sin cowboy:p
    Det er stemmen og musikken av et levd liv det Gunner, i motsetning til det sterilt "polerte" ff.eks Fagan/Becker leverer;)
    Fysjameg hva er det du sier:mad:

:)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.300
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Sannheten er noen ganger nådeløs;).
    Selv PF var jo å anse som direkte rufsete i forhold til den duo'n:cool:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.485
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Savner C211, men passer egentlig bra siden det er jo tid for mye retting av diverse elevinnleveringer.

Noen dubletter for skiver som er slitte ble det også, dessverre. Og ikke spør meg hvorfor det ble såpass med Costello. Han har en sånn stemme som jeg tåler i små doser, som Lyle Lovett, Lucinda Williams ...
    Fint knippe plater det der. Og siden jeg har åtte av ti, så må jeg applaudere deg for din utsøkte (musikk)smak.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.023
    Fysjameg hva er det du sier:mad:

:)
    Fy seg! Lucinda Williams - Down where the Spirit meets the Soul er aldeles fabelaktig.
    Makan til ignorans...pføy..

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Såså, ro dere ned, fjord-cowboys!:)

Jeg har tross alt fem album av den dama, såpass bra er hun. (Psst! Jeg har flere album av Ho Kari også, og hun er ikke rølpete. Får faen meg kjeft for det også! :rolleyes:)
    Levd liv, rølp og upolert? Liker det, jeg. Elsker TVZ, gamle Cash, antihelter, Cave, Waits osv. Men slitne damer, som høres ut som om de har fått for mye drikke og lite søvn, har poser under øyne og rynker/slapp hud over hele kroppen, er sjarmerende i små doser. Blir for, eh, uhygienisk i store doser for min smak.:-X

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Fint knippe plater det der. Og siden jeg har åtte av ti, så må jeg applaudere deg for din utsøkte (musikk)smak.
    Applausen returneres :)
    Da er jeg nysgjerrig på hvilke du ikke har. Tør jeg tippe DM-skivene? ;)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.485
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Halvveis rett, jeg har ikke A Broken Frame. Men har en del annet og har vært på konsert med dem to ganger. Så DM står høyt i kurs her vestpå.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.023
    Såså, ro dere ned, fjord-cowboys!:)

Jeg har tross alt fem album av den dama, såpass bra er hun. (Psst! Jeg har flere album av Ho Kari også, og hun er ikke rølpete. Får faen meg kjeft for det også! :rolleyes:)
    Levd liv, rølp og upolert? Liker det, jeg. Elsker TVZ, gamle Cash, antihelter, Cave, Waits osv. Men slitne damer, som høres ut som om de har fått for mye drikke og lite søvn, har poser under øyne og rynker/slapp hud over hele kroppen, er sjarmerende i små doser. Blir for, eh, uhygienisk i store doser for min smak.:-X[/QUOTE

Lurvete halvgammel fjord indianer om jeg må be :rolleyes:
    Cowboy du liksom! Forøvrig ingen tvil om hvem av damene man i et sanseløst øyeblikk av overmot hadde butt opp til sengevals..notch notch, if you know what I mean :cool: Ha en sanselig dag Gunner.
    Har ellers veldig sansen for Fosses variant Svarberg indianer.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.158
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har sett Lucinda Williams på Rockefeller. Fabelaktig formidler. En sårhet og varhet i tekst og framføring det ikke er mange som matcher.
    Hun er datter av en relativt kjent poet og universitetsprofessor Miller Williams, så jeg er litt usikker på det der med trailer park osv.:cool:

Jeg har hatt innkjøpsstopp på Elvis Costello i 40 år.
    Siste jeg kjøpte var ARMED FORCES i 1979.
    Har vært fristet til å kjøpe Bacharach-albumet hans, men så minner jeg meg sjøl på at jeg ikke orker å høre den stemmen.
    Så blir det heller til at en legger på ei jazzskive med kona hans.;)

Kirsten Bråthen Berg, derimot. Hun har ei stemme det er godt å høre. Sagn på vinyl vokser jo ikke på trær heller da.;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Halvveis rett, jeg har ikke A Broken Frame. Men har en del annet og har vært på konsert med dem to ganger. Så DM står høyt i kurs her vestpå.
    Godt å høre at det er andre her inne som også hører på annet enn gitarbasert musikk. (Jada, kjeftsmeller, jeg hører på masse gitarbasert musikk også, altså!:rolleyes:)

Synd du ikke bor nær, Largo. Jeg har nemlig to gode eksemplarer av A Broken Frame...

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Cowboy du liksom! Forøvrig ingen tvil om hvem av damene man i et sanseløst øyeblikk av overmot hadde butt opp til sengevals..notch notch, if you know what I mean :cool: Ha en sanselig dag Gunner.
    Beklager, Power, eller foretrekker du Brunost indianer?
    Da jeg så deg i Horten, så slo tanken meg:-"Han der ser lett på tå ut. Mest sannsynlig indianer!":D

Sengevals med X eller Y? X i små doser, og Y i sanseløse store doser, takk!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har sett Lucinda Williams på Rockefeller. Fabelaktig formidler. En sårhet og varhet i tekst og framføring det ikke er mange som matcher.
    Hun er datter av en relativt kjent poet og universitetsprofessor Miller Williams, så jeg er litt usikker på det der med trailer park osv.:cool:

Jeg har hatt innkjøpsstopp på Elvis Costello i 40 år.
    Siste jeg kjøpte var ARMED FORCES i 1979.
    Har vært fristet til å kjøpe Bacharach-albumet hans, men så minner jeg meg sjøl på at jeg ikke orker å høre den stemmen.
    Så blir det heller til at en legger på ei jazzskive med kona hans.;)

Kirsten Bråthen Berg, derimot. Hun har ei stemme det er godt å høre. Sagn på vinyl vokser jo ikke på trær heller da.;)
    Hehehe, jeg mente vel at hun hørtes ut som en sliten og fordrukken trailer park berte, ikke at hun nødvendigvis var det. Når det er sagt, så kunne hun godt være en slik selv om hennes foreldre var ditten og datten. Vi har da mange eksempler på at eplet kan rulle langt bort fra stammen (James Hetfield, Ninni Stoltenberg). Sånt er livets dynamikk, og seff ikke noe galt i det. Vi hadde vel alle vært sankere/jegere ennå om vi ikke gjorde noe annet enn det våre foreldre gjorde ;).

Hva Costello og hans kone angår - også hun et yndet hatobjekt - så kanskje jeg får gjøre det til en greie å sette på en plate av de to etter hverandre siden jeg har omtrent samme antall av hver?:rolleyes:

Sagn, ja. Berg-dama har jo en stemme som det lukter fjøs og fjellbekk om våren av. Og for en smørbrødliste av musikere på det albumet. Har den på CD, men da jeg så den på vinyl, så klarte jeg ikke å la være, svak (og grådig) som jeg er. Kostet godt gjorde den også, men pyttsann!:p

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.023
    Da jeg så deg i Horten, så slo tanken meg:-"Han der ser lett på tå ut. Mest sannsynlig indianer!":D

BRUNOST indianer, nei vet du hva.
    Jeg spiser ikke den dritten der en gang.....
    Hahahaha....ja, jeg tipper det var det som slo deg.."Han der ser litt på tå ut.."..første gang vi møttes i Horten.
    Det var vel mer i gata koloss på leirføtter uten å nevne hvilken biologisk forfatning kolossen er :rolleyes:
    Men takk for en god latter, det skal du ha ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

BRUNOST indianer, nei vet du hva.
    Jeg spiser ikke den dritten der en gang.....
    Hahahaha....ja, jeg tipper det var det som slo deg.."Han der ser litt på tå ut.."..første gang vi møttes i Horten.
    Det var vel mer i gata koloss på leirføtter uten å nevne hvilken biologisk forfatning kolossen er :rolleyes:
    Men takk for en god latter, det skal du ha ;)
    Koloss på leirføtter? Ugh! Well, whatever du betrakter deg selv som, Snubleost, eh, FOT! Snublefot, var det!:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Travel helg i møte! :p

Ut på julebord med eks-kolleger fra forrige jobben i dag. Men må lage taco middag til møkkaungene først:-"Pappas taco er best i verden!". Små smiskere! ("Jeg liker smiskere, så bare fortsett å smiske med meg!", som jeg sier til elevene!;))

Søndag blir det bursdag hjemme for 7-åringen. Det blir sååå stas å ha 18 smågutter rasende rundt, lekesloss, krangler og skade seg sev/hverandre. Det blir å oppholde meg tilfeldigvis i nærheten av anlegget. Stakkars den rampen som våger å røre på rælet mitt :mad::p

Vel, får vel bare sparke det hele i gang. Men før det, et lite hjertesukk blant all positivitet og varme:rolleyes:. Bestilte 6-7 (husker ikke helt antallet lenger) skiver fra PK, og bare tre stk dukker opp. Ikke helt uventet, men liker det ikke!

IMG_20191122_153455.jpg

God helg, godtfolk! Ønsker dere en avslappende og meningsfylt helg :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.300
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    God helg ja. Min blir nok i et noe mer avslappet tempo:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God helg, og kondolerer i forkant med søndagen. Samma det, er jo ræl og low-fai vettu ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn