The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.764
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Makan til umodent fjas!:mad:;)

Synes alltid det er litt merksnodig å få spisepinner når man skal spise fra tallerkenen. Vil noen bruke kniv og gaffel når de spiser med boller (som er mest vanlig i Asia)?;) (Jeg ba seff om kniv og gaffel)

IMG_20191122_194737.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skal jaggu se etter skiltet ditt hver gang jeg er ute!:D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    WB The Carbon er i øyeblikket i USA for sjekk om den er til å redde etter at Expert Stylus Co slaktet den. Flere har spurt hva de har føkket opp og jeg har ikke klart å svare helt konkret på det. Har heller ikke orket å lese gjennom de arrogante svarene fra ESC for å tolke de innfløkte bortforklaringene.
    Men her er iaf estimatet fra firmaet i USA. Merk dere at den var velfungerende da jeg sendte den fra meg (for en sjekk hos ESC).

"I looked at your cartridge and it is in very bad condition. All 4 wires of the coil have been cut and are very close to the core. It is a very tight space to work with. My chances of fixing are probably around 50%. If I can fix it it will be $400. It is still a good cartridge though so it might be worth to fix."

Da teller man på knappene hva å gjøre. 4k er da litt penger, og det må veies opp mot hva man får for den summen, ikke minst på brukten. Dessuten spørs det seff om den er "seg selv" eller holdbar etter slike operasjoner. Legg til at jeg er strålende fornøyd med Lyra Delos også.

Hm....:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "All 4 wires of the coil have been cut and are very close to the core"

ESC skulle sjekke om det var behov for en re-tipping. Jeg vet ikke om det også innebærer å kutte alle fire ledningene (noen som vet?). Men skjønner nå hvorfor de ikke ville ta videre sjanser og heller sendte den tilbake og satset på arroganse, total ansvarsfraskrivelse og bortforklaringer.

Usikker på hva å gjøre. Nå trenger jeg råd fra kloke hoder som dere!:D
    Skulle ønske det er mulig å starte en poll om dette.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fikk ny mail:

"Stylus is ok and damper is ok. "

Dette blir bare rarere og rarere:confused:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kos deg med delos, glem hele greia.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Stylus og damper er ok, wires from coils not ok. Eller?
    Den spilte jo da jeg sendte den fra meg til ESC. Den hadde vel ikke gjort det hvis wires are not ok? De skulle sjekke om den trengte en re-tip, noe de mente den trengte også (og nå får jeg altså høre fra USA at stylus is ok)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    problemet er vel at kostnaden bare har 50% sjanse for suksess.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    åja, da er det seff bare å kjøre på.
    fair deal, det.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.725
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hvis du liker elementet og får en "ny" for 4 k - så er vel saken klar. Men Expert Stylus burde jo henges ut med røde varsellys.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.465
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man gir seg ikke før den feite dama begynner å skråle!

For meg er dette en selvfølgelighet når det gjelder andres penger ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Setter stor pris å alle innspill, folkens :)

Hjelper jo ikke at interessen er litt laber for tiden heller, antagelig fordi blokkene er nede/på rep. Denne rør-narkomani er slitsomme greier!
    Men man får kanskje bite i det sure eplet og fikse The Carbon. Synd å bare kaste den i søpla, men innrømmer at en liten kødd i meg ønsker at reparasjonen havarerer også, så jeg kan kaste hele greia i søpla og marsjerer stoisk videre uten et fnugg av anger:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Om en gladnyhet: Impulse Speakers ser ut til å gjøre come back neste år. Tynn og bred. Seff er jeg spent på lyden, selv om jeg er ambivalent til designet.

impulse.jpg

Om hifi&musikk: henter tilbake C211 ila de neste dagene, forhåpentligvis lørdag. I mellomtiden har man anskaffet seg en Oblivion signalkabel på 1,5 m. En kjekk lengde å ha i arsenalet. Synes at den låter fortreffelig også. Har dessuten pådratt meg en masse vinyl - nytt som brukt - så man er veldig ferdighandlet med tanke på gave til seg selv:rolleyes:

Om medmenneskelighet i disse juletider: naboen er musikkelsker og har gjennom alle år brukt et anlegg bestående av hundgamle saker (NAD, Technics, Kirksæter), som han har rasket sammen helt tilfeldig. Ht fant han på gjenvinningsanlegget. Sjarmerende!
    Vel, har hjulpet ham å anskaffe noe mer representativt (AN AX-2, LM 211, Technichs 1210, MoFi riaa). Han snuser allerede etter større ht siden han nylig har fått seg egen mancave. Blir jeg sur på han en gang, så skal jeg overtale han å gå for dyrere kabler!;)

IMG_20191213_222944.jpg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bred baffel er kult, det, hvis man har plass.
    blir fin midtbass av sånt.
    her er voxativs toppmodell ampeggio due til idiotpris.
    fieldcoil fulltoner i blh.

7F23F955-BE90-4C00-9384-C382C716596C.jpeg

88E0DBF3-55F7-4AC6-B991-09AD3372C7FE.jpeg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tanken er at de nye Impulsene skal stå helt kloss til veggen, en besnærende tanke med tanke på besparelse av gulvareal. Men seff, de blir jo brede, selv om jeg liker lyden av slike bafler.
    Prisen er helt uviss, men blir neppe noen idiotpris, hva enn det måtte være.
    Ser virkelig frem til hvordan sluttresultatet blir og ikke minst hvordan de presterer.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.300
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Du får velge en In-Wall løsning, så er høyttalervalget og plassering gjort en gang for alle;).

Er det litt trangt i stenderverket, så kan du jo bare lekte ut veggen på utsiden:cool:. Om jeg husker rett, så har du jo en tomteflekk der.

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    620
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Men stereoperspektivet da? Det er jo derfor mange HT blir konstruert med tynn frontende, men dypere for å få opp volumet.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du får velge en In-Wall løsning, så er høyttalervalget og plassering gjort en gang for alle;).

Er det litt trangt i stenderverket, så kan du jo bare lekte ut veggen på utsiden:cool:. Om jeg husker rett, så har du jo en tomteflekk der.
    Hehe, ingen in-wall får plass her, gitt. Liker dessuten å holde mulighetene åpne for bytter når det måtte friste.
    In-wal?! Kunne like så godt begynt med streaming fra NAS, da:rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men stereoperspektivet da? Det er jo derfor mange HT blir konstruert med tynn frontende, men dypere for å få opp volumet.
    smal baffel er vel WAF motivert?
    Man får vel bedre stereoperspektiv med smal front, men det blir for tynt og livløst i mellomtonen for min smak. Men vi snakker uansett om kompromisser, og da velger man det som er viktigere for en selv. For egen del så prioriterer jeg mest klang, homogenitet og smekk. Også størrelsen på lydbildet og gjennomsiktighet verdsettes høyt. Andre aspekter får heller komme som en bonus.

Smal baffel ser nok best ut, ja, men jeg driver ikke med dette pga av WAF. At ting skal matche utseendemessig, se bøs ut, gi masse eiergleder osv er ikke noe jeg ønsker å bruke penger på. Jeg setter pris på god estetikk, men det er langt fra noen 1. pri. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Med tanke på hva Aspera kostet blir den sikkert dyr nok.. Utseende likte jeg :)
    Ja, det er trenden nå. Haifai med hinsidige priser. Over 100k for noen trekasser og 2-4 elementer i. Enda mer for noen bokser i alu. Kabelpriser gidder jeg ikke å begynne med engang:rolleyes:

Aspara var seff ikke gratis og overpriset, de også, men var ikke blant de verste. Hva nye Impulse legger seg på, skal bli spennende å se. Håper de ikke tar en "LV" ;)

Jeg har ikke spesielt trua på designet rent praktisk. De ville feks neppe passet inn i rommet ditt? Er redd de vil ekskludere endel potensielle kjøpere.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.485
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Hehe, ingen in-wall får plass her, gitt. Liker dessuten å holde mulighetene åpne for bytter når det måtte friste.
    In-wal?! Kunne like så godt begynt med streaming fra NAS, da:rolleyes:
    Host.

In wall kan da være kult.
    FFB84D55-EB1D-487B-9380-5477E971B3F7.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vent nå litt, så finner jeg frem målestokken og ser om jeg får til noe slikt i stua mi.;):rolleyes::p
    Men de rosa stolene hadde kanskje vært en overkommelig oppgave? :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.485
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Vent nå litt, så finner jeg frem målestokken og ser om jeg får til noe slikt i stua mi.;):rolleyes::p
    Men de rosa stolene hadde kanskje vært en overkommelig oppgave? :)
    Såpass må du kunne få til i stua. Bare tenk på all gulvplassen du sparer.
    Og skulle din bedre halvdel komme med innvendinger, så kan du jo altids sukre det med rosa stoler :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe! Ja, gulvplass kan jeg trenge nå som disse er tilbake, med nye kondiser i begge blokkene - kan jo ikke bare skifte på den ene.
    Satt med et stort glis i flere timer. Honkey dory, jeg elsker dem:-*!

79862785_428907611318338_4926702202933739520_n.jpg

Det varte i 5-6 timer før pre'en takket for seg. WTF, tenkte jeg:eek:. Fant feilen! Det var laderen som hadde takket for seg. Må jo bare le:rolleyes:! Det vil visst ingen ende ta, disse kjipe greiene. Åpnet opp, og så at den ene kondisen og en spole var føkkt.
    Jaja, nå er ny lader bestilt fra RWA. Kommer vel engang på nyåret, så man får tid til å reflektere over haifailivet sitt...

79973936_463023781290642_7172183831963762688_n.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.764
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det var ikke måte på uflaks :( det ordner seg sikkert for snille gutter.
    Ha en riktig fin jul Gunner

mvh

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    525
    Torget vurderinger
    23
    Halla Gunner
    Du får si fra om du trenger å låne en pre. så du får spilt Bing Crosby i jula.

Og grattis med Arteta, tror jeg blir bra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn