HCS
En vanlig fyr fra bygda..
En er da snill til jul...Selvom en ikke orker drasse for mye..
Synd for deg om den ikke gjør det.. . Men skal ikke ta fra deg livsløgnen, snill som jeg er..Javel, drama queen. Jeg får holde et godt øye med tråden din fremover
Og bli ikke overrasket om den spiller fletta av settet ditt
Kjøp ny, behold Circle, spis spaghetti med ketchup i en måned. Hvilken spiller var det snakk om?Trodde det skulle være en grei avgjørelse når muligheten til å kjøpe en av de presumptivt enda bedre snurrer - en som jeg alltid har hatt et godt øye til - dukket opp til en bra pris. Satte WB-riggen på børsen. Det gikk noen dager og en slo til. Men har nå fått kalde føtter - ikke lett å skille seg fra deilige The Circle/Act.5/The Carbon. Må bestemme meg, helst allerede i går (takk til deg, tålmodige interessent. Og beklager sendrektigheten!). Tenke, tenke... Det er en litt sånn "nå eller aldri"-følelse
Ser ellers at det måles opp og ned av andre. Det diskuteres i terminologier jeg ikke har fille peiling på. Det rattes og rattes i diverse bokser og programmer. Føler meg litt fossil her jeg kun setter om anlegget etter "gamle-/hit&miss"-metoden. Det rare er at det ser ikke ut til at de andre nødvendigvis er noe spesielt nærmere målet, annet enn det er konsensus om at kabler låter likt? Det trues med å gi opp hele HFS, hifi og begynne med strikking, jodling og andre sysler. Musikklytting er visst ikke noe givende lenger, men en kilde til frustrasjon og irritasjon. Sukk!
Det ligger an til at jeg skroter hele prosjektet. Er jo fornøyd og rett og slett redd for å begi meg ut på noe som igjen kan føre til runddans de lux (husk at jeg har hatt ca seks totalt forskjellige anlegg de siste syv årene. Bytter jeg ut et, så ryker som regel hele kjeden ut, ledd etter ledd (jfr en annen medforumist som kjøpte seg nye SF på salg ). Er lei av slikt, hilsen presenil bøtteknott.
Fine ord, Dazed. Jeg har ikke tall på hvor mange innlegg jeg har skrevet ferdig, for så slette de før jeg legger de ut. Det er liksom ikke vits å bidra til mer negativitet, irritasjon og frustrasjon her inne, selv om det noen ganger føles helt kurant å slenge litt med leppa også! Man mildnes med åra, sier folk. Og tross alt er vi faktisk entusiaster her inne, alle som en, så det burde jo borge for fellesskap og samhold, og ikke dissing, gnåling og hakking på hverandre.Kjøp ny, behold Circle, spis spaghetti med ketchup i en måned. Hvilken spiller var det snakk om?
Alle måter å styre og stelle med hifi på har sin sjarm, og vi gjør det på den måten vi selv trives best med. Musikk og hifi skal være kos og moro. Gjør som du selv vil, og hopp over de trådene du ikke liker. Du er en del av HFS, og sånn bør det forbli.
Jeg gambler og tipper Dr. Feickert. Har ikke hørt om mange - ingen, egentlig - som har vært misfornøyde med disse! Hvis jeg ikke hadde funnet spilleren min, hadde en slik stått høyt på lista i dag. Pen, classy, svært fleksibel mtp. arm og justering, og etter sigende velspillende. What' not to like.Fine ord, Dazed. Jeg har ikke tall på hvor mange innlegg jeg har skrevet ferdig, for så slette de før jeg legger de ut. Det er liksom ikke vits å bidra til mer negativitet, irritasjon og frustrasjon her inne, selv om det noen ganger føles helt kurant å slenge litt med leppa også! Man mildnes med åra, sier folk. Og tross alt er vi faktisk entusiaster her inne, alle som en, så det burde jo borge for fellesskap og samhold, og ikke dissing, gnåling og hakking på hverandre.Kjøp ny, behold Circle, spis spaghetti med ketchup i en måned. Hvilken spiller var det snakk om?
Alle måter å styre og stelle med hifi på har sin sjarm, og vi gjør det på den måten vi selv trives best med. Musikk og hifi skal være kos og moro. Gjør som du selv vil, og hopp over de trådene du ikke liker. Du er en del av HFS, og sånn bør det forbli.
Jeg har dessverre ikke råd til å sitte på flere spillere samtidig, så noe må ut før annet kommer inn. Ønsker ikke å trigge ekorn-genet mitt heller! Jeg kan si såpass at den jeg har er britisk, men den som er på lista - blant flere kandidater, må det tillegges - er tysk. Antar du vet hvordan det er innen denne hobbyen, og det er at det å være fornøyd er jo ingen grunn til å stoppe opp!
Hm, og da er jeg seff nysgjerrig på hva som var den "lille, heldigvis tydelige, men lille forskjellen som gjorde at jeg kunneJeg gjorde denne øvelsen selv for noen år siden, og jeg turde f.eks. ikke bytte arm,
dvs jeg gikk fra WB ACT 0.5 til ACT Two, og fra Circle-drivverket til Dais.
Så oppnådde jeg den lille, heldigvis tydelige, men lille forskjellen som gjorde at jeg kunne
rettferdiggjøre utlegget for meg selv...
/ Morten
Valide spm selvsagt. Og jeg har ingen svar. Det er ingen garanti for at en (dyrere) karbontallerken skal låte bedre enn akrylltalllerken, på alle parametre.Hm...
En karbonkompositt-tallerken kan selvsagt bygges stivere enn en i termoplast, men trenger den å være stivere? Er virkelig en akryl-/POM-tallerken så myk at den påvirker noe som helst når påvirkningen fra stiften er ca. 2 gram?
Hehehe, nevroser, ja. Can't live with them, can't live without them!Nevroser utvikles lett...I motsetning til alt annet som skal bli lettere er tyngre ting innen haifai noe en ønsker..Eller ikke
At en tung tallerkenens rotasjonshastighet er vanskeligere å endre/påvirke enn en letteres, er enkel mekanikk. At "bremsekraften" fra stiften i rillene har noen påvirkning å snakke om, er jeg usikker på. Det går jo an å teste ved å se hvor lenge tallerkenen roterer når man bryter strømmen hhv. med og uten stiften i sporet.Valide spm selvsagt. Og jeg har ingen svar. Det er ingen garanti for at en (dyrere) karbontallerken skal låte bedre enn akrylltalllerken, på alle parametre.Hm...
En karbonkompositt-tallerken kan selvsagt bygges stivere enn en i termoplast, men trenger den å være stivere? Er virkelig en akryl-/POM-tallerken så myk at den påvirker noe som helst når påvirkningen fra stiften er ca. 2 gram?
Og hva med Dais ift sine rimeligere søsken? Man ser at tykkelsen på talllerkenen øker. Men "påvirker noe som helst når påvirkningen fra stiften er ca. 2 gram"?
Vel, det høres ut som et drømmescenario for enkelte, tom oppnåelig allerede. Forsterkere spiller visstnok likt bare de er innenfor sine komfort-soner. Det er så små forskjeller på DAC'er (og CD-drivverk) at det knapt er verdt å bruke penger på dyre. Kabler gidder jeg ikke å komme innpå engang. Da gjenstår HT og platespillere. Snart må vi vel kunne måle oss til likhet der også?Ellers ville jo ingenting skille dem.
Uansett avgjørelser, så er det alltid godt å ha landet en beslutning (om enn ikke annet enn for en stund).Hoppet i det, og valgte å beholde drømmespilleren i signaturen. Dramatikken om skilsmisse er avblåst for denne gangen.
Tar deg på ordet på det, en dag det passer. Alltid greit å lytte til andre oppsettSer du bor i Oslo. Ta og stikk innom en tur en dag, det gjelder dere andre som stikker hodet inn i denne tråden også. Alltid morsomt og lærerikt å høre på "second opinions".