The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med hussalg gunner! En stressfaktor mindre, minns hur det var när vi flyttade i 2018.
    Takker, P.

    Gjenstår flytting av resten av godset/søppelet.

    Visst er det en stressfaktor. Satser på at at det blir lenge til neste gang. Har blitt noe flytting og kjøp/salg de siste 10 årene, dette er 4. bolig i rekka!

    Leilighet - leilighet - rekkehus - kjedet bolig (nåtid) -------> leilighet ------------> endelig enebolig, aka graven.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint teppe og :cool:. AG mann du, Taus lagres for nostalgi og selges når det blir for trangt om plassen ifht fiskeutstyr :LOL:... Kjenner lusa på gangen. Seriøst er det godt å ha din egen space hvor ting kan gjøres, slik du vil. Har trua...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.859
    Antall liker
    13.697
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Siden MM og WB ikke er så brede, kanskje du klarer deg med et sånn drøye metern type rack?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med salg! Frynsete nerver er gode reseptorer for overtoner, så anlegget låter nok bra 😎
    Vi solgte våren 2008, blir svett av å tenke på det fremdeles 😁😁

    Angående oppsettet, så kan du jo vurdere vakre Ayon på en amp-stand foran?
    Men igjen, skummelt for buksebein ved platebytte...
    Takker!

    Liker at du alltid klarer å lose det inn med musikalske undertoner, RoDa.

    Amp-stand foran er med i vurderinga. Blir isf noe så enkel som en liten kommode av typen Bestå, siden jeg har en slik liggende. Blir neppe pent estetisk, men pytt! Bare jeg som tilbringer tid der inne likevel. Blir det for pent, pyntelig og ryddig, så kan det fort bli for, eh, Jan Thomas "hertugaktig"🤭. Kler ikke en mann av folket som meg.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.236
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det du skriver over her er bare tull vet du.
    Ikke så lenge siden FARGEN på hornene var et viktig tema her...😎
    Skaff deg noe solid OG pent. Først som sist.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har noen typer med vegghyller her,bilder sendes på forespørsel😁.

    O
    Takker, men jeg har et par alternativer selv. Dessuten, å låne vegghylle er dumt. Skru den opp, og plutselig skal eieren ha den tilbake....:rolleyes:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Man kan da alltids bygge litt selv. Limtre benkeplater, 2x i bredde pluss litt til slik at det blir plass til det du ønsker på toppen.
    Ja, har en liten drøm om å designe eget rack. Problemet har vært skiftende behov og plass, og derfor ikke ønsket å låse meg til en løsning.

    Blir isf å sette jobben bort. Har verken kompetanse, verktøy og tålmodighet.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Grattis!! med nytt, noen ganger er det like deilig å bli kvitt som å få nytt...Quadraspire har noen flexible lösninger å sette hobbyen på, velge form å farge får man gjøre selv også....

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det du skriver over her er bare tull vet du.
    Ikke så lenge siden FARGEN på hornene var et viktig tema her...😎
    Skaff deg noe solid OG pent. Først som sist.
    Det er så mange planer atte, og du ser jo hvor langt jeg har kommet med fargen på horna. Nei, den blir som den er. Utrolig hva man kan venne seg til, bare man gir det litt tid:giggle:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fint teppe og :cool:. AG mann du, Taus lagres for nostalgi og selges når det blir for trangt om plassen ifht fiskeutstyr :LOL:... Kjenner lusa på gangen. Seriøst er det godt å ha din egen space hvor ting kan gjøres, slik du vil. Har trua...
    Tja, AA-mann du lissom. Da er jeg nok mer Impulse-mann, sånt sett.

    Ikke lett, dette her. Begge settene har sine sterke og mindre gode sider. Opp i det hele, har jeg den fenomenale lyden jeg fikk til i gamlekåken i bakhodet, sikkert blitt romantisert med tiden også, som jeg ikke får til her. Enda vanskeligere blir det når jeg ikke merker nevneverdige utslag ved å flytte ht/lyttestolen noen cm hit og dit. Da klør man i seg hodet og lurer på om ikke hørselen har fått en nedtur.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!! med nytt, noen ganger er det like deilig å bli kvitt som å få nytt...Quadraspire har noen flexible lösninger å sette hobbyen på, velge form å farge får man gjøre selv også....

    mvh
    Skal kikke på utvalget. Har også alltid likt det Solid Steel produserer, men dyre. USM har fleksibiliteten jeg ønsker, men egentlig lite egnet (med mindre man modder, men selv da er jeg skeptisk til stålplatene).

    Isf må jeg også selge de to rackene jeg allerede har - et ork!😝
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har brukt Quadraspire de siste 20 årene, ikke alltid pga deres utseende men flexibilitet, godt å bare bytte avstanden mellom hyllene og ikke hele racket om man bytter rundt seg med komponenter osv...ikke koster det en liten el bil heller...

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har brukt Quadraspire de siste 20 årene, ikke alltid pga deres utseende men flexibilitet, godt å bare bytte avstanden mellom hyllene og ikke hele racket om man bytter rundt seg med komponenter osv...ikke koster det en liten el bil heller...

    mvh
    Hm, kan føttene skrus i hverandre, slik at man får doble høyden?:unsure:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.236
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det følger jo forpliktelser med å ha adelige titler. En hertug skal ikke drive utsugeri og herske med hard hånd. Han må ivareta allmuens ve og vel og passe på at de ikke lider nød. Dessuten beskytte mot ufred og farer. DET er faen ikke lett, om noen måtte tro noe slikt!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det følger jo forpliktelser med å ha adelige titler. En hertug skal ikke drive utsugeri og herske med hard hånd. Han må ivareta allmuens ve og vel og passe på at de ikke lider nød. Dessuten beskytte mot ufred og farer. DET er faen ikke lett, om noen måtte tro noe slikt!
    Hør, hør!👏👏👏

    Jakten på nytt rack er foreløpig innstilt. Skal prøve ut dette:

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=206175597

    Så får man håpe at det fortsatt er tilgjengelig, men typisk min flaks så vil noen komme meg i forkjøpet, adelig eller ei.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.804
    Antall liker
    50.631
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kommer senere idag?
    er ikke kommunegrensen stengt, da?
    kona mi oppfører seg i alle fall som om lufta i follo er full av svevende, mutert virus.
    selv gir jeg blanke faen.
    er det min tur til å gå, så er det min tur til å gå.
    tror forresten oppmerksomheten bør vendes vekk fra kina og england, til den derre jacuzzien på the well der all verdens onde basiller blir skapt.
    har hørt om kvinner som har blitt gravide etter en tur i oppi der.
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har fra før men mange takk for tilbudet :)Veldig greie hyller synes jeg og så ser det bra ut
    Og ja du er snill som vanlig

    mvh

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har 2 stk av denne,så er det andre som trenger så si i fra😉
    Ellers takk, jeg har en sånn (i grå) liggende. Om jeg noensinne setter mine ben i den pestbefengte delen av Østlandet igjen, så grabber jeg gjerne til meg en i svart, hvis tilbudet fortsatt står ved lag😙.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Avspasering. Mange gjøremål, men vi får rulle litt rør først.

    Uno Fino sliter med et litt høyt nivå i toppen i dette lite dempede rommet. Har hittil brukt TFK 12au7 i ayon. Prøver med Raytheon og Tungsol. Snart kommer broder rama med 3-5 andre alternativer, bla Mullard. Kanskje noe der klaffer bedre? Vi får se. Har også mulighet å rulle i Manley SH, som å bytte inn Mullard PCC88, eller noe annet.

    IMG_20210204_111224.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ER bare så griselekker den ampen... Kos deg med rulling :)
    Låter svært bra, gjør den også😎

    Brødrene Brothers nerder og fråtser i lyd, musikk og rør. Fordømt at det ene Mullard 12au7 er defekt, så da bir det ikke noe på det røret jeg på forhånd hadde mest tro på. Får gi Miniwatt noe tid, da.

    IMG_20210204_135727.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    synes det låter veldig mye bedre da vi flyttet stolen nær bakveggen og fikk snaue 3 m til hormunningen!
    da summerte horna riktigere i mine ører, og endelig kom den lyden som jeg kjenner fra min tid med ag tilbake.
    de forrige gangene jeg var der, var det veldig provisorisk med arcam-amp og ikke særlig eksperimentering med plassering.
    ayon er noen skylag over arcam, det er helt klart, og med lengre lytteavstand begynner ting å falle pent på plass.
    klart, ag har jo den lille hevinga i øvre mellomtone (pluss en dipp på rundt 300-400 høres det ut som), noe som gjør mange opptak skikkelig levende og fett å høre på, mens andre blir for mye, men dette er en voicing som er helt bevisst for denne produsenten - take it or leave it.
    men bassen sitter som en kule i det lille rommet, og da kommer nok broder gunner i mål - uansett om han velger å jobbe videre med ag eller slår seg inn på noe annet etter hvert.
    det er et fint, lite lytterom, som kommer til å bli lekkert med litt mer arbeid og møblering.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.236
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det har vært oppe forslag om både farger og tekstiler på veggene.
    Ikke tvil om at det hadde gjort godt både for sjela og lyden.
    Det spørs om vi må ha en underskriftskampanje før det skjer noe. 😂

    Sånn blir det, når en inviterer hele hfs på befaring...😊👍🧡
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    synes det låter veldig mye bedre da vi flyttet stolen nær bakveggen og fikk snaue 3 m til hormunningen!
    da summerte horna riktigere i mine ører, og endelig kom den lyden som jeg kjenner fra min tid med ag tilbake.
    de forrige gangene jeg var der, var det veldig provisorisk med arcam-amp og ikke særlig eksperimentering med plassering.
    ayon er noen skylag over arcam, det er helt klart, og med lengre lytteavstand begynner ting å falle pent på plass.
    klart, ag har jo den lille hevinga i øvre mellomtone (pluss en dipp på rundt 300-400 høres det ut som), noe som gjør mange opptak skikkelig levende og fett å høre på, mens andre blir for mye, men dette er en voicing som er helt bevisst for denne produsenten - take it or leave it.
    men bassen sitter som en kule i det lille rommet, og da kommer nok broder gunner i mål - uansett om han velger å jobbe videre med ag eller slår seg inn på noe annet etter hvert.
    det er et fint, lite lytterom, som kommer til å bli lekkert med litt mer arbeid og møblering.
    Godt å få bekrefte at bassen sitter godt, til tross for kun 12kvm. Helt sikkert pga av mønetaket, som gir 1,5x mer volum, samt unngå kubistisk form. Hva resten av frekvensområdet angår, så mulig det store akustiske bildet på bakveggen har hjulpet (litt), og at ayon er milevis bedre enn Arcam (noen som tør vedde hvilken av dem måler best? ;)). Men innrømmer at jeg er en lat jævel. Da jeg brukte Arcam, som integrert, så led lyden av de harde flatene. Jeg kontret dette ved å flytte meg nærmere ht for å få mer direktelyd - nærfelt. Og der har jeg bare blitt sittende siden :ROFLMAO: !

    Jeg er en treiging. Ser med misunnelse på at andre raser av gårde og få alt til å sitte på null komma svisj, eller ratter seg elegant inn med DSP ol. Selv lirker jeg frem og tilbake og bruker tid. Kan være en frustrerende og langdryg vei å gå, men av og til ligger det litt terapi i det også.

    AA har sine særegne trekk, det vet de fleste. Tror jeg bare hopper i det og jobber med de, siden den aktive bassen i de er lette å justere og få til å fungere i rommet. For å ha tid til å jobbe med begge i samme rom, det orker jeg bare ikke, jfr treghet. Så får vi se hvor Ta'us havner (ikke lagringsplass, så kanskje på brukten:unsure:). Skjønt, jeg utelukker ikke at en kuvending kan forekomme, omtrent når som helst:ROFLMAO:!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt og høre rommet funker, da er mye gjort! Men den blåfargen........
    Unge Vermin, du vet mye, men glemmer at tålmodighet er hjørnesteinen i dette hifigamet. Tid, er nøkkelen. Tid hjalp meg med å like fargen på horna, og jeg venter på at den skal jobbe for meg med blåfargen også:cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det har vært oppe forslag om både farger og tekstiler på veggene.
    Ikke tvil om at det hadde gjort godt både for sjela og lyden.
    Det spørs om vi må ha en underskriftskampanje før det skjer noe. 😂

    Sånn blir det, når en inviterer hele hfs på befaring...😊👍🧡
    Jadda, jadda :)! Matt, svart maling ble handlet inn før jul, men familien er lei av malingslukta, og bestemte oss for å utsette resten av malingsjobben til det blir varmere i været, slik at vi kan lufte.

    Rockwoolplater og tekstiler er på agenda, men viktigst blir å bygge vegg mot den brysomme naboen.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ok, nå gidder jeg ikke å holde meg mer.
    avantgarde forkortes som ag.
    ikke aa.
    glem acoustics.
    aa står for masse kjipe greier du ikke vil assosieres med, f.eks. anonyme audiofile.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ok, nå gidder jeg ikke å holde meg mer.
    avantgarde forkortes som ag.
    ikke aa.
    glem acoustics.
    aa står for masse kjipe greier du ikke vil assosieres med, f.eks. anonyme audiofile.
    Hehehe, ser de skriver AA i andre fora. Makes sense, så sant det står for Avantgarde Acoustics. Nei?
    Uansett, håper ingen har trodd at jeg har snakket om noe annet enn Avantgarde når jeg skrev AA.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn