The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    blir bra det der, gunnern.
    så slipper du å selge dem og angre senere.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tør man spørge, hva´ den koster i Norge???
    Har lige set den på "outlet" til 8.099,- DKr.
    Jeg gav 15000 NOK.
    8100 DKK høres ut som et kupp, så løp og kjøp. Veldig mye TV for pengene.
    Vurderte lenge en 85", men var redd det ble overkill. En 80" hadde vært just perfekt! :ROFLMAO:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Skriv gerne en PM, hvis det bli´r for meget i tråden, men vil gerne høre mere om din billedoplevelse (naturlighed i farger, jevn bevegelse m.m.).
    Har p.t. Panasonic´s sidste flagskibs plasma i 55", og er svært vakkelvorn m.h.t. LED-QLED og farveægthed/svartniveau i disse :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skriv gerne en PM, hvis det bli´r for meget i tråden, men vil gerne høre mere om din billedoplevelse (naturlighed i farger, jevn bevegelse m.m.).
    Har p.t. Panasonic´s sidste flagskibs plasma i 55", og er svært vakkelvorn m.h.t. LED-QLED og farveægthed/svartniveau i disse :)
    Jeg er absolutt ingen TV-entusiast, så denne føles som kino for meg, og du får selvsagt enda bedre ved å gå opp til 80- eller 90-serien. Du får nok bedre info ved å lese tester. Likevel skal det sies at den overgår ikke min 42" Pioneer Kuro av siste generasjon, annet enn i størrelse.

    Edit: jeg har ikke kalibrert den annet enn å justere på kontrast, farger osv. Mye kontrast da den kom, og lys.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Stor tv-stue du da ? Hvor lang avstand sitter du på ifht tv ? :)
    Det er sofadelen i stua, og det er 4.13 m fra vegg til vegg. 85" blir for stor fra lenestolen, mens 75" blir litt liten fra hjørnesofakroken. Nuvel, det er fett nok for oss uansett, kommer fra en 42".
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.188
    Antall liker
    3.061
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Hmmmm.

    Nice oppsett !

    Men må tydeligvis oppskalere på tv fronten her :)

    Har ca 4,5 m fra sofa til tv.
    Hadde en 28" Sony tv tidligere og gikk opp til 47" her for noen år siden.
    Syntes det var en stor overgang, naturlig nok :rolleyes:

    Men får sitere hu minste når hun oppdaga at det var ny tv i stua.
    Da kom det så tørt:
    "Pappa, nå kan vi endelig lese teksten..." :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hmmmm.

    Nice oppsett !

    Men må tydeligvis oppskalere på tv fronten her :)

    Har ca 4,5 m fra sofa til tv.
    Hadde en 28" Sony tv tidligere og gikk opp til 47" her for noen år siden.
    Syntes det var en stor overgang, naturlig nok :rolleyes:

    Men får sitere hu minste når hun oppdaga at det var ny tv i stua.
    Da kom det så tørt:
    "Pappa, nå kan vi endelig lese teksten..." :)
    Hahaha, priceless!:ROFLMAO:

    TV er omtrent som båter. Føles stor nok ved anskaffelse, men det går jaggu ikke lang tid før man lurer:unsure:
    Heldigvis ser jeg svært sjeldent på TV, så har mer eller mindre slått meg til ro med at 75" er stor nok.

    Minner meg om at jeg har en eldre projektor liggende. Kanskje putte opp en rullegardin i lytterommet og se på en konsert i blant?:unsure:
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.188
    Antall liker
    3.061
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Hahaha, priceless!:ROFLMAO:

    TV er omtrent som båter. Føles stor nok ved anskaffelse, men det går jaggu ikke lang tid før man lurer:unsure:
    Heldigvis ser jeg svært sjeldent på TV, så har mer eller mindre slått meg til ro med at 75" er stor nok.

    Minner meg om at jeg har en eldre projektor liggende. Kanskje putte opp en rullegardin i lytterommet og se på en konsert i blant?:unsure:
    Sant det ja.

    I starten syntes jeg tv'en blei vel diger, men nå kunne jeg nok tenkt meg litt større her.
    Men kan jo være alderen da....
    Ser dårligere og dårligere... ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sant det ja.

    I starten syntes jeg tv'en blei vel diger, men nå kunne jeg nok tenkt meg litt større her.
    Men kan jo være alderen da....
    Ser dårligere og dårligere... ;)
    Kjør på!👍

    Dårligere hørsel i kjølvannet av alder kompenseres lett med dyrene og større høyttalere. Ser ikke at det skal være annerledes hva syn og TV angår 😁
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Litt amputert feiring av Tet i år, og dermed i takt med resten av verden for øvrig. Ser ikke ut til at disse to apekattene, her i tradisjonsdrakt, lar seg plage av det :giggle:.

    149865972_217633586762014_7953744418739988602_n.jpg


    Impulse Ta'us står i stua, uten å brukes. Helt forferdelig akustikk der, og det hjelper ikke et rasedyr som Ta'us. Ikke er det lagringsplass heller, så hva å gjøre, er en beslutning som tvinges frem. Må vel ha noe med DSP om det skal være sjans for levelig lyd der. Kanskje noen aktive KEF:unsure:? Hadde jeg vært rikere, så hadde jeg hanket inn noe fra Kii eller D&D, men det er jo ikke tilfelle.

    Lytter for det meste med en avstand på 2,5m fra Uno Fino om dagen, og det funker best slikt. For nær bakvegg, så blir det for mye "køntri-bass". Låter fortsatt med litt mye energi øverst, men det er mye å gå på mtp akustikken i rommet, så trua lever. Men på skiver der det klaffer, så er det meget tilfredsstillende.

    Flyttebyrå er bestilt til fredag, så ila vinterferien skal det aller meste være på plass. Tar tid, men det som måtte komme, kommer. Blir mer fokus på haifai etter det, i takt med varmere vær. Forhåpentligvis :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For en dag! Nå er iaf det aller meste i det nye huset. Ikke aner vi hva vi skal med det. Vi har jo klart oss utmerket med halvparten av godset vi har fått over før i dag.

    La ut Ta'us på finn i et par timer før jeg fikk kalde føtter og parkerte annonsen. Fikk et par konkrete kjøpere på den lille tiden, så jeg sitter nå i tenkeboksen.

    Snurrer en boks jeg ytterst sjelden tar i bruk, siden jeg også har enkeltskivene. Ikke det at jeg spiller PF mye, men får meg ikke til selge den heller. Gode gud, som jeg sliter!🤣

    IMG_20210221_002705.jpg


    Får avslutte med et mobilbilde av ayon. Alt for lenge siden sist!🤪

    IMG_20210221_002740.jpg


    Mye snakk om pensjontilværelse i andre tråder. Holder meg unna så ikke min misunnelse blir for påtagelig. Uansett:

    - God hælj, folks! 🥳
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt du holder en frisk ungdommlig tråd. Pensjonist-tilværelsen får komme når den kommer. Taus på Finn... Hmm..
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.387
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg er absolutt ingen TV-entusiast, så denne føles som kino for meg, og du får selvsagt enda bedre ved å gå opp til 80- eller 90-serien. Du får nok bedre info ved å lese tester. Likevel skal det sies at den overgår ikke min 42" Pioneer Kuro av siste generasjon, annet enn i størrelse.

    Edit: jeg har ikke kalibrert den annet enn å justere på kontrast, farger osv. Mye kontrast da den kom, og lys.
    Jeg kan sende deg kalibrerings arket på den Q70’n til uka om du vil?

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt du holder en frisk ungdommlig tråd. Pensjonist-tilværelsen får komme når den kommer. Taus på Finn... Hmm..
    Hehe, ja, vi får holde flagget høyt, vi som fortsatt må jobbe for føden.

    På finn, ja, for å sjekke trøkket. Men fikk et såpass godt tilbud at jeg må ta den seriøst.

    Du er fortsatt fornøyd med dine paneler?

    Har du lagt merke til hvor merkelig stille det er fra L'pool fansen i det siste også?:censored:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, ja, vi får holde flagget høyt, vi som fortsatt må jobbe for føden.

    På finn, ja, for å sjekke trøkket. Men fikk et såpass godt tilbud at jeg må ta den seriøst.

    Du er fortsatt fornøyd med dine paneler?

    Har du lagt merke til hvor merkelig stille det er fra L'pool fansen i det siste også?:censored:
    Joa, panel er greit, men det er ikke nærvær. Distansert lyd på en balkong..

    Hehe, tror det er en trist sesong for Klopp og gutta. Spennende å se om Ødegaard kan gjøre noe, men tviler.

    Bra bud på Taus = selg. Det er ikke lett å bli kvitt gammel hifi, ei heller Taus. Det er bare om en lagrer de i en låst kjeller i Lommedalen de forsvinner.. 🙂
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Joa, panel er greit, men det er ikke nærvær. Distansert lyd på en balkong..

    Hehe, tror det er en trist sesong for Klopp og gutta. Spennende å se om Ødegaard kan gjøre noe, men tviler.

    Bra bud på Taus = selg. Det er ikke lett å bli kvitt gammel hifi, ei heller Taus. Det er bare om en lagrer de i en låst kjeller i Lommedalen de forsvinner.. 🙂
    Jaja, man velger sin gift, uansett. Mang en ting er besnærende en liten periode, men tåler ikke tidens test, det er iaf hva meg fortalt av en profilert deltaker på EOTB 😉. Registrerer likevel at Hedmark har blitt reneste høyborg for slike paneler, så noe gøtt må det jo være. Morsomme å lytte til, men neppe noe for meg over lengre tid.

    L'pool, ja. Flott klubb, uspiselige fans🤮. Veldig mange som plutselig påberoper seg å "alltid vært Liverpuuuul fans, jeg!" de siste to årene. Etter to heldige år, med utrolig lite skader på den tynne stallen sin, så får de nå smake noe av den pisken mange klubber opplever. Og vipps! De er tilbake der de hører hjemme brorparten av de siste 30 årene. 1-2 magre år til nå, så forsvinner profilene og det blir atter stille i fjøset.

    Ødegaard, godt talent. Skjønt, han er jo 22 år nå, så på tide å levere. Litt veik, og litt for glad i det sikre, nøyer seg med anstendige opptredener som gir ham 6-7 på spillerbørsene. Litt sånn "god når laget er godt"-type. Som Øzil. Men jeg gråter heller ikke om han velger Arse permanent. Om ikke annet kan det gi litt TV-tid her på steinrøysa.

    Gammel hifi er ikke lett å selge, men det går fint, noe både du og rama er beviset på👍! Man trenger kun en kjøper, og akkurat nå har jeg allerede to på Ta'us, etter to timer på finn, så skal ikke klage😊

    God søndag!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Gammel hifi er ikke lett å selge, men det går fint, noe både du og rama er beviset på👍! Man trenger kun en kjøper, og akkurat nå har jeg allerede to på Ta'us, etter to timer på finn, så skal ikke klage😊
    Ja, få de gamle greiene ut av huset og erstatt med Sonos - mye mer stuevennlig :cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, få de gamle greiene ut av huset og erstatt med Sonos - mye mer stuevennlig :cool:
    Forskjell på gammel søppel og skatt. Hvordan kan man skille de fra hverandre? Enkelt, det ingen vil ha, er søppel!;)

    Hva Ta'us angår, så kjøres de til ny eier i morgen. En epoke er over. Desidert de ht jeg har hatt lengst i hus, og grand old man i dagens oppsett. Trist, men har simpelthen ikke lagringsplass. Er intet ekorn heller. Hadde tenkt å gjøre et unntak, men sånn gikk det ikke. Kjøpte tydeligvis feil hus! :censored:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Forskjell på gammel søppel og skatt. Hvordan kan man skille de fra hverandre? Enkelt, det ingen vil ha, er søppel!;)

    Hva Ta'us angår, så kjøres de til ny eier i morgen. En epoke er over. Desidert de ht jeg har hatt lengst i hus, og grand old man i dagens oppsett. Trist, men har simpelthen ikke lagringsplass. Er intet ekorn heller. Hadde tenkt å gjøre et unntak, men sånn gikk det ikke. Kjøpte tydeligvis feil hus! :censored:
    Gratulerer, tror du blir happy, uten også. At AG er endestasjon er nok heller ikke hugget i sten. Nå blir du vel med på gruppekjøp av BP dac? 🙂
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer, tror du blir happy, uten også. At AG er endestasjon er nok heller ikke hugget i sten. Nå blir du vel med på gruppekjøp av BP dac? 🙂
    Ta'us er mer endestasjon enn det Fino er ;) . Men med dagens hus, og lytterom, så blir det altfor langt i tid for de å komme til sin rett igjen. Utelukker seff ikke at en dag...

    Jeg har nevnt gruppekjøp av BP før, jeg. Spurte deg fordi jeg visste du var flink til å orge. Do your stuff! :D
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jaja, en snau uke siden Ta'us forlot redet og fant seg til rette hos ny eier, en utøvende musiker . Han har sendt meg begeistrede meldinger omtrent hver dag siden. Alltid hyggelig når kjøperen er fornøyd. De nye lekekompisene til Ta'us er bla CJ Premier 10, AN DAC 2.1, Theta CD-drivverk og Consonance 300b. Ha et godt liv videre, baby! 😙

    På samme turen stakk jeg og broder rama innom Mala for å reinvestere noen av pengene. Det føles rart å bytte Ta'us med noe skumgummi, men vi får håpe det forbedrer akustikken noe. Må si at butikken er veldig forseggjort, og har sikkert tatt inspirasjonen fra OHC. Ø ble seff lyttet til over noen sanger, det var alt vi rakk. Gode saker(y).

    IMG_20210223_122411.jpg


    Siden malingen blir utsatt frem til en lyddempende vegg blir bygd til vår/sommer, så tenkte jeg at man kan like godt gjøre det levelig der inne i lytterommet. Brukte flere timer på å organisere platene. Dette møkkarbeidet er noe "streamerne" slipper. Burde ha ringt ringreven Jorwed og spurt om råd, men det var sent på dagen, og han trengte skjønnhetssøvnen sin. Vel, jeg satte i gang med å sortere etter kategori. Endte til slutt opp med alfabetisk - dobbelt arbeid og tid. Herlig! Neste er CD-platene....🤮

    IMG_20210225_233012.jpg


    Hva med skumgummiplatene? Vel, de henger nå på veggen rundt om i lytterommet. Aner ikke om det måler bedre, men synes det blir mindre gjalling. Ser aldri smart ut, disse akustiske remediene, men det blåser jeg i. Det store akustiske bildet av verden mistet plutselig sin plass og ble ble hengt på frontveggen i stedet. Tok et bilde og viste det til noen hifi-slasker. Kommentaren fra et løkhue derfra var:-"Du har lykkes med å gjøre den blå veggen enda jævligere!". Føkk ju, Horny😑

    IMG_20210224_210322.jpg


    Skal se om jeg finner tid og pågangsmot til å skrive noe om Fino vs Ta'us en dag. Kos dokker inntil da!🤗
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir helt sikkert veldig bra hos deg! Sikkert stor fremgang ift Ta’us! De få som finnes i kongeriket forsøker jo alle eierne å kvitte seg med for tiden :cool:🤪
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Blir helt sikkert veldig bra hos deg! Sikkert stor fremgang ift Ta’us! De få som finnes i kongeriket forsøker jo alle eierne å kvitte seg med for tiden :cool:🤪
    Ja, den andre eieren skal gå over til oppblåste desktop-ht, til 8x prisen, og vi får håpe at det blir en slags oppgradering.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Blir nok bra @The Gunner . De grå lappene begynner å dekke rommet, og verdenskartet blir fint innrammet av blått.
    Desktop høyttalere passer nok perfekt i den nye glass stua her hos meg. Kun streaming fremover. Det kommer til å bli hardt med heftige abstinenser. Men jeg får fortsette å bare ha troa 😎
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn