The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hør her; trenger man svar på ting fort, nesten uansett importør, er trikset å ringe.
    så slipper man å vente tolv uker.
    Bare et tips, basert på sånn omtrent førti års erfaring.
    Ta det for det det er.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Joa, ser den. Arbeidsdagen flyr unna, og plutselig er kl sent - for sent til å ringe. Man sender en mail på kvelden mens musikken strømmer ut av det kjæreste anlegget. 12 uker? Kanskje noen bør la være å ha mailadressen som kontaktalternativt;)?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Folk får ha hvilke kontakt-yter som som helst, men gi tilbake meldinger (uten påminnelser) fra den minste til den største av order, viktig viktig!!

    mvh
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ja, leste om det i tråden din. Kjedelig når sånt skjer. Hva koster en slik for Raven? Jeg trenger nok en ny reim selv - bruker pt en uoriginal silikonrem - og prisen vil havne på ca 500 kr(!) for en ny gummistrikk. Det er paranormal pris, det!:eek:
    Dere har köpt fel spiller läser jag! Ett mail till TW Acustic och dagen efter blev det sänt en ny rem med DHL. Gratis :) nu var ju min tydligen defekt med ett produktionsfel så tippar detta skal ses på som en garantisak, men servicen var opåklagelig!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, vi har da ikke ervervet oss noe som har "tydligen defekt med ett produktionsfel";):cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Plutselig kom en ånd over meg. Aner ikke hvilket år det var, men jeg stod iaf i platebutikken i Tønsberg og toner med musikken av denne mannen strømmet ut av HT. Ble helt trollbundet. Kjøpte noen CD'er, som siden ble ofret i min fars innbitte kamp mot fuglene som spiste av morelletreet hans. CD'ene ble, seff uten min godkjennelse, hengt opp i et forsøk på å skremme vekk bærtyvene. Jeg lette i noen år, før jeg tilfeldig oppdaget dette:(. Google, og dere skjønner hvilken gigant han var/er.


     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Fela er konge!!
    Sjekk også ut live skiva med Ginger Baker fra Cream.

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Visst faen var han konge, bevisfrond. En ukuelig sjel, full av motsetninger, med en uforlignelig jernvilje. Og for en livshistorie! (litt kan leses i videoen under).

    Det var disse hypnotiserende tonene i starten av dette sporet...

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fela Kuti brakte Afrika til meg i alle fall, starten på mitt forhold til afrikansk kontemporær musikk. En flott artist.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Han gjorde det samme for meg også, baluba. Og for veldig mange andre også, ikke minst vestlige artister som lot seg inspirere, samtidig som han banet vei for artister fra Afrika. Jeg har imidlertid ikke funnet hans råskap, villskap og mani - afrikansk urkraft - hos andre (ennå). Klin umulig å være uberørt når man hører på han!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vel, vi har da ikke ervervet oss noe som har "tydligen defekt med ett produktionsfel";):cool:
    Hehe ikke mye defekt her heller, det samme skjedde minns jeg med min tidligere SME 10, plutselig hadde reima bare morknet og slapp, riktignok var en ny en endel rimeligere enn denne, men jeg skal heller ta meg råd til ca 800,- Sek hvert annet år på ny gummi :D

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, vi har da ikke ervervet oss noe som har "tydligen defekt med ett produktionsfel";):cool:
    Hehe ikke mye defekt her heller, det samme skjedde minns jeg med min tidligere SME 10, plutselig hadde reima bare morknet og slapp, riktignok var en ny en endel rimeligere enn denne, men jeg skal heller ta meg råd til ca 800,- Sek hvert annet år på ny gummi :D

    mvh
    Spar meg, musicus. 800kr for en gummistrikk er ran, ferdigsnakka! :mad:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vel, vi har da ikke ervervet oss noe som har "tydligen defekt med ett produktionsfel";):cool:
    Hehe ikke mye defekt her heller, det samme skjedde minns jeg med min tidligere SME 10, plutselig hadde reima bare morknet og slapp, riktignok var en ny en endel rimeligere enn denne, men jeg skal heller ta meg råd til ca 800,- Sek hvert annet år på ny gummi :D

    mvh
    Spar meg, musicus. 800kr for en gummistrikk er ran, ferdigsnakka! :mad:

    jojo, men det er enda teitere å sitte med rigg til 60K + og sutre om de siste 800,- så vær en mann og få orden på det, dessuten var inkl de tre små o-ringene til antiskatingen og i Svenska valuta, så du bør komme noe bedre ut av det ;)

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Pøh, dealen hadde ikke vært søtere om du hadde sukret den med tre penisring engang, så den kjøper jeg ikke, musicus:rolleyes:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Pøh, dealen hadde ikke vært søtere om du hadde sukret den med tre penisring engang, så den kjøper jeg ikke, musicus:rolleyes:
    Vi rævkjøres hverdag alikevel ang våre penger og utgifter, så det gjelder bare å velge med umhu, dette er viktig!! :cool:

    mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, vi har da ikke ervervet oss noe som har "tydligen defekt med ett produktionsfel";):cool:
    Hehe ikke mye defekt her heller, det samme skjedde minns jeg med min tidligere SME 10, plutselig hadde reima bare morknet og slapp, riktignok var en ny en endel rimeligere enn denne, men jeg skal heller ta meg råd til ca 800,- Sek hvert annet år på ny gummi :D

    mvh
    Spar meg, musicus. 800kr for en gummistrikk er ran, ferdigsnakka! :mad:
    Får jo et fett kassettdeck for de pengene, fulle av gummistrikker og slikt. ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vær forsiktig når du drar på fisketur til trysil, kjære storebror
     

    Vedlegg

    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vel, vi har da ikke ervervet oss noe som har "tydligen defekt med ett produktionsfel";):cool:
    Hehe ikke mye defekt her heller, det samme skjedde minns jeg med min tidligere SME 10, plutselig hadde reima bare morknet og slapp, riktignok var en ny en endel rimeligere enn denne, men jeg skal heller ta meg råd til ca 800,- Sek hvert annet år på ny gummi :D

    mvh
    Spar meg, musicus. 800kr for en gummistrikk er ran, ferdigsnakka! :mad:
    Får jo et fett kassettdeck for de pengene, fulle av gummistrikker og slikt. ;)
    hehe, men hva skal man med fett kassett deck om den enda fetere WB Circle´n mister reima og står stille ;) om det er hjemme gjort gunner som står på nu, så send meg adressen din så får du arve den gamle, den lever på uviss tid riktignok men den er kanskje bedre enn ikke noe alikevel ;)

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    vær forsiktig når du drar på fisketur til trysil, kjære storebror
    LOLZ! Vaskekte, til og med. Det var altså ikke en annen bjørn som hadde kledd seg ut.:rolleyes:

    Ok, tar med en kopi av Zeb Macahan sin Bowie-kniv heretter når jeg farter i Trysils dype skoger. Bring it on!:cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spar meg, musicus. 800kr for en gummistrikk er ran, ferdigsnakka! :mad:
    Får jo et fett kassettdeck for de pengene, fulle av gummistrikker og slikt. ;)
    hehe, men hva skal man med fett kassett deck om den enda fetere WB Circle´n mister reima og står stille ;) om det er hjemme gjort gunner som står på nu, så send meg adressen din så får du arve den gamle, den lever på uviss tid riktignok men den er kanskje bedre enn ikke noe alikevel ;)

    mvh
    Silikon-remen til 300 kr for to stk funker bra, så no worries. Får ta en vask med litt Zalo en dag hvis jeg gidder. Ellers takk for tilbudet, mate!:)

    Men ta med 800-kroners remen din hit en dag, så kjører vi blindtest mot min til 150 kr! Original gummistrikk låter i mine ører omtrent like hi-tech som original gulerot.:rolleyes:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Spar meg, musicus. 800kr for en gummistrikk er ran, ferdigsnakka! :mad:
    Får jo et fett kassettdeck for de pengene, fulle av gummistrikker og slikt. ;)
    hehe, men hva skal man med fett kassett deck om den enda fetere WB Circle´n mister reima og står stille ;) om det er hjemme gjort gunner som står på nu, så send meg adressen din så får du arve den gamle, den lever på uviss tid riktignok men den er kanskje bedre enn ikke noe alikevel ;)

    mvh
    Silikon-remen til 300 kr for to stk funker bra, så no worries. Får ta en vask med litt Zalo en dag hvis jeg gidder. Ellers takk for tilbudet, mate!:)

    Men ta med 800-kroners remen din hit en dag, så kjører vi blindtest mot min til 150 kr! Original gummistrikk låter i mine ører omtrent like hi-tech som original gulerot.:rolleyes:
    hehehe, jeg skal ikke si deg imot ang org vs fake reim, bare jeg som er litt konservativ der, vil ha det orginalt ;) kunne bestillt den via UK fro ca 600,- org men siden jeg skulle ha de der anti-skating varianetene så ble det via Svensk forhandler denne gangen...

    mvh
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.495
    Antall liker
    17.285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ok, tar med en kopi av Zeb Macahan sin Bowie-kniv heretter når jeg farter i Trysils dype skoger. Bring it on!:cool:
    Noe i retning av denne? (eldre Köller Bowie)

    Med bladlengde på drøyt 25cm er det ikke akkurat noen tannpirker - annet enn for Kurt Nilsen da;)
     

    Vedlegg

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En sånn duger, ja! Kjøpte en den gang jeg gikk i speideren, inspirert av onkel Zeb, så fikk de andre pysene handle samekniv. Same vs cowboy, var en nobrainer i min bok:cool:

    Begge hadde duget som tannpirkere for Kurt, vil jeg tro!

    (David Bowie tok navnet sitt etter kniven, men det vet vel alle)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mens de lærde strides om de store hifi-eksistensielle spørsmålene, så fikler man smått rundt med museskritt med eget beskjedne oppsett :rolleyes:. Alle anlegg har ikke uvanlig sine positive såvel som negative sider. Hvis det negative drar til seg mest oppmerksomhet, så er det ikke noe for meg. Makter derimot anlegget å meg til å ignorere de negative sidene sine, og gir glede med sine positive, så vet man at man er på rett spor.

    Nye føtter under snurreren er introdusert, med tilfredsstillende resultat. De siste to absorbentene gikk ut døra sist torsdag, så nå er stua helt blottet for akustiske remedier. Planen er å hanke inn to "bassfeller" i morgen, så noen stygge paneler blir det å se til likevel.

    Også kommer det inn en Micromega Duo 3.1. Ikke det mest solide av drivverk, så vi får se hvor lenge den varer.;)

    (bilde lånt fra www)


    Fortsatt god helg!:)
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du kjøpt mesut sitt drev? Utrolig mye skvadlering om ei reim.. :cool:. Tror du koser deg bra jeg, i det tempoet du liker. Ikke noe er bedre :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Låner 3.1, til han evt trenger den selv. Gleder meg til å sjekke den ut, faktisk. Du vet, de små gleder vi har, vi som ikke ratter eller har mulighet til å tapetsere stua med akustiske plater. De små museskrittene som ikke monner så mye, men Hey!, alle monner drar, sier følk!:) Koser meg med musikken. Anlegget og alt rundt det er i seg selv egentlig et herk!:mad:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Etter noen skiver, var det ingen vei tilbake. Mesut måtte overtales til å selge fra seg sitt Micromega Duo 3.1 drivverk, og nå er den min til odel og eie :D. Det sies at Denon DVD 3910 er habil som transport, men dessverre holder den ikke mot Duo 3.1. Hakke nubbesjans! Flere forbedringer er å spore, men nøyer meg med det mest innlysende, nemlig at "gjenskinnet" toppen er mange hakk redusert. Jeg har aldri hatt det så "analogt" i et digitalrigg i mitt eie tidligere. Blir nesten flau av tanken på at jeg bød de besøkende på den digitallyden som var forut, samtidig som jeg forbanner meg over at et drivverk kan bety så mye.

    Mulig DSP-folka kunne ha skrudd seg til dette og klart seg med en DVD-spiller til 300 kr, men inntil jeg selv får prøvd ut slikt hos meg får jeg gå the hardware way, jeg da:rolleyes:

    Litt snodig at oppsettet har nå et betydelig vintage-preg over seg: HT, RIAA eller CD-drivverket er alle tilårskomne produkter, og både snurrer og DAC er langt fra siste skrik.

    Skjønnheten. Vi skimter en annen skjønnhet i The Circle også:)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker!

    Du har et heftig drivverk på inngående selv, forstår jeg;)

    Det som er kult nå, er at jeg med lett hjerte kan spille musikk digitalt kvelden gjennom uten å måtte føle meg altfor "snytt". Venter på at du snart dumper din Veridian siden du nå klarer deg fint med billig elektronikk fra Europris. Gi meg et tilbud jeg ikke kan si nei til!:cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, nå er NAD D3020 tilbake som fin reserveforsterker, men denne gangen også som et ledd i en plan om å sette opp et anlegg ved siden av hovedanlegget (blir for dyrt å brenne av 440w og dyre rør til bakgrunnsmusikk, synes gnieren i meg). Foreløpig koblet opp mot Impulse Ta'us horn. Låter like bra og imponerende som forrige gang. Men seff ingen fullgod erstatning for hovedforsterkeren.

    Har stadig lagt merke til at Canton HT ofte blir brukt på utesteder og platesjapper. Lyden har vært overraskende bra ift til arbeidsbetingelsene de som regel er hensatt til; tett oppunder taket, kloss mot veggen og trangt ellers. Et par Ergo F er på inngående, så får vi se om D3020 eller Holfi Integra gjør jobben best (og her er man seff ikke like kresen. Funksjonalitet prioriteres minst på lik linje som lydkvalitet).

    David vs Goliat. 1,4kg vs 57kg
    :rolleyes:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alltid greit med et anlegg nummer to. Jeg har vel fire nå, som det spilles på i ulik grad. Hver til sitt bruk. Gratla med nye høyttalere :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, HCS!:)

    Når man først nerder... To paneler Acoustic Tuning er på plass i hjørnene. Fungerer både som absorbenter og bassfeller. De hadde såpass positiv effekt at de rett og slett ble fastmonterte og kommer nok til å henge der en god stund fremover.

    Så, inn med CD-drivverk, føtter til snurrer, forsterker, HT og akustiske plater. Litt sysling om vinteren:rolleyes:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du tenker litt likt meg, gunner. Jeg har også tanker om en liten transistorbasert rigg i krypten for å høre på nettradio og strømme musikk mens jeg sitter og prater med dere eller jobber. Det blir litt råflott å fyre opp monoblokker hver eneste gang jeg vil ha lyd i krypten. PT gjøres den jobben av en Pinell Supersound II, men det er langtfra tilfredsstillende i lengden. Jeg vil ha mer, så får fanden gjøre det han må.

    NAD D3020 står på listen over aktuelle forsterkere til akkurat det bruket på grunn av størrelse og ytelse, men det blir nok noe vintage etterhvert. Tenkte kanskje en Denon CD-tuner i miniklassen og et sett små Jamo-er jeg har stående på et rom der junior skal installere sine egne litt større Jamo-er i vinter. Men mest sannsynlig blir det en Lepy Tripath til med en lang ledning fra DAC. Når den jeg bestilte i går ankommer krypten få jeg vurdere om jeg skal kjøpe en til av typen.

    Når jeg gjelder bilder så kan du gå inn i vanlig redigering og slette bildet som er synlig i tekstvinduet. Da blir bare vedlegget synlig og ikke selve den ordinære bildevisningen. Altså ikke avansert redigering og bildebehandling.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vi tenker ikke i ulike baner, nei, baluba:). Sånn er det når man føler at hovedoppsettet har "satt seg" såpass. Da ser man etter andre områder som man kan fikle med. Problemet er at man har visse standarder, så det baller fort på seg. 6-8k er relativt lite utlegg, men likevel en typisk sum som "vanlige folk" er villige til å bruke på lyden i hjemmene sine. Naboen var innom i stad, og haken hans datt nesten ned da han så hva som jeg var belemret med i bauer og kanter. Mannen har mange plater, men lytter på de gjennom et anlegg han har rasket sammen for under 5k kr. Føler meg litt dust, og tilbød han å låne en av forsterkerne mine, en Holfi Integra. Håper han blir hekta!:cool:

    Prøver bilde-trikset ditt: (funker det?)
     

    Vedlegg

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.495
    Antall liker
    17.285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ja, det funker:) - og da har vi funnet en (midlertidig) løsning på å unngå dbl.bilder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn