The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, det er glimrende. Bedre med bildene i bunn sålenge de ikke kommer dobbelt. Jeg har tenkt meg litt om og tror nok at en Tripath og et par høyttalere som lar seg montere høyt og ute av syne vil gjøre jobben ypperlig. Nevnte Jamo-er kan få en liten omgang med avstiving innvendig, og litt clever bruk av tonekontroll på den bittelille Lepy-en så tror jeg det skal holde til den bruken jeg ser for meg. Vil jeg lytte så slår jeg på riggen, men hvis jeg vil ha bakgrunnslyd så holder det med en noenlunde balansert lyd og stereoeffekt. :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.291
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg får teste ut det billedopplastingstrikset neste gang jeg poster. Gjenstår bare å oppdra 3000 andre, eller vent litt, det er vel ikke stort fler enn støttemedlemmene som poster rutinemessig. Kanskje det likevel er en mulighet for en vellykket work around.....dream on ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er straffen det.. Ny server.. Men som fylles opp av dobbelt med bilder.. :rolleyes:. Satser på at ugh fikser kjapt.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jepp, d:Ddet er glimrende. Bedre med bildene i bunn sålenge de ikke kommer dobbelt. Jeg har tenkt meg litt om og tror nok at en Tripath og et par høyttalere som lar seg montere høyt og ute av syne vil gjøre jobben ypperlig. Nevnte Jamo-er kan få en liten omgang med avstiving innvendig, og litt clever bruk av tonekontroll på den bittelille Lepy-en så tror jeg det skal holde til den bruken jeg ser for meg. Vil jeg lytte så sjlår jeg på riggen, men hvis jeg vil ha bakgrunnslyd så holder det med en noenlunde balansert lyd og stereoeffekt. :rolleyes:
    Enig i det siste du skriver. I stuen oppe har vi et Tivoli Audio-anlegg, og på soverommet holder det med en bærbar DAB+. Gromsakene står jo i kjellerstuen. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er straffen det.. Ny server.. Men som fylles opp av dobbelt med bilder.. :rolleyes:. Satser på at ugh fikser kjapt.
    Bildene lagres jo ikke to ganger selv om de vises to ganger.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bildene lagres jo ikke to ganger selv om de vises to ganger.
    Og det vet du fordi? :)
    Samme URL, for det første. Det er samme fil som vises begge steder.

Jeg gjetter at det er en setting i forumsoftwaren der man velger om vedlegg skal vises under inleggene eller ikke, og at det er denne som kødder.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er egentlig forbi gjetting. ;) To forskjellige filer kan ikke ha identiske url-er.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva med at antall sider øker? Har ikke det heller noe å si? Uansett hvor det lagres.. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva mener du? Det blir jo ikke flere innlegg. Hvert innlegg med bilder i tar bare mer plass på skjermen.

Den eneste ulempen er at det er stygt og irriterende at bildene vises dobbelt opp, tenker jeg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har vinterferie neste uke. Og for en gangs skyld er det ikke bunkevis med prøver som skal rettes. Skal heller ikke dra noen steder, foruten kanskje to dager i Tønsberg. Uka kommer til å stort sett bestå av å levere ungene i barnehagen før kl 10 og hente de hjem ca kl 15.30.

Ellers blir jeg sittende foran anlegget og spiller høyt. Om noen av dere forvaklede sjeler har anledning, så byr jeg på kaffe og butikkjøpte kaker. Don't be shy, send en PM!:)

NB! vinylriggen er nede pt. Må få lånt en stiftvekt ASAP, så om noen har noe sånt i nærheten av Vestskrenten/Holmlia, så er jeg takknemlig for lån.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.291
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vinterferie neste uke. Og for en gangs skyld er det ikke bunkevis med prøver som skal rettes. Skal heller ikke dra noen steder, foruten kanskje to dager i Tønsberg. Uka kommer til å stort sett bestå av å levere ungene i barnehagen før kl 10 og hente de hjem ca kl 15.30.

Ellers blir jeg sittende foran anlegget og spiller høyt. Om noen av dere forvaklede sjeler har anledning, så byr jeg på kaffe og butikkjøpte kaker. Don't be shy, send en PM!:)

NB! vinylriggen er nede pt. Må få lånt en stiftvekt ASAP, så om noen har noe sånt i nærheten av Vestskrenten/Holmlia, så er jeg takknemlig for lån.
    Jeg er klar, men må ha det tilgode :D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.510
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk for lånet av rør og kabler, kaffe fikk jeg også :)kablene tror jeg blir her ;)
    Artig og høre anlegget ditt vinagunner,det spiller meget bra på lavt/moderat volum. Rommet ditt ødelegger litt i mellomtonen ved høyere volum,dette er bare min ydmyke mening og på ingen måte sitter jeg med fasit på den perfekte lyd. Jeg likte godt både forsterker og høyttalerene så det burde jo være duket for god lyd. Takk for at jeg fikk satt snuta innafor og lytte!

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, ser ikke denne før nå, så beklager, O. Veldig hyggelig å bli kjent, og snart skal mine klamme fingre få bladd litt i dine plater som en del av en hestehandel vi har iscenesatt også. Ikke minst for en liten lytt på det du har hos deg. Gleder meg!

Jo, takk, jeg ser hva du mener. Rommet setter begrensinger, helt klart. Man får gjøre det beste ut av det, ikke minst sørge for å sette sammen et anlegg som spiller tilfredsstillende ved lavt/moderat volum.

Neste gang du kommer, skal du høre at det har blitt enda bedre her - fortsatt best på lavt/moderat volum, vel å merke!:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Enden er nær. Min hifi-vei nærmer seg slutten for en stund, er jeg redd.

LM219 spiller som en gud, men den har vel en pre in av en grunn, og det er neppe for å bli brukt til surrelyd, innbiller jeg meg. Forbedringer blir det, men viser også hvor god pre-delen i 219 er, siden denne pre'en er ikke hva som helst - om enn ukjent i Norge. Men sånn er det, siden det punktet der små skritt fremover koster store summer er passert for en stund siden :p

17193775_10155239858497994_46572578_o.jpg
    17195634_10155247347717994_1725215276_o.jpg
    17230294_10155247347512994_793052001_o.jpg

Vedlegg

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok hovedsaklig for kunder som har et system tilsvarende Reteps de har den inngangen, men så er et da også en kjent sak at de fleste moderne integrerte rørforsterkere ikke har en fullverdig pre, slik at den løsningen du går for nå er nok mer høyverdig. Min integrerte EL84 vil få akkurat samme arbeidsforhold hvis jeg en gang i framtiden skal bruke den i en hovedrigg, selv om Nordic-versjonene av MIngDa låter utrolig godt til prisen.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.964
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sjelden sak frk Isabella. Går hun på batteri?
    Aldri hørt eller sett annet enn på bilder.
    Gratulerer med spennende pre.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bestilte opp 6 meter jeg, så da har du. Når de kommer. Vi snakkes :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er nok hovedsaklig for kunder som har et system tilsvarende Reteps de har den inngangen, men så er et da også en kjent sak at de fleste moderne integrerte rørforsterkere ikke har en fullverdig pre, slik at den løsningen du går for nå er nok mer høyverdig. Min integrerte EL84 vil få akkurat samme arbeidsforhold hvis jeg en gang i framtiden skal bruke den i en hovedrigg, selv om Nordic-versjonene av MIngDa låter utrolig godt til prisen.
    Jepp, visste jo at pre in kan brukes sammen med en surreforsterker som pre. Men finnes det så gærne folk som brenner av rør til titallstusen kr, som suger 450w kontiuerlig for 24 watt til å se filmer? Helt sikkert, de gjorde jo nettopp det i gamle dager!

Hva slags EL84-integrert forsterker er det du ruger på? Trodde du spilte på Xindak monoblokker, jeg.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sjelden sak frk Isabella. Går hun på batteri?
    Aldri hørt eller sett annet enn på bilder.
    Gratulerer med spennende pre.
    Takk og yup, skjønne Isabella går gå batteri, ja. Liten og nett er hun også. Altså ikke en sak som man høster cred for i noen hifi-miljøer. Men låter flott, det gjør hun. Om det skyldes batteridrift, aner jeg ikke, men det er klart det er penger spart å produsere et produkt uten den tunge, kostbare og komplekse nett-strømforsyning.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva ble forskjellen , med og uten ? Og gratulerer :)
    Takk!

Åh, det er forskjeller, helt klart. Men ingen gigastor omveltning. Kommer tilbake til dette når jeg har bedre tid.

Ang HT-kabler: 6m høres bra ut. Vi tar det på chatten.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, visste jo at pre in kan brukes sammen med en surreforsterker som pre. Men finnes det så gærne folk som brenner av rør til titallstusen kr, som suger 450w kontiuerlig for 24 watt til å se filmer? Helt sikkert, de gjorde jo nettopp det i gamle dager!

Hva slags EL84-integrert forsterker er det du ruger på? Trodde du spilte på Xindak monoblokker, jeg.
    Det er det jeg spiller på i hovedriggen. Men i den opprinnelige headfi-riggen som består av Stax Lambda Pro som nå har defekt driverboks har jeg brukt en Nordic MingDa MC34C. En liten og litt leketøyaktig forsterker med definitive high end-kvaliteter. Som Nordic-modell er den sterkt modifisert med høyverdige high end-komponenter under panseret. En forsterker som tar så liten plass at jeg aldri kvitter meg med den, og selv om den var flere tusen kroner dyrere enn den ordinære MC34C-versjonen så får man ikke noe særlig for dem i dag, antar jeg. Skjønt, de dukker da heller aldri opp på brukten lenger heller, så kanskje det er mulig å få en anstendig sum for den likevel. Uansett så tror jeg neppe jeg selger den. Med de rette ht så er den gull (og grønne skoger). :)

$_35.JPG

Det er jo mulig jeg setter opp en rigg som kan konkurrere med den store Xindak/Monopulse-riggen i et mindre rom. For eksempel små Audio Note og nevnte MC34C.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bør forresten nevne at jeg for endel år siden hørte standardversjonen av gullforsterkeren spille på Klipsch RB51. Høyttalerne var nye og forsterkeren var brukt og priset til 2900 kroner. Til sammen på den tiden under 7000 altså, og jeg fikk bakoversveis av at det var mulig å få til noe så levende og engasjerende for under 10.000 kroner, brukt eller nytt. Synergien de to utgjorde hører til i langt høyere prisklasser, så det er fullt mulig at jeg kjøper meg noen små fra Klipsch også når jeg har funnet et rom å bruke forsterkeren i.

Kjekt å ha i bakhånd hvis jobb og slikt skulle føre til hybeltilværelse deler av tiden. En kjekk liten rigg som gjør at savnet etter gromriggen i krypten blir for sterkt.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.510
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Bør forresten nevne at jeg for endel år siden hørte standardversjonen av gullforsterkeren spille på Klipsch RB51. Høyttalerne var nye og forsterkeren var brukt og priset til 2900 kroner. Til sammen på den tiden under 7000 altså, og jeg fikk bakoversveis av at det var mulig å få til noe så levende og engasjerende for under 10.000 kroner, brukt eller nytt. Synergien de to utgjorde hører til i langt høyere prisklasser, så det er fullt mulig at jeg kjøper meg noen små fra Klipsch også når jeg har funnet et rom å bruke forsterkeren i.

Kjekt å ha i bakhånd hvis jobb og slikt skulle føre til hybeltilværelse deler av tiden. En kjekk liten rigg som gjør at savnet etter gromriggen i krypten blir for sterkt.
    Ikke mener du vel? ;)

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Kjekt å ha i bakhånd hvis jobb og slikt skulle føre til hybeltilværelse deler av tiden. En kjekk liten rigg som gjør at savnet etter gromriggen i krypten ikke blir for sterkt.
    Ikke mener du vel? ;)

O
    LOL, du har rett. Retter det opp i denne posten så folk ikke blir forvirret. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med strålende preamp, Gunner! Det var på tide!
    En riktig god forforsterker er veldig viktig for helheten, som alle som har prøvd en kan skrive under på.
    Ellers er det ganske undervurdert å være ved veis ende når det kommer til oppgraderinger. Jeg vet hva jeg snakker om her. Jeg har nemlig vært der flere ganger. 8)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, pre må ikke undervurderes. Det er på en måte det som gjøres med moderne integrerte røramper, noe jeg har merket som gjennomgående i alle de kinesiske budsjettforsterkerne jeg har vært borti til nå. Og vi må jo innrømme at selv om både mine amper og gunners LM koster litt pæng så er de rimelige i forhold til hva som kan forventes med slike forsterkere sammenlignet med vestlige og japanske konkurrenter. Et sted det spares penger er nok i pre-delen, som er next to passive.

Jeg må innrømme at jeg sliter med tankene om aktiv pre til krypten. Den passive som er matchet til monoblokkene koster jo rundt 10 kilokroner, så det må nok litt investering til for å finne en aktiv som er klart bedre. Og da strekker ikke økonomien til for å gjøre et skikkelig byks hvis det ikke faller noe undervurdert vintage ned i hodet på meg er jeg redd. Den Kora-en til 5000 på Torget er kanskje et slikt produkt?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med strålende preamp, Gunner! Det var på tide!
    En riktig god forforsterker er veldig viktig for helheten, som alle som har prøvd en kan skrive under på.
    Ellers er det ganske undervurdert å være ved veis ende når det kommer til oppgraderinger. Jeg vet hva jeg snakker om her. Jeg har nemlig vært der flere ganger. 8)
    Hehehe, enden er nær, skrev jeg, klok av skade. Ække der ennå, serru. Vet allerede nå hva jeg skal sjekke ut i neste omgang :cool: (ønsker å sjekke ut ht-kabler i sølv, så rop ut om noen har noe interessant).

Det som er ålreit med å ha et godt utgangspunkt, som man er fornøyd med, er at man kan bare lene seg tilbake og nyte musikken, ta det lugn helt til noe spennende dukker opp. Null stress og press funker best for meg!

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, pre må ikke undervurderes. Det er på en måte det som gjøres med moderne integrerte røramper, noe jeg har merket som gjennomgående i alle de kinesiske budsjettforsterkerne jeg har vært borti til nå. Og vi må jo innrømme at selv om både mine amper og gunners LM koster litt pæng så er de rimelige i forhold til hva som kan forventes med slike forsterkere sammenlignet med vestlige og japanske konkurrenter. Et sted det spares penger er nok i pre-delen, som er next to passive.

Jeg må innrømme at jeg sliter med tankene om aktiv pre til krypten. Den passive som er matchet til monoblokkene koster jo rundt 10 kilokroner, så det må nok litt investering til for å finne en aktiv som er klart bedre. Og da strekker ikke økonomien til for å gjøre et skikkelig byks hvis det ikke faller noe undervurdert vintage ned i hodet på meg er jeg redd. Den Kora-en til 5000 på Torget er kanskje et slikt produkt?
    Tja, etter det jeg har lest (av de som dissikerer hifiutstyr), så er det null som tyder på at 219 står tilbake kvalitetsmessig for japanske/vestlige produkter til flere ganger prisen, så der er jeg trygg. Men at pre-delen i integrerte forsterkere ofte er nedprioritert, er jo en kjent sak, uansett opphavsland. (Har feks en engelsk grom sak stående hos meg til snaue 50k, som det sitter kun en passiv pot i).

Men hvorfor skal du bytte ut den passive all den tid du er fornøyd?;)

Den Kora'en har jeg også snust på (og nå ligger jaggu storebroren ute på børsen også!), men har vært usikker på om den passer effekttrinnet i 219 (de er visst veldig kilne på sånt).

Og hva partner til leketøyforsterkeren - nusselig sak! - din angår, så har du tydeligvis funnet deres partner i Klipsch. Ellers hadde jeg anbefalt HT fra Omega.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Omega er et topp tips hvis det dukker opp på bruktbørsen når jeg skulle ha slike planer som fordrer en hybel utenfor kryptens rekkevidde. Hvorfor jeg stresser med det? Vel, mitt behov for tapeloop er vel kanskje kjent, så det er en praktisk motivasjon for å satse på en litt mer avansert aktiv pre. Og jeg har også tro på et lite ekstra løft, alt kan jo bli bedre med litt penger i lommen. :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn