The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.015
    Hehehe, minner om da vi var på RHCP konsert. Broder rama og en annen handlet inn to brett med øl, 12 stk samlet, nettopp for å ikke fly frem og tilbake. Vi - seks personer - dannet en liten, tett ring rundt dem. Men det tok ikke langt tid før en dåsemikkel brøytet seg vei mellom oss og sparka til ølene. Vi klarte å "sy sammen" restene til å bli fem øl. Gjøken hastet videre, sikkert for å finne seg en et bedre sted å stå :mad:
    Ehhhh...hvorfor ble ikke vedkommende gjøk tatt takk i, avkrevd en unnskyldning, samt erstatning for tapt øl?
    Alternativt tar vi det på utsiden NUUUHHhhh...

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hehehe, minner om da vi var på RHCP konsert. Broder rama og en annen handlet inn to brett med øl, 12 stk samlet, nettopp for å ikke fly frem og tilbake. Vi - seks personer - dannet en liten, tett ring rundt dem. Men det tok ikke langt tid før en dåsemikkel brøytet seg vei mellom oss og sparka til ølene. Vi klarte å "sy sammen" restene til å bli fem øl. Gjøken hastet videre, sikkert for å finne seg en et bedre sted å stå :mad:
    Ehhhh...hvorfor ble ikke vedkommende gjøk tatt takk i, avkrevd en unnskyldning, samt erstatning for tapt øl?
    Alternativt tar vi det på utsiden NUUUHHhhh...
    Fyren tenkte sikkert også sitt om de som hadde satt fra seg en masse fulle halvlitere på gulvet i et konsertlokale. ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Etter noen uker med snurreren på veggen, og alt ser ut til å holde, begynner man å bli dristigere. Troen vokser, så nå snus spillereren slik at armbasen posisjonerer seg bak. Liker dette best. Visuelt penere, samt langt mer praktisk å skifte plater. Med det betyr at avstanden til veggen økes, og tilsvarende belastning på stativet. Men pytt, vi tar en sjanse og lever litt farlig ^-^! Et annet problem er at spilleren henger nå halvveis ut av selve stativet. Foreløpig er platen som den står på festet kun med lærertyggis:eek:. Det er tyngre bak, så det hele sitter rett så godt. Men mulig jeg bolter plata fast når jeg gidder.

Gled inn i søvnen i natt mens jeg lyttet etter om noe deiset i stuegulvet. Antagelig er alt fortsatt på stell når man kommer hjem fra jobben også.

20180912_110722.jpg
    20180912_110644.jpg

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.716
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Så litt halvskummelt ut det der, du skulle hatt en slik hylle som det er litt bedre plass på? :)

mvh

vms1si_1.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Herregud, ikke vær så pysete, da!:rolleyes:

Jeg har en sånn hylle i boden, motoren. Ønsker dog å ha en rund plate under spilleren, slik at formen matcher spillerens form. Ok, kall meg en upragmatisk jåle.

Planen er, som nevnt, å skru fast den nederste platen til stativet, ja. Men det sitter ganske så godt med blue tack, så ingen hastO0

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.234
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, gjorde dette i går kveld. Prøvde seff å legge greit press på for å påse at greia tålte bruk. Men klart, det bør boltes, ja. Faren dukker først opp når noen (andre) trykker hardt ned på fremsiden av spilleren. Største stressfaktor er den gamle bekymringen om hvorvidt gipsankerne holder, og det ser jo ut til at de gjør.

Er under prosess å sjekke ut hva alt dette har å si lydmessig. Den observante har lagt merke til at jeg har fjernet alt av demperemedier under, for å få et renest mulig uttrykk, samt at spilleren ikke kommer for høyt opp. Foreløpig ingen lydmessige forringelse å registere. Vi får se... :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvor mye skal det egentlig til å dulte borti fronten med albuen når du støvsuger eller tilsvarende, så katastrofen er et faktum?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.234
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Største stressfaktor er den gamle bekymringen om hvorvidt gipsankerne holder, og det ser jo ut til at de gjør.
    Den faktoren fjerner du om du erstatter hele greia med ei Rega-fjøl i steden som kun veier noen få kilo. Sikkert like god;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvor mye skal det egentlig til å dulte borti fronten med albuen når du støvsuger eller tilsvarende, så katastrofen er et faktum?
    Dulte borti så hardt at det hele tipper over? Tilnærmet null :). Dere, det er jo ikke sånn at det hele balanserer på et knivsegg her:rolleyes:! Spilleren er "baktung" (mot armbasen) og lærertyggisen sitter godt. Men skal sjekke om jeg har bolter som passer i kveld. Som sagt, alt dette er foreløpig litt ad hoc for å teste ut lydmessig prestasjon, som seff har 1. pri.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Største stressfaktor er den gamle bekymringen om hvorvidt gipsankerne holder, og det ser jo ut til at de gjør.
    Den faktoren fjerner du om du erstatter hele greia med ei Rega-fjøl i steden som kun veier noen få kilo. Sikkert like god;)
    Kjøpte inn både Rega, Target, WM og ett eller annet merke dedikerte platehyller for å sjekke hands on. Alle disse har 2-5 festepunkter. Altså ikke et døyt bedre enn den ht-hylla jeg bruker nå. Ulempen er at de er store og stygge, samt flere kilo høyere egenvekt. Et annet moment er at de ofte ikke er dype nok heller, slik at jeg kan posisjonere spilleren med armbasen inn mot veggen, noe jeg foretrekker :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte inn både Rega, Target, WM og ett eller annet merke dedikerte platehyller for å sjekke hands on. Alle disse har 2-5 festepunkter. Altså ikke et døyt bedre enn den ht-hylla jeg bruker nå. Ulempen er at de er store og stygge, samt flere kilo høyere egenvekt. Et annet moment er at de ofte ikke er dype nok heller, slik at jeg kan posisjonere spilleren med armbasen inn mot veggen, noe jeg foretrekker :)
    Tipper han mente Rega-spiller. ;)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, jeg har flere fjøl på kjøkkenet allerede ;)

Nei, da! Rega låter helt sikkert fett nok. Greia er at det frister ikke like mye å være en del av deres fanboys/sekt. Nesten like sjarmerende gjeng som McIntosh-tilbedere.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er også veien å gå (for andre). Kjøpe seg en RP1 for så oppgradere seg til himmels med det ene og det andre, som med Linn. Fikk jo en oppfordring av et medlem her inne om å dedikere mange år av mitt liv til å sette meg inn i Regas vidunderlige verden. Har ennå ikke begynt. Har heller ingen planer om det.

"Kjøp White Belt først som sist. WHITE BELT!"

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.762
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    skinnmatte på plass, ser jeg.
    du spiller med blank side opp? (jeg har semsket opp).
    har du fått tid til å sammenligne det med karbon?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lekkert dette gunner. Du blir belønnet for litt galskap, men resultatet ble veldig bra.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det gleder den medisinske ledelse at tilgangen på pasienter er god. Saken svekkes heller ikke av at ideen om deres helbredelse utelukkende ser ut til å være barn av egen fantasi.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke spilt med matta, broder. Kjøpte kun fordi rødfargen kler mine Arsenaltilbøyeligheter. Kanskje jeg gir den en sjanse en eller annen gang :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lekkert dette gunner. Du blir belønnet for litt galskap, men resultatet ble veldig bra.
    Takker, HCS. Ser helt greit ut, dette. Det er seff kun av lydmessige gevinst jeg gidder dette med å henge opp en vegghylle. Aller celler i kroppen strittet imot!:rolleyes:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det gleder den medisinske ledelse at tilgangen på pasienter er god. Saken svekkes heller ikke av at ideen om deres helbredelse utelukkende ser ut til å være barn av egen fantasi.
    Stor trivsel og godt stell har ført til at søknad om forlenget opphold er avsendt. Neste søknad er allerede forfattet og ligger godt oppbevart i nattbordskuffen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.762
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Har ikke spilt med matta, broder. Kjøpte kun fordi rødfargen kler mine Arsenaltilbøyeligheter. Kanskje jeg gir den en sjanse en eller annen gang :)

aha, du bruker skinnmatta som støvdeksel :cool:

jeg trives godt med skinn, synes det gir en bedre følelse i bruk, og lyden virker en anelse ryddigere.
    en anelse, altså.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bruker iaf den som støvdeksel pt. Lett valg mellom den og ei Carola-skive:rolleyes:. Egentlig ikke store behovet siden det er på armen og undersiden av tallerkenen støvet er vanskeligst å fjerne. Og begge steder står jo fullstendig blottet.

Tanken er at den ene skinnmatta går til min Rega, og den andre som gave til nest yngste broder, som også har Rega.

Men skal teste på The Circle en eller annen gang også.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, bare et dårlig forsøk å koble sammen bekymringa for at vinylriggen min skal rase utover og all ståket rundt Mannen.:rolleyes:

Tyngdekraften er skumle greier.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, HFG :). Modig eller rett og slett... Jaja, det jeg kan love, er et riggen fortsatt vil henge der langt etter at andre har byttet ut både det ene og det andre som de knapt nok har blitt ordentlig kjent med ;).

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Begynner å bli drittlei alt gnålet om «mannen». Det tytes på lokalradioen konstant, om, hvis og når det vil rase.

Heretter kalt «seigmannen».

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn