The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du verden, tilbudene blir bare bedre og bedre. Greatly appreciated! :D

Har aldri hørt om "adolecent germs", men det virker til å være usunne greier, og noe jeg bør holde meg unna, sart som jeg er. Men for all del, regner seff med at noe sånt ikke finnes i hverken det powerske eller HCS' badebasseng - det slår meg at dere har det godt, dere som bor litt ut. Det er bare det at vanntempen bør overstige 25*C før jeg hopper ut i. Har ikke så tjukk isolasjonslag på kroppen, serru!:rolleyes:
    Her er bassenget avhendet, det ble aldri brukt..Fordeler og ulemper med by og bygd..Hadde mine 6 år i den "store byen med det lille hjertet", dvs Oslo og det får holde.. Men ser helt klart fordeler med korte avstander og mange kultur tilbud... Og mange hifi sjapper i nærheten :). Sart du Gunner ? ;)
    Like sart som en timoteiblomst på en vindutsatt eng, skal jeg si deg!

Må ellers innrømme at jeg bor jo ikke midt i gryta, men på randen. Liker ikke å gå i hifisjapper uansett, men savner det å kunne stikke innom platesjappene titt og stadig. Er dog endel penger å spare på det ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Har aldri hørt om "adolecent germs", men det virker til å være usunne greier, og noe jeg bør holde meg unna, sart som jeg er. Men for all del, regner seff med at noe sånt ikke finnes i hverken det powerske eller HCS' badebasseng - det slår meg at dere har det godt, dere som bor litt ut. Det er bare det at vanntempen bør overstige 25*C før jeg hopper ut i. Har ikke så tjukk isolasjonslag på kroppen, serru!:rolleyes:
    Med vadere på og fluepisk i hånda er det vel ikke så nøye med vannkvaliteten i bassenget der nede i Særp? :D
    Trenger ikke vadebukser, BHO. Tror det hadde vært artig å plassere en signalkabelimmintasjon som flue i nærheten av der badenymfene befinner seg, for å så gjøre kraftig tilslag når kubbene huggger til ;) ;D

malaysia-fly-fishing-festival-2018_20181103_43.jpg

• Liker
    Reaksjoner: BHO

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Man vs machine

Vil vi noensinne kunne lage en robot som klarer dette?

Snurrer et par filmer og lader opp til niesens borgerlige konfirmasjon i morgen.

God helg, mennesker! ;D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man vs machine

Vil vi noensinne kunne lage en robot som klarer dette?

Snurrer et par filmer og lader opp til niesens borgerlige konfirmasjon i morgen.

God helg, mennesker! ;D
    Mye søte og små lyskespark til den kjente og kjære tråden. Synes du landet med et nydelig telemarsnedslag da du gav gass :)

Anbefaler at du driter i talen og øver inn denne gitargreien til i morgen :D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, det hender at jeg ser meg lei og bruker litt tid på mørkemenn som kaster avføring fra sine mørke kroker. Men jeg går fort lei. Noen timer, så gidder jeg ikke mer. Er ingen stayer på det området. Imponerende da hvordan andre makter å holde trøkket oppe konstant. Lange og dvelende innlegg dag ut og dag inn, i årevis - og det stort sett ved å gjenta seg selv. Hvis man er velvillig og regner med at de klarer å reprodusere 1/3 av det de har lest seg til, så er det et skremmende antall timer som har gått bort i haifai (og lite musikk). Men seff, hver sin glede.:rolleyes:

Hva talen angår, så har jeg noen setninger og poenger i hodet, så får vi improvisere resten. Å holde tale ved festlige anledninger er ofte en takknemlig oppgave. Deltagerne er ved godt humør og humrer gjerne av selv den platteste vitsen du klarer å lirke fra deg :p. Gitar er det en evighet siden jeg har spilt, så der er ferdighetene antagelig på nivå med de som ble forvist til De Spedalskes Dal i filmen Ben Hur, så det blir ikke aktuelt, gitt! :(.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Herlig!
    Angående individers standhaftighet i enkelte tråder her på sentralen, så føler jeg det har toppet seg når de siterer sine sitater fra eldre innlegg og tråder :cool:
    God helg til deg også!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Siterer sine sitater, ja. Kan ikke være vel bevart, nei.:rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Herlig!
    Angående individers standhaftighet i enkelte tråder her på sentralen, så føler jeg det har toppet seg når de siterer sine sitater fra eldre innlegg og tråder :cool:
    God helg til deg også!
    Hvis jeg hadde brukt et hav av tid på å fintenke og skrive en teknisk utlegning, som ble totalt oversett, hadde jeg sikkert blitt fristet til å sitere meg selv ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bare å skrive, det, seff innenfor visse rammer. Man ønsker jo ikke å bruke mase tid på å forsvare sine synspunkter/opplevelser heller. Men da er det egentlig bare å si "Fukk ju, det gidder jeg ikke å svare på!"

Men som jeg skrev forleden, så er de fleste av oss forbrukere. Det er underholdningen og budskapet i musikken man jakter på med denne noe sære hobbyen. Så er det noen få som har andre motiver og ambisjoner, som feks å utvikle/selge sine produkter. Eller rett og slett nettverksbygging. Det er altså ikke selve musikken som er deres drivkraft. Vedder alle bremsesporberikede trusene mine på at det har gått år siden sist gang de klarte å høre på en sang uten å tenke teknikk. Også har vi sitatprinsessen, som jeg ikke aner hva hennes motivasjon er. Ikke er det musikk, ikke er det salg/butikk. Kanskje bare noe som fyller ut tomrommet i livet? Men nå spekulerer jeg bare. Beklager det

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Bare å skrive, det, seff innenfor visse rammer. Man ønsker jo ikke å bruke mase tid på å forsvare sine synspunkter/opplevelser heller. Men da er det egentlig bare å si "Fukk ju, det gidder jeg ikke å svare på!"

Men som jeg skrev forleden, så er de fleste av oss forbrukere. Det er underholdningen og budskapet i musikken man jakter på med denne noe sære hobbyen. Så er det noen få som har andre motiver og ambisjoner, som feks å utvikle/selge sine produkter. Eller rett og slett nettverksbygging. Det er altså ikke selve musikken som er deres drivkraft. Vedder alle bremsesporberikede trusene mine på at det har gått år siden sist gang de klarte å høre på en sang uten å tenke teknikk. Også har vi sitatprinsessen, som jeg ikke aner hva hennes motivasjon er. Ikke er det musikk, ikke er det salg/butikk. Kanskje bare noe som fyller ut tomrommet i livet? Men nå spekulerer jeg bare. Beklager det
    Sitatprinsessen? Er det (igjen) noe jeg ikke har fått med meg? Mulig jeg tilbringer for mye tid foran anlegg og for lite på HFS? ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Sitatprinsessen? Er det (igjen) noe jeg ikke har fått med meg? Mulig jeg tilbringer for mye tid foran anlegg og for lite på HFS? ;)
    Fortsett med det, HFG! Det er bare jeg som har litt for mye tid om dagen. (Prøver meg på jobb igjen til mandag:))
    Siden vedkommende er anonym, så er det jo ikke godt å vite kjønnet, så man kan likesågodt bruke "prinsessen" som noe annet. Same same.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

Fortsett med det, HFG! Det er bare jeg som har litt for mye tid om dagen. (Prøver meg på jobb igjen til mandag:))
    Siden vedkommende er anonym, så er det jo ikke godt å vite kjønnet, så man kan likesågodt bruke "prinsessen" som noe annet. Same same.
    Joda, jeg ble vel mer nysgjerrig på den andre delen av ordet, nemlig sitat. Kan være så mangt, alt fra heftig sitering av andre medlemmer på HFS til uttalelser eller på nettet. Ny gøy krangletråd? ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, påsken er over, men du kan jo drive litt detektivvirksomhet for det ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088

Med vadere på og fluepisk i hånda er det vel ikke så nøye med vannkvaliteten i bassenget der nede i Særp? :D
    Vannkvaliteten er nøye i enhver sammenheng BHO både for planteliv, ferskvannsbiota, fisk, fugl og pattedyr (Homo sapiens inkludert).
    Ellers blir vi sjuke eller dauer i ytterste konsekvens.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, innrømmer at jeg ikke helt utelukket at jeg kunne ha blitt fristet ut i bassenget om varmen var helt uutholdelig. Og tanken var den at jo mindre jeg visste, dess bedre. Nå vet jeg mer :p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Inntrykket i tråd etter tråd etter tråd, er at dette er en ekstrem vanskelig hobby å få til. Det snakkes om lotto og sjanse 1/1 000 000, så man må ha usannsynlig flaks og hjelp fra proffene/selgerne skal man få noe fornuftig ut av musikken sin. Eller anskaffe seg aktive ht med alt i.

Bare det å finne en forsterker som får dine ht til å synge såpass at du kan lytte til musikk, har nå blitt betegnet som en slags ekstremsport og enormt sjansespill, må vite. Russisk rulett og sjonglering med nitroglyserin. Eller kjøpe seg en kebab kl 03.30. Vel, jeg akter å kjøpe meg et lodd og snirkler meg videre på den unøytrale veien. Inn skal en Line Magnetic LM211IA. En liten unnselig sak med sine EL34. Det skal bli bra med rørvreng og farget lyd igjen. Det skjer forhåpentligvis i dag. Når krybben er tom, bites hestene. Så her gledes det seg til en rimelig pp-sak :p

LM-1440x720-211.jpg

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.202
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny forsterker,har du flaks så går dette helt fint :)

equilibrium

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Inntrykket i tråd etter tråd etter tråd, er at dette er en ekstrem vanskelig hobby å få til. Det snakkes om lotto og sjanse 1/1 000 000, så man må ha usannsynlig flaks og hjelp fra proffene/selgerne skal man få noe fornuftig ut av musikken sin. Eller anskaffe seg aktive ht med alt i.

Bare det å finne en forsterker som får dine ht til å synge såpass at du kan lytte til musikk, har nå blitt betegnet som en slags ekstremsport og enormt sjansespill, må vite. Russisk rulett og sjonglering med nitroglyserin. Eller kjøpe seg en kebab kl 03.30. Vel, jeg akter å kjøpe meg et lodd og snirkler meg videre på den unøytrale veien. Inn skal en Line Magnetic LM211IA. En liten unnselig sak med sine EL34. Det skal bli bra med rørvreng og farget lyd igjen. Det skjer forhåpentligvis i dag. Når krybben er tom, bites hestene. Så her gledes det seg til en rimelig pp-sak :p
    Pass deg for alle fallgruvene, dette kan umulig bli bra!! ;)
    Dyrker man ekstremsport har man en tendens til å se på det meste gjennom ekstreme filtre. Så får heller bare de av oss som lett også trives med lave skuldre og pausesigg bedrive vår love-fi i ro og mak. Jeg kjører forøvrig med EL34 selv for øyeblikket, elsker det varme ukorrekte bidraget fra de rørene. Elektronikken er også her fra LM, 34IA. Riktignok uppet med raffere rør enn standard, men vi er da likevel i den lavere fargede enden av hifihimmelen. Bryr meg ikke det spøtt, har spilt flere skiver enn normalt faktisk.

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.461
    Torget vurderinger
    5
    LM har mye fristende saker. Det fine med en (forhåpentligvis) godt konstruert EL34 forsterker er at den ofte har litt ekstra krydder, kall det gjerne forvrengning, som gjør det lettere å slappe av i lyttestolen når en gjennomsnittlig skive settes på. I stedet for å strekke seg etter maks nytelse av audiofile sjeldenheter, er det bare å dure i vei med det man føler for. EL34 brukes vel en del i gitarforsterkere.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, mine herrer :)

Love-fi. Fint ord!;D
    Ja, den er tenkt som en midlertidig løsning til noe "må ha" dukker opp, og kanskje gå i boden som en reserve etter hvert. Veldig lenge siden jeg har hatt EL34 og pp, så det blir spennende med en gjenlytt. Og har allerede Tungsol EL34 i tankene. Fra før har jeg TFK 12AX7 SP. Noen som kan tilby gromme 12AU7? ;)

Jeg har omtrent samme innstilling til haifai som med mat. Har jeg råd og anledning, så søkes det beste som er å oppdrive. Men det går fint an å trives med noe i den lavere enden også. Ekstremsport er for ekstreme mennesker. Selv er jeg bare en bedagelig fyr som vil behage meg med musikk. Anlegget er vektøyet til å få til dette. Det går fint an å banke inn en spiker med en hammer fra Biltema også!

Bidevind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    .... Inn skal en Line Magnetic LM211IA. En liten unnselig sak med sine EL34. Det skal bli bra med rørvreng og farget lyd igjen. ....
    Gratulerer med godt valg. Jeg hadde en slik før jeg oppgraderte til en større LM.
    LM211 er garantert mye for pengene. Åpen, melodiøs og mengder av musikkglede.

Var litt snerpete på rør-bytte. så trå evt forsiktig her.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Grattis med ny amp. Helt sikker på at den er "god nok" og gir lytteglede god som noen :)
    Lo-fi eller som jeg sier: kose-fi gir mindre nevroser... Gi rørene en sjanse før du kjøper nye. De pengene du sparer kan du bruke på en vintage 9" fluestang...

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med flott forsterker.
    NOS er veien å gå. Min 216 vokste med oppgaven ved å oppgradere rør.
    Og jeg synes at den trengte rør med litt «kropp». Winged «C», Nos Mullard og Nos RCA.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    .... Inn skal en Line Magnetic LM211IA. En liten unnselig sak med sine EL34. Det skal bli bra med rørvreng og farget lyd igjen. ....
    Gratulerer med godt valg. Jeg hadde en slik før jeg oppgraderte til en større LM.
    LM211 er garantert mye for pengene. Åpen, melodiøs og mengder av musikkglede.

Var litt snerpete på rør-bytte. så trå evt forsiktig her.
    Takk, og velkommen innom, Bidevin :)
    Du må gjerne dele dine erfaringer med denne LM211. Hva slags rør, og snerpete på hvilken måte osv.?
    Hvilken LM endte du opp med? Selv hadde jeg LM219, og forventer seff ikke samme prestasjoner av lille LM211.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tanken har slått meg også.vinyl og rørforsterker :)men beholde Accuphase.

O
    Ingen vet hvor haifaiharen Evo hopper (tror ikke at han vet selv engang?). Men er spent på din neste korsvei. Rør og vinyl, ja, kan jo ikke bli feil, som ekstra krydder til Accuphase? Kose-fi, som Jorge sier. Men i hvilken tapping?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med ny amp. Helt sikker på at den er "god nok" og gir lytteglede god som noen :)
    Lo-fi eller som jeg sier: kose-fi gir mindre nevroser... Gi rørene en sjanse før du kjøper nye. De pengene du sparer kan du bruke på en vintage 9" fluestang...
    Sannelig sier jeg deg, kjære Jorge, lytteglede er garantert med rør ;).
    Skal gi rørene den tiden det tar for at rørene fra US&A ankommer.
    Og den bambusstanga di ser jeg frem til å prøvekaste, hvis du ikke har fått solgt den før den tid. Har aldri kastet en 9" splitkane før, nemlig. Har en 7,6" #5 som kose-stang i bambus, bygd av legendariske Carl Andeberg. Kostet en liten formue. Prøvde å selge den for 10 år siden. Lyktes ikke og den har blitt værende siden. Kanskje du kan spare deg til den? ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer m LM
    Pengene du sparer kan du kjøpe bil for.

Vis vedlegget 540453
    Når jeg ser bilder som dette, så forstår jeg godt forakten enkelte andre for fluefiske. Jeg mener, hvor er tweedjakka, sløyfe, hatt og pipe?:mad:

Til sommer skal jeg iaf på overnattingstur med denne snella her. Da blir det tung fisk med kosestangga mi ;)

bZlGAn4.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn