Hadde vært moro, det, Retep.
Jeg var hjemme rundt 21.30 tiden, så det var sjanseløst å legge inn flere stopp.
Utbyttet ble å lytte til to fete anlegg. Det første tilhører Bluesbreaker og det andre RBN. To vidt forskjellige oppsett, men la det ikke være i tvil om at disse herrene mener alvor når deres anlegg blir komponert. Og det er ikke ofte man ender opp med å på samme dag lytte til to par ht der begge er høyere enn en selv!
Takk for at vi fikk komme! Jeg mener, her er det folk som åpner sine hjem for deg, disker opp med god mat og drikke. Gir deg mulighet til å lytte til sitt stolte anlegg, som er bygd opp slik de selv ønsker det – de blåser seff i hvordan
jeg foretrekker det! Likevel har jeg blitt oppfordret av Blues om å være ærlig i tilbakemeldingen, så da får man prøve å være nettopp det, og håpe at man ikke tråkker noen på tærne – vi vet jo alle at hifi kan være en dødsseriøs greie, ikke sant?! Dessuten bemerker jeg at jeg selv foretrekker SET og horn, så da er våre tre preferanser og tilnærmingsmåter komplett forskjellige fra hverandre(!). Men interessen for musikk er jo fellesnevneren, så sjansen for forbrødring er jo stor.
Det er absolutt ikke gjort forsøk på noe sammenligning mellom de to herrenes oppsett. Det jeg kommer med i deres tråd, er kun basert på mine egne opplevelser når jeg sitter i sweetspot hos de respektive.
Og det er klart at man får tanker om eget oppsett etter å ha blitt utsatt for slike opplevelser. Jeg har iaf justert
ned nivået på subene for å slanke bassen ytterligere, så får vi se om det er stien å følge videre på. Kanskje eksperimentere igjen med plassering av ht? (Her savner jeg Reteps målemic!)
Uansett, ut med Siemens PCC88 i pre og inn med Mullard PCC88. Dette for å kompensere for den noe harde og lyse klangen i Shuguang 211. Det funker godt. Dessuten spres instrumentene seg bedre ut i lydbildet også. Mer klang, farger og harmonics. Godt fornøyd med resultatet av dette enkle grepet. Rørkomponenter er kjekkke sånn!