- Ble medlem
- 04.02.2004
- Antall liker
- 6.685
Mmmmm...hardware! Deilig når ting dukker opp på posten og jeg kan pakke opp, sikle og tafse....
Nei, da snakker vi fort om kostnader med 6 sifre...MDF og kryssfiner i skjønn forening! Og litt rustfri detaljer....så fronthorn for doble 12"...hva er de laget/skal de lages av? alu?
Nei - du får eksakt samme spenning!= halvert spenningsnivå per inngang til poweramps?
Slikt fås i alle varianter, men du lodder det like greit sammen sjæl, kanskje det ser bedre ut med en liten boks også... https://www.amazon.co.uk/1-5m-Female-Splitter-Adapter-Cable/dp/B0060GKSKATakk!
Jeg lurer på å biampe SLOB. Jeg trenger da en XLR inn -> 2XLR ut. Finnes det kurrante produkter, evt. DIY til dette? De to XLR ut må ha minst samme spenningsnivå som inngang og være faselineære.
Noen ideer?
Jeg også skal splitte signalet ut fra Aurora dac'en til to amp pr side på subben. Så det er ingen forskjell på om aurora'n driver en eller to forsterkere?Nei - du får eksakt samme spenning!= halvert spenningsnivå per inngang til poweramps?
Mvh
OMF
Det kommer jo selvsagt an på inngangsimpedansen på ampene. På DP er den gjerne 200k Ohm balansert - som da halveres hvis du kobler to i parallel,mens Aurora har 100 Ohm. Dette er helt uproblematisk med "godt konstruerte forsterkere"Jeg også skal splitte signalet ut fra Aurora dac'en til to amp pr side på subben. Så det er ingen forskjell på om aurora'n driver en eller to forsterkere?Nei - du får eksakt samme spenning!= halvert spenningsnivå per inngang til poweramps?
Mvh
OMF
Jeg må innrømme at jeg ikke har sett det var elgmotiv før Sluket bemerket det......Elgpleddet til gooner går rett på "most wanted list"!