emokid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.02.2004
- Antall liker
- 6.665
MmmmmTAD.
Er veldig med på å teste Roon, men det må bli en måned eller to frem i tid. Har forstatt for mange smådetaljer i anlegget igjen før jeg får gjort dette. Må også bygge en dedikert PC til anlegget, bruker per nå jobblaptopen som ikke er en fullgod løsning. Virker mer spennende å bruke enn JRiver, hvertfall. Jeg har mesteparten av musikken på disk, men vil gjerne strømme litt også.Lekkert....
Takk for utfyllende svar. Gjennomtenkt og reflektert hos deg som vanliv
Du har nok bedre forutsetninger enn meg med plassering. Jeg endte klint opp i bakvegg som har en verandadør i senter.
Brukte 15cm ull også men moduler som måtte rigges opp ved lytting. Ble for dumt. Men uansett god å ha alle muligheter åpne og ikke minst montere hjul under basshorn!
Du spurte om Roon og Audiolense i tråden min.
Skal vi gjøre en kollektiv innsats for å teste det ut? Er en uendelig mye hyggeligere avspiller enn jriver
höres imponerende ut! Er den resonansen spiss? I såfall kan jo en idé være strategisk plassert avstemt membranfelle. Alternativt en Modex plate 1 som er mest effektiv nettopp rundt dette området.Bøddelen, Pontius Pilatus og judas - en fin samling av hyggelige folk Da så jeg jo lurt i og heller oppføre meg som offerlammet.
Ellers en meget god start dette og selvfølgelig interessert i å få til subben så godt som mulig. Må få bukt med den resonansen på 78 Hz. Smått utrolig den responsen under der. Fra 15 Hz til 65 Hz var vel Audiolense målingen innenfor +/- 1 db uglattet på den ene subben - noe mer ujevnheter på den andre men likevel langt innenfor det som betraktes som et meget bra utgangspunkt.
Stemmer også for forslag en.
Enig!Nummer 1.
Tenker litt psyko, og da ikke akustisk men visuelt. Tror hjernen hører noe annet med et horn i naturell trevirke enn et lakkert.
Her er vi nok like forskjellige som antall ører, minst, men likevel
höres imponerende ut! Er den resonansen spiss? I såfall kan jo en idé være strategisk plassert avstemt membranfelle. Alternativt en Modex plate 1 som er mest effektiv nettopp rundt dette området.Bøddelen, Pontius Pilatus og judas - en fin samling av hyggelige folk Da så jeg jo lurt i og heller oppføre meg som offerlammet.
Ellers en meget god start dette og selvfølgelig interessert i å få til subben så godt som mulig. Må få bukt med den resonansen på 78 Hz. Smått utrolig den responsen under der. Fra 15 Hz til 65 Hz var vel Audiolense målingen innenfor +/- 1 db uglattet på den ene subben - noe mer ujevnheter på den andre men likevel langt innenfor det som betraktes som et meget bra utgangspunkt.
Stemmer også for forslag en.
Har akkurat hentet to 2.5mm stålplater og skal selv pröve diy variant av VPR felle. Demper platene med 10cm relativt fast isolasjon limt på baksiden, og har da (forhåpentligvis) virkeområde fra 35hz til 100hz ++. Da trengs jo kun tynn demping i front av platen til å gjöre den bredbåndet.
Kan jo være en estetisk og plassrasjonell lösning i ditt rom Emokid.
Og forövrig så er det alt 1 som ser mest attraktiv for en trevenn som meg. Er jo så nydelige materialer i både mellomtonehorn og vinger, så det ville vært synd å lakkere dette. Alternativt en transparent beis eller olje med noe pigment?
tror! du har jo nesten flytta inn!Tro jeg vet hva dette er
Ja, det har jo blitt noen besøk siden jeg har bistått med noe hjelp til bygging av rom og levering av de to nederste oktavene.tror! du har jo nesten flytta inn!Tro jeg vet hva dette er
Er det da vi skal si "han er god på bunn", eller?Ja, det har jo blitt noen besøk siden jeg har bistått med noe hjelp til bygging av rom og levering av de to nederste oktavene.tror! du har jo nesten flytta inn!Tro jeg vet hva dette er
Vis vedlegget 524939
Første test gjennomført med minimalt søl og stress. Teknikken var ganske borte fra sist gsng, men håper den snart er tilbake. Første shot på 40gram/27sek må være innenfor!