The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kan legge til at jeg har mulighet for lån av Snell IV uten bytte/kjøp. Noe som vil skje så fort Vienna'ene blir solgt. Heller mot et salg.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Bare en tanke her;

Hva med å selge viennaene, og så kjøpe noen rimeligere/stativ HT og få på noe skikkelig grom elektronikk? Det er bedre det heller den veien.

Er MYE bra på brukten for tiden.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bare en tanke her;

Hva med å selge viennaene, og så kjøpe noen rimeligere/stativ HT og få på noe skikkelig grom elektronikk? Det er bedre det heller den veien.

Er MYE bra på brukten for tiden.
    Har jo hatt DA F 110A. De var gode de :)

Da kan jeg heller overleve med de jeg sitter med akkurat nå, B&W på stativ.

Grunnen til at jeg heller mot et salg er litt av det du kommer med. Jeg vil heller sitte på pengene, kanskje legge opp noen kroner til. Jeg er i rimelig fin form for tia, så jeg kan dra på besøk og oppsøke butikker uten store problemer. Lytte og se før jeg kjører på med spontankjøp som jeg har gjort med alt​ fram til nå.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Godt å høre du er i fin form!

Få solgt viennaene og spar deg opp litt, så kan du dra rundt og lytte litt. Men om du liker å kjøpe og selge mye, så fraråder jeg deg på det sterkeste til å kjøpe noe særlig nytt, med mindre du får en særdeles god pris på f.eks demo.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nada nytt :)

Ser jo hva Vienna'ene kostet for 3 år siden... kjedelig tap på en HT på tre år, men slik er det med elektronikk. Fint for oss som handler mye brukt. Slipper man tape mye ved et eventuelt senere salg.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Sånn lite tips her som kunne funka godt av det du har "tilgjengelig";

Hegel H1 + Rør Pre
    Dynaudio Focus 220

Det er bra anlegg, det!

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Kjedelig at du ikke har fått til VA BBG, eller at det ikke var noe for deg :)

Jeg var veldig fornøyd med mine i rosentrè, brukte Hegel H300 på de og det var dynamisk og spilte veldig bra. Men ble for små for mitt rom.

Hadde de til info ca 1 meter ut fra vegg (frontbaffel-vegg).

Vet at matching og rom er svært viktig, hørt Vienna på butikk demo som ikke har vært bra iforhold til hjemme.

Men det jeg ville frem til var å jobbe med akustikk og plassering! Selv om bytte/prøve er veeeldig gøy!

Lykke til!

Mvh

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er en kar fra Oslo som har ringt maaange ganger på Vienna'ene. Han er fram og tilbake i lange baner. Tilbudt han noen kroner avslag pga. bilturen. Han ringet akkurat igjen. Skal bestemme seg snart... samme i går... fra formiddagen til tolv i går kveld.

Har pratet så mye han på telefon det siste døgnet at jeg håper han henter de. Han er en ivrig entusiast når det kommer til Vienna.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Se der ja, litt positivt å høre om de hvertfall hehe :cool:. Kanskje en forsterker med litt mer kontroll er det som mangler ?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Spiller Bjørn Berge - Woodstock på full pupp nå.

Det er knallgode HT, man kan ikke komme unna det. Diskanten er utrolig god. Kanskje man starter angre seg...

...

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Surt å selge gode høyttalere og så angre, been there done that. Ikke alltid lett eller billig å skaffe tilsvarende.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nevnte det til deg en gang.... ;)
    Enkelt fortalt; en dings som styrer volum, valg av inngangen etc. når en skal bruke en ren effektforsterker.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Neida, bare ivrig og i læremodus.
    Snakkes når jeg kommer innom om vel et par timer :)

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Solgt!!

Da er spekulasjonene avsluttet. En kar som kjører fra Oslo nå. Da er Vienna'ene solgt.
    Gratulerer med salget. Håper savnet av Viennaene ikke blir for stort.

Kjøper har iallefall fått seg et meget bra par høyttalere til en bra pris.

Kos deg videre i din søken etter golyd :)

Morsomt å følge tråden din :)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Jøye meg, her går det unna!
    Mens du har den HK'n i stua, prøv å få tak i ett par Klipsch RF 62 II. Jeg kan garantere at du får det trøkket du er ute etter mtp din musikksmak med den forsterkeren. (Er det forresten 2-kanals eller surround?)
    Det beste av alt, du trenger ikke å spille høyt før det trøkker heller. Tviler på at du tråkker feil her...

Og for å forvirre deg litt til. Har du fått dilla på vintage amper så må du jo se etter gammel Sansui. Mye bra der;-)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Går rimelig bra her :) Sett en siste film nå på Vienna'ene. The Purge. Rister og styrer nå som huseier er i Thailand.

Første HT som blir prøvd er om ca. ei ukes tid. Snell IV skal til lån. Den er sammenlignet mot Klipsch KG 4 ellerno da de kom ut. Trenger ikke bli en dårlig opplevelse det. De er ikke så tungdrevne. 2 kanals forsterker. Har ikke bruk for 5.1 at all.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Borte var de. Mye tom plass på siden av stereobenken. B&W har tatt over plassen på ubestemt tid. Skal en tur ned til Soundgarden i morgen tenkte jeg. Høre litt nytt av DA og Klipsch. Ikke handle, men pare HT med HK 3490. Det blir garantert litt merkelig komme på stua i morgen når Vienna'ene er borte.

Kjøper var en hyggelig kar, det skal han ha. Alle jeg har møtt de siste mnd. innen HiFi er knall folk. Det har de til felles.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    God Morgen!

Hvis du skal sitte på din HK3490, så kan jeg anbefale deg Klipsch eller JBL Studio580. Dette er forholdsvis gode matcher. Begge to har horn-diskanter, som passer HK'en bra. Den er litt feit og fyldig i toppen og litt "brauten". Morrofaktoren blir maks. Spesielt Klipsch RF52II Er en fantastisk god HT. Muligens den beste. Be om å få hørt den på HK3490

Lykke til videre!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    JBL 580 har jeg sett på lenge, men utseendet ødelegger. Overbevist om at det er en god HT. RF-52'en blir prøvd med HK på Soungarden ila. uka.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nææ... finner ingenting spennende på nett i nærheten av Tr.heim. Hverken her eller sentralen.

Må vel ta en tur ned til byen snart...

RF-52 er forsåvidt såpass billig at man kunne forsåvidt handlet den ny hos Soundgarden. Fortsatt godt med kroner igjen etter Vienna'ene som kan legges av til annet snacks etterhvert.

Nesten så jeg tror jeg går for pakken. Selger unna senter og bakHT. BakHT har en stk. pris på 3000 alene. Står igjen med RF-52 til 4000,- alene, ny.

http://www.soundgarden.no/hoyttaler/hoyttalerpakker/klipsch-rf52-ii-5-0-pakke-sort.html

Sist redigert av en moderator:

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nææ... finner ingenting spennende på nett i nærheten av Tr.heim. Hverken her eller sentralen.

Må vel ta en tur ned til byen snart...

RF-52 er forsåvidt såpass billig at man kunne forsåvidt handlet den ny hos Soundgarden. Fortsatt godt med kroner igjen etter Vienna'ene som kan legges av til annet snacks etterhvert.

Nesten så jeg tror jeg går for pakken. Selger unna senter og bakHT. BakHT har en stk. pris på 3000 alene. Står igjen med RF-52 til 4000,- alene, ny.

Klipsch RF52 II Høyttalerpakke 5.0 - Sort - Høyttalerpakker - Høyttaler
    Bruktmarkedet er litt "seigt" for tida og det er ikke sikkert at et salg av senter og bakhøyttalere går så fort-og til forventet pris. Vært lettere i gamle AvForum dagene.
    2x5.25" basser flytter neppe mer luft enn dine gamle BBG hvis du synes at BBG ikke hadde nok bass til film.
    Anbefaler som du selv hadde tenkt...ha litt is i magen. Nå når det nærmer seg innkjøp av julegaver for folk vil det nok havne mye "snacks" på brukten. Folk strekker seg langt for å finansiere ipadder til ungene.

Sist redigert av en moderator:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Var det jeg var fornøyd med på Vienna, dypbassen det har gitt til film.

RF-52 har jeg sett på lenge, men ble nedprioritert for Vienna'ene, da jeg satt med med et helt annet budsjett. Har ikke noe behov for et raskt salg av senter og bak. Kan få lånt meg en 5.1, så får man prøvd det med det samme.

Har absolutt ikke bestemt meg, men det frister.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    RF-52 og RF-62 er gode valg. Lettdrevne, musikalske og stor morrofaktor. Selv liker jeg heritage/vintage Klipsch bedre men det er smak og behag. Kunne godt levd lykkelig resten av livet med Harman/Kardon og Klipsch RF-62. :cool:

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Du blir aldri fornøyd før du bytter ut HK.
    De er som amerikanere flest; voldsomme, men mangler finesse.

Keep it simple; integrert! Ligger en pma s1 på sentralen nå. Litt dyr...men
    Jeg elsker Musikal Fidelity og Sony ES serie selv. Gode kabler er et must .....plassering......så kommer magien.

Har du dårlig plass, må du ha bassrefleks i bunn eller front.

Høyttalere anbefaler jeg Canton med DC bass teknologi.

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.608
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ta deg heller litt tid til å tenke nå selg hk-en og begynn med høyttalere og bygg solid fundament rundt de ender opp med, tenk deg godt om hva du egentlig er ute etter :)
    mitt beste råd nå,
    mvh en som fortsatt surrer rundt og prioriterer alle andre plasser enn der han kanskje burde :p burde kanskje begynt på nytt jeg og ??:p

mvh ivan

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Øøøøh...

Selge forsterker... da står jeg foruten lyd... da er liksom... litt av poenget bort... men... kan se hva dere mener.

Fortell gjerne mer før jeg busser ned til byen. Nei, hører på dere. Gi meg gode råd og forslag. Sitter på 10 k. Kan vokse til 15 på en mnd. eller to. Give me a good one :)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.608
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe er enda verre uten lyd det forstår jeg j,,,,,g godt :p klarer ikke d jeg heller er vel derfor jeg ofte havner litt halvveis med noe litt bra og litt dårlig i samma oppsettet :p
    frister nesten å få tak i en stor nok eske så du kunne testa de selvbygg høyttalerne jeg har for å se om de kunne hatt noe av signaturen du er ute etter de er i ren mdf fåreløpig og så du selv kunne valgt finishen selv :p og forrige eier mente de kunne måle seg med talere til 25 k noe jeg kan være enig i om de får litt og elektronikk , krever ikke voldsomt for å bli dynamiske heller samtidig som de har high end kvaliteter og er stativ :)

mitt beste råd før du reiser til byen ta med deg huet og ikke bestem deg i dag ;)

mhv
    ivan

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    En annen tanke. Bygge opp et skikkelig vintage anlegg rundt en skikkelig gammel forsterker. En som kan drive mye rart av HT i senere tid.

To fluer i en smekk. Har jo lyst på et vintage anlegg. Må ikke være hitech alt man kjøper så lenge det fungerer.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    hehe er enda verre uten lyd det forstår jeg j,,,,,g godt :p klarer ikke d jeg heller er vel derfor jeg ofte havner litt halvveis med noe litt bra og litt dårlig i samma oppsettet :p
    frister nesten å få tak i en stor nok eske så du kunne testa de selvbygg høyttalerne jeg har for å se om de kunne hatt noe av signaturen du er ute etter de er i ren mdf fåreløpig og så du selv kunne valgt finishen selv :p og forrige eier mente de kunne måle seg med talere til 25 k noe jeg kan være enig i om de får litt og elektronikk , krever ikke voldsomt for å bli dynamiske heller samtidig som de har high end kvaliteter og er stativ :)

mitt beste råd før du reiser til byen ta med deg huet og ikke bestem deg i dag ;)

mhv
    ivan
    DIY er ikke min greie, enda. Blir hjemme. Blir ingen spontane kjøp i dag. Tidenes råd til meg selv. Samme tullet all over... må ta det i rolig tempo nå. Lovte meg selv det. Fy, fy. Smekk på pungen.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Litt moro tanke rundt en skikkelig kraftig forsterker som kan kalles vintage. Kom gjerne med noe dere vet kan skaffes. Som sagt: 10.000. til disp. så alt er lov. Bare for moro, enn så lenge.

Må trøste meg litt selv her jeg sitter uten spontane kjøp som pirer langt opp i hjernebarken.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.149
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Gidder du å kjøre hit så skal du få prøve et par Infinity Renaissance 90 :) Du skal få slippe å levere de tilbake hit, har en kar i Trondheim som sikker vil låne de videre om de ikke faller i smak :)

Samtidig får du selvsakt høre RS1 !

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ett tips om du har råd, behold H/K. Så har du alltid en ok grei forsterker om hoved forsterker ryker eller du bytter hoved forsterker'n. Funker for meg hvertfall, men er ikke SÅ kravstor som endel andre. Bare den er solid og spiller med bra punch så er jeg egentlig happy.

Skal sende PM om jeg kommer over en spennende vintage forsterker, mulig dumt å legge det ut i anleggstråden din om det er via finn.. om du skjønner.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn