tror de spendor a5 kan være en gøytaler tross størrelsen også med musikaliteten i behold
sett litt på de selv med tanke på at jeg heller ikke har så voldsom stue
men også lest de krever sin plass tross størrelsen også,
kan i hvert fall anbefale spendor med tanke på at det er lett å få de til å spille musikk uten at du trenger ``500`` watt :- )
hadde selv noen spendor s20 fra ca 1993 som spilte meget sømløst og flott med en roksan på 2x85 watt og de spendorene var lukkede kasser som da krever mer juice enn bassrefleks, det eneste det skorta på på s20 var at de hadde nesten ingen punch i de nedre tonene men til gjengjeld meget gjennomsiktig og voksent lydbilde som bare spredde seg ut i rommet,
de nyere a5-ene har garantert mer punch i mellombassen og litt nedover enn de s20-ene og hvis de har den lille punchen som skal til i kombinasjon med den magiske ``mellomtonen`` som bodde i de gamle s20-ene som sikkert har blitt enda mer åpne siden den gang, så trur jeg du har en killer i spendor a5 i denne prisklassen etter min mening
om du ikke er ute etter bombastic bass
men mer i selve musikk formidlingen ,
hehe synd du har havna på dette bytte kjøret, men kjenner meg veldig igjen, har akk begynt litt selv igjen, følte jeg hadde falt litt til ro , men før jeg visste ordet av det blei jeg bare for nysjerrig til å prøve vidre at jeg ikke klarte å la være , er rimelig hektisk til tider hehe ;D
lykke til :- )
mvh
ivan