The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Hvor finder du alt det utstyr?
    Den Sony 770 var jo utrolig lekker.
    Etter Akai`en som du mente var veldig strømsterk, da skulle du prøve en vintage Pioneer SX-1250 receiver, den vil få bassen til å hoppe ut av dine kabinetter.
    Akai hadde et forsterkersett på 80 tallet, veldig lekkert, men sjeldent.

Vedlegg

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hvor finder du alt det utstyr?
    Jeg er veldig aktiv på nattestid.

Den Sony 770 var jo utrolig lekker.
    Etter Akai`en som du mente var veldig strømsterk, da skulle du prøve en vintage Pioneer SX-1250 receiver, den vil få bassen til å hoppe ut av dine kabinetter.
    Jeg likte dessverre ikke Sony'en. Akai'en er jeg bare deprimert fordi jeg lot gå fra meg. Pioneer'en kommer jeg ikke på akkurat nå.

Det er mange som har tatt kontakt med meg her på sentralen den siste tiden. HiFi-entusiaster av rang. De har masse stående. Jeg har vært så "uheldig" at alt av stereo mer eller mindre har blitt byttet etter at jeg var på besøk hos, Nils. Ene og alene fordi jeg skule bytte V2'en mot noe mer strømsterkt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.349
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser flott ut! Håper den svarer til forventningene, men etter hva jeg skjønner har du jo skaffet deg en exit mulighet :)

Hvis den svarer til forventningene er det jo likevel spennende å se hvor lenge du beholder den.....høy takt for tiden :rolleyes::)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer. Denne har jeg ikke hørt men H/K pleier å levere varene med god dynamikk og flotte detaljer. Testet min med Sonus Faber og HK'en skuffet ikke. Men bruker selv Denon på SF'ene nå.

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Du må inn i menyen på Pioneeren og konfigurere inngangen du bruker tror jeg. De er litt avanserte de surrerundt radioer, det er ikke bare å plugge noe i en inngang.
    Ellers har Kenwooden vel analog ut du kan koble til en Cd eller Aux inngang på Pioneeren.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Får ikke redigert bort siste bildet. Skulle ikke være med. Det er Kenwood'en opp mot HK'en. Tar det i morgen. Ser Sinister på Vienna'ene akkurat nå. Må si jeg er litt imponert over lyden mtp. at det kun er film. Blir en gøy dag i morgen.

Pioneer'en er en helvetes til kloss. 42 kg. Svær som et beist. Den skal bort i morgen. Tar jo bort all oppmerksomheten fra alt annet i rommet.

Sist redigert:

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Når du kobler den optiske kablen i Kenwooden, er der lys i andre enden av kablen da? Ingen lys, ingen lyd. Vet ikke mye om Kenwooden men om den har en meny må kanskje den digitale utgangen aktiveres.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er mer jeg som ikke har satt meg inn i forsterkeren. Jeg er usikker på hva jeg skal sette forsterkeren på, da CD osv har egen "knapp", men ikke den optiske. Alt fungerer fint fint sikkert når jeg finner det ut. Har ikke noe phonokabel her i dag.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    En ting er sikkert. Vienna'ene gjør seg knallbra som høyttalere til film sammen med HK'en. Dypbass og det som er.

THIS IS SPARTA!!

Tøff film. Ikke sett den før nå.

7gh-Gs2o_MI.movieposter.jpg

Sonus'ene gir en god varm lyd på gutterommet. Ser ut til at Harman Kardon'en kan bli stående en stund. Ikke alt behøver nødvendigvis koste skjorta for at det skal låte bra.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Gamle forsterkere. Gamle forsterkere. Gamle forsterkere. Dere er hjertelig velkommen på min PM.

Jeg blir nesten litt våryr og forelsket.

sa9500 (1).jpg

<3 <3 <3

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Den Pioneer'en med tresidene så rålekker ut. Samme gjorde den 2226 Marantzen egentlig. Er de ting som du kan skaffe lokalt ? Om det er noen av de du ikke går for evt så PM meg.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    John Martyn make me smile all day long:

En dag skal jeg se ut som John Martyn. Passert 50 med pondus og helskjegg. Må gudene være med meg slik at skinnskjegget gror godt inne den tid.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    I morgen blir det prøvebytting av HT. Står mellom Snell IV og B&W CM1. Snell'en er jeg redd blir litt for store, men vært moro høre hva for en lyd Snell gir fra seg. B&W'ene er jeg mer kjent med, da jeg har eid et par DM 603.

Hva mener ekspertene?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det blir ikke noe bytte med varighet, men bare litt prøving andre merker. Sonus'ene som skal lånes bort.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    B&W CDM1 SE er en skikkelig morohøyttaler.

Hatt de på rommet et par timer nå. Emotikon kom innom for en liten bytteavtale. Sett litt av siste Transformer's filmen, hørt en liten time på musikk. Kan ikke si annet enn at de er slik som jeg husker fra det jeg har hatt tidligere av B&W. Får en skikkelig DAC opp mot det senere i dag. Må si at jeg liker lyden utrolig godt av det lille jeg har kost meg med de i dag. Sonus'ene er pene HT, men må ærlig innrømme om jeg liker lydsignaturen på de foreløbig. Må nesten få hørt de opp mot en god lydkilde først.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hva med å dele det litt opp? Vintage Pre og Vintage Effekt? Da kan du bytte hyppigere, og enklere. Matche litt etter ønske og behov. Selv ville jeg gått for et tungt og kraftig effekt-trinn (transistor) med en enkel rør-pre.. Da kan du få svært bra lyd.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Lurer på det. Er så mye pent og moro der ute, men koster fort litt penger skal man ha noe som er pent.

Akkurat nå så koser jeg meg med B&W. CDM1 kan man bli virkelig glad i ser det ut til. Skal snart flytte de inn i et litt større rom. Se hvordan de står seg, da.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    De er nok litt enklere å få til å spille fremfor sonusene, det kan gjerne vær derfor du koser deg :) Sonusene er litt kresen på elektronikk, det er igrunn ikke B&W (I forhold). Regner med du spiller på HK3490?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sonus'ene krever masse, masse strøm, dessverre. Han som sitter på de nå bruker 2x200 på de, uten at det låter optimalt.

Bruker HK'en akkurat nå, ja.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden har vel blitt en mitt anleggstråd, og bør vel behandles deretter.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Lurer på det. Er så mye pent og moro der ute, men koster fort litt penger skal man ha noe som er pent.

Akkurat nå så koser jeg meg med B&W. CDM1 kan man bli virkelig glad i ser det ut til. Skal snart flytte de inn i et litt større rom. Se hvordan de står seg, da.
    CD M 1 er fine høyttalere ! Husker det var de første høyttalerene jeg kjøpte da hifiklubben åpnet butikk her i byen.De begynner vel snart å få klasikerstatus nå.Jeg brukte de sammen med et komplett Rega-anlegg (Planar 2,Mira og Planet 1).Så da hadde jeg britisk lyd i stua et par år !

mvh.s,

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    De er ikke helt etter min smak når det kommer til utseende, men de blir litt røffe der de står uansett. Dekslet som er påmontert vil bli lagt bort til et eventuelt salg senere, for de er absolutt penere foruten.

Men lyden de kommer med, den er derimot helt etter min smak. Varm og klar diskant som man kan sette pris på. Hadde jo tenkt DM603, men blir litt mye med 2 stk. gulvstående i en liten leilighet. Koblet på Vienna'ene akkurat nå. Film i kveld. De gir en god og lykkelig dypbass til film.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Filmen Prometheus derimot.... den må jeg bare slå av. Ridley Scott som står bak. Geniet bak Alien, men det her var lavmål. Noen som har en anbefaling til en actionfylt film med litt god lyd? Ser gjerne at den ligger på Viaplay, men Netflix kan betales igjen er det et must.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hmm...

Etter at CDM1SE kom i hus, har tankene startet et lite maraton igjen... Vienna'ene... B&W...

Vienna'ene er knallgode HT, men det er dypbassen som har satt mest inntrykk hos meg fra de. Vettapokker, men det er en artig tanke... B&W vs Vienna

Kajack

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Filmen Prometheus derimot.... den må jeg bare slå av. Ridley Scott som står bak. Geniet bak Alien, men det her var lavmål. Noen som har en anbefaling til en actionfylt film med litt god lyd? Ser gjerne at den ligger på Viaplay, men Netflix kan betales igjen er det et must.
    Har verken Netflix eller Viaplay,men filmen Iron man 3 på bluray er absolutt å anbefale,action og god lyd :)
    Liker forresten denne tråden svært godt :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn