Gratulerer med Cadenza Black.Da har jeg hentet en Cadenza Black
Jeg har 3 (Gold, Meister Silver og Mono)Noen her som bruker Ortofon SPU i en eller annen form?
Hvordan lyder dette i forhold til mer moderne, myke PU?
Jeg har SPU-A i dedikert SPU-A 12" arm. Den god til gammel jazz, eldre rock og klassisk - samt alt andet . Jeg savner ikke moderne PUer og er faktisk forbauset og skuffet (på vegne av de nye) over hvor gode disse gammeldags PUer er i forhold til dagens PU i samme prisleie.Takk for svar! Sikler på en arm fra Thomas Schick, og liker hele stuket på spu. Skal spille gammel jazz og eldre rock, med fokus på musikalitet. Hadde moderne spiller med lyra. Mye detaljer, men for kjipt over tid.
Løp og kjøp! passer perfekt både til Schick-arm og dine foretrukne genre. En fordel (for meg) er at jeg har noen eldre skiver med litt varierende kvalitet men med 4.5g stifttrykk blir du sittende å høre på musikken og ikke alle hakkene og støvkornene. Alt under 4 gram er i grunnen for ballettdansere og herrefrisørerTakk for svar! Sikler på en arm fra Thomas Schick, og liker hele stuket på spu. Skal spille gammel jazz og eldre rock, med fokus på musikalitet. Hadde moderne spiller med lyra. Mye detaljer, men for kjipt over tid.
Heh, heh... Jeg kan ikke danse. Så mye er sikkert. Men du får stikke innom for hårklipp en av dagene. Om du tør.Alt under 4 gram er i grunnen for ballettdansere og herrefrisører
TakkGratulerer med Cadenza Black.Da har jeg hentet en Cadenza Black
Min erfaring er at den trenger litt spilletid for "å løsne", men andre opplever at den er tipp-topp rett fra esken.
Tror uansett at du blir fornøyd.
Hva skal den sitte på? Riaa/evt step-up?
(Unnskyld hvis du allerede har sagt det.)
mvh
Kan du komme med noen korte inntrykk av den?Den nye Pro-Ject riaaen: Pro-Ject Audio Systems
Har ikke koblet den opp enda fordi jeg har vært opptatt med dette denne uken (og ukene bakover i tid):Kan du komme med noen korte inntrykk av den?Den nye Pro-Ject riaaen: Pro-Ject Audio Systems
Så fint at du fant ut av detLitt OT, men...... Årsaken til støyen er lokalisert, og årsaken heter SugdenDet siste vedr. SLEE`n er støy. Den er ikke plagsomt påtagende, men godt hørbar fra lytteposisjon mellom sporene ved sånn passe høyt volum.
Jeg kontaktet Graham Slee vedr. støyen for å evt. lokalisere årsak og få forslag til å potensielt redusere/eliminere dette. Svaret kom ganske raskt tilbake, all den tid jeg i min mail til de informerte om hvilke øvrige komponenter det var i kjeden.
De hadde fått noen henvendelser vedr. støy - og fellesnevner for alle var at de hadde Sugden amp`s. I svaret lå også en forklaring til hvorfor Slee/Sugden ikke er noen god kombo.
I dag koblet jeg det hele opp mot Leben forsterkeren, og ja - tilnærmet støyfritt
Tviler på det, når både Denon DL-103 og DL-103R fungerte helt flott. Og bytte av last gjorde og hørbare utslag på lyden på Denon. Det var svært lite eller ikke noe forskjell med Quintet Black. Kanskje det var noe galt med QB??^ Det nevnes lite her som går i retning av opplevelsene til @ChrisAndre.
Kan det ligge noe tonalt i MC-delen av Jasmine RIAA´n?
Limited edition. 500 stk. Regner med høy pris, og lite rom for pruting.
Inte mycket mänskligt med silokon och botox Zomby. Enig med dig där!Min Jubilee låt litt snålt, litt sånn silikon, botox og restylan i starten. Tok seg sammen og ble menneskelig ganske fort, 10-15 timer, kanskje.