The power of Isotek

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Skaffet meg nylig et strøkent demoeksemplar av GII Sigmas, i forbindelse med Høst-puls på OHC. Denne oppgraderte en Evo3 Aquarius. Forskjellen var ikke himmelropende, men Sigmas er merkbart bedre. Så betalte jeg jo 15.000 kroner mindre enn den nye utgaven koster, og må si meg fornøyd med det, selv om Evo3-utgaven er en kraftig forbedring ifølge den første testen.

    Var innom OHC tidlig på fredag, før folkemengdene strømmet på, så jeg fikk anledning til å stille en rekke spørsmål til representanten. Det ble også en demo helt etter eget ønske. Vi gikk fra Aquarius til den nye Mosaic Genesis, og den var (ikke overraskende) enormt bra! Hvorvidt forskjellen er overførbar til rimeligere anlegg er selvsagt vanskeligere å bedømme, men forskjellen var absolutt stor. Mosaic Genesis er altså deres siste "to-i-en"-boks - den har to 16A-uttak pluss en regenerator som leverer 150 W til tre uttak. Altså tilsvarende Titan pluss en nedstrippet Genesis ett kabinett.

    Det er to flere produkter i samme serie på vei, hvor alle tre har samme formfaktor - Mosaic Titan og Mosaic Centuri. Førstenevnte ligner spesifikasjonsmessig på Evo3 Titan, men har nå fått fire uttak pluss Aux.

    Mosaic Centuri har like mange uttak som Mosaic Titan, men har i tillegg spenningsstabilisator og strømreserver:
    IsoTek skrev:
    „„
    • Fully corrects and holds voltage ranges from 180 to 270V within +/- 6% of the 230V standard.


    • Magnetic Flux Reservoir system stores energy for up to five cycles of the mains, allowing for unparalleled power surge protection, ultra fast voltage switching and reducing distortion to the sine waveform.
    Tror det blir spennende å følge IsoTek fremover!
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jag fick min Evo3 Sigmas i veckan som gick och jag gick från 0 till denne och merker en stor förskjell på lydbildet. så jag är mycket nöjd med vad den levererar.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Jag fick min Evo3 Sigmas i veckan som gick och jag gick från 0 till denne och merker en stor förskjell på lydbildet. så jag är mycket nöjd med vad den levererar.
    Jeg gikk fra «noe ræl» og over til IsoTek EVO3 Aquarius som var meget bra og så over til (pga. oppgraderings spøkelse :cool:) IsoTtek EVO3 Sigmas som ble enda bedre, begge ble brukt med IsoTek Syncro DC Blocking Cable.

    Det hadde vært interessant å høre hva deres display på Sigmas’n viser angående THD (trykk inn knappen til høyre på displayet) på inngående strøm, min viser så å si 9,99 hele tiden og det er over max kravet til nett leverandør etter det jeg har fått vite..…

    Disse IsoTek produktene bør prøves ut av flere…
     
    Sist redigert av en moderator:

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jag fick min Evo3 Sigmas i veckan som gick och jag gick från 0 till denne och merker en stor förskjell på lydbildet. så jag är mycket nöjd med vad den levererar.
    Jeg gikk fra «noe ræl» og over til IsoTek EVO3 Aquarius som var meget bra og så over til (pga. oppgraderings spøkelse :cool:) IsoTtek EVO3 Sigmas som ble enda bedre, begge ble brukt med IsoTek Syncro DC Blocking Cable.

    Det hadde vært interessant å høre hva deres display på Sigmas’n viser angående THD (trykk inn knappen til høyre på displayet) på inngående strøm, min viser så å si 9,99 hele tiden og det er over max kravet til nett leverandør etter det jeg har fått vite..…

    Disse IsoTek produktene bør prøves ut av flere…
    ojjj 9.99 det är nog så du ligger över det. kan vara isoteken som inte kan vise mer en så.

    jag ligger på morgonen på 1.6 ca. då blir det värre ut på dagen upp till 2.9 ca. för at sedan gå ner igen sent på kvällen.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Gikk på en smell på HiFi-messen og kjøpte Isotek Polaris som følge av demonstrasjonen som ble gitt. Har ikke fått koblet opp og prøvd den enda. Er det andre her som har produktet? Er det viktig med "riktig" kabel?
     

    gujo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2014
    Innlegg
    117
    Antall liker
    35
    Har en Polaris
    Polaris+ std kablar alternativt Polaris + enkel "köp kabel" = ingen större skillnad
    Polaris + Transparent enklaste variant kablar både som matning till Polaris och från Polaris till subbas (REL 5) & förstärkare med inbyggd DAC ( Rotel RA12 ) : hörbar förättring . Lugnare och fylligare och mer nyanserat ljud. Ej dag och natt skillnad men klart hörbart.
    mvh
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Takker for innspillet gujo :) Kjører nok da med standard kabling først for å komme i gang. :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da blir det oppgradering fra Aquarius til Sigmas om ca en mnd;)
    image.jpg


    OU812
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Takker for innspillet gujo :) Kjører nok da med standard kabling først for å komme i gang. :)
    Kjøp SupraLoRad 2,5 strømkabler. Disse er skjermet, billige og gjør nytten, lovlige er de også. De er bedre enn uskjermede 0,75 «lakriskabler» etter min erfaring.
     

    gujo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2014
    Innlegg
    117
    Antall liker
    35
    Ref POM inlägg ang Supra
    Hade faktiskt även en Suprakabel tillgänglig när jag provade Transparent enl mitt inlägg ovan
    Hade anläggningen uppkopplad med Polaris + med tre Transparentkablar.
    Om man sedan ersatte en av Transparentkablarna i systemet med denna Supra blev
    ljudet lite slankare och mer betonande av "framkant" / lite mer attack kanske man kan säga.
    Detta var observerbart t o m om man ändrade kabeln för Subbas från Transparent till Supra
    Även med denna enda Supra i systemet var det bättre ordning o reda o fokus
    Körde även med Supra mata Polaris & std kablar från Polaris.
    Samma intryck : lite slankare jämfört om jag hade en Transparent för matning till Polaris och std kablar därefter
    Säger inte att det ena eller andra är bättre eller sämre , bara lite olika karaktär.
    Det är ju fråga om hur systemet låter i sin helhet och i vilken riktning man vill gå
    Jag valde Transparent för jag ville ha lite fylligare mellanregister / "lite mer kropp"
    men i andra system och med andra preferenser kan ju valet bli ett annat
    mvh
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    o folk fattar inte att detta gör nytta.

    Happy Happy joy joy säger jag bara. mina ISOTEK prylar gör iaf skillnad.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Vilken Thd ligger du på ?
    Det lurer jeg også på. Min Sigams viser så å si konstant 9,99 THD...
    Enten er den deffekt og det er en garanti sak,eller så har du en sak for netteiger.

    THD skal vere innenfor 8% i løpet av 10 min.
    og 5% i løpet av en uke.

    Dine rettigheter og saksgang.

    https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-11-30-1557

    § 2-5.Nettselskapenes saksbehandling ved misnøye med leveringskvalitetenHenvendelser om leveringskvalitet fra nettkunder skal skje til det nettselskapet kunden er tilknyttet. Åpenbare årsaker til brudd på bestemmelsene i denne forskriften, skal utbedres uten ugrunnet opphold, jf. § 2-1.
    Nettselskapet skal ved henvendelser der det ikke er en åpenbar årsak, utføre nødvendige målinger og utredninger. Nettselskapet kan i slike tilfeller kreve skriftlig begrunnelse med angivelse av forhold av betydning.
    Nettselskapet skal så snart som mulig og senest innen én måned, oversende nettkunden en foreløpig vurdering og fremdriftsplan. Målinger som utføres, skal som minimum ha én ukes varighet og skal så langt som mulig reflektere tilsvarende driftsforhold som henvendelsen refererer til.
    Nettselskapet skal snarest mulig og senest innen fire måneder, finne frem til den som er ansvarlig for å iverksette eventuelle tiltak i henhold til § 2-1. Dersom forholdet antas å ha opprinnelse hos en tilknyttet nettkunde, herunder andre nettselskap, skal nettselskapet ta saken skriftlig opp med denne, og informere om utbedringsplikt i henhold til denne forskriften.
    Tidsfrister angitt i tredje og fjerde ledd kan fravikes dersom tungtveiende grunner tilsier dette. Nettkunden skal informeres skriftlig med begrunnelse og ny fremdriftsplan med tidsangivelse.
    Nettselskapet kan ikke kreve særskilt vederlag for saksbehandling etter første til femte ledd.
    ??????Del paragraf
    § 2-6.Uenighet om overholdelse av denne forskriftenUenighet om overholdelse av denne forskriften kan bringes inn til Norges vassdrags- og energidirektorat for avgjørelse. Avgjørelser som fattes av Norges vassdrags- og energidirektorat i medhold av dette ledd, er enkeltvedtak.
    Nettselskap skal ved uenighet informere nettkunder om første ledd.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Vilken Thd ligger du på ?
    Det lurer jeg også på. Min Sigams viser så å si konstant 9,99 THD...
    Enten er den deffekt og det er en garanti sak,eller så har du en sak for netteiger.

    THD skal vere innenfor 8% i løpet av 10 min.
    og 5% i løpet av en uke.

    Dine rettigheter og saksgang.

    https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-11-30-1557

    § 2-5.Nettselskapenes saksbehandling ved misnøye med leveringskvalitetenHenvendelser om leveringskvalitet fra nettkunder skal skje til det nettselskapet kunden er tilknyttet. Åpenbare årsaker til brudd på bestemmelsene i denne forskriften, skal utbedres uten ugrunnet opphold, jf. § 2-1.
    Nettselskapet skal ved henvendelser der det ikke er en åpenbar årsak, utføre nødvendige målinger og utredninger. Nettselskapet kan i slike tilfeller kreve skriftlig begrunnelse med angivelse av forhold av betydning.
    Nettselskapet skal så snart som mulig og senest innen én måned, oversende nettkunden en foreløpig vurdering og fremdriftsplan. Målinger som utføres, skal som minimum ha én ukes varighet og skal så langt som mulig reflektere tilsvarende driftsforhold som henvendelsen refererer til.
    Nettselskapet skal snarest mulig og senest innen fire måneder, finne frem til den som er ansvarlig for å iverksette eventuelle tiltak i henhold til § 2-1. Dersom forholdet antas å ha opprinnelse hos en tilknyttet nettkunde, herunder andre nettselskap, skal nettselskapet ta saken skriftlig opp med denne, og informere om utbedringsplikt i henhold til denne forskriften.
    Tidsfrister angitt i tredje og fjerde ledd kan fravikes dersom tungtveiende grunner tilsier dette. Nettkunden skal informeres skriftlig med begrunnelse og ny fremdriftsplan med tidsangivelse.
    Nettselskapet kan ikke kreve særskilt vederlag for saksbehandling etter første til femte ledd.
    ������Del paragraf
    § 2-6.Uenighet om overholdelse av denne forskriftenUenighet om overholdelse av denne forskriften kan bringes inn til Norges vassdrags- og energidirektorat for avgjørelse. Avgjørelser som fattes av Norges vassdrags- og energidirektorat i medhold av dette ledd, er enkeltvedtak.
    Nettselskap skal ved uenighet informere nettkunder om første ledd.
    Takk for svar Ymir! Jeg har med interesse lest tråden din om dine strømproblemer.
    Først så bør jeg nok få prøvd denne IsoTek Sigmas’n min hjemme hos noen andre for å se om den viser andre/bedre THD verdier før jeg gjør noe mere…
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    hade varit kul om du POM hade satt 2 i rad for og se om du kommer ner
    Hmmm….der sier du noe. Jeg har jo et PS Audio Ultimate Outlet 15A filter liggende, skal jammen for moroskyld sette dette inn før IsoTek Sigmas’n for å se om jeg får andre THD verdier.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    hade varit kul om du POM hade satt 2 i rad for og se om du kommer ner
    Hmmm….der sier du noe. Jeg har jo et PS Audio Ultimate Outlet 15A filter liggende, skal jammen for moroskyld sette dette inn før IsoTek Sigmas’n for å se om jeg får andre THD verdier.
    precis min tanke.

    og så skall du nog ringe el leverandören din en tur.

    nu ligger jeg på 1.68 når det är kväll. och går nokk ner ytterligare lite ju senare det blir på natten o folk går till sängs :)

    La oss höra om du får ner den med din PS Audio
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    hade varit kul om du POM hade satt 2 i rad for og se om du kommer ner
    Hmmm….der sier du noe. Jeg har jo et PS Audio Ultimate Outlet 15A filter liggende, skal jammen for moroskyld sette dette inn før IsoTek Sigmas’n for å se om jeg får andre THD verdier.
    precis min tanke.

    og så skall du nog ringe el leverandören din en tur.

    nu ligger jeg på 1.68 når det är kväll. och går nokk ner ytterligare lite ju senare det blir på natten o folk går till sängs :)

    La oss höra om du får ner den med din PS Audio
    Da har jeg prøvd PS Audio Ultimate Outlet 15A filteret før Sigmas'en, det ble ingen endring i avlest THD (fortsatt 9,99 THD)...
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Hmmmm. da hade jeg försökt få tag på noe annat som kan måle thd. så du forsikrer deg om att SIMGASen er ok.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Fulgt litt med siste timen på min Sigmas. Kan bare bekrefte info fra lenger opp i tråden. På min har jeg sett THD på mellom 1,45 og 1,8 nå, mest rundt 1,5 (uten at jeg har nistirret hele tiden da).
    Synes disse IsoTek produktene er meget bra, og tenker at mange ville synes det er spennende å prøve de ut.
    Mvh
    JMK
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg konstaterer med skuffelse at IsoTek-produktene har gått gjennom årets tredje prisøkning - bare de siste få månedene har prisene økt med rundt 20 % over hele linja. Da jeg testet en Evo3 Titan i august kostet den 31.995, men nå er den oppe i 38.490! Før 1. april kostet en Evo3 Aquarius kr. 10.995, for så å øke til 13.795 (da riktignok med strømkabel inkludert), men nå har også den økt til 16.490. Håper det ikke fortsetter slik...
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Jeg konstaterer med skuffelse at IsoTek-produktene har gått gjennom årets tredje prisøkning - bare de siste få månedene har prisene økt med rundt 20 % over hele linja. Da jeg testet en Evo3 Titan i august kostet den 31.995, men nå er den oppe i 38.490! Før 1. april kostet en Evo3 Aquarius kr. 10.995, for så å øke til 13.795 (da riktignok med strømkabel inkludert), men nå har også den økt til 16.490. Håper det ikke fortsetter slik...
    Gjelder nok ikke bare IsoTek produkter, så og si alt som importeres kommer til å stige i pris nå fra 1/1-2015. Det blir mere og mere aktuelt å kjøpe brukt om man får tak i det man er på jakt etter…
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gjelder nok ikke bare IsoTek produkter, så og si alt som importeres kommer til å stige i pris nå fra 1/1-2015. Det blir mere og mere aktuelt å kjøpe brukt om man får tak i det man er på jakt etter…
    Det er klart at kronekursen vil påvirke prisen på importerte varer, men jeg håpet at forrige justering ville være gyldig en stund til. Jeg vil fortsatt si at IsoTeks produkter har hatt en særlig stor prisøkning i 2014, men nå gjenstår det jo å se hvor ille det blir for øvrige merker.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Du hildrande du. Da var det mulig å pusse vinduet enda litt renere allikevel.
    Har en periode kjørt min Isotek Evo3 Titan direkte på enb kurs, og Isotek Evo3 Sigmas gjennom skilletrafo.
    Koblet i dag Sigmas direkte på Titan i stedet. DA skjer det ting. Alt blir mer oppløst. Flere godt kjente låter som jeg hører detaljer klarere enn noen gang. Hipp hurra. Kan være at det kan bli litt "hardere" oppe når jeg spiller høyt - men, det lever jeg godt med. Så da har jeg avklart at trafoen nok gjør en god jobb, men den tar også bort en del informasjon.
    Mvh
    JMK
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Koblet i dag Sigmas direkte på Titan i stedet. DA skjer det ting. Alt blir mer oppløst. Flere godt kjente låter som jeg hører detaljer klarere enn noen gang.
    Regner med at du bruker aux-utgangen på Titan? På Evo3 Titan og Super Titan er den utgangen spesialtilpasset for viderekobling til andre IsoTek-produkter - slik at f.eks. Sigmas da får renere strøm inn, uten at det skal gå på bekostning av dynamikk (som man ellers kan oppleve ved sammenkobling av to nettfiltre). Høres absolutt ut som en spennende løsning. Forresten er jeg litt overrasket over at det ikke ser ut til å komme noen Evo3 Nova. Titan + Nova ville jo vært en glimrende kombinasjon, og gitt mulighet for å kjøpe ett komponent om gangen. Det kan ta litt tid å spare til en Mosaic Genesis...
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Regner med at du bruker aux-utgangen på Titan? På Evo3 Titan og Super Titan er den utgangen spesialtilpasset for viderekobling til andre IsoTek-produkter - slik at f.eks. Sigmas da får renere strøm inn, uten at det skal gå på bekostning av dynamikk (som man ellers kan oppleve ved sammenkobling av to nettfiltre). Høres absolutt ut som en spennende løsning. Forresten er jeg litt overrasket over at det ikke ser ut til å komme noen Evo3 Nova. Titan + Nova ville jo vært en glimrende kombinasjon, og gitt mulighet for å kjøpe ett komponent om gangen. Det kan ta litt tid å spare til en Mosaic Genesis...
    Har ikke kunnskaper om de produktene du nevner, da Isotek er ganske nytt hos meg. Ja, måtte spesialbestille kabel som jeg også måtte lære meg at skal vris på plass etter at den er satt inn (da først "klikker" den på plass"). Det som skjedde her var bedre dynamikk, på ingen måte mindre. Det er på grensen til "for mye" men, det har variert med musikk og hva jeg har spilt. Nå kjøpe jeg Titan og Sigmas hver for seg med en liten måned eller så imellom. Men, det var kanskje ikke det du siktet til?
    Mvh
    JMK
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Joda, det var den metoden jeg trodde du hadde benyttet. Hvis man bruker et av de to vanlige uttakene og kobler fra Titan til Sigmas så kan man nok oppleve redusert dynamikk, men aux/Neutrik-uttaket er altså spesielt designet for viderekobling.

    IsoTek skrev:
    Great attention has been paid to Titan’s upgraded Auxiliary output, that now supports all other IsoTek products. If you already own an existing IsoTek conditioner plugging this through the Auxiliary output both synergises the system and enhances the sound further. Creating an overall performance where the sum is greater than the individual parts.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Joda, det var den metoden jeg trodde du hadde benyttet. Hvis man bruker et av de to vanlige uttakene og kobler fra Titan til Sigmas så kan man nok oppleve redusert dynamikk, men aux/Neutrik-uttaket er altså spesielt designet for viderekobling.
    Yepp.
    Floskelen om at sluttsummen er større en summen av delene, det tror jeg nesten jeg vil påstå stemte her. Tenker nok at når det har gått noen dager, så oppleves ikke endringene like sterkt. Men, pr i dag er det lutter glede over dette tiltaket. I butikk stod to av selgerne på to ulike synspunkt om det ville vær lurt å droppe trafoen eller ei - men, det er helt åpenbart mer dynamikk når det er tatt ut.
    Mvh
    JMK
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Vilken Thd ligger du på ?
    Det lurer jeg også på. Min Sigams viser så å si konstant 9,99 THD...
    Enten er den deffekt og det er en garanti sak,eller så har du en sak for netteiger.

    THD skal vere innenfor 8% i løpet av 10 min.
    og 5% i løpet av en uke.

    Dine rettigheter og saksgang.

    https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-11-30-1557

    § 2-5.Nettselskapenes saksbehandling ved misnøye med leveringskvalitetenHenvendelser om leveringskvalitet fra nettkunder skal skje til det nettselskapet kunden er tilknyttet. Åpenbare årsaker til brudd på bestemmelsene i denne forskriften, skal utbedres uten ugrunnet opphold, jf. § 2-1.
    Nettselskapet skal ved henvendelser der det ikke er en åpenbar årsak, utføre nødvendige målinger og utredninger. Nettselskapet kan i slike tilfeller kreve skriftlig begrunnelse med angivelse av forhold av betydning.
    Nettselskapet skal så snart som mulig og senest innen én måned, oversende nettkunden en foreløpig vurdering og fremdriftsplan. Målinger som utføres, skal som minimum ha én ukes varighet og skal så langt som mulig reflektere tilsvarende driftsforhold som henvendelsen refererer til.
    Nettselskapet skal snarest mulig og senest innen fire måneder, finne frem til den som er ansvarlig for å iverksette eventuelle tiltak i henhold til § 2-1. Dersom forholdet antas å ha opprinnelse hos en tilknyttet nettkunde, herunder andre nettselskap, skal nettselskapet ta saken skriftlig opp med denne, og informere om utbedringsplikt i henhold til denne forskriften.
    Tidsfrister angitt i tredje og fjerde ledd kan fravikes dersom tungtveiende grunner tilsier dette. Nettkunden skal informeres skriftlig med begrunnelse og ny fremdriftsplan med tidsangivelse.
    Nettselskapet kan ikke kreve særskilt vederlag for saksbehandling etter første til femte ledd.
    ������Del paragraf
    § 2-6.Uenighet om overholdelse av denne forskriftenUenighet om overholdelse av denne forskriften kan bringes inn til Norges vassdrags- og energidirektorat for avgjørelse. Avgjørelser som fattes av Norges vassdrags- og energidirektorat i medhold av dette ledd, er enkeltvedtak.
    Nettselskap skal ved uenighet informere nettkunder om første ledd.
    Takk for svar Ymir! Jeg har med interesse lest tråden din om dine strømproblemer.
    Først så bør jeg nok få prøvd denne IsoTek Sigmas’n min hjemme hos noen andre for å se om den viser andre/bedre THD verdier før jeg gjør noe mere…
    Nå har det nå skjedd ting her som jeg vil meddele.
    For det første så må jeg si at jeg den 2/1-15 prøvde IsoTek Sigmas’n min hos en bekjent som bor flere kilometer fra meg og da viste displayet ca. 2-3% THD og ikke «konstant» 9,99 % THD som den gjorde hos meg.
    Men sent i går kveld (4/1-15) så gikk strømmen i området jeg bor i (se link fra lokalavisen: Strømmen borte i flere timer - Nyheter - Laagendalsposten ). I dag tidlig var strømmen tilbake og jett hva, jeg har nå en THD % 1,00-1,60!!!
    Ser også at spenningen nå er litt lavere også, var «konstant» over 240V men ser nå ut til å ligge på «konstant» 230V. Må opplyse om at jeg bor ganske nære Labro kraftstasjon.
    For meg så ser det da ut til at det har vært en feil i/ved kraftstasjonen som nå har blitt rettet pga. dette strømbruddet. Får håpe dette da er «permanent» rettet.
    Og ja, stereoen låter bedre nå :cool:
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    P.O.M Fantastiskt kul att höra det rättade till sig.

    då vet vi att vi må ut i trafoen og "Fixe" till litt kluss så de bytter ut den när det blir ille :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Må vel bare få melde meg inn her jeg også etter at jegmottok en Isotek GII Sigmas i posten fra OHC på fredag, ot etter noen timer lytting på varm forsterker er jeg helt målløs over hva denne boksen gjør med lyden!!! opplevde momentant sobbelt så stort lydbilde både vertikalt og horisontalt, mye mer luft og gjennomsiktighet samt at følelsen av rommet forsvant helt! mye strammere bass og middbass samt at melomtonen har blitt enda mere definert og kraftig en den allerede var! toppen har blitt mere behagelig og oppløst. nei i det store og hele har hele spekteret bare blitt så mye bedre at jeg nekter nesten å tro at det eneste jeg har gjordt er å tilføre rein strøm! rått helt rått!

    isotek og densen.jpg

    -Matthias :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn