The power of Isotek

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Some11.

    Hur låter det nu när den er noen dager gammel?
    jeg kjøpte den allerede demobrukt fra OHC så den har allerede stått oppkoblet i nesten ett år etter det jeg forsto! men den låter helt nydelig! har ikke merket så mye forrandring siden jeg fikk den i hus!
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Some11.

    Hur låter det nu när den er noen dager gammel?
    jeg kjøpte den allerede demobrukt fra OHC så den har allerede stått oppkoblet i nesten ett år etter det jeg forsto! men den låter helt nydelig! har ikke merket så mye forrandring siden jeg fikk den i hus!
    Ahh ok ja da skall den ikke forandre noe når den är inkört :)
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Min GII Sigmas hadde også stått i forskjellige demo-oppsett på OHC, men jeg merket ikke noen gevinst av innkjøring av min Aquarius, som jeg kjøpte ny. Litt forskjell er det kanskje, men det er vel andre produkttyper som har mer å hente på innkjøring. Den positive effekten var ihvertfall umiddelbar på mitt oppsett!
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Min GII Sigmas hadde også stått i forskjellige demo-oppsett på OHC, men jeg merket ikke noen gevinst av innkjøring av min Aquarius, som jeg kjøpte ny. Litt forskjell er det kanskje, men det er vel andre produkttyper som har mer å hente på innkjøring. Den positive effekten var ihvertfall umiddelbar på mitt oppsett!
    Ja det är sikkert andra saker man hörer större forskjell på

    jeg opplevde att etter kanske 1-2 dager att lyen hade "roet" seg litt. i begynelsen var det nesten litt for klart. Crispy clear.
    det kan og vere inbillning att öret hade blitt vant till den nye lyden.
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror det kan vere sant det du sier om at øret må få vendt seg til lyden X3MKungen! Men en god venn av meg mente han fikk daglig forbedring på sin nye Aquarius som han brukte på sitt Burmester oppsett! Det jeg dog merka og som jeg nå fortsatt gjør hver gang jeg setter meg ned for å lytte er at det tar ca 1-1,5 time fra avspillning starter til lyden er på topp, spessiellt det stramme råe trøkket i bassen som jeg fikk av å begynne å bruke strømrenser kommer ikke før ca en time med spilling!
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jeg tror det kan vere sant det du sier om at øret må få vendt seg til lyden X3MKungen! Men en god venn av meg mente han fikk daglig forbedring på sin nye Aquarius som han brukte på sitt Burmester oppsett! Det jeg dog merka og som jeg nå fortsatt gjør hver gang jeg setter meg ned for å lytte er at det tar ca 1-1,5 time fra avspillning starter til lyden er på topp, spessiellt det stramme råe trøkket i bassen som jeg fikk av å begynne å bruke strømrenser kommer ikke før ca en time med spilling!
    stenger du av allt när du lyttet klart ?


    Det gör ikke jeg. allt står på alltid.
    Primare er klasse D og bruker ikke nye ström. men håller seg passelig varmt heile tia.
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror det kan vere sant det du sier om at øret må få vendt seg til lyden X3MKungen! Men en god venn av meg mente han fikk daglig forbedring på sin nye Aquarius som han brukte på sitt Burmester oppsett! Det jeg dog merka og som jeg nå fortsatt gjør hver gang jeg setter meg ned for å lytte er at det tar ca 1-1,5 time fra avspillning starter til lyden er på topp, spessiellt det stramme råe trøkket i bassen som jeg fikk av å begynne å bruke strømrenser kommer ikke før ca en time med spilling!
    stenger du av allt när du lyttet klart ?


    Det gör ikke jeg. allt står på alltid.
    Primare er klasse D og bruker ikke nye ström. men håller seg passelig varmt heile tia.
    Nei, slår aldri av! Men lyden er ikke helt optimal som jeg beskrev over før forsterker er årntlig varm, og høyttalermembranene er myknet opp! Har selv en PASSLABS int30a som også holder seg relativt varm uten at det spilles!
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jeg tror det kan vere sant det du sier om at øret må få vendt seg til lyden X3MKungen! Men en god venn av meg mente han fikk daglig forbedring på sin nye Aquarius som han brukte på sitt Burmester oppsett! Det jeg dog merka og som jeg nå fortsatt gjør hver gang jeg setter meg ned for å lytte er at det tar ca 1-1,5 time fra avspillning starter til lyden er på topp, spessiellt det stramme råe trøkket i bassen som jeg fikk av å begynne å bruke strømrenser kommer ikke før ca en time med spilling!
    stenger du av allt när du lyttet klart ?


    Det gör ikke jeg. allt står på alltid.
    Primare er klasse D og bruker ikke nye ström. men håller seg passelig varmt heile tia.

    Nei, slår aldri av! Men lyden er ikke helt optimal som jeg beskrev over før forsterker er årntlig varm, og høyttalermembranene er myknet opp! Har selv en PASSLABS int30a som også holder seg relativt varm uten at det spilles!
    Da er jeg med på hva du mener.
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som vet om det er noen for for DC-filter i isotek sigmas GII ? :)
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som vet om det er noen form for DC-filter i isotek sigmas GII ? :)
    Det er ikke noe DC-filter i Sigmas GII, eller noen av deres andre "tradisjonelle" strømrensere. Noen modeller, fra for eksempel Burmester og GigaWatt har dette innebygget, men fra IsoTek er det kun Syncro som gir krypstrømfilter. Jeg spurte Jonathan Martin om dette, og han svarte at Syncro er unik i deres sortiment, og derfor ikke blir overflødig, om man så har en Super Titan. Eneste unntaket er Genesis, som er en regenerator - den burde klare å skape en perfekt sinuskurve uansett kvalitet på strømmen den "fores" med. Hvis du plages av trafobrum kan det anbefales å prøve en Syncro som "pre-filter" til Sigmas.
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som vet om det er noen form for DC-filter i isotek sigmas GII ? :)
    Det er ikke noe DC-filter i Sigmas GII, eller noen av deres andre "tradisjonelle" strømrensere. Noen modeller, fra for eksempel Burmester og GigaWatt har dette innebygget, men fra IsoTek er det kun Syncro som gir krypstrømfilter. Jeg spurte Jonathan Martin om dette, og han svarte at Syncro er unik i deres sortiment, og derfor ikke blir overflødig, om man så har en Super Titan. Eneste unntaket er Genesis, som er en regenerator - den burde klare å skape en perfekt sinuskurve uansett kvalitet på strømmen den "fores" med. Hvis du plages av trafobrum kan det anbefales å prøve en Syncro som "pre-filter" til Sigmas.

    Det er akkuratt det jeg plages med! har en Densen B175 som nettop har vert på service for denne brummingen og den har klart blitt bedre, men er mer en jeg er konfortabel med! så da blir det nokk å prøve seg på en syncro når lommeboken vokser seg tykk nokk! er syncroen også utstyrt med komponentkontakt som passer i ingangen til Sigmasen? :)
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Javisst! Syncro er primært designet for å brukes i kombinasjon med andre IsoTek-produkter, og de fabrikktermineres med flere ulike kontakter. Min har C19-kontakt (noen ganger kalt C20), slik at den kan kobles direkte til deres andre filtre.
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Javisst! Syncro er primært designet for å brukes i kombinasjon med andre IsoTek-produkter, og de fabrikktermineres med flere ulike kontakter. Min har C19-kontakt (noen ganger kalt C20), slik at den kan kobles direkte til deres andre filtre.
    huff, jeg som hadde bestemt meg for å bremse utgiftene.... hehe! takk for tipset foresten! :)

    - Some11 :)
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Javisst! Syncro er primært designet for å brukes i kombinasjon med andre IsoTek-produkter, og de fabrikktermineres med flere ulike kontakter. Min har C19-kontakt (noen ganger kalt C20), slik at den kan kobles direkte til deres andre filtre.
    huff, jeg som hadde bestemt meg for å bremse utgiftene.... hehe! takk for tipset foresten! :)

    - Some11 :)
    Tips när det blir lite för mycket

    https://www.youtube.com/watch?v=OFBZW2eMDFg
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Javisst! Syncro er primært designet for å brukes i kombinasjon med andre IsoTek-produkter, og de fabrikktermineres med flere ulike kontakter. Min har C19-kontakt (noen ganger kalt C20), slik at den kan kobles direkte til deres andre filtre.
    huff, jeg som hadde bestemt meg for å bremse utgiftene.... hehe! takk for tipset foresten! :)

    - Some11 :)
    Tips när det blir lite för mycket

    https://www.youtube.com/watch?v=OFBZW2eMDFg
    hahahahahahah!!!! ja, må vel kjøpe meg torsk da!
     

    Lambretta

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Lessloss DFPC strømkabler fra Isotek EVO3 Sigmas

    Hei.

    Forer min Isotek Evo3 Sigmas med Nordost Frey 2 1m strømkabel fra vegg. Nå vil jeg teste ulike strømkabler videre fra Sigmas til Auralic Aries+Vega+Taurus Pre+Merak x2. Aktuelle kabler er Lessloss DFPC Original, Oyaide, Nordost. Har andre på forumet her erfaring med å bruke Lesslosss strømkabler videre fra Sigmas eller andre strømrensere fra Isotek?

    Har i perioder litt lav og ujevn spenning. Thd liggerer vanligvis mellom 0.68%- 0.80%, oftest under 0.70%.
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.597
    Antall liker
    2.212
    Beklager - ikke erfaring. Men, vil lese med interesse om det kommer svar - da jeg anvender Frey2 selv.
    Mvh
    JMK
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Hei.

    Forer min Isotek Evo3 Sigmas med Nordost Frey 2 1m strømkabel fra vegg. Nå vil jeg teste ulike strømkabler videre fra Sigmas til Auralic Aries+Vega+Taurus Pre+Merak x2. Aktuelle kabler er Lessloss DFPC Original, Oyaide, Nordost. Har andre på forumet her erfaring med å bruke Lesslosss strømkabler videre fra Sigmas eller andre strømrensere fra Isotek?

    Har i perioder litt lav og ujevn spenning. Thd liggerer vanligvis mellom 0.68%- 0.80%, oftest under 0.70%.
    Du har ikke vurdert å fore Sigmas’n med en IsoTek EVO3 Syncro DC blocking kabel da?
    Alle komponentene som er tilkoblet Sigmas’n vil/kan dra nytte av dette DC filtret som er i denne kabelen…
     

    Lambretta

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Forer min Isotek Evo3 Sigmas med Nordost Frey 2 1m strømkabel fra vegg. Nå vil jeg teste ulike strømkabler videre fra Sigmas til Auralic Aries+Vega+Taurus Pre+Merak x2. Aktuelle kabler er Lessloss DFPC Original, Oyaide, Nordost. Har andre på forumet her erfaring med å bruke Lesslosss strømkabler videre fra Sigmas eller andre strømrensere fra Isotek?

    Har i perioder litt lav og ujevn spenning. Thd liggerer vanligvis mellom 0.68%- 0.80%, oftest under 0.70%.
    Du har ikke vurdert å fore Sigmas’n med en IsoTek EVO3 Syncro DC blocking kabel da?
    Alle komponentene som er tilkoblet Sigmas’n vil/kan dra nytte av dette DC filtret som er i denne kabelen…
    Første kabel virker helt klart på alt som er koblet til strømrenseren og kabelen er derfor viktig. Uten at jeg vet så mye om Syncro og strøm er jeg usikker på om det er viktigst å beskytte mot krypstrøm. Var på en omfattende demo hos OHC der vi testet ulike oppsett. Sigmas låt best med andre strømkabler enn Isotek sine. Har også sett andre som hevder at Isotek er bedre på strømrensere enn strømkabler. Derfor vil jeg også teste andre kabler ut fra Sigmas.

    Det som er litt spesielt med Lessloss DFPC er at selve kablene fungerer bra (eller best?) med passive strømfiltre ala Furutech e-TP60E. Hvordan fungerer de med Sigmas? Jeg er veldig fornøyd med Sigmas og Frey 2 fra veggen, men har lyst til å forsøke andre kabler enn Isotek ut fra strømrenseren. Tror heller ikke at kabler i hele lydkjeden kommer til å bestå av Nordost mono-filament.

    Dette er ikke så lett. Oyaide lager svært bra plugger, Nordost er bra på kabler, Lessloss har gjort noe lurt osv. Jeg vil høre hvordan dette låter før jeg bestemmer meg. Ender nok opp med én type strømkabel og lengde ut fra Sigmas til slutt :).
     
    Sist redigert:

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    OHC selger en egen 40-års jubileumsutgave av EVO3 Sigmas i forbindelse med Vårpuls. Modellen er så langt jeg kan se identisk med standard-utgaven, bortsett fra at den mangler display, og er satt ned til kr. 19.990. Svært fristende, må jeg si. Det er jo seks lapper billigere enn Sigmas kostet før kronekursens "kollaps", mens man sparer hele 12 lapper sammenlignet med dagens pris.

    Det opplyses også om at sjefsingeniør Keith Martin vil ta seg av demonstrasjonene denne helgen. Så langt har jo broren Jonathan stått for presentasjonene, og han er absolutt både hyggelig og kunnskapsrik. Men jeg synes jo det er positivt at firmaets grunnlegger og fremste produktutvikler kommer innom.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha diskutert med Keith Martin og importøren i helgen er det rom for å presisere et par av mine tidligere påstander. Først angående den nylig omtalte jubileumsmodellen, som betjeningen på OHC sa er "en EVO3 Sigmas uten display". Ifølge Martin yter den "et sted mellom Aquarius og Sigmas", og importøren bekreftet at den ikke er en fullverdig Sigmas. For all del, jeg tror absolutt den er et godt hakk bedre enn Aquarius, men at en fullverdig jubileumsmodell laget i et lite kvantum (40 eksemplarer) skal kunne koste 12.000 kroner mindre enn standardutgaven høres jo også for godt ut til å være sant. Selv med kostnadskutt i begge ender må vel det være en urealistisk rabatt - så dyrt er nok ikke displayet...

    Angående Titans Aux-utgang: Ifølge både produktbeskrivelsen og Jonathan Martin (deres tidligere representant) gir denne utgangen spesielt gode muligheter for viderekobling til andre IsoTek-produkter. Men nå forklarte Keith, som nok er enda bedre kjent med produktene, at denne utgangen elektrisk sett er helt identisk med de to vanlige uttakene på EVO3 Titan. Det eneste spesielle med Aux-utgangen er at den bruker Neutrik-kontakt pga noen strenge Britiske krav om ekstra sikring i kjeden - men utenfor Storbritannia er dette helt likegyldig. Man kan altså helt fint bruke et av de vanlige uttakene for viderekobling til andre strømfiltre. Dette er jo egentlig bare positivt, for da kan man bruke en kabel med et helt vanlig EU-støpsel i ene enden.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    IsoTek vil presentere en ny 100-watts regenerator i München. Dette blir altså en noe nedskalert utgave av regenerator-delen som sitter i Mosaic Genesis (100 watt istedenfor 150), og deres første dedikerte regenerator siden Genesis. Dette er egentlig noe jeg har savnet, da Mosaic Genesis er nokså dyr. Titan er jo fortsatt svært aktuell til sitt bruk, og kan kombineres perfekt med en regenerator. Med dette nye produktet har man jo mulighet til å ta oppgraderingen gradvis. EVO3 Titan er faktisk også bedre på high-current enn Mosaic (hhv 82 mot 75 dB RFI-reduksjon), i tillegg til å være et mer fleksibelt produkt.

    Hjemmesiden deres er forresten kraftig fornyet, med helt ny layout, oppdaterte tester og nye produkter.

    IsoTek skrev:
    IsoTek have chosen Munich High End 2015 to exclusively launch their new single cell, mains sine wave generation system. This new and exciting product builds upon the company’s highly successful and multi award winning power sine wave generation system that features in the Genesis and Mosaic Genesis. The discrete profile measures just 75 x 120 x 470mm and delivers 100W of pure, voltage stable, super clean mains power.
    Up & Coming Shows - IsoTek Systems
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den nye regeneratoren heter Genesis One, og har kun ett uttak. Som vi ser er den ekstremt slank - Mosaic Genesis blir jo enorm i forhold ;D

    IsoTek skrev:
    Genesis One is an innovative AC mains sine wave generator, housed in a compact yet solidly built chassis. Its purpose is to deliver a fully reconstructed AC wave form with ultra-low total harmonic distortion, to power a single piece of connected equipment.

    Dramatically upgrade your system component by component, ensuring pure and stable AC power with IsoTek's multi-award-winning mains sine wave generation technology.

    Genesis One builds upon the technical breakthroughs of the original Genesis design, but in this version Class A/B amplification is replaced by Class D, combined with a super-high-quality linear power supply to generate a completely new AC mains sine wave.

    KEY FEATURES

    • Removes both Common Mode and Differential Mode mains noise
    • Stabilises voltage delivering 230V or 115V ± 1%
    • Fits neatly into equipment racks or can be stacked vertically as required
    • Single outlet delivering 100W of totally clean power for front-end electronics
    • Available in UK, EU, US, Australian, Swiss and South African outlets
    IsoTek Genesis One.jpg
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har hørt prisen i Norge på Genesis One og når den kommer? :)
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har hørt prisen i Norge på Genesis One og når den kommer? :)
    Har ikke hørt noe eksakt, men etter min oppfatning kan deres forespeilede lanseringsdatoer uansett være av nokså varierende presisjon. I den første brosjyren som omtalte Mosaic-serien sto det at alle tre produktene skulle komme i slutten av 2013. Foreløpig har jo bare Mosaic Genesis sett dagens lys, mens Centuri ifølge den nyeste brosjyren skal komme i løpet av året. Titan fra samme serie begynner jeg å tvile på at vi noengang får se...

    Men når det gjelder ferdige produkter som tross alt har blitt demonstrert på messer kan man jo regne med at tilgjengeligheten ligger i ganske nær fremtid. Mine observasjoner i forbindelse med tidligere lanseringer tilsier også det.

    Prisen tør jeg ikke å spekulere så mye i. Egentlig ble jeg overrasket over at denne regeneratoren kun har en utgang, og håper det kommer en større versjon. Man kommer jo et godt stykke med 150 watt og tre-fire uttak. Da blir det jo også færre kabler å forholde seg til.

    Forresten var det godt å se at noen endelig brøt monologen min ;)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Så på Euphonia forumet at de snakket om 20000SEK og to varianter, en med et uttak og en med dobbeltuttak, begge på 100watt :)
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Så på Euphonia forumet at de snakket om 20000SEK og to varianter, en med et uttak og en med dobbeltuttak, begge på 100watt :)
    Jeg tolker informasjonen på Euphonia slik at det kun er snakk om én utgave, men at man kan supplere med en splitt-kabel for tilkobling av to enheter. Prisen høres jo absolutt overkommelig ut. En slik regenerator vil nok gi DAC og forforsterker et merkbart løft, mens resten av systemet får strøm fra GII Sigmas. Med Genesis One og Sigmas koblet på samme kurs ser jeg ikke bort fra at det også blir en viss synergieffekt :)
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Mer info om Genesis One, hentet fra siste utgave av IsoTek Pulse. Tilgjengelighet er satt til november. Det blir også mulighet for å seriekoble inntil seks enheter med en medfølgende kabel, slik at man kun trenger ett vegguttak.

    IsoTek skrev:
    Since its launch in 2012, IsoTek’s Genesis mains sine wave generator has made a huge splash in the world of high-end audio. This pioneering clean-power component doesn’t just condition the mains; it builds an entirely new, fully optimised mains sine wave from scratch. Now, IsoTek has developed a new product called Genesis One, based on the same technology but incorporating a Class D generation engine in place of Class AB. This has enabled the creation of a more compact device, measuring just 120x75x470mm (HxWxD) and designed to power a single audio component, with the ability to combine multiple units to suit any system configuration. The Genesis One uses a linear powersupply rather the common switched-mode type, reducing differential-mode distortion as the unit draws power from the mains. A display on the front panel shows the incoming voltage, total harmonic distortion and frequency of the mains, plus the output voltage, THD and power consumption of the connected audio component. IsoTek unveiled the Genesis One in May, at the High End 2015 show in Munich. It is scheduled to go on sale in November, with a free IsoTek EVO3 Premier power cable included. Up to six Genesis Ones may be placed side by side on a standard-width equipment shelf, connected together via a supplied link so that only one mains input cable is required.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    Jeg har i et par måneder vært svært fornøyd eier av både ny Sigmas og Titan. Jeg er veldig fornøyd! På OHC snakket de om å kjøre strømkabel ut fra Titan og inn i Sigmas. Per i dag har jeg begge rett i veggen med standardkabler fra Isotek. Noen som har erfaringer rundt dette?

    2 x Bryston 28B SST2, Cary slp-03, T+A DAC 8, Avid Diva II m/ SME309 og Lyra Delos, Avid Pellar RIAA, Isotek EVO 3 Titan, Isotek EVO 3 Sigmas, Audio Physic Caldera, 2 x Audio Physic Rhea II. Kabler fra Nordost og Wire World.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    Jeg har i et par måneder vært svært fornøyd eier av både ny Sigmas og Titan. Jeg er veldig fornøyd! På OHC snakket de om å kjøre strømkabel ut fra Titan og inn i Sigmas. Per i dag har jeg begge rett i veggen med standardkabler fra Isotek. Noen som har erfaringer rundt dette?
    Jeg har ikke testet dette selv, men viderekobling fra Titan er en velkjent metode som jeg har fått bekreftet både fra produktmanualer og IsoTeks representanter. Det gir en synergieffekt fordi Sigmas da blir "matet" med renere strøm. Fra EVO3 Titan kan man viderekoble til andre IsoTek-produkter, i prinsippet ved å bruke hvilken som helst av de tre uttakene. Men for deg som har to monoblokker er det mest naturlig å koble disse til Titans to "vanlige" uttak, og skaffe en kabel med Neutrik -og C19-plugger for viderekobling til Sigmas via Aux-uttaket på Titan. Et annet forummedlem skrev om sine erfaringer med sammenkobling for noen måneder siden:

    Du hildrande du. Da var det mulig å pusse vinduet enda litt renere allikevel.
    Har en periode kjørt min Isotek Evo3 Titan direkte på enb kurs, og Isotek Evo3 Sigmas gjennom skilletrafo.
    Koblet i dag Sigmas direkte på Titan i stedet. DA skjer det ting. Alt blir mer oppløst. Flere godt kjente låter som jeg hører detaljer klarere enn noen gang.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    Jeg har i et par måneder vært svært fornøyd eier av både ny Sigmas og Titan. Jeg er veldig fornøyd! På OHC snakket de om å kjøre strømkabel ut fra Titan og inn i Sigmas. Per i dag har jeg begge rett i veggen med standardkabler fra Isotek. Noen som har erfaringer rundt dette?
    Jeg har ikke testet dette selv, men viderekobling fra Titan er en velkjent metode som jeg har fått bekreftet både fra produktmanualer og IsoTeks representanter. Det gir en synergieffekt fordi Sigmas da blir "matet" med renere strøm. Fra EVO3 Titan kan man viderekoble til andre IsoTek-produkter, i prinsippet ved å bruke hvilken som helst av de tre uttakene. Men for deg som har to monoblokker er det mest naturlig å koble disse til Titans to "vanlige" uttak, og skaffe en kabel med Neutrik -og C19-plugger for viderekobling til Sigmas via Aux-uttaket på Titan. Et annet forummedlem skrev om sine erfaringer med sammenkobling for noen måneder siden:

    Du hildrande du. Da var det mulig å pusse vinduet enda litt renere allikevel.
    Har en periode kjørt min Isotek Evo3 Titan direkte på enb kurs, og Isotek Evo3 Sigmas gjennom skilletrafo.
    Koblet i dag Sigmas direkte på Titan i stedet. DA skjer det ting. Alt blir mer oppløst. Flere godt kjente låter som jeg hører detaljer klarere enn noen gang.
    Takk skal du ha, Particle! Jeg hadde blokkene i Sigmas tidligere og hadde en Aquarius i tillegg. Men da gikk sikringen på Sigmas da jeg slo på 2xBryston... De trekker voldsomt når de drar i gang. Forskjellen i lyden var for øvrig også betydelig ved overgang til Titan.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    Jeg la ut denne på en ny tråd for klubber tidligere for noen dager siden. Hvis noen av dere har lyst til å høre hva Isotek Sigmas og Titan gjør med lyden hjemme hos meg i Oslo, er dere hjertelig velkomne torsdag 20. august Kl 20. Send gjerne en PM.

    Lytteklubb for audiofile i Oslo

    Hei alle lyd/hifi-interesserte i Oslo og omegn!
    Jeg har en stund lekt med tanken om å dra i gang en uformell lytteklubb for hifi-interesserte i Oslo-området. Jeg har kort fartstid som audiofil og savner innimellom noen å dele gleden, lytte og diskutere med. Svar gjerne på tråden eller send meg en PM, så inviterer jeg gjerne til en hyggelig aften hjemme hos meg. Jeg ser altså for meg at dette skal være helt uformelt - det trengs hverken formann eller kasserer for å lytte til god musikk med noe godt drikke attåt. Hører gjerne fra dere!

    Beste hilsener fra Woodrand


    2 x Bryston 28B SST2, Cary slp-03, T+A DAC 8, Avid Diva II m/ SME309 og Lyra Delos, Avid Pellar RIAA, Isotek EVO 3 Titan, Isotek EVO 3 Sigmas, Audio Physic Caldera, 2 x Audio Physic Rhea II. Kabler fra Nordost og Wire World.
     

    Trainleader

    Fersking
    Ble medlem
    09.09.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Sted
    Sverige
    Forhåndsvisning

    Hej på er!

    Ville bara säga att jag bytte ut orginalströmkabeln till en Acoustic zen absolute power och det blev nog mer än dubbelt så bra! Jag förstår inte att det skulle kunna bli bättre.. men det kan det såklart! Måste varit kul att lyssna på Woodrands Titan-Sigmas kombination.
    Njut på av musiken allihopa!
    /Trainleader
    20150909_181231-01.jpg
     
    Sist redigert:

    Lambretta

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Lessloss DFPC Reference med Isotek

    Forhåndsvisning

    Hej på er!

    Ville bara säga att jag bytte ut orginalströmkabeln till en Acoustic zen absolute power och det blev nog mer än dubbelt så bra!
    Hei.

    Har noen forsøkt å bruke Lessloss DFPC Reference eller Signature strømkabel fra vegg og inn i strømrenser fra Isotek? Jeg bytter ut alle Nordost-kabler med Lessloss-kabler og firewalls nå, men har fortsatt en Nordost Frey 2 1m fra vegg til Isotek Sigmas.
     

    Lambretta

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Har lagt ut min innspillte Isotek Evo 3 SIGMAS strømrenser med 1m Nordost Frey 2 strømkabel til salgs på torget. SOLGT.
     
    Sist redigert:

    Lambretta

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Har lagt ut min innspillte Isotek Evo 3 SIGMAS strømrenser med 1m Nordost Frey 2 strømkabel til salgs på torget. SOLGT.
    Da jeg koblet Isotek Evo 3 Sigmas til anlegget, opplevde jeg en forbedring som mange andre i denne tråden også har beskrevet. Uroen kom da jeg begynte å bytte ut Nordost-kabler fra strømrenser med kabler fra Lessloss, som låt mye bedre. Til slutt måtte jeg bare ta bort Sigmas, sette inn en enkel Tp-60e fordeler fra Furutech, og kjøre kun med Lessloss-kabler som strømrens. Lessloss Signature i fordeler, Original til Streamer, Mono-blokker og Pre, og Reference til Dac.

    Lyden er nå så mye mer organisk, instrumentseparasjon og rom rundt instrumenter er bedre. Instrumenter, klang og overtoner er mer naturlig. Jeg tenker at med de rette kablene trenger jeg ikke strømrenseren fra Isotek lenger.

    Har også begynt å koble til de nye Lessloss Firewall til komponentene. Firewall er en liten modulær strømrenser. Mer om det i Lessloss-tråden.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn