The power of Isotek

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaringer med Isotek Ascension nettkabler? Hvordan låter de i forhold til Optimum f.eks.? Eller mot Nordost? Wireworld?
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Hei :)

    Eit lite spørsmål, eg har ein Isotek aquarius strømrenser og der er det 2 high current uttak og 4 medium. Da eg har 1 stereo, surround og effekt Forsterker vil eg bruke stereo og effekt i high current uttakene. Går det å bruke Denon surround receiver i eit av medium uttaket eller leverer ikkje dei nok effekt til den?
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den leverer jo 5 ampere over de fire uttakene, tilsvarende 1150 watt, så det kan fungere. Jeg ville ha sjekket komponentenes forbruk under last, og koblet deretter. Slike effektmålere får man for en billig penge på Clas, blant annet.

    Hvordan er sammensetningen din, og hvor mange høyttalere drives av surroundforsterkeren? Har du altså både stereo integrert og effekt?
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Den leverer jo 5 ampere over de fire uttakene, tilsvarende 1150 watt, så det kan fungere. Jeg ville ha sjekket komponentenes forbruk under last, og koblet deretter. Slike effektmålere får man for en billig penge på Clas, blant annet.

    Hvordan er sammensetningen din, og hvor mange høyttalere drives av surroundforsterkeren? Har du altså både stereo integrert og effekt?
    Hei og takk for svar.

    Surround forsterkeren driver side, bak og tak høyttalere. Effektforsterkeren driver front og senter. Har ikkje montert stereo enda, men prøver å lese meg litt opp på ht bypass funksjon og kossen det er best å koble opp. Men trur kanskje eg kommer til å ha rca kobling mellom surround og effekt som det er nå, og siden det er bryter bak på ATI effekt mellom rca og xlr så kjøre xlr kabel fra ATI og til rca inn i Yamahaen. Så DAC og bluesound som brukes til musikk i Yamahaen. Så blir det på ein måte 2 oppsett til film og musikk og svitsjer på ATI effekt mellom rca og xlr utgang. Trur det blir den letteste metoden :p

    Ps ellers i uttakene på isoteken er det: DAC, Bluesound node 2i, mac mini så dei komponentene bør jo ikkje dra så mykje?
     
    Sist redigert:

    Tommy Lidal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2020
    Innlegg
    127
    Antall liker
    90
    Sted
    Leikanger - Norway
    Får melde meg inn i isoTek klubben eg også da.. kjøpte ein enkel Isotek EVO 3 Polaris og ein Nordost Blue Heaven strømkabel..
    Det fjerner noe bakgrunnstøy i høytalerene ved «fult volum» uten signalkilde aktivert.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    744
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    eggogbacon, kjører du genesisene gjennom isovolten?
    Regenerator står høyt på lista over ting 0 prøve i anlegget her!
     
    Ble medlem
    24.10.2020
    Innlegg
    8
    Antall liker
    10
    Sted
    FRANCE
    I have one Isotek Aquarius, 2 Isotek Nova GII, one Isotek Synchro Evo3 power cord.
    All other power cord are DIY.
    Curiously, I have connected preamplifier (with Furutech Flux 50 NCF ) , phono preamplifier (with Furutech Flux 50 NCF ) , tuner, DAC with Nova GII and CD player (with Furutech Flux 50 NCF ) and clock (with Furutech Flux 50 NCF ) with Aquarius.
    Isotek Synchro Evo3 power cord is just my amplifier.
    In this setup, the sound is very good.
    Furutech Flux 50 NCF is a great product and with Isotek product, it's a great synergy.
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    I have one Isotek Aquarius, 2 Isotek Nova GII, one Isotek Synchro Evo3 power cord.
    All other power cord are DIY.
    Curiously, I have connected preamplifier (with Furutech Flux 50 NCF ) , phono preamplifier (with Furutech Flux 50 NCF ) , tuner, DAC with Nova GII and CD player (with Furutech Flux 50 NCF ) and clock (with Furutech Flux 50 NCF ) with Aquarius.
    Isotek Synchro Evo3 power cord is just my amplifier.
    In this setup, the sound is very good.
    Furutech Flux 50 NCF is a great product and with Isotek product, it's a great synergy.
    Helt konge, som om jeg skulle sagt det selv.
     

    Goffy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.06.2003
    Innlegg
    51
    Antall liker
    19
    Sted
    Vestlandet
    Anbefaler på det varmeste Audioquest Tornado med elektrisk skærm. Det gør en mega stor forskel.
    Er det denne strømkabelen fra Audioquest du anbefaler? Bruker du den rett i strømnett eller via en strømrenser?


    Registrerer at Audioquest skriver følgende (link over);
    Note: AudioQuest Tornado/Source AC power cable is not appropriate for use with AC power conditioners, power regenerators, AC isolation transformers, AC battery back-up devices, as well as any power amplifier, powered sub-woofer, powered loudspeaker, powered receiver, or integrated amplifier (whether tube, solid state or digital switching).
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Ret i strømmet fra min DC blocker. Fra DC blocker til hjemmelavet strømskinne. Solgte min Gigawatt PC Evo 3. Meget bedre lyd bare med DC blocker og den gode strømskinne. Sjøstrøms store DC blocker. Alt bliver strammet op og mere klart og dynamisk.
     

    Vedlegg

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Jeg har et par sånne Isoplugger jeg har eksperimentert med. Dessverre ingen hørbar forskjell på musikkanlegget.
    Men jeg har latt en slik stå i kontakten/kursen til varmepumpen i stue og den andre står i strømpadde til PC/data utstyr.
    Men noe skade gjør de nok ikke.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nå skal jeg kommentere noe jeg ikke har peiling på, men har prøvd.

    Der jeg bor nå så har jeg egen kurs til anlegget og strømmen virker til å være ok slik at strømfilter etc har liten/beskjeden effekt, i hvertfall de jeg har.
    Der jeg bodde tidligere så var strømmen langt mer variabel så der var det ikke vanskelig å høre om jeg satt et strømfilter på.

    Så ja, jeg tror strøm-greier kan ha noe for seg, men det er ikke gitt at det funker like godt over alt hos alle. Det er jo knyttet opp mot hvordan strømmen "oppfører seg" hos den enkelte.
    Jo bedre anlegg jeg har fått, jo flere forskjeller hører jeg :/
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Da de aller fleste ikke har tilgang til "avansert" måleutstyr kommer en langt med ett multimeter.
    Denne metoden gir ikke en helt korrekt impedans verdi". Det måles kun R verdien,og da blir det også
    i målt helt tilbake til generator. Men det gir en god pekepinn på hvor god virkning ett filter ha,
    det være seg større filtre som f.eks Sigma eller mindre som Isoplugg.
    Mener at de også har forskjellig arbeids området.Isopluggen filtrer vel støy i området 10kHz?
    Brukes fremgansmåten nedenfor vil en ha liten virkning av filtre dersom målingen ligger rundt 0.5-0.6 ohm.
    jo høyere motstanden (nettimpedansen) er over her,jo bedre virkning.
    Er den lavere vil en kunne få en forsterkning av støyen istedenfor.
    Men disse tallverdiene vil jeg tro ikke er absolutte, men i leia i hvert fall.

    Har selv en lignende plugg fra PS Audio,Noise Harvester,samt to custom made fra netteier tunet til først 1150Hz
    og nå ombygd til 4500Hz.Som både netteier og PS Audio sier,jo flere på samme kurs jo mer dempning.
    Ingen av de gjør noe hørbart når de er tilsluttet andre kurser enn den til stereoen.
    NH gjorde støyen mer problematisk over stereoen pga min lave nett/kilde impedans på 0.3 ohm.




    Man kan inte använda en vanlig multimeter för att mäta förimpedansen på
    "rätt" sätt, men man kan med hjälp av en vanlig multimeter kontrollera att förimpedansen inte är helt åt he___te..

    Ta ett dubbelt vägguttag och mät spänningen med multimetern i det ena uttaget, vi kallar den U1. Skriv upp värdet. Plugga sedan in en
    resistiv last på 1000W eller något åt det hållet i det andra uttaget. En vattenkokare, kaffebryggare eller ett värmeelement går bra. Starta
    den och mät spänningen i uttaget när den är igång (kallas U2) och skriv upp värdet. Det räcker med några sekunder. Stäng av
    "vattenkokaren" och kontrollera att spänningen nu är ungefär densamma som U1.

    Titta på "vattenkokaren" så står det säkert någonstans (antagligen i botten) vilken effekt den har, t.ex 1200W. Ta nu den spänning som
    du först mätte i uttaget (U1) minus den spänning som du fick när "vattenkokaren" var igång (U2). exempel: Vid obelastat uttag mäter du
    230V (U1) och med kokaren i drift mäter du 226V (U2). Skillnaden är då 4V (som vi logiskt kallar för U3). Det är spänningsfallet över din
    förimpedans.

    Räkna nu ut strömmen som kokaren drar genom att ta effekten (1200W i mitt exempel) och dela med spänningen U2 (1200 / 226 =
    5,31A) Nu kan du räkna ut impedansen genom att dela spänningsfallet över förimpedansen (U3) med strömmen. (4V / 5,31A = 0,75
    ohm) Gör om mätningen ett par gånger för att vara säker. Det här är ingen "snygg" eller exakt mätning, men den duger gott för att
    kontrollera att det inte är några större fel i ditt nät. Det enklaste är att anlita en elfirma för att göra en "riktig" mätning.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Takker for alle innspill.

    Jeg har et teknisk rom bak i kinorommet som har egen kurs til komponentene, og der er det helt tyst ut til tilkoblet passive høyttalere. Men subbene aktive og står i naturlig nok plassert i selve kinorommet, som ikke har egen kurs. Denne kursen er det varmerkabler og lys på, vet at dette er kilde til støy. Men det som er litt merkelig er at subbene er klasse-d uten egen jording til strømnettet i huset. Burde ikke det eliminere jordsløyfe støy? Forsterkeren har for øvrig heller ikke jord i sitt strøm inntak, som subbene er tilkoblet via RCA-kabler.

    Skjønner i grunn ikke hvorfor det skal støye slik. Er et tydelig brum fra subbene som er nokså konstant, høres godt i stille partier i filmer. Og det som er litt merkelig er at det var ikke merkbar støy fra XTZ-subbene jeg hadde tidligere. (Har akkurat bytte til ett par Klipsch R-115SW)
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da er det tid for å dele noen tanker om de to kursene på noen av IsoTeks produkter - som Aquarius og Sigmas.

    Etter å ha studert bilder av diverse filtre og eksperimentert mer med ulike sammenkoblinger, har jeg nå blitt ytterligere styrket i min oppfatning om at man med fordel kan bruke High Current-uttakene også til kildekomponenter. Selvsagt er det mange tilfeller hvor man må bruke 16A-kretsen til strømtørste produkter, men jeg begynner å tvile på at alle uttakene har like god filtrering, selv om IsoTek aldri oppgir ulike spesifikasjoner for de forskjellige uttakene.

    Jeg har nå koblet Genesis One videre til GII Sigmas, og kjører DAC og forforsterker via de to 16A-uttakene. Jeg bruker altså sistenevnte til å fordele regenerert strøm, og resultatet er veldig positivt - enda mer drama, detaljrikdom, fylde og innsikt.

    Særlig har jeg sammenlignet innmaten til Sigmas (begge generasjoner) mot GII Nova - sistenevnte er altså et filter spesialdesignet for kildekomponenter, og leverer til sammen 10A. Til tross for at den kom for 13 år siden har den høyere oppgitt RFI-reduksjon enn selv nåværende Sigmas (hhv 80dB mot 75dB). Slik jeg tolker tilgjengelig produktinformasjon (utover oppgitte spesifikasjoner) så er Sigmas' to stykk Common Mode 20A chokes kun del av 16A-kursen. Da skulle man kanskje tro at disse var spesialiserte til å kun nyttegjøre High Current-delen, men såvidt jeg kan se har hvert eneste uttak på GII Nova én slik choke hver. Noe som altså tyder på at disse også er velegnede til å filtrere strømmen til kildekomponenter. Uten å påberope meg stor kunnskap om hva slags filtrering de ulike komponentene utfører, regner jeg nå med at 16A-kursen på både Aquarius og Sigmas rett og slett gir bedre filtrering enn den svakere kursen, og at dette også kan komme kildekomponenter til gode.

    Bilde 1 = EVO3 Sigmas
    Bilde 2 = GII Sigmas
    Bilde 3 = GII Nova
     
    Sist redigert:

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor ikke bare sende mail til produsenten om dette fremfor å åpne opp alle boksene og prøve å finne svar på det selv?
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor ikke bare sende mail til produsenten om dette fremfor å åpne opp alle boksene og prøve å finne svar på det selv?
    ...og hvorfor ikke bare lese innlegget før du kommenterer?

    Jeg har aldri skrudd opp noen IsoTek-produkter. Det første bildet er jo åpenbart fra en produktomtale, men utover det ser jeg ingen "åpne bokser". De to andre bildene viser utstillingsmodeller med gjennomsiktige topplokk, trolig fra en messe. Dersom jeg for anledningen skulle ha "åpnet opp alle boksene" ville jeg ikke ha presisert at jeg hadde studert bilder, eller for den del lagt ut bilder med datostempling fra 2008...

    Dette om at 16A-kretsen gir bedre ytelse har blitt omtalt minst to ganger tidligere i tråden (av meg og en annen bruker), og etter videre lytting er jeg ikke i tvil om at det er en positiv forskjell. En del av innlegget handler jo også om egne opplevelser, noe jeg ville ha tatt med uansett hva jeg måtte ha fått til svar på mail. Jeg har forsåvidt sendt en henvendelse, men det kan jo også være interessant å høre andres tanker og erfaringer om dette, uavhengig av produsentens versjon.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Ok, my bad!
    Bare slo meg at jeg ville spurt produsenten først. Det med egne opplevelser tiltredes:)
     
    Ble medlem
    24.10.2020
    Innlegg
    8
    Antall liker
    10
    Sted
    FRANCE
    Hello
    I had the Aquarius.
    I sold it to buy the Isotek Titan Evo 3.
    I have 2 Isotek Nova GII.
    After tests, I have decided to keep the two Nova GII.
    I find the sound more natural with the Nova GII.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    I have 2 Isotek Nova GII.
    After tests, I have decided to keep the two Nova GII.
    I find the sound more natural with the Nova GII.
    In terms of RFI-reduction, the GII Nova might still remain their best ever passive medium-current conditioner, albeit less versatile than e.g. the Sigmas or the new Nova. It would be nice if they launched an upgraded version of the GII Nova, but that doesn't seem likely to happen now.

    I've always liked IsoTek, but their strategy is sometimes hard to make sense of. As we know, three very different products now bear the Nova name, which kind of begs confusion. Some products have too much overlapping of functionality as well. At the moment, I think the Genesis One and the Titan (full-size version) are the true standouts of their product range.
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Mitt første innlegg her.
    Årsak er temaet strøm som mer og mer synes å være reel faktor i min opplevelse av lyd, og endringer i opplevd lydkvalitet.
    Har som de fleste kjøpt, testet og solgt litt utstyr i jakten på «min lyd», men det ser etterhvert ut som at strøm er en like stor del av temaet.
    ymir‘s opplevelser og beskrivelser av bla. gode lavere harmoniske forvrengninger passer passer godt inn som plausibel forklaring på egne opplevelser med til tider ekstremt fyldig og god lyd.
    Forstår at det vil bli et dyrt prosjekt å bygge inn den delen i sinuskurven, men tok «svensketesten» på strømuttaket til effekt forsterkeren for å få et bilde av eventuell nytteverdi av passiv strømrens.
    Endte med en ca kalkulert impedans på 0.8ohm.
    Spørsmålet mitt blir da om det er bedre å kjøre strømrens på dagens kurs fremfor å feks. legge opp dedikert kurs med egen jord om dette feks skulle ende med en lavere kilde impedans på feks 0.4ohm?

    Nå er det langt fra sikkert at en slik reduksjon i impedans er et reelt scenario, men likevel.
    Er det sannsynlig at det er en fordel med litt høyere kildeimpedans, eller er det bare mindre støy å filtrere ut ved lavere impedans?
    Mao, er egen kurs for å ta ned impedans fra nevnte 0.8ohm waste og time and money?
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg har rigtigt god erfaring med egen kurs. 2 STK kabler 2.5 kvadrat X 5. Bruger dog bare det ene udtag. Kanskje jeg skulle køre en til effektforstærkere og det andet til øvrige. Kom jeg til å tænke på akkurat nu jeg er inde i tråden her.
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Jeg har rigtigt god erfaring med egen kurs. 2 STK kabler 2.5 kvadrat X 5. Bruger dog bare det ene udtag. Kanskje jeg skulle køre en til effektforstærkere og det andet til øvrige. Kom jeg til å tænke på akkurat nu jeg er inde i tråden her.
    Takker.
    Egen kurs er verdt innsatsen da.
    Bruker du filter av noe slag?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Mitt første innlegg her.
    Årsak er temaet strøm som mer og mer synes å være reel faktor i min opplevelse av lyd, og endringer i opplevd lydkvalitet.
    Har som de fleste kjøpt, testet og solgt litt utstyr i jakten på «min lyd», men det ser etterhvert ut som at strøm er en like stor del av temaet.
    ymir‘s opplevelser og beskrivelser av bla. gode lavere harmoniske forvrengninger passer passer godt inn som plausibel forklaring på egne opplevelser med til tider ekstremt fyldig og god lyd.
    Forstår at det vil bli et dyrt prosjekt å bygge inn den delen i sinuskurven, men tok «svensketesten» på strømuttaket til effekt forsterkeren for å få et bilde av eventuell nytteverdi av passiv strømrens.
    Endte med en ca kalkulert impedans på 0.8ohm.
    Spørsmålet mitt blir da om det er bedre å kjøre strømrens på dagens kurs fremfor å feks. legge opp dedikert kurs med egen jord om dette feks skulle ende med en lavere kilde impedans på feks 0.4ohm?

    Nå er det langt fra sikkert at en slik reduksjon i impedans er et reelt scenario, men likevel.
    Er det sannsynlig at det er en fordel med litt høyere kildeimpedans, eller er det bare mindre støy å filtrere ut ved lavere impedans?
    Mao, er egen kurs for å ta ned impedans fra nevnte 0.8ohm waste og time and money?

    Skal nettfiltre fungere optimalt vil det være en fordel med "høy" nettimpedans.
    Er nettimpedansen "lav" , vil filterets virkning bli mindre og i området 2 - 150kHz kan en ende opp med at støyen øker.
    Kan en slå av andre laster på kursen når en bruker stereoen kan det hentes en del der.
    Generelt, bytte ut kompakt lysrør (sparerpærer) med LED, eller aller best, glødepærer.
    Gjorde ett forsøk for litt side med å dele stereoen på to kurser. En kurs til effekttrinn og en til preamp-kilder.
    Der var det noe å hente, men fikk jo en jordsløyfe med tilhørende brum. Kursene hadde samme tilførsel.
    To like lange kurser, og forbindelse mellom chassis kan muligens forhindre problemet.

    Å redusere nettimpedans tror jeg oftest vil bli vanskelig.
    Var enkelt hos meg da stereoen er plassert rett over sikringsskap i kjeller noe som ble 1.3m kabel
    fra stikkontakt til sikring. Da blir jo apparatkabel ofte lengre enn kursens lengde😄
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Takker.
    Egen kurs er verdt innsatsen da.
    Bruker du filter av noe slag?
    Har stoppet med alle filtre undtaget Lessloss Firewall 64. To efter hverandre. Det er nogle tykke kobberrør med et hemmeligt cut med laser. Desuden gør den store DC blocker fra Sjøstrøm noget virkeligt godt.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Skal nettfiltre fungere optimalt vil det være en fordel med "høy" nettimpedans.
    Er nettimpedansen "lav" , vil filterets virkning bli mindre og i området 2 - 150kHz kan en ende opp med at støyen øker.
    Kan en slå av andre laster på kursen når en bruker stereoen kan det hentes en del der.
    Generelt, bytte ut kompakt lysrør (sparerpærer) med LED, eller aller best, glødepærer.
    Gjorde ett forsøk for litt side med å dele stereoen på to kurser. En kurs til effekttrinn og en til preamp-kilder.
    Der var det noe å hente, men fikk jo en jordsløyfe med tilhørende brum. Kursene hadde samme tilførsel.
    To like lange kurser, og forbindelse mellom chassis kan muligens forhindre problemet.

    Å redusere nettimpedans tror jeg oftest vil bli vanskelig.
    Var enkelt hos meg da stereoen er plassert rett over sikringsskap i kjeller noe som ble 1.3m kabel
    fra stikkontakt til sikring. Da blir jo apparatkabel ofte lengre enn kursens lengde😄
    Ok så jeg kan altså ikke dele mit op på to kabler kan jeg forstå.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Ok så jeg kan altså ikke dele mit op på to kabler kan jeg forstå.
    Vet ikke, har ikke prøvd.
    Ser for meg at det kan fungere.
    Det handler jo om hvilke veier returstrømmene tar.
    Praktisk prøving gir den beste lærdom.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Eller hva med å ha en kurs så lavimpedant att alle støystrømmer i installasjonen havnet der. Da hadde vi kunnet spart alle pengene vi ville brukt på nettfiltre og kjøpt oss drømme høyttalere.
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Det blir nok egen kurs etterhvert kun til anlegget.
    Det blir vel et 10 - 12 meters strekk i 6mm2 sammen med legging av egen ny jordsløyfe kun til denne kursen.
    Men det finnes vel forsterkere som er mindre påvirket av strømkvalitet?
    Noen som har sikre tips?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Det blir nok egen kurs etterhvert kun til anlegget.
    Det blir vel et 10 - 12 meters strekk i 6mm2 sammen med legging av egen ny jordsløyfe kun til denne kursen.
    Men det finnes vel forsterkere som er mindre påvirket av strømkvalitet?
    Noen som har sikre tips?
    ML 33, har innebygd regenerator,
    Eldre Jeff Rowland preamp med batteridrift.
    Finnes sikkert nyere konstruksjoner på batteridrift, og riaa på batteridrift.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn