The power of Isotek

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    litt interessant å se at det alltid brukes vanlige ledninger i slike dyre og svært dyre strøm produkter og ikke påkostede kabler for og ikke forringe lyden..
    I mitt oppsett er dette selvsagt et spørsmål om pris. Jeg har ikke tatt meg råd til dyre strømkabler enda. En plass må man begynne, og jeg har ikke begynt med veldig dyre strømkabler. Tyverr.
    Vær heller glad for at du ikke har brukte penger på dyre strømkabler. Du trenger ikke dyre strømkabler, ordinære skjermede fra Supra er er enn bra nok..
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Det var det som var mitt poeng. Hvor dyre strømkabler trenger man når man ser kablene brukt på innsiden.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Det var det som var mitt poeng. Hvor dyre strømkabler trenger man når man ser kablene brukt på innsiden.
    Ok, da misforsto jeg. Jeg trodde du mente det var for billige kabler i forhold til relativt dyre Isotek-produkter.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    litt interessant å se at det alltid brukes vanlige ledninger i slike dyre og svært dyre strøm produkter og ikke påkostede kabler for og ikke forringe lyden..
    I min IsoTek EVO3 Sigmas så skal det være "Internal wiring; solid core silver plated PCOCC with FEP virtually an air dielectric" i følge IsoTek...
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da har det vært en prisjustering, hvor flere av komponentene har blitt betydelig dyrere. Det varierer litt, men flere av endringene går igjen både hos SWSG og OHC. Titan koster nå 40 lapper, mens Genesis One med display koster 30 lapper - altså et prishopp på kr. 5.000 for begge. Genesis uten display øker riktignok bare med tusenlappen. Filtrene fra Aquarius og ned beholder så langt jeg kan se samme pris, bortsett fra Syncro (hos OHC). Nova One havner for øvrig på kr. 15.990.
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    litt interessant å se at det alltid brukes vanlige ledninger i slike dyre og svært dyre strøm produkter og ikke påkostede kabler for og ikke forringe lyden..
    Det stemmer ikke helt, det! I EVO3 Sigmas brukes (tekst fra Spaceworld Soundgarden): "All internkabling er av massiv PCOCC kobber som er forsølvet og isolert med FEP (teflon, den beste kjente isolator)"

    Min erfaring er at strømkabler har minst like mye å si for resultatet som filter i seg selv! Strømkabel til filteret fra vegguttak og kablene videre fra filteret til komponentene betyr svært mye. Det er ikke bare filteregenskapene i f eks Sigmas som forbedrer lyden, men like mye konstruksjonen med separate ledere til hvert uttak og stjernejord.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    litt interessant å se at det alltid brukes vanlige ledninger i slike dyre og svært dyre strøm produkter og ikke påkostede kabler for og ikke forringe lyden..
    Det stemmer ikke helt, det! I EVO3 Sigmas brukes (tekst fra Spaceworld Soundgarden): "All internkabling er av massiv PCOCC kobber som er forsølvet og isolert med FEP (teflon, den beste kjente isolator)"

    Min erfaring er at strømkabler har minst like mye å si for resultatet som filter i seg selv! Strømkabel til filteret fra vegguttak og kablene videre fra filteret til komponentene betyr svært mye. Det er ikke bare filteregenskapene i f eks Sigmas som forbedrer lyden, men like mye konstruksjonen med separate ledere til hvert uttak og stjernejord.
    FEP er ikke teflon, teflon heter PTFE.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Da har det vært en prisjustering, hvor flere av komponentene har blitt betydelig dyrere. Det varierer litt, men flere av endringene går igjen både hos SWSG og OHC. Titan koster nå 40 lapper, mens Genesis One med display koster 30 lapper - altså et prishopp på kr. 5.000 for begge. Genesis uten display øker riktignok bare med tusenlappen. Filtrene fra Aquarius og ned beholder så langt jeg kan se samme pris, bortsett fra Syncro (hos OHC). Nova One havner for øvrig på kr. 15.990.
    30k. for Genesis One med display! Det var dyrt. Jeg betalte 16k inkl. 20% rabatt for min uten display men brand new in black for 2 måneder siden. Det bør være mere enn et display som skiller de to produktene..
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Er ikke stjernejord helt ubrukelig i Norge siden vi har flytende jord?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke stjernejord helt ubrukelig i Norge siden vi har flytende jord?
    Stjernejord er det beste, men betyr i praksis ingenting., hos meg. Ingen lydmessig eller målbar edring etter å ha gått fra ormebol til stjernejord med Isotek Venus. Stjernejord viktigst å ha på likestrømsiden inne i apparatet. På nettspenningsiden betyr det langt mindre. Men det er alltid bra å hindre ledere å skape i store (jord?)søyfer for å unngå antenneeffekte/innstrålt støy.
    Stjernekobling hjelper så i tilfelle, om man i tillegg legger kablene slik at de ikke lager løkker.
    På norsk IT nett går det ikke strøm i jordlederen så lenge apparaten ikke er skadet. Stjernejord eller ikke der betyr ikke noe.
    En god regel er uansett å ha det mest strømkrevende apparat nærmest strømkilden. Poenget er å unngå at sterke strømmer går gjennom/via svake strømmer.Finner desverre ikke artikkelen som forklarer dette bedre enn meg.

    Stjernekobling på alle 3 ledere i Isotek Venus
    IMG_5139.jpg


    Og i Venus/Polaris/Corvus det stjernejord stort sett det man får , i tillegg til 3 varistorer til en tier som beskytter mot overspenning og noen kondensatorer til 5 kr stykket. Det er idet minste mer enn man får fra Nordost strømskinne kun kun består avluft og en motstand til 2 kr. https://oslohificenter.no/stereo/stromrens/nordost-qrt-qbase-8-mk-ii
    venus overview.jpg
     
    Sist redigert:

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    30k. for Genesis One med display! Det var dyrt. Jeg betalte 16k inkl. 20% rabatt for min uten display men brand new in black for 2 måneder siden. Det bør være mere enn et display som skiller de to produktene..
    Det er nok bare displayet som skiller dem rent teknisk - spesifikasjonene er jo like, og jeg har testet begge utgavene på mitt eget oppsett. Så er det av en eller annen grunn langt flere kjølehull på modellen uten. Som demo-produkt synes jeg butikkene gjør lurest i å velge display-utgaven, slik at kundene kan sjekke hvor mye strøm komponentene trekker, men når spranget blir på hele åtte lapper tror jeg ikke valget blir vanskelig for de fleste...

    Titan har jo gått litt opp og ned. Fra 38.500 til 35.000, for så å stige til hele 40.000. Jaja, da gikk plutselig anlegget mitt litt opp i verdi... :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    30k. for Genesis One med display! Det var dyrt. Jeg betalte 16k inkl. 20% rabatt for min uten display men brand new in black for 2 måneder siden. Det bør være mere enn et display som skiller de to produktene..
    Det er nok bare displayet som skiller dem rent teknisk - spesifikasjonene er jo like, og jeg har testet begge utgavene på mitt eget oppsett. Så er det av en eller annen grunn langt flere kjølehull på modellen uten. Som demo-produkt synes jeg butikkene gjør lurest i å velge display-utgaven, slik at kundene kan sjekke hvor mye strøm komponentene trekker, men når spranget blir på hele åtte lapper tror jeg ikke valget blir vanskelig for de fleste...
    Ja, jeg fikk også låne en Genesis One med display fra min lokale Soundgarden, og det var jo veldig kjekt (og jeg bestemte meg da for at jeg ikke har noe behov for displayet). Irriterer meg litt at jeg ikke noterte meg hvor mye watt mine 4 "kilder" trekker, men mener å huske at platespiller, pre/dac og cd-drev trakk hver drøye 20 watt, mens rør-riaa-en trakk litt mere (drøye 30 watt?). Konklusjonen min er at jeg i alle fall kan koble 2 kilder på en Genesis One, antageligvis 3. Men foreløpig har jeg kun platespilleren(!) på Genesis One (det gir en mørkere bakgrunn og mindre "grumsete" lydbilde fra platespilleren), mens riaa, pre og cd-drev alle fortsatt er koblet til min Aquarius. Og effektforsterkeren på Titan One. Det fungerer veldig bra synes jeg, så kan nok spille på anlegget slik i lang tid fremover.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hva skjer om slike isoteker overbelastes?
    Genesis One, som kun leverer 100 watt, gir feilmelding, og såvidt jeg husker slutter den å levere strøm dersom den overbelastes betraktelig. Den slo seg ikke av, men det går nok en grense for når det skjer.

    De vanlige filtrene har også innebygget sikring, og det varierer sterkt hvilken spisseffekt de klarer å levere. Woodrand på forumet opplevde ofte at sikringen i EVO3 Sigmas røk, men problemet forsvant da han skaffet seg Titan og koblet monoblokkene sine til denne. Som et eksempel har Titan oppgitt "4,600W continuous power with 25,000W transient ability". Da jeg ba dem utdype disse spesifikasjonene fikk jeg følgende svar:

    IsoTek Support skrev:
    The Titan transient figure is based on what can be pulled through the unit before the RCBO would trip. The test be based around a 5ms time scale.
     
    Sist redigert:

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    @ torem:

    Jeg bruker en GII Sigmas til å splitte strømmen fra Genesis One, noe som fungerer bra. Men litt merkelig er det at Sigmas trekker hele 60 watt, selv uten at komponenter er tilkoblet. Når jeg så kobler til og aktiverer DAC, forforsterker, CD-transport og hodetelefonforsterker, øker effektbruken med kun 24 watt. Dette sjekket jeg altså med display-modellen som jeg hadde på hjemlån. (Sigmas er trolig "overkill" så det holder - man klarer seg nok med et av deres enkle "skinner" til å fordele regenerert strøm mellom flere komponenter).
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Jo, men jeg vil helst ha ei "skinne" uten filtrering etter Genesis One, men med god skille mellom stikkene inn i "skinna". Som f.eks. Furutech. Tror det blir det nærmeste intensjonen om at strømmen fra Genesis One skal gå rett inn i "kilden".
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Solgte min OHC40 lokalt og inn med nettopp EVO3 Sigmas! Spenningen har vist fra 242-248V og forvrengningen ligger nå midnatt på <0,70%, mot >0,80% tidligere i kveld. Er ikke det litt høy spenning siden normalen skal ligge på 230V? Men da øker vel effekten av elektronikken (forsterker etc) tilsvarende også? Ellers strålende fornøyd med EVO3 Sigmas! :) IsoTek Syncro SE fra vegguttaket og El Dorado, Frey 2 og Valhalla 2 fra Nordost videre til elektronikken (alle strømkabler på 2 m da det låter bedre enn kortere lengder). Supplert med flere QV2 og QK1. Spiller veldig bra!

    2018-02-23 18.57.55.jpg
     
    Sist redigert:

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    litt interessant å se at det alltid brukes vanlige ledninger i slike dyre og svært dyre strøm produkter og ikke påkostede kabler for og ikke forringe lyden..
    Det stemmer ikke helt, det! I EVO3 Sigmas brukes (tekst fra Spaceworld Soundgarden): "All internkabling er av massiv PCOCC kobber som er forsølvet og isolert med FEP (teflon, den beste kjente isolator)"

    Min erfaring er at strømkabler har minst like mye å si for resultatet som filter i seg selv! Strømkabel til filteret fra vegguttak og kablene videre fra filteret til komponentene betyr svært mye. Det er ikke bare filteregenskapene i f eks Sigmas som forbedrer lyden, men like mye konstruksjonen med separate ledere til hvert uttak og stjernejord.
    FEP er ikke teflon, teflon heter PTFE.
    "Limte" bare inn tekst fra Soundgarden. IsoTek internkabling i EVO3 Sigmas er ganske lik den Nordost bruker på sine strømkabler, FEP er vel fluorinated ethylene propylene, og IsoTek benytter også teflonspiral rundt solid core-lederne (som Micro Monofilament fra Nordost).
     
    Sist redigert:

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    113
    Solgte min OHC40 lokalt og inn med nettopp EVO3 Sigmas! Spenningen har vist fra 242-248V og forvrengningen ligger nå midnatt på <0,70%, mot >0,80% tidligere i kveld. Er ikke det litt høy spenning siden normalen skal ligge på 230V? Men da øker vel effekten av elektronikken (forsterker etc) tilsvarende også? Ellers strålende fornøyd med EVO3 Sigmas! :) IsoTek Syncro SE fra vegguttaket og El Dorado, Frey 2 og Valhalla 2 fra Nordost videre til elektronikken (alle strømkabler på 2 m da det låter bedre enn kortere lengder). Supplert med flere QV2 og QK1. Spiller veldig bra!

    Vis vedlegget 482368

    Nice! Hører du noen forskjell på OHC 40 og Sigmas EVO3?
    Nettopp fått tak i en OHC 40 jeg er meget fornøyd med:)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.947
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Jo, men jeg vil helst ha ei "skinne" uten filtrering etter Genesis One, men med god skille mellom stikkene inn i "skinna". Som f.eks. Furutech. Tror det blir det nærmeste intensjonen om at strømmen fra Genesis One skal gå rett inn i "kilden".
    Kan rekommendera GigaWatt bytte från Isotek Aquarius och det blev ett renare ljud med bättre dynamik.
    GigaWatt PF 1e och LC 2 MK III.
    Home – GigaWatt
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Solgte min OHC40 lokalt og inn med nettopp EVO3 Sigmas! Spenningen har vist fra 242-248V og forvrengningen ligger nå midnatt på <0,70%, mot >0,80% tidligere i kveld. Er ikke det litt høy spenning siden normalen skal ligge på 230V? Men da øker vel effekten av elektronikken (forsterker etc) tilsvarende også? Ellers strålende fornøyd med EVO3 Sigmas! :) IsoTek Syncro SE fra vegguttaket og El Dorado, Frey 2 og Valhalla 2 fra Nordost videre til elektronikken (alle strømkabler på 2 m da det låter bedre enn kortere lengder). Supplert med flere QV2 og QK1. Spiller veldig bra!

    Vis vedlegget 482368
    242 - 248V er innenfor forskriften,men allikevel høyt.Jeg lå i mange år med spenning opp mot 245V.
    Ved siste trafo bytte hos netteier ble trafoen trinnet ned til 225V.
    En av hovedårsakene til det var at smps ikke liker høye spenninger over tid i følge ekspertisen.
    Har du 242 - 248V vinterstid,hva har du da sommerstid?Max spenning er 253V iht forskrift.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kan slite på endel utstyr (spesielt kondiser) med for høy AC
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da er Nova One lagt ut på nettsiden, og først nå har IsoTek (etter all sannsynlighet) presentert de riktige spesifikasjonene. I de første pressemeldingene hadde det nok lurt seg inn en svært grov skrivefeil, som altså fikk meg til å se på dette som et nesten meningsløst produkt. I starten oppga de at den yter kun 100 watt, noe som nå er rettet til langt mer plausible 2.300 watt. Da faller brikkene plutselig mer på plass, selv om det ikke akkurat blir mindre snodig at de lanserer et såpass kraftig kilde-tilpasset produkt, som fortsatt er begrenset til ett uttak. Men at et filter ikke skulle gi høyere effekt enn en regenerator til kun 35% høyere pris virket bare svært usannsynlig, og nå er altså den biten tilsynelatende oppklart.

    IsoTek skrev:
    ● Removes both Common Mode and Differential Mode mains noise.
    ● Dedicated single outlet delivers totally clean low distortion mains power.
    ● A nine section circuit consisting of both series and parallel filters dramatically removes Common Mode and Differential Mode power line noise
    ● Internal wiring; solid core silver plated PCOCC with FEP virtually an air dielectric.
    2300W of clean power suitable only for all front-end components due to adaptive circuit.
    ●Available with UK, EU, US, Australian, Swiss and South African outlets.
    EVO3 Nova One - IsoTek Systems (EN)
     

    snooky

    Medlem
    Ble medlem
    06.05.2007
    Innlegg
    21
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner ikke helt produktlinja til IsoTek.

    Var å kikket på One serien i helgen, og jeg skjønte at Genesis One konverterte AC inn til DC og tilbake til AC. Dermed har de full kontroll både på volt og hz. Skjønte også at den bare takler ca 100 watt, og dermed kun kan brukes på kilder og kanskje preamp. Men ikke på effekt.

    Titan One så jeg også. Den funket på effekt, men nøyaktig hva den gjorde for å "vaske" strømmen skjønte jeg ikke. Den fungerte hvertfall ikke på samme måte som Genesis, for når jeg spurte om et konkret støyproblem jeg har fikk jeg beskjed om at det var Genesis som måtte til.
    Hva er det da Titan renser hvis den ikke kan påvirke forstyrrelser i sinuskurven?

    Nå ser jeg de har noe som heter Nova også i denne serien. Antar den heller ikke fungerer som Genesis. Men er den da bare en modifisert Titan, eller har den noe annet å fare med?

    Ser alle tre skryter av "Removes both Common Mode and Differential Mode mains noise." men tydeligvis ikke på samme måte, siden alle tre har livets rett, koster forskjellig og takler ulik mengde watt.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Var å kikket på One serien i helgen, og jeg skjønte at Genesis One konverterte AC inn til DC og tilbake til AC. Dermed har de full kontroll både på volt og hz. Skjønte også at den bare takler ca 100 watt, og dermed kun kan brukes på kilder og kanskje preamp. Men ikke på effekt.
    Det stemmer. Genesis One er glimrende til kildekomponenter, men leverer for lite effekt til å kunne drive effektforsterkere. Den kan brukes i kombinasjon med deres billigere filtre, for å fordele strømmen mellom flere komponenter. På mitt system driver den både CD-transport, DAC, forforsterker og hodetelefonforsterker, og har fortsatt 15+ watt å gå på. Genesis One er min største oppgradering på lenge, og jo flere separate komponenter systemet har, jo mer kommer den til sin rett.

    Titan One så jeg også. Den funket på effekt, men nøyaktig hva den gjorde for å "vaske" strømmen skjønte jeg ikke. Den fungerte hvertfall ikke på samme måte som Genesis, for når jeg spurte om et konkret støyproblem jeg har fikk jeg beskjed om at det var Genesis som måtte til.
    Hva er det da Titan renser hvis den ikke kan påvirke forstyrrelser i sinuskurven?
    Titan reduserer RFI og EMI (Radio Frequency Interference og Electromagnetic Interference), også kalt Common Mode og Differential Mode noise, og er spesialdesignet for effektforsterkere / subwoofere.

    For å få en synkronisert sinuskurve fra deres "vanlige" filtre, for eksempel Titan - altså fjerne DC-offset / krypstrøm - må man bruke Syncro-kabelen mellom vegguttaket og Titan. Hvis du har trafobrum vil denne hjelpe på problemet.

    Nå ser jeg de har noe som heter Nova også i denne serien. Antar den heller ikke fungerer som Genesis. Men er den da bare en modifisert Titan, eller har den noe annet å fare med?
    Nova One synes jeg er et litt snodig produkt, for den leverer langt mer strøm enn ett enkelt kildekomponent vil trekke (2.300 watt), så der mener jeg de heller burde lansert et filter i rack-størrelse, med flere uttak. Den er spesialtilpasset for komponenter som bruker moderate mengder strøm, og egner seg ikke til effektforsterkere pga Adaptive Gating. Nova One kan også fint brukes i kombinasjon med rimeligere filtre, for å forgrene strømmen.
     

    snooky

    Medlem
    Ble medlem
    06.05.2007
    Innlegg
    21
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    3
    Var å kikket på One serien i helgen, og jeg skjønte at Genesis One konverterte AC inn til DC og tilbake til AC. Dermed har de full kontroll både på volt og hz. Skjønte også at den bare takler ca 100 watt, og dermed kun kan brukes på kilder og kanskje preamp. Men ikke på effekt.
    Det stemmer. Genesis One er glimrende til kildekomponenter, men leverer for lite effekt til å kunne drive effektforsterkere. Den kan brukes i kombinasjon med deres billigere filtre, for å fordele strømmen mellom flere komponenter. På mitt system driver den både CD-transport, DAC, forforsterker og hodetelefonforsterker, og har fortsatt 15+ watt å gå på. Genesis One er min største oppgradering på lenge, og jo flere separate komponenter systemet har, jo mer kommer den til sin rett.

    Titan One så jeg også. Den funket på effekt, men nøyaktig hva den gjorde for å "vaske" strømmen skjønte jeg ikke. Den fungerte hvertfall ikke på samme måte som Genesis, for når jeg spurte om et konkret støyproblem jeg har fikk jeg beskjed om at det var Genesis som måtte til.
    Hva er det da Titan renser hvis den ikke kan påvirke forstyrrelser i sinuskurven?
    Titan reduserer RFI og EMI (Radio Frequency Interference og Electromagnetic Interference), også kalt Common Mode og Differential Mode noise, og er spesialdesignet for effektforsterkere / subwoofere.

    For å få en synkronisert sinuskurve fra deres "vanlige" filtre, for eksempel Titan - altså fjerne DC-offset / krypstrøm - må man bruke Syncro-kabelen mellom vegguttaket og Titan. Hvis du har trafobrum vil denne hjelpe på problemet.

    Nå ser jeg de har noe som heter Nova også i denne serien. Antar den heller ikke fungerer som Genesis. Men er den da bare en modifisert Titan, eller har den noe annet å fare med?
    Nova One synes jeg er et litt snodig produkt, for den leverer langt mer strøm enn ett enkelt kildekomponent vil trekke (2.300 watt), så der mener jeg de heller burde lansert et filter i rack-størrelse, med flere uttak. Den er spesialtilpasset for komponenter som bruker moderate mengder strøm, og egner seg ikke til effektforsterkere pga Adaptive Gating. Nova One kan også fint brukes i kombinasjon med rimeligere filtre, for å forgrene strømmen.
    Takk. Det var meget oppklarende.
    Genesis virker meget interessant ja. Hadde vært virkelig stas med en genesis som også taklet mer watt. Men da hadde den vel blitt stor, varm og full av bråkete vifter...
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Tester Titan One i påsken. Blir spennende å få gjort seg opp et inntrykk av den. Oppgradering fra Sirius på Hegel H360.

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    snooky

    Medlem
    Ble medlem
    06.05.2007
    Innlegg
    21
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    3
    Tester Titan One i påsken. Blir spennende å få gjort seg opp et inntrykk av den. Oppgradering fra Sirius på Hegel H360.

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
    Noen resultater fra testene? Nysgjerrig både på titan og genesis...
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Ikke egentlig. Har flyttet litt på høyttalerne og gjort andre endringer også. Har nå spilt hele påsken MED Titan, så den store nedturen kommer vel i kveld når jeg kobler den bort og tilbake på Sirius. :p
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Isotek optimum g2 strømkabel

    Lurer på å bytte ut fra premier til denne,noen som har erfaring med optimum g2?tenker å bruke den i fra vegg til ohc40 strømfilter,men lurer på om det er noen merkbar upgrade i det...?
     

    Leemix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    323
    Antall liker
    59
    Lurer på å bytte ut fra premier til denne,noen som har erfaring med optimum g2?tenker å bruke den i fra vegg til ohc40 strømfilter,men lurer på om det er noen merkbar upgrade i det...?
    Kjenner ikke til optimum men jeg bytta fra den som fulgte med ohc40 til wireworld silver elektra og det var stor forskjell


    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Nye IsoTek-produkter presentert i München:

    Disse er EVO3 Nova, EVO3 Gemini og en ny versjon av Syncro. EVO3 Nova blir en heftig sak med 12 uttak, hvorav fire er High-Current. Disse har også Direct-Coupled teknologi, som til nå har vært forbeholdt Titan-modellene. Nova ser ikke ut til å ha regenerator-del, men vil etter all sannsynlighet bli en klar oppgradering av forrige generasjon, som i sitt sted er klart bedre enn nyeste Sigmas. Tilgjengelighet på EVO3 Nova er satt til tidlig høst, og prisen blir 6.995 Euro.

    Gemini blir en budsjettmodell med to uttak, og er basert på Polaris. Den vil koste 295 Euro.

    EVO3 Nova_1.jpg

    EVO3 Nova_2.jpg
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Bare et kjapt innlegg angående betydningen av første strømkabelen i et anlegg:

    Nordost Valhalla 2 strømkabel på 2 m pluss IsoTek EVO3 Solus spiller hakket bedre enn EVO3 Syncro SE pluss EVO3 Sigmas! Så ikke overvurder filter, og ikke undervurder lederevne! Til og med bildet på skjermen min fikk et løft da Valhalla 2 virker inn på hele oppsettet :) Men merker at DC-filtreringen er borte, litt mindre ro i lyden. Venter Burmester 948 snart, så da skal DC bli vekk for godt!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Blir ikke klok på 2 og 3 navn betegnelsene til Isotek. Ikke greit å følge med på hva som er hva . Desverre overprisede filtre uansett, spesielt om man kjøper en kasse som inneholder det samme som en skinne, så les nøye og se hva som er inni dingsen. I beste mening Hilsen en Venus eier
     

    J.P

    Medlem
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    40
    Antall liker
    5
    Har selv flere produkter fra Isotek, det å gi lyd og bilde produkter bedre arbeidsvilkår via "strømrens" har jeg kun positiv erfaring med. Men veldig enig med posten over her ang. høy prising og et villniss av uttrykk og produkter som stadig byttes ut. Det kan være vanskelig(umulig) å orientere seg rundt hvilken Isotek som er optimal for dine behov.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Blir ikke klok på 2 og 3 navn betegnelsene til Isotek. Ikke greit å følge med på hva som er hva.
    Hva slags betegnelser sikter du egentlig til her? I "One"-serien angir tallet bare at produktet har ett uttak (pluss multilink), men det er jo ikke noen tall å holde styr på i IsoTeks sortiment.

    Men veldig enig med posten over her ang. høy prising og et villniss av uttrykk og produkter som stadig byttes ut. Det kan være vanskelig(umulig) å orientere seg rundt hvilken Isotek som er optimal for dine behov.
    At du synes det er forvirrende er jo en ærlig sak, men at "produkter stadig byttes ut" er ikke riktig. De eneste produktene som har utgått de siste årene er Venus og Solus, og det uten at deres "posisjon" ble erstattet av nye.

    At de har gjort noen merkelige prioriteringer, og at enkelte produkter overlapper hverandres bruksområder i for stor grad, kan jeg riktignok være enig i. Spesielt Nova One fremstår i mine øyne som et merkelig produkt, fordi den er spesialisert for kildekomponenter, leverer hele 2.300 watt, men har likevel bare ett uttak. Mosaic Genesis synes jeg også er et lite interessant produkt, fordi den er klart dårligere enn Titan på High-Current, og blir dermed både dyrere og dårligere enn kombinasjonen Titan + Genesis One. Jeg har også lenge ment at de burde ha gitt ut en dedikert regenerator på cirka 200 watt og med flere uttak.

    Det kan selvsagt tenkes at kommende Nova blir å erstatte et av de nåværende produktene.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    At man ikke skal overvurdere filter og undervurdere lederevne holder jeg med deg i. Men er ikke det her bare et eksempel på at Syncro kan dempe dynamikken, at lederevnen blir for dårlig og ingenting annet? Hadde kanskje vært interessant om du hadde gjort samme sammenligning og puttet Heimdall inn isteden for Syncro.

    Når det gjelder DC så har jeg mest tro på Geir Fredriksens Isovolt. Den er bygget for det Norske strømnettet med flytende jord. Spesielt om man har problemer med jordfeil i tillegg (som mange kan ha uten å vite om det).

    Bare et kjapt innlegg angående betydningen av første strømkabelen i et anlegg:

    Nordost Valhalla 2 strømkabel på 2 m pluss IsoTek EVO3 Solus spiller hakket bedre enn EVO3 Syncro SE pluss EVO3 Sigmas! Så ikke overvurder filter, og ikke undervurder lederevne! Til og med bildet på skjermen min fikk et løft da Valhalla 2 virker inn på hele oppsettet :) Men merker at DC-filtreringen er borte, litt mindre ro i lyden. Venter Burmester 948 snart, så da skal DC bli vekk for godt!
     
    Sist redigert:

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da har de publisert en plansje med spesifikasjonene til EVO3 Nova - på et språk jeg ikke forstår, men tallene sier egentlig det meste.

    Den leverer 16 ampere totalt, og gir RFI-reduksjon på 75 dB, noe som er helt identisk med siste generasjons Sigmas. At dette produktet tilbyr 12 uttak er jo i og for seg et fremskritt, så dette filteret har sitt bruk. Men i lys av navnet og prisnivå hadde jeg ventet litt bedre spesifikasjoner. RFI-reduksjonen er dårligere enn GII Nova (forrige generasjon), som altså var spesialtilpasset kildekomponenter. Dette synes jeg gir ytterligere forvirring rundt Nova-navnet - nå finnes det altså totalt tre modeller, med alt fra ett til 12 uttak, og hvor forrige generasjon var av høyere kvalitet (om enn mindre fleksibel).

    EVO3 Nova.jpg
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    IsoTek har sluppet et dokument om nye Nova, Syncro og Gemini. Der kommer det frem at EVO3 Nova faktisk har innebygget DC-filter, noe ingen av deres øvrige produkter kan skilte med. Gemini beskrives også som ideell å bruke sammen med Genesis One, for å forgrene strømmen, en metode det jo har vært litt forvirring rundt.

    EVO3 Nova_specs2.png
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Denne virket genial; noen som har prisantydning på dette vidunderet? Bruker selv EVO3 Sigmas på hodetelefonoppsettet; og kombinasjon EVO3 Sigmas og EVO3 Titan på hjemmekino-oppsettet og er veldig fornøyd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn