Håpe det er riktig side av kassene da... 

Taim vil sjåvvHåpe det er riktig side av kassene da...![]()
En slik jigg er kanskje enklere enn å bruke 3D-printet jigg laget kun for én spesifikk diameterVis vedlegget 760796
Freser 2 runder for å få de 20mm som er påtenkt som anleggsflate. Senkes 25mm ned i baffel
Stålet mitt er dessverre ikke langt nok til å frese igjennom, men kopifres med kulelager tar over for de siste mm'erne
De fleste freser har med en slags "passerspiss", hvis man passer på å stramme godt og etterstramme for hvert høl man freser så går det fint. Tok 16 hull i sommer med en slik løsning, brukte først festet til det parallelle anlegget, men det tok ikke liten nok diameter så da gikk jeg over til passerspissen. Mener jeg tok speakon-utfresingen på frihånd, men mulig det var der jeg brukte passerspissen. Usikker på om den er lang nok til 15/18" osv dog, men parallell anlegget med gjengestenger er en bedre løsning enn passerspissen synes jeg personlig.En slik jigg er kanskje enklere enn å bruke 3D-printet jigg laget kun for én spesifikk diameter![]()
Men er litt spent, for det er jo et mål jeg glemte å føre og som jeg sannsynligvis ville dreti meg ut på. Nemlig at ytterkassene ikke har baffel i senter.Taim vil sjåvv![]()
Jeg har montert de indre avstiverne med 5mm mer åpning enn tegnet, så det gårMen er litt spent, for det er jo et mål jeg glemte å føre og som jeg sannsynligvis ville dreti meg ut på. Nemlig at ytterkassene ikke har baffel i senter.![]()
[kontrollfrik] Tror det når jeg ser det!Jeg har montert de indre avstiverne med 5mm mer åpning enn tegnet, så det går![]()
Det nekter jeg å truBare sitter å tenker hvor skeivt alt hadde vært om jeg gjorde jobben!![]()
Konkrete planer har jeg!Spent på hvilke planer @MakkinTosken har for finishen![]()
Da kanskje jeg forsiktig kan anbefale herren:Gud bedre... svetten siler bare av å se på bildene!!!
Unnskyld for off-topic, med dette var intressant. Jeg kommer nok starte en egen tråd, men kort summert tror jeg at jeg har problemer med ikke tett kasse. Dette mikser man å stryker på både hjørnene og flater? Tetter begge deler?tec7 er flott, men på mdf så fungerer dette vel så bra Da det flytende nok til å trenge inn over alt. Kort lukketid og lav pris.
Vis vedlegget 760741
Skifter mellom grønn og brun mdf stadig jegSer det grønne skiftet ikke nådd bøgda di.![]()
Og ikke har vi rentbrennende ovner hellerSer det grønne skiftet ikke nådd bøgda di.![]()