MakkinTosken
Who, me?
Håpe det er riktig side av kassene da...
Taim vil sjåvvHåpe det er riktig side av kassene da...
En slik jigg er kanskje enklere enn å bruke 3D-printet jigg laget kun for én spesifikk diameterVis vedlegget 760796
Freser 2 runder for å få de 20mm som er påtenkt som anleggsflate. Senkes 25mm ned i baffel
Stålet mitt er dessverre ikke langt nok til å frese igjennom, men kopifres med kulelager tar over for de siste mm'erne
De fleste freser har med en slags "passerspiss", hvis man passer på å stramme godt og etterstramme for hvert høl man freser så går det fint. Tok 16 hull i sommer med en slik løsning, brukte først festet til det parallelle anlegget, men det tok ikke liten nok diameter så da gikk jeg over til passerspissen. Mener jeg tok speakon-utfresingen på frihånd, men mulig det var der jeg brukte passerspissen. Usikker på om den er lang nok til 15/18" osv dog, men parallell anlegget med gjengestenger er en bedre løsning enn passerspissen synes jeg personlig.En slik jigg er kanskje enklere enn å bruke 3D-printet jigg laget kun for én spesifikk diameter
Men er litt spent, for det er jo et mål jeg glemte å føre og som jeg sannsynligvis ville dreti meg ut på. Nemlig at ytterkassene ikke har baffel i senter.Taim vil sjåvv
Jeg har montert de indre avstiverne med 5mm mer åpning enn tegnet, så det gårMen er litt spent, for det er jo et mål jeg glemte å føre og som jeg sannsynligvis ville dreti meg ut på. Nemlig at ytterkassene ikke har baffel i senter.
[kontrollfrik] Tror det når jeg ser det! [/kontrollfrik]Jeg har montert de indre avstiverne med 5mm mer åpning enn tegnet, så det går
Det nekter jeg å tru..Bare sitter å tenker hvor skeivt alt hadde vært om jeg gjorde jobben!
Konkrete planer har jeg! Men annet enn å rive hull til dem i veggen og kjøpt inn litt til montering, har jeg ikke gjort en dritt ennå. Bruke litt tid med montering først, gjøre det ordentlig. Finishen og detaljene får venteSpent på hvilke planer @MakkinTosken har for finishen
Da kanskje jeg forsiktig kan anbefale herren:Gud bedre... svetten siler bare av å se på bildene!!!
Unnskyld for off-topic, med dette var intressant. Jeg kommer nok starte en egen tråd, men kort summert tror jeg at jeg har problemer med ikke tett kasse. Dette mikser man å stryker på både hjørnene og flater? Tetter begge deler?tec7 er flott, men på mdf så fungerer dette vel så bra Da det flytende nok til å trenge inn over alt. Kort lukketid og lav pris.
Vis vedlegget 760741
Skifter mellom grønn og brun mdf stadig jegSer det grønne skiftet ikke nådd bøgda di.
Og ikke har vi rentbrennende ovner hellerSer det grønne skiftet ikke nådd bøgda di.