Først, takk for at jeg fikk komme Final. Til en meget vakker leilighet på en grei del av Oslo. Da jeg påpekte interiørets høye kvalitet for fruen i huset svarte hun kjapt: " det er min skyld"..
. Men jeg tror nok du og Final har en elevert smak ifht mange jeg har besøkt og hørt anlegg hos. Mitt første møte ble uansett med herremannen over , dvs en liten italiensk mynde som visstnok, iflg rase-standard , ikke bjeffer. Men det gjorde den på meg, til gangs..Kan det være lukten av ulven hjemme som gjorde den skeptisk ? Eller var det bare min egen svette fremtoning som skremte den ?
. Uansett, stille ble det etterhvert... I sofaen satt de vyrde herrer TrompetN og Woodrand. Og med verten Final mildt tilstede kunne vi starte med litt lytting.
Vis vedlegget 504486
Det er så godt å komme hjem til noen som ikke pusher på deg ideer om remedier, snakeoil og oldmors underbukser pent kveilet i et hjørne..Nei, musikken i fokus med mantraet det som går inn skal ut..Og her fungerte "fordøyelsen" ypperlig etter min smak. Jeg kan røpe at dette du har Final var lett å like når det gjaldt reproduksjon av musikk.
Vis vedlegget 504487
Her er lytterommet, med bøker som nok dempet behagelig i toppen vil jeg anta. En liten sub var det og, men den trenger du ikke Final...De to 11 tommerene dine går dypt nok!
. Skal du ha sub så er det uansett ikke lett å få det sømløst til. Slik jeg hørte Nordstoga/Brattland melodien du spilte kunne jeg retnings-bestemme sub litt, men den melodien var unntaket..
Vis vedlegget 504493
Final har hele tiden fremholdt at nøytralitet er noe som betyr mye for han. I går kveld ble "pulveret" distribuert via to nydelige DP trinn med specs som var helt rå. I mine ører var det intet negativt å si om dette skulle kalles "nøytralt. Det hele var nesten mer over på det litt varme, uten å plage øregangene i det hele tatt. Rett og slett deilig lyd
Vis vedlegget 504499
Antagelig, jeg tror dette, skal og mye av æren ha er Final's Briscati . Utseende vil sikkert det være flere meninger om, men jeg synes den er uber-rå. Med ulike funksjoner, gode ytelser og eksklusivitet. Så måtte tørke litt sikkel når jeg kikket på den...Ja, jeg tørket det bort Final...
. Final bruker hansker når den skal berøres, større ømhet for Briscati enn sin kjære hund ?
..Nei, tror vel egentlig ikke det....
Vis vedlegget 504501
Litt mer oversikt over tingene under her. Litt Accuphase , brukt til pre, Stax, Well Tempered The player Vinyl spiller, dedikert laptop med JRiver . Var det ikke en søt liten sak fra Berkely audio der og Final? Du kan jo si noe om hvordan du syr det hele sammen så jeg ikke røper meg helt ?
Vis vedlegget 504502
Gjentar igjen, dette var særs trivelig. Woodrand var så heldig å få vin-kvota til meg og TrompetN,men klager ikke
. I disse tider hvor en ikke skal bruke ord som "neger" eller svart" på en fra et større kontinent var det med et skjevt smil jeg kunne konstatere navnet på vinen som ble servert. Tipper det er en hvis vinbonde i Sør-Afrika som har litt humor isåmåte..
Vis vedlegget 504503
Final sin pizza var uovertruffen . Vel hadde jeg sovet en time på ca 24 timer, men ganen var ikke bedøvet. Og det smakte sømløst godt det hele. Og så klart, når enkelte ikke dukker opp, så blir det mer pizza på oss andre..
. Noe som alle fire så ut til å benytte seg av til fulle... At det hele ble toppet med deilig gulerot kake, god kaffe og litt Ararat for de heldige, gjorde det komplett.
Vis vedlegget 504504
Som TrompetN sier så ble det mye snakk, men kanskje vi trengte det, alle mann. Praten gikk løst i alle retninger. Alt ifra islam, lyd, folk vi kjenner til reklame-mannen Woodrand's ide om skjønnhetskonsept som enda ikke hadde fått noen suksess. Nemlig penis-forminsking...
. Markedet er vel marginalt, enda...
Takk igjen Final, for mat, drikke , ypperlig lyd og den gode verten du er. Tre ord sitter igjen ifht anlegget ditt, homogent , kontrollert og behagelig! Takk for at jeg fikk komme, så sees vi hos Woodrand om ikke lenge
ps beklager bildene..Mobil er og blir mobil...