Thohaugs Lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 8

    8x12_TOM

    Gjest
    Å velge smak selv gjør vi ved å sette target.
    Så har vi de som trives bedre med hest og kjerre på runden;)
    Men den responskurven på skjermen er ikke det du hører. Om du kunne sett en kurve som viste akkurat det du opplever i sweetspot, så ville den sett helt annerledes ut. Det kan ikke måles, derfor blir det bare en påstand. Men jeg er veldig sikker på den.
    Jeg er også svært tvilende til nøyaktigheten frekvens for frekvens på en autokorreksjon.
    Er det Audiolense du tenker på når du påstår det i rødt. En bør ha tungen rett i munnen når det måles for kalibrering, og ta hensyn til, eller skal jeg si dempe, alle nærliggende flater for å unngå uheldige refleksjoner. Dette blir i de fleste tilfeller stolen du sitter i. Ta den vekk blir også galt da de fleste har en stor og god stol som faktisk påvirker i det lavere området.
    Blir nok gjort mye feil under denne prosessen noe jeg selv også har gjort flere ganger, men jeg lære etter hvert.
    Er nok kanskje ikke helt enig i din påstand, og har nok mer tro på måling som et hjelpeverktøy enn deg. Vi er forskjellig, gjør vel ingen ting det;)
    Ikke rent få rom jeg har kommentert topper i frekvensresponsen som gjerne samsvarer godt med målinger i ettertid.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    For egen del når det kommer til korreksjon så er jeg åpen for å prøve alt. Men når det kommer til målinger, så skal det lite til her før en måling blir "feil" pga et eller annet. I bassområdet så er det helt kritisk at det er jevnt i høyden, hvis ikke blir det veldig rart, siden det tross alt er hele kroppen som hører på notene der nede og ikke bare ørene. Småting, som at gulvet vibrerer ødelegger også en del av lytteopplevelsen synes jeg, så under kritisk lytting må beina være opp på "puff" ellers blir bassopplevelsen i resonansområdet til gulvet farget av at beina er plantet der. Bruker rett og slett bare ei bruskasse med pute på akkurat nå til jeg har funnet noe egnet. Der er det null risting og det merkes ganske godt. Spesielt når jeg hører på elektronisk og slik type musikk.

    Har enda ikke hørt en løsning med romkorreksjons som har klart å justere bedre enn meg selv, men skal jeg være ærlig så har det ikke fått en real sjans her enda.
    Har jo mulighet til å legge vst plugins her, så kommer til å prøve det. Etter dsp kurset antagelig, når jeg har fått mer innsikt i hvordan audiolense f.eks fungerer rent i praksis. Har sett på det, men må ta en hel helg om jeg skal forstå det.
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Høres ut som du har fått fart på sakene hos deg thohaug, spennende. Selv landet jeg på en gyllen middelvei når det gjelder DSP med Dirac. Syntes den gjør en utmerket jobb i mitt rom og er faktisk fornøyd med default kurven den gir meg. Har ikke prøvd meg på Jriver men ser ikke bortifra at det kan være en mulighet i framtiden. Problemet er bare om det trengs ukesvis med lesing for å få satt den opp til å korrigere i 8 kanaler+Amos.. (?)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Ingen vits å synse om det ene er bedre eller mer riktig enn det andre. Selvet rommet er i utgangspunktet ikke en lagspiller til god lyd, uten akustiske tiltak blir det som å holde fartsgrensa i en sportsbil.
    Selv har jeg ikke brukt eq, men etter å ha hørt thohaug sitt anlegg, blir vanlig hifi ganske kjedelig, og da inkluderer jeg alt jeg har hørt uansett prisklasse. Dette anlegget er ikke beste jeg har hørt på absulatt alle punkter, men det er faktisk det mest musikalske oppsettet jeg har hørt. Gjennomsiktighet, detaljenivå og tonale ballansen er glimrende. Når vi kommer til dynamikk og bass kvalitet, så prater vi flere lysår over vanlige store og dyre stueanldgg.
    Dessverre er det få av oss som har mulighet til noe lignende, da det krever drastiske akustiske tilltak og kunnskap, samt mengde av store elementer i store kasser. Men med rådighet over eget rom, så kan jeg anbefale både eq og dsp.
    Selv vil jeg beholde mitt oppsett som det er i dag. Bruke Jriver til det jeg måtte trenge, og supplere med to basstårn (totalt 8 stk 15" ), dele bassen fra frontene så høyt det lar seg gjøre, med sømløs integrering.
    Tusen takk for hyggelige ord!
    Bassarray/mye kapasitet er tingen :cool:
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Høres ut som du har fått fart på sakene hos deg thohaug, spennende. Selv landet jeg på en gyllen middelvei når det gjelder DSP med Dirac. Syntes den gjør en utmerket jobb i mitt rom og er faktisk fornøyd med default kurven den gir meg. Har ikke prøvd meg på Jriver men ser ikke bortifra at det kan være en mulighet i framtiden. Problemet er bare om det trengs ukesvis med lesing for å få satt den opp til å korrigere i 8 kanaler+Amos.. (?)
    Jriver er ikke det enkleste å sette opp. Selve terskelen for å sette opp er ganske høy, men når det er satt opp er det veldig enkelt i bruk. Akkurat nå f.eks har jeg ikke skjerm fordi pæren på projectoren har røket, så da styrer jeg bare hifi anlegget med en app på telefonen. Kan også bare spille spotify fra telefonen, så går det rett inn i jriver og anlegget på maskinen. Alt kan strømlinjeformes til å styres fra en app fra f.eks en tablet.
    Har også mulighet om jeg ønsker til å kjøre en vinylsnurre inn i dette systemet gjennom hele dette digitale hysteriet.

    Det eneste negative er at jeg har slitt med å få til surroundformater fra eksterne kilder på grunn av alle disse hdcp/copyright hysterigreiene til bransjen. Og at programmet enda ikke har atmos støtte. Det kommer sikkert etterhvert da regner jeg med, men for meg er det ikke så farlig. Ellers er det null problem å kjøre f.eks 7.4 her med 4 veis aktivt delte høyttalere i hele systemet og separat dsp/tidsjustering til hver eneste av de 32 kanalene det vil trenge. Eneste du trenger er multikanals dacer og amper til å drive sulamitten. Fleksibiliteten er helt uovertruffen synes jeg. Den har også muligheter til det aller meste. Strømme biblioteket mitt til andre kilder, dlna etc..

    EDIT:
    Hørte forresten dirac når jeg var hos BB, og der gjorde den en skikkelig kapabel jobb der, men var et par småting der som jeg muligens ville ha gjort annerledes selv. :) Jeg ville f.eks heller hatt en liten dipp der det var en resonansfrekvens som satt rommet i sving enn at det spilte flatt der, for den var ganske hørbar. Så tror heller jeg ville bare dempet det område og heller "mistet" litt for at den resonansen ikke skulle farge det andre som man hørte på samtidig
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.782
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    96
    Å velge smak selv gjør vi ved å sette target.
    Så har vi de som trives bedre med hest og kjerre på runden;)
    Men den responskurven på skjermen er ikke det du hører. Om du kunne sett en kurve som viste akkurat det du opplever i sweetspot, så ville den sett helt annerledes ut. Det kan ikke måles, derfor blir det bare en påstand. Men jeg er veldig sikker på den.
    Jeg er også svært tvilende til nøyaktigheten frekvens for frekvens på en autokorreksjon.
    Er det Audiolense du tenker på når du påstår det i rødt. En bør ha tungen rett i munnen når det måles for kalibrering, og ta hensyn til, eller skal jeg si dempe, alle nærliggende flater for å unngå uheldige refleksjoner. Dette blir i de fleste tilfeller stolen du sitter i. Ta den vekk blir også galt da de fleste har en stor og god stol som faktisk påvirker i det lavere området.
    Blir nok gjort mye feil under denne prosessen noe jeg selv også har gjort flere ganger, men jeg lære etter hvert.
    Er nok kanskje ikke helt enig i din påstand, og har nok mer tro på måling som et hjelpeverktøy enn deg. Vi er forskjellig, gjør vel ingen ting det;)
    Ikke rent få rom jeg har kommentert topper i frekvensresponsen som gjerne samsvarer godt med målinger i ettertid.
    Hvis man klarer å få en så nøyaktig måling som mulig, og tar hensyn til og eksperimenterer med alle variabler, så kan man sikkert få gode resultater med automatisk korreksjon. Jeg har ingen erfaring med Audiolense, så jeg skal ikke påstå noe bastant om akkurat det. Min erfaring med mikrofon og oppmålt frekvensgang, og autokorrekskjon etter dette, er at jeg får mye bedre lyd ved å justere manuelt. Jeg bruker målinger innimellom til å stadfeste det jeg hører, spesielt i bassen.

    Audiolense skulle jeg gjerne prøvd, men jeg er avhengig av analoge innganger og da blir det alt for komplisert og mye styr for å få noe slikt til å fungere.
    Audiolense overlater så mye til bruker, og dermed eksluderer du en del potensielle kunder.
    Du skulle lansert en standalone boks med digitale og analoge innganger med full Audiolense pakke. DA snakker vi ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Å velge smak selv gjør vi ved å sette target.
    Så har vi de som trives bedre med hest og kjerre på runden;)
    Men den responskurven på skjermen er ikke det du hører. Om du kunne sett en kurve som viste akkurat det du opplever i sweetspot, så ville den sett helt annerledes ut. Det kan ikke måles, derfor blir det bare en påstand. Men jeg er veldig sikker på den.
    Jeg er også svært tvilende til nøyaktigheten frekvens for frekvens på en autokorreksjon.
    Er det Audiolense du tenker på når du påstår det i rødt. En bør ha tungen rett i munnen når det måles for kalibrering, og ta hensyn til, eller skal jeg si dempe, alle nærliggende flater for å unngå uheldige refleksjoner. Dette blir i de fleste tilfeller stolen du sitter i. Ta den vekk blir også galt da de fleste har en stor og god stol som faktisk påvirker i det lavere området.
    Blir nok gjort mye feil under denne prosessen noe jeg selv også har gjort flere ganger, men jeg lære etter hvert.
    Er nok kanskje ikke helt enig i din påstand, og har nok mer tro på måling som et hjelpeverktøy enn deg. Vi er forskjellig, gjør vel ingen ting det;)
    Ikke rent få rom jeg har kommentert topper i frekvensresponsen som gjerne samsvarer godt med målinger i ettertid.
    Hvis man klarer å få en så nøyaktig måling som mulig, og tar hensyn til og eksperimenterer med alle variabler, så kan man sikkert få gode resultater med automatisk korreksjon. Jeg har ingen erfaring med Audiolense, så jeg skal ikke påstå noe bastant om akkurat det. Min erfaring med mikrofon og oppmålt frekvensgang, og autokorrekskjon etter dette, er at jeg får mye bedre lyd ved å justere manuelt. Jeg bruker målinger innimellom til å stadfeste det jeg hører, spesielt i bassen.

    Audiolense skulle jeg gjerne prøvd, men jeg er avhengig av analoge innganger og da blir det alt for komplisert og mye styr for å få noe slikt til å fungere.
    Audiolense overlater så mye til bruker, og dermed eksluderer du en del potensielle kunder.
    Du skulle lansert en standalone boks med digitale og analoge innganger med full Audiolense pakke. DA snakker vi ;)
    Skulle jeg??? Ja det skulle tatt seg ut:) Synes vel det kommer et Audiolense-kurs i grevens tid
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.782
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    96
    Hehe... trodde det var Bx som skrev. Ha ha, sorry for den siste der ;) Jeg går og skrur på anlegget mitt istedet :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Fint å lese slike tilbakemeldinger som Jonas sine. Virker som han har hatt fine øyeblikk i godstolen. :)

    Er godstolen fullbooket fremover?
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Fint å lese slike tilbakemeldinger som Jonas sine. Virker som han har hatt fine øyeblikk i godstolen. :)

    Er godstolen fullbooket fremover?
    Lite bookinger her. Massevis av plass:)
    Ja det er veldig hyggelig å høre slike tilbakemeldinger. Det gir bekreftelse for egen del om at noe må ha gått riktig et sted.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Høres lovende ut.:)

    Apropos den lille kommentaren din om Dirac hos BB så har man i Audiolense i tillegg til å senke nivået også muligheten til å "kverke" ressonansen ved å øke tidsvinduet på korreksjonen hvis målingen og anlegget er godt nok.
     
    Sist redigert:

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Høres lovende ut.:)

    Apropos den lille kommentaren din om Dirac hos BB så har man i Audiolense i tillegg til å senke nivået også muligheten til enten å "kverke" ressonansen ved å øke tidsvinduet på korreksjonen hvis målingen og anlegget er godt nok.

    Veldig kjekt å vite! Det øker jo fleksibiliteten mye umiddelbart.
    Nå er det ikke så mange resonanser igjen her da men :p

    Og et lite spørsmål til dette. Vil ikke dette være veldig avhengig av hvor lang tid resonansen bruker på å bygge seg opp i rommet? En resonans som bygges sakte men kraftig oppvil vel nødvendigvis skape en del mer preringing tenker jeg sånn intuitivt?
    Er absolutt ute på glattisen her:p
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    He he, sånn er det når man går så grundig til verks. Med tid og stunder kan det kanskje åpne opp en for en enda større fleksibilitet mellom tiltak, plassering og korreksjon?
    For min del synes jeg AL sin funksjon ved å korrigere helt opp er det mest besnærende og vanedannende, ved at man kan beholde den ønskete target konsistent i mellomtone og opp i lytteposisjon en frekvensperiode eller to lengre en noen annen metode (som jeg vet om) som resulterer i nærfeltkvaliteter på litt lengre avstand. Akkurat det er et tema som nærmest ikke er diskutert i de mest synlige publikasjoner. Om 30 år vil dette være dagligdags er min spådom. :)

    EDIT: så tillegg ditt nå. Preringing kommer av feil i korreksjonen, og det er lettere å få feil jo lengre korreksjonen er (min mening) Men problemet oppstår nok ikke i korreksjonen av selve ressonansen, men hvis det oppstår ting ved nabofrekvensene en ikke bør korrigere. En perfekt ressonans vil man i utgangspunktet kunne korrigere på samme måte med et minimumsfasefilter fordi gruppeforsinkelsen i filteret er proporsjonal med ressonansen. Min erfaring er at de vanskeligste ressonansene å korrigere oftest er i overgangen til schroeder som kommer fra perkussive lyder. Heldigvis er det begrenset hvor lenge en perkussiv lyd står i rommet og mater ressonansen og derfor kan man oftest korrigere disse slik at de blir mindre hørbare og ofte nesten helt bra. Basstoner står gjerne minimum 100 millisekunder til flere sekunder, men er de er dypere og lettere og korrigere. Jeg skal ikke påstå at å korrigere 18-20 frekvensperioder under 80 hz fungerer like godt som å dempe akustisk for det gjør det ikke, men at FIR filtre fungerer godt til å korrigere i et betydelig tidsvindu i bassområdet er det få som er uenige om.
     
    Sist redigert:

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    He he, sånn er det når man går så grundig til verks. Med tid og stunder kan det kanskje åpne opp en for en enda større fleksibilitet mellom tiltak, plassering og korreksjon?
    For min del synes jeg AL sin funksjon ved å korrigere helt opp er det mest besnærende og vanedannende, ved at man kan beholde den ønskete target konsistent i mellomtone og opp i lytteposisjon en frekvensperiode eller to lengre en noen annen metode (som jeg vet om) som resulterer i nærfeltkvaliteter på litt lengre avstand. Akkurat det er et tema som nærmest ikke er diskutert i de mest synlige publikasjoner. Om 30 år vil dette være dagligdags er min spådom. :)
    Nei, det har ikke jeg hørt mye prat om heller. Men slik jeg ser utviklingen nå så kommer sånt mer og mer. Blir spennende å se hva tiden vil bringe!
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Så tillegget ditt litt sent. Svarte på det nå. :)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Volumet er skrudd bra opp her hjemme nå og det svinger i anlegg/hode/bein her.

    Akkurat nå:
    250x250.jpg
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.699
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Den skal sjekkes ut:)
    Spor 11 "C'est What?" på denne skiva er heller ikke helt borte:)
    R-1138644-1249672973.jpeg.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Morsomt hva du har klart å presse ut av rom og utstyr, bassen står ikke tilbake fra noe jeg har hørt tidligere og er en de mest detaljerte jeg har hørt. Resten av lyden er også i toppklasse med masse liv og klang. Kanskje litt motsatt av hva jeg først trodde med all den massive dempingen som står i front av rommet, men det fungerte svært godt uten at det låt overdempet i det hele tatt. Dynamikken og gitarer var til å ta og føle på og det spilte svært uanstrengt til langt over mitt normale lyttenivå.
    Det viser seg at med DSP og gode kunnskaper om akustikk kan selv vanskelige rom bli svært bra, rommet begrenser nok litt størrelse på lydbilde og dybden men utifra utgangspunkt til resultat er det imponerende hva Thomas har klart å ratte inn med godlyd her :) Fikk desverre ikke testet film denne gangen så vi for ta det neste gang, har veldig lyst til å se bilde fra den fete JVC saken du har dinglende i taket.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Og etter å ha vært hos osten, så blir det nå å lytte på musikk. Og fortape meg i den!
    Lysene slukkes!:cool:
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.779
    Antall liker
    9.193
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Og nå har den kjekke gutten ordnet alle problemer hos meg.
    Eneste haken er att dette kommer til å koste meg 20 laken. Menn menn sån er det med den saken.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er dyrt å få Thomas på besøk ser jeg. Får holde han unna oppsettet her... Bra dere fant feilen. Leit at det skal koste så mange penger. Tvi tvi
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Ja, hva har thohaug drevet med denne helgen?

    Jeg og Seigmann har vært å hentet den nye hornriggen til PA/moro anlegget. Bygget av hunsbedt og ble utrolig flott. DIY all the way :D
    Ble direkte imponert over lyden. Låt ekstremt tight og fint. Lydkvalitetsmessig er det muligens den beste PA'en jeg har hørt.
    Målte flatt til 27hz, så det har den siste oktaven som jeg synes omtrent all PA i dag mangler til moderne musikk.
    Hadde dessverre litt lite amp til å drive disse beista, men for en dag. Vi målte 130db@26hz på 1m avstand. det var med rundt 900 watt inn på hvert element. Aes rating på elementene er 2500watt, så er nok fortsatt en del og gå på her.
    Har ikke hatt det så gøy på lenge! Legger ved en liten videosnutt, tatt av en som var med oss og teste i dag.


    Neste test av riggen blir på hamar nå i påsken.


    IMG_0624.jpg


    Finnes flere bilder selvsagt :)
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.699
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan gikk det med hørselen til seigmann? Det var seriøst høyt!!!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    1.126
    Torget vurderinger
    2
    Imponerende , og sikkert jææævlig moro :) :)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Hvordan gikk det med hørselen til seigmann? Det var seriøst høyt!!!
    Gikk helt fint med hørsel. Var under 100dba. I bassen tåler vi mye mer lydtrykk før det er noe problem.
    Men det sveipet var det seriøst nivå på. Er nok en 6db til å hente her, men det var lydkvalitet jeg ble mest imponert over.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Vi får jobbe som noen helter for å få ferdig finish før jeg skal ha dem med opp til Hamar i påsken. Den warnex malinga krever litt tid for å tørke. Demontering av serviceluke og elementer. I tillegg har Hjørner og kanter blitt rundet av i dag.
    I morgen blir det lett pussing og sparkling, frese ut til speakon og forhåpentligvis få malt alle sider utenom den siste. Disse kan ikke bare henge i taket på lakkrommet, slik vi gjorde med toppene.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Det er et tapped horn med 3folds innvendig og helt vanvittig mye avstivning. Størrelse er 92x92x61cm per stykk, som er omtrentlig 500 liter per kasse.
    Trykket inne i kassen er helt enormt, så skikkelig høy motorstyrke på elementet er helt kritisk. Siden trykket på element blir så høyt, så vil en mindre kraftig driver rett og slett bare revne under trykket.

    Tuning ligger på 27hz. Målinger viser flat respons ned til 26hz utendørs på 5 meters avstand i ørehøyde stående.
    Elementet som er brukt er b&c 21" ipal.
    Planen blir å drive 4 stykker med sveise apparatet Speakerpower sp12000.

    Byggekvaliteten ble eksepsjonell og all honnør til Hunsbedt trebygg for det! For en jobb det er blitt lagt ned i disse kassene :)

    Litt bilder innvendig og en råmåling med kun et 18DB/oct høypassfilter på 24hz.

    IMG_0522.jpg


    IMG_0567.jpg


    IMG_0577.jpg


    FB_IMG_1490350274696.jpg


    received_10155133388725148.jpg


    IMG_0627.jpg


    IMG_0626.jpg


    received_10155135106030148.png
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Ålesund, Norge
    Veldig fin respons, tipper det låter ekstremt bra. Mobil (semi-mobil..) PA med full output til <25hz blir litt state-of-the-art.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Veldig fin respons, tipper det låter ekstremt bra. Mobil (semi-mobil..) PA med full output til <25hz blir litt state-of-the-art.
    Det låt vanvittig bra. Når man lukket øynene, så var det som å sitte inne i et godt behandlet rom å høre bassen på en måte. Man fikk det nederste skyvet og taktile følelsen man ofte kun får inne. Dette synes jeg all pa på konsert i dag mangler, og på moderne musikk som elektronika så blir det vanvittig tøft å høre på.

    Er jo ikke rare fotavtrykk på greiene. 120x90 sånn ca.
    Fikk plass til hele riggen i en Hiace.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Da var kassene omtrent ferdige. Mangler kun håndtak nå, men de kan brukes og er klare for jomfrutur til vikingeskipet nå i påsken:cool:
    Kun en terminal. De blir seriekoblet på kabelsiden.

    Bilde bonanza!

    20170402_120819.jpg


    20170402_120829.jpg


    20170402_120850.jpg


    20170402_142317.jpg


    20170402_145939.jpg


    20170402_145724.jpg


    20170402_120911.jpg


    received_10155158440595148.jpeg


    received_10155158440560148.jpeg


    received_10155158440640148.jpeg


    received_10154657604923191.jpg


    received_10154657605043191.jpg


    received_10154657605113191.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn