Samme filosofi her, b. Bortsett fra dette med pc. Grøsser litt der. En god Mac eller iPad gjør livet enklere...;-) og Tidal snurrer stort sett uanfektetJeg har hatt lite problemer med Tidal fram til nå, og nå er de som nevnt tidligere over. Jeg har omstartet hele pc-en. Det kan jo ha hatt en effekt. Men liker jeg virkelig et album så kjøper jeg det i fysisk format, Tidal er utfylling og for å oppdage ny musikk.
Veldig enig. Navigering i Tidal vil jeg ikke skryte opp i skyene, akkurat. Men for å sitte å finne ut hva du vil kjøpe hos ECM, Discogs, Platekompaniet, Backbeat kaffe og vinyl, eller whatever, neste gang du er ute å handler fysisk...Jepp, legg penger i et fysisk eksemplar. Og hvis du ikke ønsker fysiske eksemplarer så kan det nå kjøpes høyoppløste filer av så og si alt, mange bedre enn de vi finner på Tidal. Men bruk uansett penger på musikk, Tidal-abonnement er også penger som går til opprettholdelse av bransjen.
Å bare basere seg på strømming synes jeg er litt vanskelig. Favorittene kan ikke sorteres spesielt godt, så ofte er det greiest å søke opp album fra gang til gang. Det er enklere å organisere musikken og lyttingen med filer på HDD og fysiske eksemplarer. Roon er kanskje en løsning, men den er relativt kostbar.
Jeg har litt vanskelig for å skjønne disse problemene med å søke noe opp på Tidal. Ok, av og til må man vente noen sekunder mens søkemotoren finner greiene. Kunne sikkert hatt en bedre algoritme eller datakraft, hva vet jeg. Det kan selvfølgelig være litt utfordrende å finne riktige innspilling når det gjelder klassisk musikk, men det ordner seg som oftest til slutt. Forsovet greit at ungdommen, som er godt vant, lar seg irritere over dette, men i samme setning snakkke en del om fortreffeligheten av «kjøpemusikk». I den konteksten er Tidal lynraskt og oversiktelig selv om man må vente noen sekunder på søket, eller korrigere søket til noe som treffer bedreVeldig enig. Navigering i Tidal vil jeg ikke skryte opp i skyene, akkurat. Men for å sitte å finne ut hva du vil kjøpe hos ECM, Discogs, Platekompaniet, Backbeat kaffe og vinyl, eller whatever, neste gang du er ute å handler fysisk...Jepp, legg penger i et fysisk eksemplar. Og hvis du ikke ønsker fysiske eksemplarer så kan det nå kjøpes høyoppløste filer av så og si alt, mange bedre enn de vi finner på Tidal. Men bruk uansett penger på musikk, Tidal-abonnement er også penger som går til opprettholdelse av bransjen.
Å bare basere seg på strømming synes jeg er litt vanskelig. Favorittene kan ikke sorteres spesielt godt, så ofte er det greiest å søke opp album fra gang til gang. Det er enklere å organisere musikken og lyttingen med filer på HDD og fysiske eksemplarer. Roon er kanskje en løsning, men den er relativt kostbar.
Funker (er det det ungdommen sier?)
Er nok ikke noen ungdom lenger, men kanskje mer i retning av oss nå snart «gamle 50-års hvite gubber» som, i følge informerte kilder, er i overtall når det gjelder nettroll.Jeg har litt vanskelig for å skjønne disse problemene med å søke noe opp på Tidal. Ok, av og til må man vente noen sekunder mens søkemotoren finner greiene. Kunne sikkert hatt en bedre algoritme eller datakraft, hva vet jeg. Det kan selvfølgelig være litt utfordrende å finne riktige innspilling når det gjelder klassisk musikk, men det ordner seg som oftest til slutt. Forsovet greit at ungdommen, som er godt vant, lar seg irritere over dette, men i samme setning snakkke en del om fortreffeligheten av «kjøpemusikk». I den konteksten er Tidal lynraskt og oversiktelig selv om man må vente noen sekunder på søket, eller korrigere søket til noe som treffer bedreVeldig enig. Navigering i Tidal vil jeg ikke skryte opp i skyene, akkurat. Men for å sitte å finne ut hva du vil kjøpe hos ECM, Discogs, Platekompaniet, Backbeat kaffe og vinyl, eller whatever, neste gang du er ute å handler fysisk...Jepp, legg penger i et fysisk eksemplar. Og hvis du ikke ønsker fysiske eksemplarer så kan det nå kjøpes høyoppløste filer av så og si alt, mange bedre enn de vi finner på Tidal. Men bruk uansett penger på musikk, Tidal-abonnement er også penger som går til opprettholdelse av bransjen.
Funker (er det det ungdommen sier?)
Vet det, men jeg synes det blir en utgift for mye siden fysiske medier er min hoveddiett.Prøv Roon så får du ønsker.
Har du en link til dette?Vel, vi har med den nye utgaven av Fairytales lært at MQA er mye mer enn et format for strømming, det er et format som gjør det mulig å rette opp feil i kildematerialet som ikke var mulig før, da vi redigerte utelukkende i et eller annet PCM/wave-format og DXD. Så MQA har endelig vist at det er et nødvendig format fram til bransjen kommer opp med et enda bedre. Vi må ikke være så navlebeskuende at vi tror at alt handler om avspilling på våre fintunede hifianlegg.
Den prosessen er ikke mulig med vanlig PCM-redigering eller DXD.To maintain the highest transparency, the entire set of corrections was carried out using just two 24-bit operations. As described by Stuart, this comprised the following steps:
1) Stuart: Starting with slow stems, correct the ADC bit errors.
2) Lindberg: Top and Tail slow files; fix gross errors (original splices and big clicks); determine level adjust to make for each song; insert metadata.
3) Stuart: Process in one operation to: reverse out MX-80 ADC/DAC in the time domain; adjust track levels; correct the sample rate for pitch; LF phase correction; stabilize noise floor.
4) Andersen and Dobrogosz: Review results; decisions concerning minor track-level changes; repeat step 3.
5) Lindberg: Perform magic with very light "airbrush touch-ups" of very fine dynamics; cuts to length and assemble deliverables.
6) Stuart: Encode for download and for CD.
Read more at https://www.stereophile.com/content...iginal-master-edition-mqa#zbwRW5Mw45g3DUqV.99
Det finnes bare en tekniker i Norge som er han rangen verdig, og han jobber mest med jazz og er nær pensjonsalderen etterhvert.Lindberg omfavner MQA og han er jo en betydelig størrelse som fagmann......(?)
Prøv vinyl;-)Jeg sliter med drop outs på det materialet (bla.flere av spillistene foreslått her på Sentralen) som jeg har lagt inn på min datamaskin. Noen som har noen gode råd til å avhjelpe problemet. Dette ødelegger lytteopplevelsen for meg.
Eivind S
Endringer i rettigheter.Kan noen fortelle meg hvorfor artister av og til blir borte fra Tidal? Konkret eksempel: Siris Svale Band.
Akkurat dette er grunnen til at jeg har rippet mine CD'er til harddisk.Endringer i rettigheter.Kan noen fortelle meg hvorfor artister av og til blir borte fra Tidal? Konkret eksempel: Siris Svale Band.
Nei. Med visse forbehold.Er det ikkje bedre å kjøpe musikken? Blir dyrt å betale 199kr mnd livet ut...
Har ikke opplevd det (i 2017 i alle fall) selv.Er det noe slags regionssperre eller tilsvarende på Tidal? Noe som gjør det umulig å lytte på musikk utenlands gitt at man har et norsk abonnement? Eller er det bare treige linjer som gjør at ventesnurren bare ruller og ruller uten lyd ut til ørene..?
Nei, fungerer utmerket i dag, i Sydn, ja. Bare et kortvarig illebefinnende, antakelig.Har ikke opplevd det (i 2017 i alle fall) selv.Er det noe slags regionssperre eller tilsvarende på Tidal? Noe som gjør det umulig å lytte på musikk utenlands gitt at man har et norsk abonnement? Eller er det bare treige linjer som gjør at ventesnurren bare ruller og ruller uten lyd ut til ørene..?
Men jeg pleier å "offline" i forkant av tur, grunnet variabel båndbredde og dekning i det store landet Syden.
Nei. Og det betyr sannsynligvis kroken på døra for et selskap som allerede er ute å kjører økonomisk. Vi som bruker Tidal sitter igjen som tapere. Selv har jeg 2.5k plater, stort antall spillelister inkl noen jeg har laget selv. På den andre siden, tiden er kanskje inne på å fornye segDette lukter ikke helt bra: DN: Tidal manipulerte lyttartala til Beyoncé med falske avspelingar